- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Gaming notebook topik
- Házimozi haladó szinten
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- 3D nyomtatás
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Autós kamerák
- TCL LCD és LED TV-k
- Megérkezett Magyarországra a Samsung új OLED gaming monitora
- Milyen alaplapot vegyek?
Hirdetés
-
Megérkezett Magyarországra a Samsung új OLED gaming monitora
ph Az Odyssey OLED G8 32 hüvelyes, sík OLED panellel dolgozik.
-
Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
it Adatvédelmi panasz érkezett Ausztriában a Google ellen, a vád szerint követik a Chrome böngésző felhasználóit.
-
Elindult a Valorant konzolos zárt tesztelése
gp Bár a készítők bétáról beszélnek, a játékban aktívak a trófea és achievement rendszerek, lényegében a teljes kiadást kaptuk meg.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Atlantis
veterán
Jó ég, dupla ár. Még a 80$ sem kevés, így meg...
Pedig Sheetmetal -ban pont a Cadquest könyve tetszett. Bár nagy részét ismerem már, de biztos lenne benne pár új, jó infó. Sajnos Mechanica tényleg nincs. Amazont nem is néztem. Ezek sem néznek ki rosszul, lehet itt valahogy tartalomjegyzéket nézni?
Mail-ed még nem jött meg, easymail gyengélkedik ma.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
-
Atlantis
veterán
VGA milyen? Csak mert a procik ereje szerintem elég, a dual procit viszont nem hinném, hogy ezek a rendszerek kihasználnák, ergo sokra nem mennél vele.
Ha azok a procik gyengék, akkor
1., gyenge VGA-t használsz, ami szerintem sokkal fontosabb ezeknek a szoftvereknek, mint a VGA
2., valami iszonyatosan nagy, számolásigényes modellekkel dolgozol.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
-
Atlantis
veterán
Hasonló a helyzetem, eddig ProE-ztam, de a cég átállóban van Solidworks-re. Tudásban szerintem a ProE messze többet tud, több modul van hozzá, viszont a Solidworks is abszolút használható, könnyebben tanulható és aki szereti az ''agyonikonos'' rendszereket, annak könnyebben is kezelhető. Én nem ilyen vagyok, a Proe-t 70%-ban billentyűzetről vezéreltem, így a SW kezelése még nagyon szokatlan.
A SW sokkal stabilabb, lényegesen kevesebb bugja van, mondhatjuk, hogy amit tud, azt biztosan tudja. ProE-ban meg gyakran azzal ment el az idő, hogy a programhibákat hogy tudom kicselezni...
Egyelőre én még a ProE-t kedvelem jobban, de szerintem idővel ez meg fog változni. Tényleg gyorsan lehet látványosat alkotni SW-ben, de komolyabb dolgok tervezésére is jó. A mi iparágunkban külföldön a SW jóval elterjedtebb, szerintem idővel itthon is többen fogják választani.
Nehéz egyértelmű tanácsot adni, tanuld meg mindkettőt. Egyébként kissé ''lehetetlen'' a kérdés, azzal foglalkozz, amilyekben több fantáziát látsz és amelyiket a melóhelyeden használják. Ha meg csak úgy, privátban foglalkoznál vele, angol nyelvismeret nélkül neki se állj. Szvsz ebben az esetben a SW jobb választás, mert a ProE eléggé el tudja venni az ember kedvét, ha valami nem működik, a hibaüzenet meg kissé tömör mindig, abból ugyan ritkán derül ki, konkrétan mi is a baja.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Pedig az nem kevés. Hát, hallottam, hogy az Inventornak brutális gépigénye van, na de ennyire? Mégis, kb. mennyi alkatrészből áll egy olyan összeállítás nálad, ami vészesen megfogja a gépet?
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Nincs mit. Tutorial egyébként szerintem a ProE-hoz több van, de ha van forrásod SW-s oktatóanyagokhoz, azt nyugodtan linkeld ide is.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Thomas-H #677 üzenetére
1., Ez így nem korrektül megválaszolható kérdés. Nagyjából mekkora alkatrész-számú modelleket akarsz használni? Csak mert egy alkatrész modellezésére elég egy gyenge gép is. Én pl.: 1,3-as Celeron-M-mel és GMA 900-as integrál VGA-val szerelt noteszemen is simán használom, fél giga RAM mellett is. Ez nagyjából megfelel az általad említett 1,7 ceruza, meg Gef2 erejének, talán egy picivel még jobb is annál. Ezzel a notesszel kb. 1-200 alkatrész-számú összeállítások gond nélkül kezelhetők.
2., Milyennel használják iparban? Általában jó magyar szokás szerint minél olcsóbbal, kivéve talán a multi-cégeket. Kis-és közepes vállalkozások nem veszik meg a direkt erre összeállított gépeket, merthogy a szoftvereket forgalmazó cégek mindig ajánlanak vasat is hozzá, amin tisztességesen elmegy. Ált. nem is túl drágán, pláne, ha többet vesz az ember, gyárilag összeállított Dell, ill. HP gépeket, de a döntéshozók túl szűk látókörűek ehhez.
Hogy milyennel kéne? Memória legyen minél több, procierő szerintem másodlagos. VGA meg valamilyen direkt erre a célra kitalált, FireGL, Mo.-n inkább Quadro kártya legyen. Szerintem egy általános célokra ideális gép: valamilyen AMD A64(inkább támogatják egyelőre a 64 bitet, mint a dula core-t), 2 Giga RAM, Quadro FX540 PCI-E és egy megbízható, gyors vinyó. Ez a VGA az egyik legalapabb Quadro, de pl.: a te 9600Pro-dnál 5-6 szor gyorsabb CAD-nél. Az ára mondjuk 90k. . Ja és egy jó, nagyfelbontású monitor nagyon hasznos tud lenni.
Egyébként a te géped neked még maximálisan elég lesz, ha csak gyakorolsz, pláne, ha azon a kártyán elvégzel egy szoftveres FireGL hack-et.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
-
Atlantis
veterán
-
Atlantis
veterán
Ezzel én is próbálkoztam, de nem akart sikerülni. Tudnál egy modellt feldobni róla, persze csak ha nem titok?
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Egyelőre csak SP0-hoz való magyarítás érhető el. ÉN amúgy nem használok ilyesmit, mert eléggé meg tudja őrjíteni a SW-t.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Ha jól emléxem, ezt én is felvetettem a forgalmazónak, mire a válasz: sehol és sehogy.
S valóban, az AutoCAD-nél és a ProE-nál megszokott fóliáknak nyoma sincs.
CATIA engem is nagyon érdekel, amint a Solidworks-öt jobban megismerem, biztos fogok foglalkozni a nagy ''testvérével'' is.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Én abban még egy jó darabig az is maradok. Az idei év szerintem elmegy a Solidworks komolyabb megismerésére.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Messze jobb, mint az Inventor, hála az égnek. Ahhoz is volt szerencsém, de nem sokáig.
Egyébként tudásban nem érzem visszalépésnek a ProE-hoz képest, csak még meg kell szoknom és ismernem.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Szerintem csak kézzel megy.
Azért nem tartom megvalósíthatónak az automatizálást, mert nem tudod előre kitalálni, milyen ID-t ad az alkatrészeknek, részösszeállításoknak amikor beépíted őket.
Azért ha valaki tud rá megoldást, az ne tartsa vissza.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Valaki nem tud egy használható, gyors megoldást, hogy lehetne 2D-s rajzokon több modell tételszámozását megoldani? Értem ez alatt pl.: egy összeállítás és az azon lévő terítékek külön szerepelnek a rajzon, és csak az összeállításhoz van darabjegyzék. Az lenne a cél, hogy a terítékek tételszáma is asszociatív legyen az összeállításéval, mert azoknak, mivel külön modellek, alapból 1-es tételszámot ad.
Remélem, érthetően írtam le.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Lényegében igen. Azt szeretném elérni, hogy egy összeállítás és az alkatrészei egy lapon legyenek ábrázolva és a tételszámozás jól működjön.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Fura, hogy nem ír hibaüzenetet. Mindig ki szokta írni egy kis ablakba, ha valami gondja van induláskor. Próbáld meg még egyszer újratelepíteni.
Amúgy március 17-én jön a Wildfire 3, ígéretes újdonságok vannak benne, legalábbis az engem érintő területeken. Bár elsősorban stabilitást akartak növelni a fiúk, ennek ellenére néhány fejlesztést is átvettek másoktól.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
-
Atlantis
veterán
Üdv a fórumon!
Azért vitatkoznék veled.
Én úgy vélem, nem csak az határozza meg egy rendszer elhelyezkedését a sorban, hogy mennyi modul van hozzá, hanem az, hogy mennyit tud alapból és az, amit a végén írtál, hogy mennyi lépéssel tudod megcsinálni ugyanazt az alkatrészt és milyen a kezelőfelület, milyen a support, hogy reagálnak a hibákra, milyen gyorsan hoznak ki frissítéseket.. Szerintem vannak átfedések a középkategóriás és a profi rendszerek között. Éppezért nem értek egyet azzal, hogy a Solidworks-öt középkategóriásnak mondod, a ProE-t meg profinak, mert szerintem abszolút egy kategóriába sorolhatók. A Catia és a UG nem versenytársa a ProE-nak(még a hazai forgalmazó, a Unitis szerint sem), ahogy írtad is, azok inkább járműiparra, stb. vannak kitalálva. A ProE korántsem. A ProE versenytársai a ''Solid-ok'' és az Inventor és ez utóbbitól kell a legjobban tartaniuk, mert amilyen ütemben fejlődik, az igencsak aggasztja a többieket( nehogy félreértsetek, még korántsem a legjobb, de az fejlődött a legnagyobb mértékben az utóbbi években). Megvan továbbá az az előnyük, hogy az Autodesk-nek az AutoCAD révén nagyon nagy vevői bázisa van, valamint el tudják lesni a konkurensek jó ötleteit is.
Ha az árakat tekintjük: pl.: 1,5M HUF-ért nagyobb tudású Solidworks-öt kapsz, mint ProE-t, jobb kiegészítőkkel, pláne ha akcióznak is valamit. Az ár pedig nagyon nem mindegy.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Nem különösebben érdekel, minek örül a PTC, a tény, az tény. A ProE és a UG és Catia nem egy kategória.
Egyetértünk, a SW a legintuitívabb szerintem is. Éppezért nem mondanám, hogy fej fej mellett halad a SE-el. Ez mondjuk egyéni igények kérdése, sokan mondják, hog a SW jobb, viszont a SE meg stabilabb.
Inventor: alapjaiban véve egyetértünk, bár azért nem kis előny a 2D-ről áttérőknek, hogy a legjobb DWG,DXF kezelés és ezzel együtt korábbi dokumentáció felhasználást az Inventor biztosítja. Ez marha nagy előny, valamint az is, hogy olcsóbb, mint a többi és adnak vele egy Mechanical-t is.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Azért a ProE-t még nem kell temetni.
A két Solid különbségét meg lehet sorolni oldalakon át.
Inventorral kapcsolatban nagyjából egyetértek, mondjuk én csak papíron követem a fejlődését, a használatát 5.3-nál abbahagytam.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
1., Warez dolgokat mellőzni tessék! A ''nem tudsz esetleg mechanical-t'' kérdés nálam ilyennek minősül.
2., Mechanical és Mechanical Desktop között ha jól tudom, a 3D-s rajzolási lehetőség a különbség. A Desktop tudja, a sima nem. Javítsatok, ha tévednék.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
-
Atlantis
veterán
Ha van legális verziód, ez nem lehet probléma.
Minden más megoldás javaslata tiltott ezen a fórumon.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Honnan volt importálva? Úgy értem, milyen formátum?
Erről jut eszembe, megy valaki holnap a Unitis rendezvényére?>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Így van. Miután beállítottad a színeket, ments rá az indítási könyvtárban lévő .scl kiterjesztésű fájlra. Ha nincs ilyen, csinálj egyet és utána asszem a config.pro-ban is meg kell adni az elérési útját.
pl.: system_colors_file path\ptc.scl
Ezután megtalálja majd.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Te! A ''path'' szó nem kell bele! Azt csak azért írtam, hogy annak a helyére kell az elérési útvonal. Meg nem árt, ha létezik is a fájl.
system_colors_file C:\Documents and Settings\Misi\Dokumentumok\ptc.scl
Így add meg neki! Amúgy az indítási fájloknak célszerű egy megkülönbözetett könyvtárat létrehozni, én nem szeretem, ha Documents and Settingsbe teszi. Én egy külön könyvtárat hasnálok, ami nem is azon a partíción van, mint az oprendszer, így egy esetleges boruláskor minden beállítás megmarad. Persze ízlés kérdése.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz YODA mester #867 üzenetére
És ez most hogy illik ide?
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Biztos, hogy nincs külön license-szel védve. Én ugyan nem magyarosítottam még WF2-t, de ha jól tudom, a francia nyelv van átírva a ProE-ban,tehát ha az a nyelvi csomag nincs felrakva, akkor nem biztos, hogy müxik a dolog. Ez azonban nem biztos, 2001-esnél még így volt. Esetleg nézd meg a Unitis honlapját, hátha van valami infó a magyarosítás telepítéséről, bár általában ez a telepítőcsomagban is bent szokott lenni.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
A nyelvi csomagok telepíthetők utólag, de mondom, ez nem biztos, hogy megoldás, meglepne, ha nem találtak volna ki valami jobbat a magyarításra.
Én egy görbe menti söprést szoktam használni hajlított csövekre.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Ez igaz, de mivel a kolléga nem mondta, mennyi csövet akar használni, gondoltam, ne az ágyút vegyük elő.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Engem viszont érdekel minden leírás, ami ProE-val kapcsolatos és nekem nincs meg. Szóval ha nem gond, e-mail-en átküldhetnéd.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
Új hozzászólás Aktív témák
- Sorozatok
- Politika
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- Hetedik generációs Gorilla Glass készült a középkategóriának
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- PHP programozás
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- E-roller topik
- További aktív témák...
- Bitdefender Total Security 3év/3eszköz! - "Tökéletes védelem most kedvező áron..."
- Windows 10/11 Home/Pro , Office OEM/Retail kulcsok
- Windows 10 11 Pro Office 19 21 Pro Plus Retail kulcs 1 PC Mac AKCIÓ! LEGOLCSÓBB! Automatikus 0-24
- Játékkulcsok olcsón: Steam, Uplay, GoG, Origin, Xbox, PS stb.
- Eladó Steam kulcsok kedvező áron!