- Vezetékes FÜLhallgatók
- Computex 2024: még két Socket AM4-es Ryzen jön
- Autós kamerák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen Blu-ray írót?
- GoPro Topic
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Projektor topic
- Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
Hirdetés
-
Végre pontos megjelenési dátumot kapott a Visions of Mana
gp A készítők tisztázták azt is, hogy PlayStation 4-re megjelenik-e a végső kiadás.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
it Négy újabb amerikai állam csatlakozott az USA Apple ellen indított, monopolellenes peréhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Robitrix
senior tag
Az már nem olyan biztos. a játékoknál nagyon jól jön a 3D cache. Játéktól függöen 4%-tól akár 25% is lehet a játék teljesítményének növekedése. Legalább is ha egy 7800x és egy 7800x3D esetében. A legtöbb játék ezért nem szakad meg a magok és szálak igényének hajszolásában azért. 10-12 párhuzamos magot/szálnál nagyobb igényű játékról nem is igen tudunk. De ezek is olyan ritkák, mint a fehér holló. 3D cache olyan programoknál érvényesül, ahol nagyon nagy a adatáramlás a CPU és a RAM közt és rengetegszer kell újra tölteni menetközben a cache tartalmát. Olyankor tényleg tarol a 3D cache. Más programokban meg simán lehet, hogy gyorsabb a 7800x,(amúgy is kicsit nagyobb az alapmodell órajele) mint a 7800x3D. Egy játék program nagy kódot használ sok adattal így gyakrabban fordul elő, hogy az aktuálisan szükséges adat vagy soron következő utasítás nem lesz bent a gyorsító tárban. Ilyenekor újra kell tölteni adattal a gyorsító tárat. A gyorsítótár töltése úgy müködik, hogy nem csak a konkrét pár bájt adato tölti be a RAM-ból a gyorsítótátba, hanem annak egy jelentős környezetét is. Abból a megfontolásból kiindulva, hogy 99%-ban a következő adat és utasítás az elöző környezetében lesz. Így döntőrészben bent lesz a gyorsítótárban. Aztán jön a játékprogram, ami röhögve alátesz a feltételezésnek. Aztán hirtelen olyan kódot akar kiszámithatatlanul, ami nem zalában van már hanem Szabolcsban. Ezért Zala kidob és szabolcs betölt..... hogy aztán rövidesen hirtelen Somogy megyére legyen szükség. anyád ismét kidob adat és cache újra tölt. Na a 3D cache ezekben az újra tötltésekben remekel. Más programnál meg ami kisebb és nem olyan rabszodikus. simán elvan végig végi csak zalában. Ergo nincsen szükség folymatos gyorsítótár utántöltögetésre így nem érvényesül a 3D cache elönye. A kicsit kisebb órajel miatt akár még hátrányba is kerül mondjuk egy primszámot kereső programban. A 3D cache terepe tényleg a játék. Szóval lehet, hogy egy adott játékban mégis csak leveri a 7800x3d az intel csúcs procit. A szintetikus tesztek ezért is csalokák. azok nyers számítást mérnek nem pedig rohangálást zala és Szabolcs közt.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Óra topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Az Apple is mesterséges intelligenciával turbózza fel a teljes kínálatot
- iPhone topik
- Politika
- Computex 2024: még két Socket AM4-es Ryzen jön
- Autós kamerák
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...