- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Melyik tápegységet vegyem?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen monitort vegyek?
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
-
Snapdragon 8-as szériával várhatók a Honor 200-ak?
ma A Honor 200 állítólag a 8s Gen 3-at, a 200 Pro változat pedig a 8 Gen 3-at használja majd.
-
PROHARDVER!
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Spec
őstag
válasz Sirandrish #73300 üzenetére
Köszi a válaszokat! Ez elég viccesen hangzik, erre a kis drónra vonatkozóan... Főleg, hogy úgy is ajánlják, hogy kiváló kezdő drón gyerekeknek. Eléggé ellentmondásos, mert a doboza szerint 14+ os, vagyis nem is gyerekjáték ez alapján. Ha jól tudom a drón vizsgához is 16. betöltött életév kell, szóval gyerek elvileg nem is használhatja. Akkor hogy lehet ajánlott kezdő drón gyereknek? Na mind1...
Akkor ha jól értem, mivel ez az EU-s szabályozás alapján 250 gramm alatti "Open" kategória, azon belül is A1, így magát az eszközt nem kell regisztrálni, bejelenteni, csak nekem kellene egy drón vizsgát letenni hozzá?
És mi van ha leragasztom a kameráját? Akkor is kell?"They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Sirandrish
legenda
Hát a drónozás jogszabályai elég keszekuszák, amire a Magyar állam rátesz még vagy 45 lapáttal, de hogy csak a leglényegesebbel tisztába légy így bemásolok ide valamit, és kiemelek pár mondatot ami válasz lehet a kérdésedre..
....
JÁTÉK
A pilóta nélküli légijárművek között is vannak olyan eszközök, amelyek a játék kategóriába tartoznak. Játéknak nevezzük azt a pilóta nélküli légijárművet, amely megfelel a játékokra vonatkozó előírásoknak, 120 gramm alatti maximális felszálló tömegű és adatrögzítővel, például kamerával fel nem szerelt, továbbá a távpilótától legfeljebb csak 100 méterre képes eltávolodni.
...
NEM JÁTÉK A DRÓNOD
Abban az esetben, ha a játékokra vonatkozó feltételek közül csak az egyiknek nem felel meg a dobozod tartalma, akkor pilóta nélküli légijárműről beszélünk. Itt már nem számít, hogy van-e rajta kamera vagy, hogy milyen távolságra tud elrepülni tőled. Ami viszont továbbra is számít, az az MTOM, azaz a maximális felszálló tömeg.120 grammnál nagyobb, de 250 grammnál kisebb MTOM esetén a következő feladatok várnak rád:Nyilvántartásba kell vetetned az UA-dNyilvántartásba kell vetetned magad, mint UAS-üzembentartóTávpilóta vizsgát nem kell tennedNincs minimum életkorhoz kötve a műveletek végrehajtása, de 16 éves kor alatt szülői hozzájárulás kell
120 grammnál nagyobb, de 250 grammnál kisebb MTOM esetén a következő feladatok várnak rád:
Nyilvántartásba kell vetetned az UA-d
Nyilvántartásba kell vetetned magad, mint UAS-üzembentartó
Távpilóta vizsgát nem kell tenned
Nincs minimum életkorhoz kötve a műveletek végrehajtása, de 16 éves kor alatt szülői hozzájárulás kell
Szóval a súlya miatt meg a wifi miatt játék lenne, de kamera van rajta ami miatt már nem az. Ezek a szabályok viszont csak a 120grammnál nagyobb gépkere vonatkoznak, ami miatt ugye elvileg a Tellora nem...de ott a kamera....
Egy érdekes cikk részletei a DroneHungary oldalról...
Ő azért vágja a témát..
"Tudtátok, hogy létezik Pilótanélküli játék légijármű? Nos igen, ez a fogalom létezik Magyarországon, aminek vannak feltételei is, hogy ezt valami megkapja. Az első és talán a legfontosabb, hogy nem rendelkezik adatrögzítő eszközzel, ez egy érdekes megfogalmazás, mert nem azt mondják, hogy kamerával. Itt van egy érdekes jogi hézag, mert sok olyan eszköz van amin a kamera csak az irányítás miatt van rajta, de nem képes rögzíteni. Rengeteg ilyen kicsi drón létezik, pl a SYMA drónok nagyrésze, de ilyen pl a DJI Tello is. Ilyen drónok esetén egy applikáció segítségével tudjuk irányítani a drónt, viszont ott már tudunk képet vagy videót is rögzíteni, szóval kitudja, hogy ezeket pontosan hova sorolja a törvény."
És még neki sincs halvány lila gőze se hogy a Tello akkor most konkrétan mi
Sok sikertEvery game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....
-
Spec
őstag
válasz Sirandrish #73302 üzenetére
Na, hát éppen ezért kérdeztem én is, mert így rohadtul nem egyértelmű a dolog.
Egyébként a Tello egyértelműen nem játék. A gép leírásában van az alábbi rész:
Megnéztem a konkrét EU-s szabályozást, az sajnos nem adatrögzítést említ, hanem egyértelműen kamerát / szenzort.
És mivel nem játék, és van benne kamera, ezért elvileg "Open A1"-be esik, és kell hozzá "Drone operator registration" és "Complete the training and complete the exam". És minimum 16 éves kor felett lehet használni.
Viszont az Open kategóriára én azt találtam, hogy magát a drónt nem kell regisztrálni.
"Do I need to register my drone?
Unless they are certified, drones do not need to be registered, but you, as drone operator/owner, must register yourself."
Most akkor kell, vagy sem?"They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Sirandrish
legenda
Mivel ugyan ott lehet intézni mint az üzembetartóit, és ha jól emlékszem összvissz 2.000 forint, így én mindenképp megcsinálnám a helyedbe. Ártani nem árt..
Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....
-
nimmrody
tag
Sziasztok!
DJI Mini 2 típushoz kötnék biztosítást.
Az érdekelne ár érték arányban melyik az a biztosító amelyik korrekt és nem arany árban dolgozik és lehet is erre a modellre éves biztosítást kötni. 10-20e ft között gondolnám.. ha van ilyen. Köszönöm
-
Sirandrish
legenda
válasz nimmrody #73305 üzenetére
Mikor én kötöttem, én felkerestem egy ilyen biztosítással foglalkozó emberkét, aki össze is dobott nekem 3 ajánlatot (3különböző banktól), és mind ilyen 12-14K között mozgott..
Volt Allianz meg Groupama, meg még valami...már elfelejtettem, de én az Allianzt választottam.Ha gondolod, és ráér hétvégéig, visszakeresem neked a csákó mailjét, aztán megkérdeheted tőle
[ Szerkesztve ]
Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....
-
Peaceliker
őstag
válasz moondustcoco #73307 üzenetére
Akkut, motort, kamerát engedd el szerintem.
Amúgy elég faja gépeket adnak mostanság bagóért itthon...tuti építeni akarsz inkább? Minőségi cuccokból olcsóbban van sokszor gép eladó"Oh my Goa'uld!"
-
moondustcoco
friss újonc
válasz Peaceliker #73308 üzenetére
Köszii
akkor lehet szétnézek az rtf, bnf gépek között -
Peaceliker
őstag
válasz moondustcoco #73309 üzenetére
Nagyon sokan abba hagyják, így vannak jó deal-ek. Én is most adtam el egész whoop részlegem, valaki meg pont kezdte a témát, így jó áron lett egy masszív csomagja
"Oh my Goa'uld!"
-
cd334
tag
válasz moondustcoco #73309 üzenetére
Illetve első gépnek lehet nem egy 5" gépet néznék, hanem egy whoopot. Ha kinn akarsz repülni akkor egy 85mm 2S vagy 75mm 1S konfig jó lehet. Ezekkel viszonylag könyenbben lehet tanulni, kevésbé veszélyesek, ha mégis töröd olcsóbb az alkatrész és olcsóbb az akksi is.
Whoopot is építhetsz, de a BetaFPV gépek elég jó ár érték arányban kaphatóak.Távban és protokollban inkább már az ExpressLRS ajánlanám mit az Frsky-t.
Eladó drónos cuccaim: https://www.kwadmarket.hu/author/danielczigany/
-
vandor01
őstag
válasz moondustcoco #73309 üzenetére
bele okoskodom en is
eloszor... valaszolok arra amit kerdeztel....
a TAV ELRS -el nem kompatibilis a receiverrel Xm+
ma mar tobbfajta protokol fut egyutt jol kell valasztani!
a kamera aksi motor felejtos....mivel en epito vagyok megertem ha epiteni szeretnel
https://rotorbuilds.com/profile/17938DE
az epites nem mindenkinek valo!
ha nullarol kezded akkor az eredmeny bizonytalan foleg a hatarideje
ha most elkezded?
megjon minden....
minden passzol....
mindennek a minosege ok...
sikeresen osszerakod....
szoval az optimalis repules talan 1 honap mulva...TALAN????
de nem kizart a december sem...aksit kinabol rendelni? nem kizart a 2 honapos utazasa mire landol nalad....
ha most kezdenem keszen vennek gepet
repulesre belove lehet menni torni zuzni1. hasznalt az FB-rol vagy mashonnet pl kwadmarketrol
2. ujat uzletbol.
nezz szet az FPV garage honlapjan ha van zseton meg akarat?
akkor jovo hetvegen mar repulhetsz!
van naluk minden tav szemcsi aksi tolto propeller egyeb alkatresz
ma mar van ami itt occobb mint kinabol pl propeller ja es gyorsabb!!Vasarlaskor az mar mas kerdes hogy mi legyen a koncepcio?
ertsd? milyen TAV milyen szemcsi kicsi vagy nagy gep etc etc
lenne meg sok sok okossag... de nem vagyunk egyformak
ami egyiknek okossag az a masiknak falrahanyt borso.....CSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."
-
vandor01
őstag
mivel nem vagyunk egyformak
egy 5collos `tank`kal is meglehet tanulni.....
olyan vazzal es alkatreszekbol ami birja a kikepzest
teny es valo kis pocskoszoruvel tobb a lehetoseg a problemamentes repulesreprotokol....
ha ujra kezdenem az epitest akkor ELRS helyett inkabb TBS Crossfiret valasztanam...
de mivel minden gepemen Xm+ van.... marad az FrSky vagy 4in1 modulCSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."
-
cd334
tag
válasz vandor01 #73312 üzenetére
Az fpvgarage.eu én is ajánlom, nagyon segítőkész emberek vannak ott. Megnézheted náluk a távokat szemüvegeket, hogy melyik jön be neked. Hívd fel őket nyugodtan.
Én a 3" felöl indultam neki az FPV-nek annó, de mint kezdő sikerült egy nagyon bika gépet összerakni és valahogy nem sikerült összebarátkoznunk. Aztán elkezdtem whoopozni és kisimult a világ. De ez tényleg egyéni, hogy ki mivel érzi jól magát.
Vannak épített whoopjaim és BNF gépeim is minden aspektusát élvezem a hobbinak. Szerelés pedig a hobbival jár, akármivel is kezded.
Protokoll:
Nekem volt crossfire(nagyon nem jött be), de nekem az ExpressLRS jött be(whoopoknál már lassan ez a default). Sokat fejlődött.
Nekem is 4in1 távom van külső ELRS modullal, így nagyon sok protokollt le tudok fedni.Eladó drónos cuccaim: https://www.kwadmarket.hu/author/danielczigany/
-
F.E.K..
senior tag
válasz vandor01 #73312 üzenetére
Hát, mint sok hobbinál, itt is attól függ, hogy valaki repülni, vagy szerelni szeret-e inkább? Mindkettőnek megvan a varázsa, ki mit szeret.
(Persze egy pici szerelés mindenéppen kell, de a mértéke nem mindegy.)
Legyen olyan szép és vidám napod amilyet csak szeretnél!
-
nimmrody
tag
válasz Sirandrish #73306 üzenetére
Köszi szépen végül egy Grupamás biztosítás lett. Online a neten gyorsan meg lehet kötni évi 15 ezer ft. Köszi a választ.
-
Markizmark
addikt
Sziasztok
Megjött a kis mobula 7 hd-m, de valamit nem értek jól.
Aszondja:
Mobula7 HD 1S coming with black box , please be careful to insert the TF SD Card , and don’t pull it out while install the battery.Most akkor mikor ne tegyem be vagy kis az sd-t? Amikor akku rajta van vagy amikor nincs ?
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Peaceliker
őstag
válasz Markizmark #73317 üzenetére
én úgy értem, hogy amíg akku rajta van ne vedd ki az sd kártyát
"Oh my Goa'uld!"
-
Markizmark
addikt
válasz Peaceliker #73318 üzenetére
Köszi, én is remélem hogy erről van szó.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Sziasztok!
FPV szemüvegből melyik ad jó élményt a nem vödör szemüvegek közül?
Nekem EV800D van, ami elég jó mozi élményt ad, de lehet kéne egy szemüveg kategória is.
Mekkora FOV az ami már jó?
Nem szeretnék olyat, mintha monitort néznék a szoba másik sarkából.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Peaceliker
őstag
válasz Markizmark #73320 üzenetére
Nekem is ev800 volt és szerettem. Aztán bele néztem egy fs ba (dom v3) és egy más világ. Kisebb a kép, mégis jobb érzés. Szemem sem terheli annyira és szem mozgatás nélkül belátom az egészet. Aztán váltottam hd3 ra, hogy minek, azt már nem tudom, de azóta sem bánom.
Amúgy ev200 is jó (ev100 nagyon kevés) . De nézd meg specben, szerintem dominator v3 már jó, hd2 túl sok, homályos a kép széle, nézelődni kell benne, nem kell akkora FOV (nekem).
De nézz bele, anélkül ne vegyél."Oh my Goa'uld!"
-
Crus
őstag
170k pár boltban az Autel EVO Nano + Premium Bundle drón. Be is rántottam.
116k csak a drón, de szerintem a fenti bundle jobb vétel... +2 akksit is tartalmaz, aminek önmagában az értéke 40.000 Ft, és akkor még ott a 2 extra garnitúra propeller + hordtáska, amiket úgyis utólag venne az ember.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
-
Szancsó
aktív tag
válasz Markizmark #73323 üzenetére
Szerintem akkor a logging device az ne Serial port legyen: SD -s gépem még nem volt, belső memóriánál nekem ott "onboard flash" kell.
De ha csak az van, akkor gondolom a ports fülön ki kell legyen választva a Peripherals oszlopban az egyiknél a Blackbox logging. A FAT32 elvileg jó neki, más tippem nekem nincs.My story is one of many thousands, and the world will not suffer if it ends too soon.
-
Szancsó
aktív tag
válasz Markizmark #73325 üzenetére
Ja, Modes fülön lehet be kell állítani egy kapcsolóra: nekem pl. ugyanarra van mint az ARM és ugyanara az intervallumra is.
My story is one of many thousands, and the world will not suffer if it ends too soon.
-
Boonen007
őstag
Sziasztok!
Olaszorszagi nyaralasunk okán elgondolkodtam azon, hogy egy olyan dront kene venni amit lehet is használni egy egy szebb helyen. Lehetséges ez ott, komolyabb vizsgák stb nélkül? -
Crus
őstag
Van itt Autel Evo Nano+ tulaj?
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
-
Spec
őstag
Visszautalva a korábbi posztomra, jelenleg ott tartok a folyamatban, hogy sikeresen letettem a drón vizsgát. Most regisztrálnám a kis TELLO-mat, és magamat is a rendszerbe, mint UAS üzembentartó. No de...
Az üzembentartói regisztrációnál az alkalmazandó űrlap kéri a kötelező felelősségbiztosítás kötvény számát.
A 39/2001. (III. 5.) Korm. rendelet a légiközlekedési kötelező felelősségbiztosításról az alábbit tartlamazza:
"A pilóta nélküli légijárművek légiközlekedési tevékenységének szerződésen kívüli kárainak felelősségbiztosítási összeghatárai
2/A. § A 2. §-ban foglaltaktól eltérően, ha a légiközlekedési tevékenységet pilóta nélküli légijárművel végzik, a 785/2004/EK rendelet által nem szabályozott esetekben a pilóta nélküli légijárművekkel harmadik személynek okozott károk megtérítésére vonatkozó felelősségbiztosításnak a pilóta nélküli légijármű maximális felszálló tömegétől függően legalább a következő összeghatárokig kell fedezetet nyújtania biztosítási eseményenként és biztosítási időszakonként:
a) a legalább 0,25 kg, de legfeljebb 4 kg maximális felszálló tömegű pilóta nélküli légijármű esetén biztosítási eseményenként legalább 3 000 000 Ft, biztosítási időszakonként legalább 6 000 000 Ft;
b) a 4 kg-ot meghaladó, de a 20 kg-ot el nem érő maximális felszálló tömegű pilóta nélküli légijármű esetén biztosítási eseményenként legalább 5 000 000 Ft, biztosítási időszakonként legalább 10 000 000 Ft."Vagyis az én értelmezésemben 0,25 kg (250 gramm) alatt nem is írja elő a rendelet a kötelező felelősségbiztosítást.
A TELLO csak 80 grammos, meg se közelíti a 250 gramm súlyhatárt, úghogy elvileg nem kell rá biztosítás, vagy rosszul értelmezek valamit?
Egyébként a törvény így foglamaz pontosan:
"(7) Az (EU) 2019/947 bizottsági végrehajtási rendelet 14. cikk (5) bekezdésében meghatározott pilóta nélküli légijármű-rendszer üzembentartóinak nyilvántartása tartalmazza
a) a természetes személy üzembentartó esetén az üzembentartó természetes személyazonosító adatait, valamint lakcímét,
b) a jogi személy üzembentartó esetén a jogi személy nevét, adószámát, székhelyét,
c) az üzembentartó e-mail-címét, telefonszámát, jogi személy esetén a kapcsolattartó e-mail-címét és telefonszámát,
d) – amennyiben azt jogszabály előírja – a kötelező felelősségbiztosítási kötvény számát,
e) a légiközlekedési hatóság által generált nyilvántartási számot, valamint
f) az (EU) 2019/947 bizottsági végrehajtási rendelet 14. cikk (2) bekezdés e) és f) pontja szerinti nyilatkozatokat."
Vagyis ha nem írja elő, akkor nem kell. Ez alapján simán csak hagyjam ki az űrlapon?[ Szerkesztve ]
"They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
-
Spec
őstag
Igen, ezt értem. Viszont egyrészt a 13k is pénz, tehát indokoltalnaul nem fizetném ki, főleg úgy hogy már eleve baromságnak tartom az egészet egy 80 grammos kis mikro drón esetében. De mivel van rajta kamera, így azt montam ok, a vizsgát meg a regisztrációt elvégzem, ez még belefér. Bár mondom, ezt is hatalmas túlzásnak érzem.
Amúgy meg jogkövető ember vagyok, de csak azt a jogot igyekszem követni, ami van is, tehát ami nincs előírva, azt azért nem erőltetném. Ilyet meg sehol nem láttam leírva, hogy "amin van kamera" arra kell biztosítás, de ha valaki be tudja idézni a konkrét előírást, akkor azt szívesen venném."They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Crus
őstag
Nálam ez úgy van meg az olvasottak alapján, hogy minden is kell rá, ha van rajta kamera, akkor is, ha csak 80g.
Na most ha kell üzembentartói is, mert van rajta kamera, azt csak úgy tudod igényelni, ha megadod a biztosítási kötvény számát. Ergo.....
Amúgy én megértem, hogy ennyire szigorú a szabályozás. Amíg nem volt, itt a környéken is boldog boldogtalan össze-vissza reptette és addig nincs is akkora gond amíg repteti, akkor van a gond, amikor balfax és leesik.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
-
Spec
őstag
Azért ez így nem ennyire fekete/fehér. No meg én szóbeszédekre, elmondásokra nem alapozok. Van-e rá jogszabályi előírás, vagy sem? Ez az ami számít. Én nem találtam, de nem zárom ki, hogy létezik, ezért is kértem a segítségeteket. Ha van, akkor viszont érdekelne a konkrét jogszabályi hely, ami ezt előírja 250 gramm alatti súlyú drónok esetében is.
Amúgy meg a felelősség biztosítás lényege - ahogy te is írod - akkor van ha kárt okozol a drónnal, lezuhan, vagy nekicsapódik valaminek. Éppen ezért húzták meg a határt 250 grammban, mert egy olyan súlyú gép már tud károsodást okozni. Akár személyi sérülést, vagy vagyoni kárt is. De gy 80 grammos gép pille könnyű, ha teljes sebességgel nekivágódik valaminek, vagy valakinek akkor se fog benne kárt okozni, inkább csak saját magában esik kár."They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Crus
őstag
Ahogy írtam: Jogszabályi előírás arra van, hogy MINDEN gépre kell amin van kamera:
- jogsi
- nyilvántartásba vétel
- üzembentartóiÉs mivel kell üzembentartói, ahol meg kell adnod a biztosítási kötvény számát......
(Teljesen lényegtelen, hogy hány gramm, ha van rajta adatrögzítő eszköz.)Az, hogy ez mennyire életszerű és élhető, az egy más kérdés. Az én 249g-os gépemmel ha nekirepülök a mellkasomnak 50km/h-val csak röhögni fogok... de ha a szememnek repülnék neki, az már nem lenne annyira vicces, ahogy a tiéddel sem.
A tiéd is tud halálos balesetet okozni, ha pl. pont egy autóra pottyan rá mondjuk 100 méter magasból, a sofőr meg elrántja a kormányt és ráhúzza a szembejövőre.
~1.100 Ft havonta az semmi, ellenben nem kell parázva kimenned. Mert ha arra jár egy erdész/vadász akik kötekedő gck általában, rögtön be tudod a pofájukat fogni a 4 papíroddal. Simán rád hívja a rendőrt és ilyen esetben rohadtul nem mindegy, hogy fullra be vagy védve, vagy csak 85%-ban.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
-
Spec
őstag
Szerintem feleslegesen kerülgetjük itt a forró kását...
"És mivel kell üzembentartói, ahol meg kell adnod a biztosítási kötvény számát."
Igen, ezért kérdeztem, mert ezt viszont a törvény nem írja elpő kötelezően. Azt írja, hogy:
"d) – amennyiben azt jogszabály előírja – a kötelező felelősségbiztosítási kötvény számát,"És itt ez a kérdés lényege, hogy melyik ez a jogszabály pontosan, ami előírja ezt 250 gramm alatti drónokra? Én nem tudok ilyet, de persze nem kizárt hogy létezik. Erre irányul a kérdésem.
Hiába van rajt az adatlapon, ha nem vagyok rá köteles megkötni, akkor megadni se lehetek köteles, ezért kérdeztem, hogy ilyen esetben kihagyjató-e? Az meg nem indok, hogy azért mert azadatlapon meg kell adni. Csak azért mert rákerült egy adatlapra még nem válik valami kötelezővé, csak ha valóban jogszabály előírja.
De hogy pontot tegyünk az ügy végére felhívtam a Légügyi Felügyeleti Hatósági Főosztály ügyfélszolgáltatát, és megerősítették, hogy 250 gramm alatti drónra NEM kell felelősségbiztosítást kötni.
Annyit mondtak, hogy az űrlapon X-eljem ki a helyét, és ennyi. A regisztráció benyújtható egyszerre a drón regisztrációval, és látni fogják, hogy nem éri el a 250 grammot, és simán elfogadják. Szóval ennyi.
[ Szerkesztve ]
"They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Crus
őstag
"250 gramm alatti drónra NEM kell felelősségbiztosítást kötni" - Ezt eddig is tudtuk.
A gond ott van, ha van rajta kamera. Már pedig az van a tiéden is...
Mit mondott arra a kérdésre a LFHF, hogy 250g alatti KAMERÁVAL elláttot drónra kell-e biztosítás?
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
-
Sirandrish
legenda
És azt is mondtad hogy ugyen 250gramnál könnyebb, de kamera az van rajta?
Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....
-
Spec
őstag
válasz Sirandrish #73339 üzenetére
Srácok, most komolyan csináljátok ezt? Nem, nem mondtam neki, hogy 250 gramm alatti, DE KAMERA VAN RAJTA. És ő se monda egy szóval se, hogy na de ha kamera van rajta akkor kell ám.
Olvassátok már el azt a tetves jogszabályt, amit belinkeltem, szó szerint idéztem. Egy büdös szó nem esik benne arról, hogy van-e kamera vagy nincs. A felelősségbiztosítás szempontjából teljesen irrelelváns a kamera. Egy repülő tárgy esetében a potenciális kárt és annak mértékét a tömeg és a sebesség, vagyis a kinetikus energia határozza meg.
Attól nem fog nagyobbat ütni rajtad, mert van rajta kamera, és ezt a jogalkotó is tudja. A jogszabályban csak súlykategória van, 250 gramm feletti, és 4 kg feletti. 250 gramm alatt nincs. Ez ennyire egyszerű. De holnap megint felhívom őket, és külön rákérdezek, hogy de tuti akkor se kell, ha KAMERA VAN RAJTA. Majd közlöm a válasz"They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Crus
őstag
Az egyik rendelet ellenben arról regél, hogy felelősségbiztosítást kötelező kötni minden regisztrált UAS-ra. Már pedig, ha van rajta kamera regisztrálni kell! Ha regisztrálva van, kell rá a biztosítás. Ilyen egyszerű.
Amúgy kevés olyan komolyan vehető szakmabelit találsz ebben az országban, aki ne támogatná azt a nyavalyás 13k kifizetését, mert ha éppen egy 40 milliós BMW szélvédőjébe csapódik bele, akkor mindjárt értelmét nyeri ez a szabályozás is.
De amíg a hazai drónosok mindössze kb. 15%-a regisztált csak be és össze-vissza reptet, addig azt kell mondjam, hogy várom a további szigorítást. Elkél.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
-
Spec
őstag
"Az egyik rendelet ellenben arról regél, hogy felelősségbiztosítást kötelező kötni minden regisztrált UAS-ra."
Na éppen ezt mondom az eleje óta, hogy lehet, hogy van más jogszabály, amiről lehet én nem tudok, úgyhogy légyszi idézd be a pontos jogszabályt, és a vonatkozó részt had' tájékozódjak én is. Érdekel, hogy melyik az az "egyik rendelet".
"They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Crus
őstag
"Amennyiben az UAS 250 grammnál kisebb, abban az esetben kell biztosítást kötni, ha az nem játéknak minősül és/vagy adatrögzítővel felszerelt (pl. kamerával)."
"A hatályos jogszabályok alapján az alábbiakat érdemes figyelembe venni kis drónok esetén:
A hatóságnál regisztrálni kell minden 120 grammnál nagyobb maximális felszállótömegű pilóta nélküli légi járművet, illetve a 120 grammnál kisebb, nem játéknak minősülő és/vagy adatrögzítővel felszerelt (pl. kamerával) pilóta nélküli légi járműveket is (pl. DJI Tello). Minden regisztrált UAS-ra biztosítást kell kötni."
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
-
Celtis
veterán
Érdekes. Amikor a Mavic Minimet regisztráltam anno, akkor sem kellett biztosítás. A biztosítás rovatba beírtam, hogy 250g alatti (most már tudom, hogy az MTOM valójában több) ezért nincs biztosítás. Elfogadták.
Most megnéztem az első néhány Google találatot (Generali mydrone biztosítás és legter.hu) azokon csak a 250g a határ, a Groupamanál a 250g és nem játék. -
Crus
őstag
válasz Celtis #73345 üzenetére
Igen, van ott egy rubrika, hogy kijelented, hogy 250g alatti és nem végzel vele ker. tevékenységet + kihúzod a kötvény számához írandó részt. Jó eséllyel még most, 2023-ban is át fog csúszni.
De. Ha BÁRMI gebasz van, vagy egy tudálékosabb yard/vadász/erdész rád szál és feljelent, vagy papírfétise van, peres ügy lesz belőle, akkor mindjárt fordul a kocka és kilóg a lóláb, hogy mégis kellett volna rá minden is és veszíteni fogsz garantáltan.
Szokásos átgondolatlan, életszerűtlen magyar szabályozás, ami mögött igazából az van, hogy a Neres lovagokat ne zargasd... főleg, ha Hadházynak hívnak -.-Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
-
Spec
őstag
válasz El Joe #73348 üzenetére
Igen, köszi, ezt én is ismerem. De emeld már ki légyszi ebben azt a részt ami előírja, hogy egy UAS üzembentartói regisztrációhoz, és magára a 250 gramm alatti drónra is rendelkezni kell kötelezően felelősség biztosításra.
"They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Crus
őstag
Google, talán 1. vagy 2. találat volt: [link]
Ha lejjebb görgetsz van gy.í.k. Ott meg is találod a kínzó kérdésre a választ. Az biztos, hogy akinek nincs havi 900 Ft-ja a hobbijára, az szerintem engedje el a témát.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Suzuki topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- NBA és kosárlabda topic
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- iPhone topik
- További aktív témák...