- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Androidos fejegységek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Melyik tápegységet vegyem?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
Hirdetés
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sidaries
őstag
Na most már én is hozzászólok. Szóval:
A Delorean Motor Company hosszú fejlesztési szakasz és pénzügyi gondok után 1981-ben kezdett autót gyártani az írországi Dunmurryban, Belfasttól pár km-re. A céget John Z. Delorean alapította 1977-ben (ha jól emlékszem).
Az autó hivatalos neve DMC-12 volt. A 12 a megcézott árkategóriát jelentette, ami 12000$ lett volna, de végül ennek a duplája lett. 25000$ körüli árért adták ami mostani árfolyamon számolva kb. 52000$ lehet.
Ezért a pénzért a vevők egy rozsdamentes ACÉLból készült autót kaptak amit egy Renault, Peugeot, Volvo által közösen tervezett 130 lóerős motor hajtott. A végsebesség kicsivel 200 alatt maradt. Az autó fogyasztása 13l a hivatalos adatok szerint, ami általában megfelel a tapasztalatoknak.
A kilóméteróra gyárilag 85 mérföld/óráig mutatta a sebességet, de később lehetőség volt egy 145 mérföld/órás óra opcionális beszerelésére is. Az alapból rosszabb óra oka az volt, hogy abban az időben egy amerikai törvény szerint nem lehetett ennél nagyobb órát szerelni az autókba.
Súlya 1200kg körüli volt.
Vásárlásnál 2 opciót lehetett választani. Az egyik az automata vagy manuális váltó volt, a másik pedig a fekete illetve szürke belső borítás.
Az autót úgy tervezték, hogy az sok idő múlva is autó legyen. A felfüggesztést a Lotus tervezte, a motor a hátsó tengely mögé került, ami miatt az autó erősen farnehéz lett. Az ajtókat a Grumman Aerospace-től vették. Alacsony sebességen (érts 90mph alatt) kicsit instabil, de efölött adja az igazi stabilitást. Beszámolók szerint az autónak nagyon ritkán vannak komolyabb problémái rendszeres karbantartás esetén. Nem jellemző, hogy egyszercsak leáll és nem megy sehova. Kisebb problémák azonban előfordulnak. Tipikus hiba az ablakok elromlása, de a légkondicionáló miatt ez nem nagy gond.
Az autót 2 éven keresztül gyártották és 3 típust különböztetnek meg belőle. A legtöbb 1981-ben készült, ez a 81-es modell. 1982 Augusztusáig gyártották az 82-es modellt, majd innentől az év végéig a 83-ast. Ezek között a modellek között csak kisebb változások vannak, nem nagyobb átalakítások. (pl. az antenna egyre hátrébb került.)
Az autó bukása nem a konkurens cégeknek köszönhető, ahogy ezt sokan mondják. John Delorean amikor elindította saját cégét a pénz nagyrészét nem maga teremtette elő, hanem befektetőktől szerezte. Amikor Delorean a drogbotrányába keveredett a befektetők elpártoltak tőle. Erről a részről sehol sem sikerült pontos infókat szereznem. Azt nem tudom, hogy miért volt addigis veszteséges a cég, habár a vevőkön nem múlt a dolog.
Az autó legnagyobb hátránya kétségtelenül a gyenge motor volt és ez riasztott el sok vevőt. Ezért a pénzért sokkal gyorsabb autókat lehetett venni.
A cég tönkremenetele után a fennmaradó készleteket felvásárolták és ezért 24 év után is rengeteg alkatrész van ezekhez az autókhoz. Ez azért van, mert a gyárat - ha jól emlékszem - 30000 autó legyártására készítették fel és ebből csak kb. 9000 készült el. Ebből kb. 7000 maradt fenn a mai napig.
Egy Deloreant most általában 15000$-25000$-ért lehet kapni állapottól függően. Készült belőle 2db 24 karátos borítású is, ezeknek a mostani árát nem tudom, de akkor 85000$ körüli árért adták el. A jelenlegi Delorean Motor Companytől - amelyiknek semmi köze az eredetihez - 32500$-ért teljesen felújított tökéletes állapotú Deloreant lehet venni.
Na most ennyi jutott az eszembe. Lehet, hogy néhány számot elrontottam, de nagyságrendileg biztosan jók. Ha kérdésetek van tegyétek fel!I am the Visionaire, follow me if you dare...
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Androidos fejegységek
- Linux - haladóknak
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- War Thunder - MMO Combat Game
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Parfüm topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...