- A Palit fekete VGA-szörnye nem kér a színes pislákolásból
- Belép a Realtek a PCI Express 5.0-s SSD kontrollerek piacára
- Halasztja a Recall funkció aktiválását a Microsoft
- Computex 2024: szabadon konfigurálható vezérlőpanel a Cooler Mastertől
- Computex 2024: jóvágású Gigabyte alaplap Threadripperek alá
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Projektor topic
- Computex 2024: Mini-ITX alaplapokat vár a Fractal két új háza
- Házimozi haladó szinten
- Nyomtató topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Halasztja a Recall funkció aktiválását a Microsoft
Hirdetés
-
Új belépő a Honornál
ma Az X6b ránézésre ugyanaz, mint a tavalyi X6a, de több ponton is erősít az elődmodellhez képest.
-
A Palit fekete VGA-szörnye nem kér a színes pislákolásból
ph Az AD103-as szilíciumra épülő óriás meglehetősen konzervatív az órajeleit illetően.
-
Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
it Az EB felkereste a nagy pornóplatformokat, hogy megtudja, milyen intézkedéseket tettek.
-
PROHARDVER!
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
R3ĐßuŁŁ
őstag
válasz LuckyL #19541 üzenetére
Szia. Persze, hogy szépek. Xenonnak a helye is megvan csak mivel nincs lemosó a kocsin ezért megbűntettek miatta és másik izzót kellett belerakjak... nem igazán értek a lámpa márkákhoz, de elvileg valami LH lens van odaírva. Ha érdekel a kocsi akkor privátba küldök neked képeket ahol este látszik a lámpa stb.
Te mondd, hogy rablótámadás, a te hangod mélyebb!
-
MPowerPH
félisten
válasz LuckyL #23582 üzenetére
Itt nincs olyan... Aki jo is volt valamire, az elment a TEC-be innen is. Akkor mar meg sem emlitem, hogy a TEC-es sracok is kezdenek higulni.
A szlovak rendszamot meg megertem. De ez angol... Telen azert csesztettek, mert angol jogsival vezettem magyar autot. Elotte, hogy magyarral angolt. Most azon izgulnak, mikor megyek haza. Es mi van, ha turista az ember? Egyebkent szerintem ez csak a kornyekunkre jellemzo(extra szemet, minden hajjal megkent penzgyujtok, akik az alap jogokat nem ismerik), mashol talan nem lennenek annyira szemetek.
Na meg ha mar rakuldik oket az idegenekre, kellene kis angol tudas, es legalabb a torvenyek azon reszeivel tisztaban kellene lenniuk.
Ellenben en a folyamatos atrocitasok miatt most raszantam magam, es tenyleg leadom a magyar lakcimkartyamat es szemelyimet. Akkor elvileg mar nem kothetnek belem, es nem kell bankszamlakivonattal, meg lakasszerzodessel szaladgalnom.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Hikvision
senior tag
válasz LuckyL #23582 üzenetére
Hagyjuk már ezt a szegény rendőrt ne bántsuk mert ő csak parancsot hajt végre. Biztos azt a parancsot kapják ezek a mocskos korrupt semmire kellő szarházik, h aljas módon húzzák le az autósokat saját zsebre egész nap. Ha a Bűnüldözéssel foglalkoznának akkor nem lenne munkám, de szerencsére ahhoz túl retardáltak, úgyhogy marad az egész nap a jobb hátsó ülésen döglés a trafi mögött, meg a zsebre büntetés.
Jah, akit megsértettem most bocs. De hogy én mennyire utálom őket az hihetetlen20 éve a PH-n.
-
ignorant
senior tag
válasz LuckyL #24127 üzenetére
A szervizek frissek es teljeskoruek, nem sporoltam semmin, a kov tulajnak jodarabig nem lesz gondja vele kotelezo olaj es fekcsereken kivul.
Tapasztalataim szerint nem sokan figyelnek ennek a modellnek a normalis karbantartasara (magyar markaszervizek sem), lehet h jobban nez ki a kevesebb km (ha egyaltalan valos), de azt kb azert adjak el mert az aktualis tulajnak nincs kedve 400K-ert turbot venni, kb 150K-ert carbon build upot tisztittatni, injektorokat cserelni + egyeb dolgokra kolteni.
Btc-t magyarorszagon meg keves helyen fogadjak el, de kulfoldon es nemzetkozi cegek koreben egyre nepszerubb. Oszinten szolva en jobban preferalom a btc-t mar joideje mint barmelyik fiat-ot.
[ Szerkesztve ]
-
H.Ezredes
őstag
válasz LuckyL #24342 üzenetére
Nem nem jött elő. Ezt személyesen mondta most kint Münchenbe kedves ismerősöm aki kint van a BMW-nél fejlesztésen.... Cikk előtt tudtam + a másik srác meg az i részlegen van...
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
BeZol
őstag
válasz LuckyL #24510 üzenetére
Lehet én vagyok a noob, de a 330d-mel sem merem kikapcsolni az elektronikát kanyarban nagy sebességnél, az eredmény pedig folyamatos villantgatás az elektronika részéről, be-befékezgeti a kocsit a kanyarban, hogy ne csússzon ki a hátulja, cserébe pedig ilyen folyamatos bólogatásos kanyarvétel lesz, mert befékez, súly előre megy, aztán megint enged, súly hátra megy, majd megint befékez, súly előre, és így tovább. (tatabánya óváros lehajtó bp felől, mikor már hosszan balra visz lefele, 60as tábla, 120szal bevéve)
Egy M4-esnél szerintem már fél gáz hatására is kicsaphat a hátulja, a kátyús, nyomvályús utakon kanyar közben ez tuti baleset, marad az autópálya 130 feletti használhatósága, vagy az ökörködés kis sebességű kanyarokban, kereszteződésekben, de arra a 330d is megteszi, csak hangorgia nélkül, fele akkora látvánnyal.
Az M4 eleve nem a racionalitásról szól, de a tuningolása az már tényleg kiautózhatatlan kisebb sebességnél tapadáshiány következtében! (autópályán pedig egy kezemen meg tudom számolni, hány sportverziós csúcsbenzinest láttam nyomulni az elmúlt 8 évben: 1 porsche carrera 4s, 1 nissan skyline gt-r, és egy mercedes c63 amg úgy, hogy főleg autópályán közlekedtem le eddig 200k km-t. "Szinte" csak a dieselesek tepernek autópályán)Persze aki szereti, közlekedhet így: [link]
-
Viszlát
addikt
válasz LuckyL #24546 üzenetére
Az ugy teljesen rendben van, ha nem is sokat, de eddig nekem is lefele csalt (0.5-0.6 decit), de most meg tobbet ir mint amennyit valojaban fogyasztott, ami kisse meglepo na.
Ez nem erre valasz, csak regi adossagom, hogy mutassak par kepet. Szerettem volna normalisan nekikeszulodve fotozni egyet, de valahogy sose jott ossze, ugyhogy csak nehany ad hoc, mobillal keszult van egyelore. Katt a kepre!
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
BeZol
őstag
válasz LuckyL #24665 üzenetére
Nekem most 6,5 éves az akksi, érzem rajta h gyengus már, mert mióta hideg lett, eleve 1-2 pöccintés helyett 3 kellett neki, de most h mínusz is lett, már 4-5 is elkél (mindig csak hétvégén indítom be).
Pre-heatinges dolog szerintem nekem csak akkor volt, mikor -19fokban 1 hét állás után akartam elindítani szegénykét, DE elindult nagy nehezen
A mini-nkben tavaly nyáron a kánikulában halt meg az akksi 9,5 év után. Az a kocsi viszont napi városi bevásárlós, mászkálós kocsika. A vicces az volt, hogy még elvitt A-ból B-be, de B helyen nyekkent (pedig csak 30 perc telt el az újabb indításig) -
CharlieDrop
veterán
válasz LuckyL #25092 üzenetére
ez normális
ellenben, most olvastam:
Az első hidegindításnál világossá válik, hogy a soros hathengeres egy másik kávéház. A plusz két hengertől lesz a hármasból luxusautó, és rendes BMW.""Aki húszdével jár, el kell keserítenem: az egy másik autó. Persze az a hármas is élhető méretű, gyors, gazdaságos és szép. Csak éppen semmivel nem nyújt többet egy VW Passatnál vagy hatos Mazdánál."
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Highend55
tag
válasz LuckyL #25252 üzenetére
Volt szerencsém tavaly ülni a kolléga chippelt 335D-ében,ültem már sok benzines,turbós erős autóba de ami diesel és ilyet ment még egyben sem ! Ami neki van ha jól emlékszem (340Le/660NM optimalizálás után) az egyik legjobb valaha gyártott Bmw diesel motorja.(M57N2 biturbo diesel engine)
Több angol fórumon hasonlóan nyilatkoztak,hogy remap után valamivel kevesebb, vagy semmivel nem nőtt meg a fogyasztása mellette érezhetően erősebb !
Gyárilag nagyon komoly emisszió teszten kell minden motornak átesnie,és gyártó minnél hosszabb "élettartalomra" próbál rámenni,emiatt nincsenek úgy kihegyezve.Utolsó bejegyzésed remélem nem gondoltad komolyan..
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz LuckyL #25252 üzenetére
Be lett merve padon... Es a valtozas azonnal erezheto volt. Mikor vissza mentem a korbelhez visszarakatni az eredeti programot, es utana elvanszorogtam vele 10km- el arrebb levo helyre, az maga volt a pokol... Mintha kicsereltek volna a gepet. Akkor volt igazan eszreveheto, hogy mit is jelentett a plusz. Pluszban le is mertem, 100-240 km/h alapon 25s, remap utan 19s.
A fogyira nincs magyarazat, nekem az elso chip 0,4dl csokkenest hozott, a masodik pedig ugyan ennyit novelt. Most annyit eszik, mint gyari allapotaban...
Stobart, es az M&S hosszabb tavon jaro traktorjai is mind remappoltak.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
donpe
aktív tag
válasz LuckyL #25258 üzenetére
chip elviekben = azonos energiabefektetéssel magasabb hatásfok (több erő elérése)
A=F/m -
Egy pontszerű test a gyorsulása azonos irányú a testre ható F erővel, nagysága egyenesen arányos az erő nagyságával, és fordítottan arányos a test m tömegével.
Kvázi ugyanakkora energiabefektetéssel (magasabb hatásfok), több erő mozgat ugyanakkora tömeget.
Tehát ha valaki tökig nyomja neki állandóan, akkor nem fog kevesebbet enni. De elvileg a magasabb hatásfok miatt, az ugyanolyan stílusú autózáshoz, mint chip előtt, kevesebbet kell nyomni a gázt.
Egyébként a vezetésből kiindulva nem is feltétlenül kell abszolút több erő. Elég a viszonylagosan több, illetve ugyanakkora is optimális elosztásban. Pl. alacsonyabb nyomatékcsúcs. Ha semmi más nem változik, csak a nyomaték alacsonyabb fordulattartományba kerül, már azzal is kevesebbet kell, hogy fogyassz...
[ Szerkesztve ]
-
donpe
aktív tag
válasz LuckyL #25276 üzenetére
Hatásfok! Minden autó motorját "túlméretezik" a strapabíróság érdekében. Nézd meg a régi 300d merciket, lejött belőlük 12x lóerő vagy a régiekből csak 88, de tudják a millió km feletti futásteljesítményt.
Manapság már ennyire nincs túltervezve az autó, de próbálnak arra törekedni a gyártók, hogy az első néhány év és megtett 100-150e km alatt nagy tragédia ne legyen. Ezért optimalizálják a teljesítményt, hogy optimalizálják az éllettartamot is. Van még egy tényező, amit eddig senki nem említett - KÁROSANYAG KIBOCSÁTÁS. Ez okozza ez egyik legnagyobb fejtörést és ez is az egyik fő oka annak, hogy hosszú hónapokig fejlesztenek egy motorvezérlő elektronikát az autógyárak.
A chiptuning a fenti faktorokat félig, vagy teljes egészében áthúzza. Arra törekszik, hogy adott körülmények között több erőt és a vezető számára optimálisabb elosztásban szolgáltasson. Nem törekszik a károsanyag kibocsátás minimalizálására és arra sem, hogy optimális igénybevételnek tegye ki a motor/hajtáslánc alkatrészeit. Egy jól sikerült tuning viszonylagos kompromisszum. Nagyobb teljesítmény, jobb hatásfok, cserébe némi lemondásért az élettartamról és környezettudatosságról.
A nagyobb teljesítményt kihasználva pedig viszonylagosan kevesebb energiát fektetsz az autó ugyanolyan mértékű mozgatásába.
KINKY_007 - "Erősebb autó többet fogyaszt, mert több üzemanyagot éget el, amiből az erő lesz!"
Ez nem teljesen igaz. Sok mindentől függ a motor teljesítménye. Ahhoz, hogy valami erősebb legyen nem feltétlenül kell több üzemanyag. Jobb körülmények kellenek. Pl. jobb égés, jobb keverékképzés, megfelelő hőfok, stb.stb.
De az állításod többi része a lényeg. Azért fogsz kevesebbet fogyasztani, mert az ugyanannyi erő kifejtéséhez, kevesebb energiát fogsz kihasználni.
-
MPowerPH
félisten
válasz LuckyL #25299 üzenetére
Tudom am kit barmozz le... Nem fogyaszt tobbet, nem megy tonkre a valto es a DPF sem. Ismerosom majdnem uj kora ota chippesen hasznalja a 35D-t. 100k km-et olyannal tudott le, amivel nekem is le van programozva, tehat lightos. Aztan most a majd 400Le miatt a DPF mar kikerult, mert nem gyozne a kormot. Valto is erosen tul van terhelve, mert 720NM-ig irjak a hatart, neki meg van 800NM+ -a. Ellenben azota benne van meg tobb mint 100k km, es meg a valto is jo, meg az auto is megy. Persze ezen a szinten mar biztosan nem hasznal a technikanak, de amit Te kapsz normal helyen, az ettol nagyon messze van. Ez csak egy pelda, van belole sok-sok ezer....
A fogyasztas meg kevesebb lesz, vagy nem valtozik. Ne akard mar megmagyarazni az ellenkezojet. Birom az ilyen okostojasokat....[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
szőröscica
addikt
válasz LuckyL #25560 üzenetére
Vagy valami hihetetlen kotvány automatához volt eddig csak balszerencséje. Több mint 100 ezret tekertem egy E39 530dA-ba, aminek nem dícsérik különösebben a váltóját, a modernebb modellek bizonyára még sokkal jobbak, de nekem elég volt, hogy beleszeressek. Most kézim van, de kavargassa a levest a szakács a bottal, biztos, hogy a következő autóm automata lesz.
Persze wandler felújítás nálunk is kellett, de az egész nem volt egy százas, annyiból még kuplungot se cserélsz egy kézin, a DMF-ről nem is beszélve.
-
-
MPowerPH
félisten
válasz LuckyL #25684 üzenetére
Padlizsan. Eszmeletlen szep szin, ami igy keprol nem jon at. En anno megneztem egy E92 335D-t, ami Individual volt(ez a szin csak arra kerheto), es eszmeletlen bejovos volt, foleg borus idoben, szurkuletben. Ha latnad eloben, megvaltozna a velemyed.
Ket okbol nem vettem meg. A 160k miles futas, es hogy azonnal szervizelni kellett volna, plusz gumigarniturat kellett volna ra keriteni.. Pedig belul is ugyen ez a kombo volt, hasitott fekete bor tetokarpittal, bezs ulesekkel.Don't Tread On Me
-
sasa134
addikt
válasz LuckyL #25694 üzenetére
Esetleg egyéb vélemény róla? ez a szürke bőr nagyon ronda tud lenni idővel? (volt bőrös Audim, az szép volt - persze ápolni kellett)
a 140k körüli futás még nem jelenthet motorikusan komoly kockázatot, persze tudom, meg kéne nézni élőben, menni vele stb. Ez amúgy láncos motor ugye?( tehát vezérlés csere nem játszik)[ Szerkesztve ]
Avanti Roma
-
-
Ck.
addikt
válasz LuckyL #25709 üzenetére
És urban racer:
Nem is azt írtam, nem olvastad figyelmesen. Azt írtam, hogy egyébként is túl van árazva és itthon nagyon rossz az ár-érték aránya.
Kb. ez lenne az értelmes ár: 1 misi a szedán, másfél misi a kabrió.
Nem pedig 1 misi a szedán és 2,5 misi a kabrió. Túl aránytalan és indokolatlan a különbség.[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz LuckyL #25741 üzenetére
Kb. egy idoben vettuk az autonkat, megtett km teren is ugyan ott jarunk.. A kotelezo szervizeket vegyuk le, mert az kb. ugyanannyiba fajt mindkettonknek. En pluszban eddig egy turbocsore koltottem a tomitessel egyutt, mert szivargott az olaj. Az 48k volt, BMW-tol rendelve. Futomuben ket szilent volt cserelve elol, meg a kutyacsont, ha jol emlexem. De vegyuk azt, hogy a futomu is kopo dolog. Bar nekem ez 70k korul volt, o mar 200k folott jar.
O eddig a hibakra rakoltott 1.950.000 -t kb., en 45k-t meg a 12k-s beepitesi ktg.-t. 2 ev alatt.... Tehat eddig 1.9 milla tobbletbe van neki az A5, fiatalabban, kevesebb km-el.(180k km-nel jar) Ez normalis?mod: Most a turbo mizeria fog elkezdodni. Es meg az MMI-je csak egyszer mondta fel a szolgalatot, azt meg az elozo tulajnak csereltek gariban, de a forumok szerint eleg gyakran meghal a vezerloje, ami szinten majdnem 200k.
mod: lampakat kereste bontoban, de nem talalt. Es garancia sem lett volna, hogy az nem eg ki 1 honap mulva. Valtot pedig nem vallaltak el sehol sem, az autot pedig nem tudta hasznalni. 2 hetig keresgelt, majd beadta egy olyan helyre, ahol gyari uj valtot szereltek be, csak a munka ktg. feleannyi volt.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz LuckyL #25741 üzenetére
Az A5-be 2011-ig biztosan nem raktak a 320 lovasbol. 241PS mindegyik. Egyebkent a multitronic valto eleg beteges, forumokon egyenesen a manualra terelnek mindenkit, erosen kerulendo az Audi fele automata. En is utanajartam ezeknek, mert egy darabig A5-ot akartam venni. Nalunk az egyik volt yard shunter vett egy A7 3.0TDi-t. Annak pl. 70k km-ig ketszer halt le a valtoja. Mindketto garis csere volt, de akkor is...
BMW-bol is van persze ilyen, eleg csak a 2.0-asok lancszakadasaira gondolni.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Ck.
addikt
válasz LuckyL #25747 üzenetére
Nyílván nem az első tulajra gondolok. A többség 5-15 éves autókat vesz nagy átlagban. Az adagolós korszaknak vége sajnos és bármennyire is szeretem a dízelt, egyre jobban elgondolkodok azon, hogy használtan lehet, hogy mégse olyan nagy buli egy CR dízelt megvenni.
Egy + literes fogyasztás fixen tervezhető, ellenben egy hirtelen jövő porlasztós, szivattyús, vagy dpf-es mókával.
Pedig imádom a dízelt, de nem vagyok 100%-ig biztos benne, hogy az utód is az lesz. -
MPowerPH
félisten
válasz LuckyL #25867 üzenetére
Szerintem kicsit tulzo ez az evi 600k... A gumikat en soha nem szamolom ide, bar ugye azt hozza kell tenni, hogy minel nagyobb a vas, annal dragabb ra a gumi. 3-asra meg a legolcsobb, de igy is majd 300k 19"-ra. Ertelemszeruen 5er, 7er -re ez meg tobb.
De az egyeb dolgok nem premium auto specifikusak. Ugyan ugy vonatkozik pl. egy Passatra is. Na meg az auto elotortenete sem mind1. Az elso tulajtol fugg, mit kap majd a masodik, es igy tovabb. Szoval nem kell altalanositani, mert azt mindegyik markara megteheted. Sot, maga az E90 sincs meg tulelektronikazva, eleg szegenyes az extralista egy Insignia, Passat -hoz kepest.Szoval nem isszak olyan forron a kasat, de az biztos, hogy pl. E60-bol rengeteg a bontoba valo mar most, mivel otthon ugyis vissza lett tekertetve a km mindben min. felere, es a legtobb tulajnak penze se volt szervizbe hordani. Ellenben egy valos 200k km kornyekivel, gondos tulajtol soha nem lesz lutri, es fele annyit se kell majd raaldozni.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
Új hozzászólás Aktív témák
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!