- Ackbar admirálist kínálja egy GeForce-on az NVIDIA
- Jelentős előnyt kínál az egységes memória az OpenFOAM keretrendszerrel
- Szabadon fejlesztheti az OLED tévébe szánt paneljeit a Loewe
- A virágcsokor mellé hardvert is ajándékozhatunk anyák napján
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Ackbar admirálist kínálja egy GeForce-on az NVIDIA
ph Nem, ez most nem csapda, tényleg meg lehet nyerni a szóban forgó VGA-t.
-
Mortal Kombat 1 - Rövid videón Homelander
gp Hamarosan a The Boys karaktere is csatlakozik a sorozathoz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hani
aktív tag
Off:
Csak neked!: átváltottam ASCII-re... Ahh, á betü ALTGR-160 -nal...
Szal a Dábjúpíen Hjúmen interfésziz... mit is lehet mondanyi rájaha.. talán: Piha! vagy esetleg: Rözzs!
Uhh, ez lassu - vissza normalba.
ON:
Aki BMF-Nikes, nem tudja, hogy kell megtanulni masodikban a szoftvertechet, hogy egy fel ev mulva is emlekezzen az ember az UML-abrakra?
Vagy valaki valahonnan egy magyar forditast Butch / Jacobson / Valaki UML-es konyvebol, online?
Megkoszonnem. -
Hani
aktív tag
válasz -= CsoCso =- #221 üzenetére
Viszont elég durva, hogy mennyi mindent tud más területeken... Na meg nem is infósnak való a köz-gáz... (brrrr)
A programozásról: Hát, láttam már embert, aki tudott arrafele (Pl Thomas - ha az a CsoCso vagy, akinek gondollak, projvezeto voltam abban a csoportban szoftTechen, amint egyutt szívtuk szanaszét az agyunkat az ENBÉEGY projekten, vagyis biztosan ismered), de az szerintem ritkán tanulhatta meg ott.
[Szerkesztve] -
Hani
aktív tag
Anyagok Villanytanhoz és Analízishez?
Vagy a túlélö (miért nem tudok hosszú ö-t írni?) CD 1.0 és 2.0-ás verzióját ajánlanám, vagy a netes forrásokat,pl:
Bővebben: link ->tárgyválasztó.
Bővebben: link
Vagy rosszra gondoltam, vagy meglep, hogy nem ismeritek. Persze ezt nem rosszindulatból mondom.Ehh, korán van még. -
Hani
aktív tag
>de szeretem az olyan egyyetemi/főiskolai tanarokat akik a földön járnak.
>csink nem ott jár
De nem is egyetemi tanárnak való, meglehet.
Én éppen bírom (na, ehhez azért hozzájön, hogy szóbeli vizsgával PPT-ből ötös lettem (a Heisenberg-féle határozatlansági tételt kérdezte, mi köze ennek a PPT-hez? Sebaj, tanultam fizikát, emlékeztem rá)), és el kell ismernem, hogy NAGYON sok olyan dolgot csinált, ami NAGYON tisztelendő. (Csak egyszer el tudná felejteni a Turingot!)
Vannak ilyen emberek arrafelé páran - pl. Molnár úr is halálba aláz a tudásával, Vajda tanár úr is rengeteget tud, és mások is jók. Sajnos nem mindenki.
Tanulni kell - tudom, hogy gáz, de ez van. -
Hani
aktív tag
Láttam már azért jó kredites rendszert is.. viszont itt tényleg problémák vannak, csak nem tudom, hogy hogyan lehetne megoldani.
Elszomorít, hogy vannak, akik nagyon rosszul oktatnak ( Ezekre az órákra nem is járok be, otthon a többiekkel+Net+Könyvtár bár nagyobb ráfordítással, de eljutunk olyan szintre, hogy magát a ''tanárt'' lealázzuk.). Viszont emellett még olyan emberek is vannak, akiknek igen jól jönne pár hónapnyi szünet. Ez Dühít.
Szerencsére vannak igazán nagyon jók is - pl. Légrádi úr Linux foglalkozására páran még úgy is kíváncsiak voltunk, hogy este negyed tízig tartott, heti kétszer(ha jól emlékszem)... (el tudom képzelni, mennyire nagyon örülhetett ennek Légrádi úr barátosnéja..). Volt esti Analízis, ahol a szünetben az aulában kosaraztunk néha, voltak mások is páran.. De olyanok is, ahol azt mesélték, hogy napjaink optikai egere piros alapú fekete rácsos egérpadon müxik, kizárólag (és ez még gyenge volt), vagy a tananyagnak számító digitális dolgokat csakis lekódoltan vagy krva drágán tették közzé - ezt nem tudom könnyedén venni.
Így végigolvasva: milyen finoman tudok fogalmazni, ha kell.. -
Hani
aktív tag
válasz -= CsoCso =- #271 üzenetére
''A turing géptől meg nem tudom, mit kell annyira félni (valaki említette), szerintem teljesen érthető (nem pedig tanulható) anyagrész! POA-ból pl. úgy mentem át csont nélkül, hogy a turing részre 7-ből !9! pontot kaptam! ''
öö.. Turing asszem én is voltam. Most már lehet, hogy érteném, de nem volt kedvem újra megnézni, talán majd, egyszer. Mindeneseter POA-n nem ment annyira, arra a részre 0 pontot kaptam, a többire meg max., így meglett a 3-mas.
Szofttech I.-hez: nem is azoknak van a dolog, akik logikai alapon azonnal vágják többnyire... akad sok ''fontolva haladó'' emberke a tanulók közt is.
Mondjuk ez tipikusan az a tárgy volt, amit időhiány miatt nem látogattam, de utólag, vizsga után olvasgatva a jegyzetet tényleg sok dolog így van (volt már jó pár projektem, nagyjából tudom, hogyan kell szoftvert tervezni és implementálni), és lehet, hogy érzi az ember, de jó néha, ha más is mondja, hogy ez tényleg így van
Szerk: Mondjuk, a RUP-ot, meg a CASE-Tool-okat továbbra is szeretném elsajátítani, az viszont inkább SzT II.
[Szerkesztve] -
Hani
aktív tag
Ja, valamit elfelejtettem.
Amit igazán megtanultam a főiskolán: hogy hogyan tud az ember dolgokat magától, oktatás nélkül is megtanulni, néha gusztustalan menniységben is. És hogy nem kell bef*sni, hogy olyanokat is számonkérnek, amiket nem adtak le.
Ja, hogy ez igazságtalan?!
Sajnos az élet ilyen már pár száz éve.
Viszont lehet, hogy ezzel a képességgel többet ér az ember, mint azzal, hogy tud (pl.) polinomosztani papíron.
Egyet kell értenem: sokkal jobb tanulni, ha segítenek (erre jó példa a jelenlegi sulim és az itteni professzorok). De egy idő után neked kell majd megkeresni a segítség forrását. -
Hani
aktív tag
válasz killerjohn #283 üzenetére
BME-n én is szívtam fizikával sokat... pedig Füstöss úr nagyon igyekezett.
''Látom az arcukon, hogy nem értik.. várjanak mondok egy életszerűbb példát:... vegyünk két fénysebességgel mozgó vonatot.''
A vizsgához mégis ez vezetett:
I. zh, I. pótzh., II.zh., II. pótzh, gyakjegypót.
szép sor...
(Ehh, itt meg TizenX dimenziós terekkel foglalkozunk - kezdek belejönni) -
Hani
aktív tag
válasz killerjohn #293 üzenetére
Nos, mindenesetre azóta sem találkoztam olyasmivel, hogy pl. az utat függvényként adták volna meg, a sebességet meg idő szerinti deriválással kell kiszámolnom.. persze biztos van ilyen, csak én nem használom.
Mellesleg BMF-en is hasonlóan ''gyakorlati'' fizikaoktatás van - át is mentünk (két éve) a vizsgán vagy hatan az egész 4. szintről (MÁK koli)... nem szeretik az emberek annyira. -
Hani
aktív tag
válasz Detox_85 #300 üzenetére
Helló.
Az idei lebonyolításra nem tudok semmit mondani - de a taj hülyén átmenésre igen: meg lehet próbálni, ha szeretnéd némi szig.ismétlési díjjal támogatni az iskolát.
Egy embert ismerek, aki átment úgy, hogy semmit sem tudott. De szerintem ő már lottózhatna is, mert általában hasonlóan végzi a többi tárgy teljesítését is. -
Hani
aktív tag
Beceneve?
Publikuuuus?!?
Melyik?
A Hani, meg az AHK_Hanko igen.Esetleg a Gonna, ha CS-zek.
Tényleg, ha 23.-án benn lesztek, hol írjátok a cuccost? És mikor? Találkozzunk!
22.-én este érek haza vmikor, barátnõzés, 23.-án kb. 10-tõl szabad vagyok.Ha az alaplapod fenn van pesten (amivel nem okés az új sata winyó), megnézhetjük. (Vagy csak add nekem a satát, karácsonyra.)
A mai final-hoz meg sok sikert.
Mellesleg nem tudja valaki: ha az óbudai új épület teljesen felépül+müxik, nem terveznek keresztféléves oktatást/vizsgáztatást? Jó lenne, ha már úgyis kreditrendszerrõl beszélünk...
Valami ilyesmit hallottam, de túl szép lenne a dolog.
[Szerkesztve] -
Hani
aktív tag
-
Hani
aktív tag
Fórumozzunk!
Ha viszek winyót 23.-ára, el tudom hozni a cuccokat, amikről beszéltünk levélben?
(Mondjuk nem minthe lenne időm akár karácsonykor is ellenni velük, de kipróbálnám, hogy legalább a gép bírja-e)
Hány giga helyet csináljak?
Arra lennék még kíváncsi, hogy VIR-ből hogyan lehet átmenni...
Az 50-80 oldalas jegyzet, ami a neten van, és amit te csináltál, jó hozzá?
Mellesleg nem is tudod, milyen jóféle dolgokat lehetne csinálni szünetben.. (Kár, hogy dokumentet kell írni, meg diplomamunkát..)
Mikor rendezünk már CS / UT partyt? Csak kicsit, ~30 ember körül.
[Szerkesztve] -
-
Hani
aktív tag
Asszociáljatok szabadon.
Bővebben: link
[Szerkesztve] -
Hani
aktív tag
Helló!
Nem tudja valaki véletlenül, hogy Dr. Sipos Marianna idén vizsgáztat-e valamiből a BMF-en, és mikor?
Nagyon fontos lenne megtalálnom személyesen, de hiába keresem már pár napja.
Ha 8.-áig nem találom meg, tovább kell látogatnom egy fél évvel a BMF-et...
Nem, telefonon nem elérhető.
Nem, a szobájában nincs.
Nem, a személyes telefonszámát nem tudom, és nem adják ki, hiába szeretném.
Nem, levélre nem válaszol.
Most nem.
Ja, és a Neptun, az igen jó lenne, de én csak a 3.-os vizsgákat látom, míg vszeg az elsőéveseket tanítja.
[Szerkesztve] -
Hani
aktív tag
Tényleg nincs egyetlen jó érzésű elsős informatikus sem, aki felnézne a neptunra, és elmondaná nekem, hogy mikor vizsgáztat Dr. Sipos Mariann tanárnő?
Mindegy, hogy milyen tárgyból, csak a hely és az időpont számít...
Zsebkendőmet telesírom. -
Hani
aktív tag
Nem tudja valaki, hogy a BMF-en hogy megy a Master képzés?
Jelentkezni kell, pályázni, stb, mennyi, mikor, hol, stb?
Minden infó jól jönne. -
Hani
aktív tag
Helló!
Kis segítséget szeretnék kérni:
Csomóponti potenciálok módszerével, vagy hurokáramok módszerével kéne megoldanom ezt:
Adott minden ellenállás, az Uq és az Ik is.
Ha valaki hozzá tudna szólni, megköszönném - holnapután Elektro vizsga, és szinte csak hasonló feladatok vannak.
Szerk: Ja, a középen található Ik nyíllal egy áramgenerátort jelöl a tanár.
[Szerkesztve] -
Hani
aktív tag
Elsüllyed, pedig fontos lenne..
Ráadásul új kérdés: Hogy lehet, hogy kétfajta determináns-számolási módszerrel kétfajta determináns jön ki?
Pl van egy 3*3-as mátrixom:
1...-1....2
2....1...-1
-3....2....5
Ha a CSAK 3*3-as mátrixokra használható szabállyal számolom, akkor ugye (1*1*5) + ((-1)*(-1)*(-3)) + (2*2*2) - (2*1*(-3)) - ((-1)*2*5) - (1*(-1)*2) = 5 - 3 + 8 + 6 + 10 + 2 = 28. Ez asszem, helyes.
Ha al-determinánsokkal, akkor végigsakktáblázom a mátrixot:
(+)(-)(+)
(-)(+)(-)
(+)(-)(+)
Mondjuk az 1. sor szerint fejtem ki. Ekkor a determináns:
(+) 1*5 - ((-1)*2) = +7
(-) 2*5 - ((-1)* (-3)) = 7, de a ''sakktábla'' miatt -7 lesz
(+) 2*2 - (1*(-3)) = +7
Ezeket összeadva 7-7+7 = 14. Ami nem 28.
Mit csesztem el? -
Hani
aktív tag
Köszi.
Ez már majdnem jó, éppcsak ugyanazzal a 3*3-mas mátrixokra való képlettel számol, mint amivel nekem is kijött a 28.
Az a baj...
Azért szeretném az al-determinánsokkal számolós (sakktáblás) módszert, mert nekem 6*6-os, 7*7-es mátrixom lenne. Amire meg nem jó a 3*3-as módszer.
Lineáris egyenletrendszert oldanék meg vele, és ezzel kell - nem jó sem a találgatás, sem a Gauss-elimináció, se más. -
Hani
aktív tag
No, nincs senki, aki determinánst tudna számolni?
Pedig a Számítástudomány Matematikai Alapjai-n mintha lett volna róla szó... A példatárban néztem, de nincs ilyesmi.
Viszont a zöld Scharnitzky-féle lineáris algebra / vektoralgebra - könyvben benne van, csak az meg nincs nálam... szomorú.
Pedig direkt ezért (is) tettem fel itt a kérdést. -
Hani
aktív tag
megyek aludni-UP
hogy reggelre ne süllyedjen annyira el.
Tényleg nem akar senki, senki determinánst számolni hajnali négykor?
Hajh.. -
Hani
aktív tag
válasz Overlocker #367 üzenetére
Helló.
Összeraktam neked (meg esetleg más érdeklődőnek) egy leírást a BMF-ről, kifejezetten ahogyan ÉN látom.
Ezzel egyben valszeg pályázhatok a Prohadver eddigi leghosszabb Post-jára is.
Nem ez volt a cél.
No, BMF.
Szerintem jóval könnyebb, mint a BME, bár lehet, hogy sokat segít a dologban, hogy nem először hallottam a sok hülyeséget pl. analízisből / digitből / bsz-ből, stb.
Nem tudom, hogy mennyire fog megváltozni a jellege a BSC képzés miatt - gondolom, a tanároknak is kell egy-két év, míg teljesen beleszoknak.
Általában a tanárok korrektek, van köztük egy-két kiemelkedően jó, meg pár olyan is, akit legszívesebben csak fehér ingben, felravatalozva látnék, vagy esetleg valami múzeumban mutogatva. Na jó, ez durva, de van benne igazság.
Itt is rengeteget segíthet, ha jó csoportba sikerül (a csodás NEPTUN segítségével) feljelentkezni. Egy jó tanár / gyakvezér dönthet élet és halál közt.
Kifejezetten tudom ajánlani, hogy a tárgyfelvétel napján mindenféleképpen az elsők között legyél - ha elfogynak a jó helyek, jön szopóka és szívóka, a két barátnő ...
A lehetőségeket meg tudod nézni már a felvétel napja előtt, érdemes ekkor összeállítani az órarendet, a jelentkezéskor meg csak jelentkezni.
A tanárokról infók: niktanarok.fw.hu Bővebben: link - ezt NAGYON ajánlott nézegetni, ha jól választasz, átlag 2 jeggyel jobbat kapsz (ha ez mondjuk egy hármas, akkor már sokat számít.)
Első félévben általában automatikusan berakják az embereket valahova - erre érdemes figyelni és szükség esetén átpakoltatni magunkat, mert egy félév bőven elég ahhoz, hogy az ember életkedve elszálljon. (Ja, a tanulmányisokkal jó udvariasnak lenni, eléggé kicseszhetnek a néppel.)
A tantárgyakról találsz egy leírást a
Bővebben: link
oldalon, itt a bsc_tanterv_nappali.xls kell neked.
Hogy melyik tárgyat ki tanít, azt általában a Neptunon lehet megnézni,
ill. megbecsülhető a
Bővebben: link
alapján, itt a 9. oldaltól a részletes tantárgyleírásnál a ''tematika kidolgozója'' általában az előadást tartó jóember.
Egy-két szó a problémákról, tárgyanként:
Analízis I. / II.
Lineáris algebra
Valószínűségszámítás és matematikai statisztika
Diszkrét matematika I./ II.
Matematika szigorlat
Ezek egy csoportba tartoznak, bazi sok feladatot kell csinálni, és akkor átmész.A feladatgyűjteményt érdemes átnézni, az előadásokat érdemes lett volna látogatni. Gyakorlaton Vajda / Berta / Kárász urak nagyon ajánlottak, esetleg Csiszár Orsi, de akkor őt fogod bámulni, nem a gyakra figyelni.Ja, ő férjezett, nem érdemes próbálkozni.
Informatika elméleti alapjai - passz, ez nekünk még nem volt
Adatstruktúrák, algoritmusok, objektumok - ez sem, de ha Dr. Sipos
Mariann vagy Dr. Csink László tartja, akkor nem annyira lightos.
Fizika - ez kicseszés. Semmi értelme, de legalább nehéz. Feladatokat
csinálni, tonnaszám. A tanárok közül semelyiket sem tudom ajánlani, de biztosan csak a személyes rossz tapasztalat és a kudarcélmény beszél belőlem.
(úgy tudtam megcsinálni kettesre, hogy gimiben még indultam nemzetközi fizikaversenyen.. suxx. )
Villamosságtan I. / II.
Ezek nehezek, de korrektek. Sok feladatot kell csinálni, és jobb, ha érted a dolgokat. A tanárnő (Demeterné) korrekt, ha nem vagy pofátlan rendben lesz. Néha hajlamos ''elvi hiba - 0 pont'' -jelleggel javítani, bár ilyet még személyesen nem tapasztaltam.
Gazdasági és humán ismeretek
Közgazdaságtan I.
Közgazdaságtan II.
Vállalkozás gazdaságtan I.
Vállalkozás gazdaságtan II.
Ezek nem túl bonyolultak, mai napig nem tudok belőlük semmit, de átlag 4-es lettem. Közgáz I-II.-höz Szabó Ricsi az ajánlott - nála átmegy az ember, a vizsgától NAGYON NEM kelll félni.Meglesz.
Általában ha Kiss Mariannhoz mész, akkor tudnod kell a dolgokat, ha nem, nem annyira.
Jogi és államigazgatási ismeretek
Menedzsment
Passz, nem volt, menedzsmentet meg.. mindegy.
Bevezetés az informatikába
Easy boy. Asszem, Kutor László tartja, jó arc. A gyakorlaton alapvető dolgokat kell tudni (pl. office), érdemes ~ Ladányi urat választani, ha lehet.
Programozási paradigmák és technikák = PPT
Eléggé húzós, de tanulható, sok anyag van online. Csink úr tanítja,
érdemes lehetett volna bejárni (elég bizonytalan megfogalmazás, nemde?)
Imperatív, objektum orientált programozás
Haladó programozás
Ezeket nem tudom, nem volt
Vizuális, eseményvezérelt programozás - ez delphi lehet, nekünk
vizprog néven ment, egy gyakornok tartotta, aki azóta szerencsére
nincs. Nem tudom, hogy nektek ki lesz, érdemes Légrádi urat (őt akármikor
akármiből érdemes!) vagy Csapónét választani, ha lehet.
Programozási nyelvek II. - passz.
Szoftver tervezés és technológia -ez asszem Tick úr tartja, meg kell
tanulni. De ha nem tudtad eddig ezeket a dolgokat, jobb is, ha tudsz róluk.
Szoftvertechnológia gyakorlat - ez Dr. Sipos Marianna, érdemes vele
jóban lenni, egyébként global szopás. Meg amúgy is.
Haladó algoritmusok - passz
Szoftver szigorlat
Na, ez érdekes. Van egy gyakorlati beugró (Pascal+C+Delphi+Java közül átlag 3), ezután egy elméleti kufirc. Nehéz, de ha megvan a gyakorlati beugró, nem kell újra megcsinálni ha bukod az elméletet. Az elmélet meg ugyan sok, de okés.
Irányítástechnika I.
Ez egy igen nagy adag ... hmm, különlegesség. Feladatok vannak és egy számítógépes teszt, a Movelex. No, a feladatokból kb. egyet csináltunk egész
félévben, ami nem olyan volt, mint amilyen a vizsgán kellett volna. A movelex meg ... hát, ha átnézed azokat a teszteket, amik addig voltak, akkor okés lehet. Mindenesetre nagyon nem érdemes az első alkalomra jelentkezni.
Irányítástechnika II. - passz, ez IC-programozás Assembly nyelven,
elég nagy rohadás lehet, de nem csináltam.
Digitális technika I. - szabvány digit I. oké, ha tanultál digitet a
BME-n, vagy logikusan tudsz gondolkozni.
Digitális technika II. - gyakorlati kufirc, nem annyira gáz. Tervezni
kell, vagy ismerni valakit, aki csinálta.
Elektronika I.
Elektronika II.
Feladatokkal megtoldogatott Movelex-es vizsga, nem egy álom, de annyira nem gáz. Az előadásra jó lett volna bejárnom.
Kóré László tartja, nem is rossz: ért hozzá és talán jól tanítja.
Digitális rendszerek I.
Digitális rendszerek II.
Ezek nem voltak.
Számítógép architektúrák I.
Számítógép architektúrák II.
Számítógép architektúrák III.
Korrekt oktatás, remek jegyzet (Hey mrjrm & Pogácsa! THX! ), sok, de
logikus. Meg kell tanulni, államvizsgára úgyis kell.
A tanár (Broczkó) rendes (pl. jegybeíratáskor ''Viszontlátásra,
köszönöm, hogy megtisztelt azzal, hogy tanult!''), de tudja, mire
mennyi pontot ad (3/4 óra reklamálás után adott 0.75 pontot (100-ból)-
persze ezzel még karó volt a srácnak). Egy másik tanár Koschek, vele
nehezebb a dolog. Mindketten tanítani fognak, nem választhatsz.
Processzorok utasításszintű kezelése
Operációs rendszerek
Informatikai rendszerelemek
Ezeket nem tanultam.
Számítógép hálózatok I.
Számítógép hálózatok II.
Számítógép hálózatok gyakorlata
Ez korrekt, a tanár (Tiszai úr) jó arc, képzett és Oktat. A gyakorlatot nem
tudom, ki tartja, érdemes előtte megnézni / utánakérdezni.
Adatbázisok
Tanulható, okés. a gyakorlatot két tanár csinálja, az egyik rosszabb, mint a másik, álmomban ne jöjjenek elő. Azt mondják. Személyes tapasztalatom szerencsére még nem volt velük, jó pár ismerősnek viszont annál inkább.
Adatbázisok kezelése
Kliens-szerver adatbáziskezelés
Intelligens rendszerek elmélete
Intelligens rendszerek gyakorlata
Ezek nekem bezony nem voltak.
Vállalati információs rendszerek
Ez korrekt, tanulható és általában teszt a vizsga. Logikus, kb 50
oldalnyi a jegyzet, pite.
Vállalati információs rendszerek modellezése
Döntéstámogató rendszerek
passz, nem volt.
Az informatikai biztonság alapjai I.
Ez eléggé gáz, nem jártam benn, csak vizsgáztam. Kiadott hozzá Hermann úr egy DVD-nyi anyagot, aztán kezdj vele, amit tudsz.
Az informatikai biztonság alapjai II.
Gondolom, hasonló.
Testnevelés I./ II.
Nem gáz, vannak választható dolgok, mint foci, kézilabda, röplabda, ilyesmi. Persze tán lovaglás / sziklamászás /sportlövészet / ... , mint a BME-n nincs, de talán van pár jóság még.
Idegen nyelv I./ II.
Nem jártam benn, nyelvvizsga kiüti.
Szakirányt talán a 3. félévtől lehet választani, érdemes megkérdezni a tagokat előtte, akik ott tanulnak.
Amennyiben van kedved külföldön tanulni, akkor tudsz menni Erasmussal pár helyre, ami jó, azt mondják, sokat profitálhat az ember.
Joj.
Asszem, nagyjából ezek vannak, amit érdemes tudni.
Ja, általános dolog, hogy szinte mindenhol érdemes reklamálni, de kultúráltan, csendesen, és néha nem sikerül. Pl. vállgazd-ból 3 hétig kunyeráltam 1 pontért.
Az előadásokra érdemes lehet bejárni, de nem mindig jut az embernek ideje / kedve rá.
A vizsgákhoz érdemes a tavalyiakat megnézni, ha van előtte konzultáció, bemenni.
Tiltott segédeszközöket nem szabad használni, de néha érdemes.
Használni kell az online jegyzeteket, sokkal jobbak, mint a nyomtatott könyvek.
Ha van feladatgyűjtemény, érdemes használni.
Más most éppen nem jut eszembe, de kérdezz nyugodtan.
Csak Kérdezz nyugodtan.
Hinye, ez elég hosszú lett.. bocs. -
Hani
aktív tag
Czizs:
Helló!
Már írom a levelet a tárgyfelvétel ügyében a rendszermesternek
hogy megy a sorod? Mekkorát nőttél? A család? És a lányokkal mi van?
(Mit szoktak még kérdezni? Passz.)
Várva várod a várva-várt pillanatot?
Sírva vigadsz?
Overlocker :
Nem kell minden tárgyat felvenned, legalábbis nem egyszerre (huh.)
A képzés a többi hasonló főiskolához képest elég korrekt, ha akarsz tanulni
Ha nem, akkor nyugodtan ellazsálhatod azt a pár évet úgy, hogy a diplomával a kezedben még mindig nem tudod, miről is tanultál.
A Debrecenieket nem ismerem, róluk nem tudok mondani semmit.
[Szerkesztve] -
Hani
aktív tag
Csak egy-két észrevétel:
Nem tudom, hogy diákmunkában miket lehet csinálni - kerestem ilyesmit, de mikor el akartak küldeni szkennelni-fénymásolni, letettem a dologról. Inkább egy ismerős cégénél programoztam Psionokat, rádiós kommunikációt, grafikai motorhoz dolgokat. Ami jól jött a későbbi szakirányos dolgoknál (mobil informatika), mert egy egészen másfajta szemléletet is elsajátítottam: lehet kevés erőforrással is jó dolgokat csinálni.
Villanytan: Kinek hogy. Azért írtam, hogy nehéz lehet, mert sokan szenvednek miatta. Én megcsináltam rengeteg, tényleg bazi sok feladatot, mindent tudtam, mindent értettem, úgy mentem be, hogy nem lehet semmi baj. Aztán elnéztem egy banális apróságot, és a max. 10 pont helyett 2. Na nem baj, reklamáltam, látta a tanár, hogy tudom, oké lett.
A beszámításról: azt hiszem, még nem változott, hogy csak akkor van esélyed bármit is beszámíttatni a BMEs tárgyaid közül a BMF-en, ha minimum 3 félévet eltöltöttél ott.
[Szerkesztve] -
Hani
aktív tag
Ha ez tényleg a bevinfó, akkor Wodkánál megvan, itt:
Bővebben: link -
Hani
aktív tag
Majdnem minden.
Kár, hogy kisebb problémáim lesznek a tantárgyfelvétellel, és úgy néz ki, lehet, hogy egy évvel tovább csinálom a dolgokat... viszont marad ugyanaz a munkahely, ahol eddig voltam, csak tán hivatalosabban. Meglátjuk... gyakorlatilag egy hónapon belül kiderül, hogy leszek-e vállalkozó, vagy sem. -
Hani
aktív tag
Tersius:
Jól értettem, te a BMF 2. évében voltál kinn Erasmussal?
Ha igen, akkor el tudnád mondani, hogy volt a köv. félévre az ösztöndíj? Mármint kaptál-e, melyik suli fizette, ha nem kaptál, miért nem...
Fontos lenne. -
Hani
aktív tag
Köszönöm a gyors választ.
Akkor úgy néz ki a dolog, hogy nálam más lesz: azt mondják, hogy a 6. félévre majd a kinti sulitól fogok ösztöndíjat kapni, mert nem igazán tudják átszámítani az ottani átlagot az ittenire.. Épp csak az a baj, hogy akkor az itthon teljesített tárgyakat az ottani suli hogyan fogja beszámítani?
Hümp, hümp... homlokráncol, szakállsimít.
Nem igazán kerek a dolog. -
Hani
aktív tag
Már kinn vagyok a németeknél, és jönnék lassan-lassan vissza, csak jó lenne, ha itthon látnék valamennyit az ösztöndíjból, ha már ennyit güriztem érte.. (összesen 18 féléves projekt / vizsga / beadandó .. brrr. Álmomban ne jöjjön vissza .)
Gondolom, csak megoldódik valahogy a dolog, ha csúnyán nézek - csak elsejére érek haza, addig meg jó lenne felkészíteni a Hökösöket, hogy szánjanak rám is egy kis suskát..
Új hozzászólás Aktív témák
- Hp 820 G2 I5 processzor 5300U Memória:8 gb SSD:256 gb Web kamera Magyar billentyűzet Akku:gyári-jó t
- Eladó hyperx cloud stinger fox, gls az árban
- Hp 850 G1 15.6-os laptop i5-ös processzorral (4300u)Magyar billentyűzettel gyári akkuval 240 gb ssd-
- Samsung Galaxy Buds FE / Bontatlan,szürke színű
- Soligor DHG Cirkuláris polárszűrő 67mm, tükrőződésmentesítő bevonattal
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen