Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • V/

    Topikgazda

    válasz Taci #55991 üzenetére

    Cainiao Super Economy nem jó választás, ez inkább Magyar Posta kezelésű küldemény.

    Azért benne van az Összefoglalóban az egész téma.
    Kezdjük azzal hogy nem minden küldeményt visz ki a Magyar Posta, csak a könyvelt és címen kézbesítendő küldeményt és azt ami 24 mm-nél nem vastagabb, a többiért te sétálsz be a postára.
    Az sem mindegy hogy honnan vásárolsz és milyen értékben, de maradjunk az AliExpresss-nél és a 150 € alatti értéknél és Magyar Posta szállítással, nem EU-n belüli feladásnál.
    Megveszed, a vételár tartalmazza az áfát.
    Ha megérkezik a küldemény és az elektronikus adatok tartalmazzák a helyes elérhetőségedet akkor kapsz egy értesítőt a Magyar Postától hogy küldeményed érkezett és kezelési díjként 48 órán belül fizess online 399 Ft-ot, ha ez nem történik meg akkor majd 799 Ft díjat átvételkor a kézbesítőnek (ez lehet a postán az ügyintéző a hivatali kézbesítő részlegnél) ez azért történik mert az AliExpress esetén IOSS rendszerű a vásárlás. Ez lenne az alap.

    Milyen eltérések vannak?
    - Kínából jön, de EU-s nyomkövetési számot kap a küldemény és EU-s feladás történik, nem lesz kezelési díjas értesítést és így azt nem is kell fizetni.
    - A Magyar Posta programja nem azonosítja azt hogy ez IOSS rendszerben vásárolt küldemény ezért az elektronikus adatok alapján vámolási eljárást csinál, kiszámolja az áfát és ekkor áfa és értéktől függő kezelési díjat kérnek. Ha van elérhetőségi adatod akkor kapsz szintén 48 órás fizetési határidős értesítőt az online fizetésre vagy a másik lesz, hogy mindent a kézbesítéskor fizetsz.
    Ennél az esetnél van az hogy a NAV kétszer kapja meg a vásárolt termék után az áfát, de csak a második, a Posta beszedése reklamálható meg.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák