Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BonFire

    veterán

    válasz ArthurShelby #2559 üzenetére

    Hát ugye a végső fájlméret függ a videó hosszától is. A bitrátával kell játszani, bár az alap 10 Mbps még így is sokkal kisebb, mint a kamerák natív bitrátája.

    A GoPróm 15 Mbps-mal rögzít, a telefonom 17 körül. Renderkor fel szoktam csavarni 20 fölé, a YouTube majd úgyis lerontja 1 Mbps körülire. Vagy másfélre.

    Mekkora a felbontás? (a végső)
    Mekkora a képkocka sebesség?
    Mekkora a videó hossza?

    10 Giga egy teljesen reális méret.

    A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.

  • qnadam

    veterán

    válasz ArthurShelby #2561 üzenetére

    ha nem zavar hogy a romlik a kép minősége az eredetihez képest, akkor reális :)
    eleve mi az, hogy reális? a szükséges bitráta a minőségigénytől is függ, a képi tartalomtól is...

    istálló? gazemberség? hupákolás?

  • BonFire

    veterán

    válasz ArthurShelby #2561 üzenetére

    Ha ennyire nem vagy képben, hogy mi micsoda, akkor hagyd rá a programra a gyári beállításokat, és rendereld ki! Akkor jó lesz. Különben nem válaszoltál egyik kérdésre se. Ha a YouTube-on tárolod a videókat, nem mindegy neked, hány Giga? A YouTube úgyis lekonvertálja.

    De mit is tartalmaz a videó? Ha fehér háttér előtt szónokol egy ember, az képileg sokkal jobban tömöríthető, mint egy nagy frekvenciás mintázat, például erdőben halad a kamera egy bicajra rakva. Ahol van ezer fűszál, fa, levél, bokor. Ezektől berottyan a legjobb tömörítő kodek is, és az ilyen tartalmaknál NAGYON fontos, hogy nagy bitrátával legyen kirenderelve.

    A YouTube nem a minőségéről híres, de más helyekre feltöltve, mondjuk Videára vagy Vimeóra lehet, hogy sokkal jobb minőségű marad.

    „De 3,5+0,5GB-nál kb 4-5GB lenne reális.”

    De leírtam, hogy elsősorban a videó hossza számít, nem az, hogy összeadod a nyers fájlok méretét, mert ha beleraksz 10 perc néma üres feketeséget, és kirendereled, azt ugyanolyan bitrátával fogja számlálni.

    Egy tízperces videó 192 kbps hanggal a telefonom felvételi bitrátáját véve alapul 1,25 GB. És tökmindegy, hogy ez 720 vagy 1080. Ugyanazzal a bitrátával nagyobb felbontáson rosszabb eredményt kapunk, ez gondolom nyilvánvaló.

    A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.

  • MrChris

    nagyúr

    válasz ArthurShelby #2567 üzenetére

    A CD adatátvitele ~1.4 mbps, azért ekkora, mert nincs veszteséges tömörítés. De ezt tévedés lenne a minőség mértékének venni.
    Videó esetén leegyszerűsítve adott felbontáshoz vannak kodek ajánlások és adatátviteli ajánlás. Nyilván vannak ésszerű értékek a szerint, hogy milyen a forrás és mi a cél.
    A mintavételezés gyakoriságát felejtsd el, mert itt feldolgozott, tömörített anyagról van szó. A tömörítésnek arányszáma lenne értelmezhető, egy sima adatátviteli érték erről nem árul el konkrétumot.

  • BonFire

    veterán

    válasz ArthurShelby #2567 üzenetére

    A CD minőség a hangnál 44100 Hz, 16 bit, sztereó – veszteségmentes wav, amennyiben audióról van szó. Másodpercenként 44100-szor vesznek mintát. Ez úgymond a horizontális mintavételezés. Ami a dinamikát illeti (amplitudó, függőleges mintavételezés) ezt fejezi ki a bitmélység. Ez CD-n 16 bit, de felvételkor 24-et vagy még többet használnak. Mindegy.

    A videónál a színmélységgel nem kell törődni: de általában ahogy a fotónál, itt is elég a 24 bit. 256^3 = 16 777 216 szín.

    A h264 h265 a tömörítési algoritmus, a videofolyam kiterjesztése pedig AVC (Advanced Video Codec).

    A videó hangját AAC-be tömöríti, ami hasonló az mp3-hoz, mégis más egy kicsit. Itt a legmagasabb választható bitráta 320 kbps, viszont gyakorlatban általában elég szokott lenni a 192. Az nem baj, ha a hang 320-as marad, a fájlméretben nem ez lesz a meghatározó.

    Az AVC és az AAC folyamot összepakolják egy konténerbe, aminek a neve MP4, és így áll össze egy videofájl.

    A tömörítési algoritmus elég bonyolult, a lényeg, hogy a képet blokkokra osztja, és mindig csak a változó részeket kódolja újra, a statikusokat nem. Éppen ezért egy változatlan háttér előtt beszélő ember kis bitráta mellett is nagyon jó minőségű lesz, míg egy állandóvan változó háttér, mondjuk halad a kamera egy erdőben, ahol millió fű, fa, bokor, levél izeg-mozog, sokkal nagyobb bitrátát tesz szükségessé. Tehát minél nagyobb a dinamika a képen (akciófilmeknél gyors mozgás, vagy robbanások), ott az alacsony bitráta miatt széteshet a kép, blokkosodik, kockásodik.

    Éppen ezért kisebb részleten kell tesztelni az ideális bitrátát. A nagyon dinamikus videónál a VBR-t (változó bitráta) kell kiválasztani, és megadni a felső érték maximumát, például 20 MBps. Ilyenkor a kodek mindig a kép tartalmához mérve a legoptimálisabb bitrátát használja, egyszer ennyit, egyszer annyit, de nem lépheti túl, a megadott 20-as plafonértéket.

    Statikusabb videónál CBR-rel (konstans, állandó bitráta) érdemes tömöríteni, mert akkor a fájlméretet jobban kézben tarthatod, gyakorlatilag pontosan ki lehet számolni egyszerű matekkal, hogy bizonyos hossz mekkora fájlméretet eredményez.

    [ Szerkesztve ]

    A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.

  • BonFire

    veterán

    válasz ArthurShelby #2709 üzenetére

    Két képkockából meg lehet animálni, de fölösleges, vannak kész programok rá. Nekem legalábbis folyton dobálja a reklámokat a fész.

    A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.

Új hozzászólás Aktív témák