Hirdetés
-
Megjelenési dátumot kapott a Tomb Raider animációs sorozat
gp A tervek szerint október elején debütál a teljes első évad Netflixen.
-
Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
ma A 6.1 olcsó, drága, ütésálló és közönségkedvenc készülékekre is megérkezett.
-
EU: a bankoké a felelősség, ha AI-t használnak
it Az EU tőzsdefelügyelete szerint ha AI-t használnak a bankok és befektetési cégek, akkor övék a felelősség.
Új hozzászólás Aktív témák
-
BonFire
veterán
válasz ArthurShelby #2567 üzenetére
A CD minőség a hangnál 44100 Hz, 16 bit, sztereó – veszteségmentes wav, amennyiben audióról van szó. Másodpercenként 44100-szor vesznek mintát. Ez úgymond a horizontális mintavételezés. Ami a dinamikát illeti (amplitudó, függőleges mintavételezés) ezt fejezi ki a bitmélység. Ez CD-n 16 bit, de felvételkor 24-et vagy még többet használnak. Mindegy.
A videónál a színmélységgel nem kell törődni: de általában ahogy a fotónál, itt is elég a 24 bit. 256^3 = 16 777 216 szín.
A h264 h265 a tömörítési algoritmus, a videofolyam kiterjesztése pedig AVC (Advanced Video Codec).
A videó hangját AAC-be tömöríti, ami hasonló az mp3-hoz, mégis más egy kicsit. Itt a legmagasabb választható bitráta 320 kbps, viszont gyakorlatban általában elég szokott lenni a 192. Az nem baj, ha a hang 320-as marad, a fájlméretben nem ez lesz a meghatározó.
Az AVC és az AAC folyamot összepakolják egy konténerbe, aminek a neve MP4, és így áll össze egy videofájl.
A tömörítési algoritmus elég bonyolult, a lényeg, hogy a képet blokkokra osztja, és mindig csak a változó részeket kódolja újra, a statikusokat nem. Éppen ezért egy változatlan háttér előtt beszélő ember kis bitráta mellett is nagyon jó minőségű lesz, míg egy állandóvan változó háttér, mondjuk halad a kamera egy erdőben, ahol millió fű, fa, bokor, levél izeg-mozog, sokkal nagyobb bitrátát tesz szükségessé. Tehát minél nagyobb a dinamika a képen (akciófilmeknél gyors mozgás, vagy robbanások), ott az alacsony bitráta miatt széteshet a kép, blokkosodik, kockásodik.
Éppen ezért kisebb részleten kell tesztelni az ideális bitrátát. A nagyon dinamikus videónál a VBR-t (változó bitráta) kell kiválasztani, és megadni a felső érték maximumát, például 20 MBps. Ilyenkor a kodek mindig a kép tartalmához mérve a legoptimálisabb bitrátát használja, egyszer ennyit, egyszer annyit, de nem lépheti túl, a megadott 20-as plafonértéket.
Statikusabb videónál CBR-rel (konstans, állandó bitráta) érdemes tömöríteni, mert akkor a fájlméretet jobban kézben tarthatod, gyakorlatilag pontosan ki lehet számolni egyszerű matekkal, hogy bizonyos hossz mekkora fájlméretet eredményez.
[ Szerkesztve ]
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bitdefender Total Security 3év/3eszköz! - "Tökéletes védelem most kedvező áron..."
- Windows 10/11 Home/Pro , Office OEM/Retail kulcsok
- Game Pass Ultimate előfizetések 1 - 25 hónapig azonnali kézbesítéssel a LEGOLCSÓBBAN!
- Eladó Steam kulcsok kedvező áron!
- Adobe Előfizetések - Adobe Creative Cloud All Apps, Photography Plan - 12 Hónap
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs