Felhőből futhatnak az Xbox 360-ra írt játékok az Xbox One konzolon

Az Xbox One kapcsán a Microsoft részletezte már a rendszer hardverét, nyilvános a végleges specifikáció is, továbbá a start időpontja sem titok, hiszen november 22-ét választotta a cég. Van azonban egy apró kérdés, ami foglalkoztatja a vásárlóbázist. A Microsoft ugyan jó ideig forgalmazza még az Xbox 360 nevű konzolt, de az nincs tisztázva, hogy az erre elkészült játékok mégis hogyan futhatna majd az Xbox One hardverén. Technikailag sehogy, hiszen a két rendszer nagyon eltérő, de a konkurens vállalathoz hasonlóan a redmondi óriáscégnél is felmerült a felhőben futtatott tartalom lehetősége.

A Microsoft már jó ideje rendelkezik az Azure nevű felhős platformmal, mely az Xbox One esetén mindenképp szerepet kap. Albert Penello, a GameSpot számára adott interjúban pedzegette, hogy az Azure alkalmas lehet az Xbox 360-ra megjelent játékok felhőből való futtatására, vagyis pont úgy működhet egy ilyen rendszer, ahogy a PlayStation 4 esetében a Gaikai, ami a PlayStation 3-ra megjelent játékok futtatásáért felel majd a jövőben.

A Microsoft nem adott arról tájékoztatást, hogy egy efféle rendszer mikor állhat szolgálatba. A Sony sem áll teljesen a helyzet magaslatán, hiszen a Gaikai bevezetését egyelőre csak az Egyesült Államokban tervezik, tehát mindkét cégnek időre van még szüksége. Valószínűleg az is közrejátszhat, hogy egyik vállalat sem szeretné, ha az Xbox 360 és a PlayStation 3 eladásai túlságosan visszaesnének, hiszen ezekre a gépekre még rengeteg jó játék érkezik, így a kompatibilitás érdekében bevezetendő felhős modell várhatóan az elkövetkezendő 1-2 évben fog kiteljesedni az Xbox One és a PlayStation 4 esetében is.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés