Nem csak szoftver lesz a VRMark

A Futuremark még az elmúlt év közepén jelentette be a VRMark érkezését, amely a vállalat VR tesztprogramja lesz. Azóta meg is jelent egy kipróbálható előzetes, amely persze messze nem végleges, így ma még csak érdekességnek jó, annak viszont nagyon.

A nagy kérdés azonban a VRMark tesztprogrammal kapcsolatban, hogy miképpen lehet jól mérni az úgynevezett "motion-to-photon" késleltetést, amely meghatározza azt, hogy ha a felhasználó megmozdítja a fejét a virtuális valóságra tervezett szemüvegben, akkor annak a mozgásnak az eredményét mekkora késéssel látja viszont a kijelzőn.

A késleltetés egy része szoftveresen is megállapítható, de sajnos csak az a része, amely az adott PC-n belül történik, vagyis az adott VR headset bemeneti és kimeneti késleltetése ilyen formában nem mérhető. Ez azt jelenti, hogy a PC-k között felállítható egyfajta sorrend a VRMark alapján, de a teljes csomagra vonatkozóan több kell. Márpedig a VRMark komplett tesztprogram akar lenni, így ki kellett találni egy olyan koncepciót is, amellyel a VR headsetek is a mérések részei lehetnek.


(forrás: Road to VR) [+]

Ez elsődlegesen az iparágnak, ezen belül is a VR-ben utazó gyártóknak számít, így a VRMark – természetesen megfelelő licenc megfizetése esetén – már nem csak egy szoftveresen dolgozó tesztprogram lesz. A Futuremark a Road to VR számára megmutatta azokat a hardverkomponenseket, amelyekkel a PC-n kívül bekövetkező késleltetés is mérhetővé válik.

Ez persze még nem minden. A hardver segít olyan méréseket is elvégezni, amelyeket komoly iparági háttér nélkül szinte lehetetlen megoldani, így a VRMark gyakorlatilag az OEM-gyártók számára rendkívül fontos tesztprogram lesz, hiszen drága berendezések beszerzése és kiépítése nélkül is képesek viszonylag hatékonyan tesztelni azt a csomagot, amelyet piacra szeretnének dobni. Nem beszélve arról, hogy a VRMark hardvercsomagja messze a legolcsóbb alternatíva lesz a média számára is a virtuális valóság kiterjesztett tesztelésére.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés