Hivatalosan is megjelentek a Vivante GC7000-es GPU IP-k

A Vivante az év elején mutatta be a GC7000 jelzésű GPU IP sorozatát, mely bevezette a lényeges fejlesztésen átesett, negyedik generációs ScalarMorphic architektúrát, de a hivatalos megjelenésre csak most került sor. Ennek értelmében már ismert a termékcsalád összes licencelhető tagja, illetve az ezzel kapcsolatos részletek is kiderültek.

A fenti linken szereplő alapismeretek után a hat darab GPU IP képességeit a legegyszerűbb egy táblázatban felvázolni, amelyet természetesen meg is teszünk:

Vivante GC 7000 GPU IP sorozat
Típus GC7000
UltraLite
GC7000
Lite
GC7000 GC7200 GC7400 GC7600
Vega shader feldolgozók száma 8 16 32 64 128 256
Magórajel (28 nm HPM node) 800 MHz 800 MHz 800 MHz 800 MHz 800 MHz 800 MHz
Shaderórajel (28 nm HPM node) 1 GHz 1 GHz 1 GHz 1 GHz 1 GHz 1 GHz
Számítási teljesítmény (GFLOPS) 16 32 64 128 256 512
Tesszellátor/stream out egység opcionális opcionális van van van van

A táblázatban szereplő GPU IP-k számítási teljesítménye egyszeres pontosság melletti érték, de 16 bites lebegőpontos módban ennek a duplájára is képesek. A Vivante a GC7000 sorozatból az UltraLite és a Lite megoldásokat szánja a viselhető eszközökbe, éppen ezért opcionális a tesszellátor és stream out egység, hiszen többek között egy okosórában, vagy egy okosszemüvegben nem biztos, hogy sok haszna lenne.

Vivante GC7000 GPU IP sorozat skálázhatósága
Vivante GC7000 GPU IP sorozat skálázhatósága [+]

A komolyabb modellek lényegében az ultramobil piac többi szegmenség célozzák, míg a leggyorsabb, GC7600-as verzió az autókba, okostévékbe, set-top boxokba kerülhet, és ezen a területen amúgy is nagy tapasztalattal rendelkezik a Vivante. Mindemellett a vállalat a szerverpiacot is megcélozza. Erre vonatkozóan már vannak tervek, és az ARMv8-hoz tervezett negyedik generációs ScalarMorphic architektúra a HSA platformot is támogatja az ehhez szükséges egyéb rendszerkomponensek bevetésével.

A fejlesztések egységesen támogatják az OpenGL ES 3.1-t, az OpenVG 1.1-et, valamint az OpenCL 1.2-t, emellett a Renderscript kezelése is megoldott, illetve a DirectX 11 és 12 API sem jelenthet problémát, bár a Windows továbbra sem az elsődleges piac a Vivante számára. A vállalat egyébként a megszokott támogatást kínálja, így a Windows mellett lesz meghajtó az Android, a Chrome, a Linux, a QNX és a Tizen operációs rendszerekhez.

A licencelés szempontjából a vállalat a TSMC 28 nm-es HPM node-jához kínál fizikai implementációt, de természetesen sematikus dizájn is igényelhető, ami más gyártástechnológiákra is ráilleszthető. Utóbbival persze változhat az órajel, és ezzel az adott GPU IP fogyasztási karakterisztikája is, mely a Vivante által választott node-on, a feldolgozók számától függően 0,1 és 4 watt között alakul teljes terhelés mellett.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés