A Vivante az év elején mutatta be a GC7000 jelzésű GPU IP sorozatát, mely bevezette a lényeges fejlesztésen átesett, negyedik generációs ScalarMorphic architektúrát, de a hivatalos megjelenésre csak most került sor. Ennek értelmében már ismert a termékcsalád összes licencelhető tagja, illetve az ezzel kapcsolatos részletek is kiderültek.
A fenti linken szereplő alapismeretek után a hat darab GPU IP képességeit a legegyszerűbb egy táblázatban felvázolni, amelyet természetesen meg is teszünk:
Típus | GC7000 UltraLite |
GC7000 Lite |
GC7000 | GC7200 | GC7400 | GC7600 |
---|---|---|---|---|---|---|
Vega shader feldolgozók száma | 8 | 16 | 32 | 64 | 128 | 256 |
Magórajel (28 nm HPM node) | 800 MHz | 800 MHz | 800 MHz | 800 MHz | 800 MHz | 800 MHz |
Shaderórajel (28 nm HPM node) | 1 GHz | 1 GHz | 1 GHz | 1 GHz | 1 GHz | 1 GHz |
Számítási teljesítmény (GFLOPS) | 16 | 32 | 64 | 128 | 256 | 512 |
Tesszellátor/stream out egység | opcionális | opcionális | van | van | van | van |
A táblázatban szereplő GPU IP-k számítási teljesítménye egyszeres pontosság melletti érték, de 16 bites lebegőpontos módban ennek a duplájára is képesek. A Vivante a GC7000 sorozatból az UltraLite és a Lite megoldásokat szánja a viselhető eszközökbe, éppen ezért opcionális a tesszellátor és stream out egység, hiszen többek között egy okosórában, vagy egy okosszemüvegben nem biztos, hogy sok haszna lenne.
Vivante GC7000 GPU IP sorozat skálázhatósága [+]
A komolyabb modellek lényegében az ultramobil piac többi szegmenség célozzák, míg a leggyorsabb, GC7600-as verzió az autókba, okostévékbe, set-top boxokba kerülhet, és ezen a területen amúgy is nagy tapasztalattal rendelkezik a Vivante. Mindemellett a vállalat a szerverpiacot is megcélozza. Erre vonatkozóan már vannak tervek, és az ARMv8-hoz tervezett negyedik generációs ScalarMorphic architektúra a HSA platformot is támogatja az ehhez szükséges egyéb rendszerkomponensek bevetésével.
A fejlesztések egységesen támogatják az OpenGL ES 3.1-t, az OpenVG 1.1-et, valamint az OpenCL 1.2-t, emellett a Renderscript kezelése is megoldott, illetve a DirectX 11 és 12 API sem jelenthet problémát, bár a Windows továbbra sem az elsődleges piac a Vivante számára. A vállalat egyébként a megszokott támogatást kínálja, így a Windows mellett lesz meghajtó az Android, a Chrome, a Linux, a QNX és a Tizen operációs rendszerekhez.
A licencelés szempontjából a vállalat a TSMC 28 nm-es HPM node-jához kínál fizikai implementációt, de természetesen sematikus dizájn is igényelhető, ami más gyártástechnológiákra is ráilleszthető. Utóbbival persze változhat az órajel, és ezzel az adott GPU IP fogyasztási karakterisztikája is, mely a Vivante által választott node-on, a feldolgozók számától függően 0,1 és 4 watt között alakul teljes terhelés mellett.