Visszatér a Linux támogatás a C4 Engine-be

A Terathon Software még az év elején jelentette be, hogy a C4 Engine 4.2-es verziójából száműzik a Linux támogatását. Mint ismeretes Eric Lengyel, a C4 Engine vezető fejlesztője úgy nyilatkozott, hogy a Linux egy „Frankenstein operációs rendszer”, amely különálló és alig működő tömbökből van összerakva borzalmas megbízhatósággal, továbbá csekély az esély arra, hogy ez a jövőben javulni fog.

Mára azonban megérkezett a C4 Engine 4.5-ös verziója, amely újra támogatja a Linuxot, bár csak a 64 bites módban, de utóbbi már nem számít vállalhatatlan követelménynek. A C4 Engine 4.5-re vonatkozóan egyébként csak a támogatás tért vissza, de a Terathon Software azt már nem hangsúlyozta ki, hogy ez újra elérhető, vagyis a Linuxszal még mindig mostohán bánnak, noha a legtöbb rajongó számára ez valószínűleg így is megfelel.

Sajnos hivatalosan a Terathon Software a változásról nem nyilatkozott, de úgy tudjuk, hogy a Valve egy útiterve áll az események mögött, amely a SteamOS támogatására kéri a fejlesztőket, és ebben minden segítséget megadnak. Mivel maga a SteamOS egy Linux disztribúció, így a C4 Engine esetében érdemes visszatérni egy darabig a Linuxhoz, hiszen az éppen futó fejlesztések a SteamOS-re is jók lesznek. Információink szerint a Terathon Software a Vulkan API-val is szemez, így az egyik legnagyobb problémának tekinthető OpenGL API-val már csak pár hónapig kell küzdeni. Nagyon valószínű tehát, hogy a Linux iránti ellenszenv a cégen belül nem változott meg csupán három hónap alatt, de az üzleti érdekek ezt egyszerűen felülírták.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés