Vélemény: számít a Sony-nak az Xboxokra is elérhető FidelityFX?

Több média megjegyezte a Microsoft új bejelentéséről szóló hírében, hogy a PlayStation 5-nél ez nem opció, miközben valójában nem is szükségszerű.

Az AMD és a Microsoft egy hete jelentette be a FidelityFX elérhetőségét az új Xboxokon. Itt a redmondiak konkrétan integrálták a hardver beszállítójának eljárásait az Xbox Series X és S GDK-jába, ami a fejlesztők számára ugyan hasznos, de nem olyan értelemben, ahogy azt a média egy része taglalta.

Amikor valami bekerül az Xbox Series X és S GDK-jába, akkor annak az alkalmazása rendkívül egyszerűvé válik az említett konzolokon. Ez ugyanakkor nem mindig jelent valós technológiai előnyt, ahogy jelen esetben sem, mert a FidelityFX eljárások eleve nyílt forráskódúak, tehát ha egy fejlesztő be akarja ezeket építeni, akkor az a forráskód alapján viszonylag könnyen megtehető. Persze kétségtelenül jobb, ha eleve az adott konzolra szabott kóddal jön a csomag, de ez nem egy megoldhatatlan probléma.

A Microsoft természetesen gondol arra, hogy a fejlesztők munkája egyszerű legyen, ami teljesen érthető, de a redmondiak a marketing tekintetében okosabbak lettek, és összerakták, hogy ha az új Xboxokhoz különféle marketingneveket tudnak kötni, akkor abból előnyük származhat. Többek között ott az Xbox Velocity Architecture, amelyhez hasonlóval rendelkezik a Sony PlayStation 5 is, csak utóbbi nincs konkrétan elnevezve, és nincs köré felhúzva egy jól hangzó marketingszöveg. A FidelityFX ilyen szempontból egy újabb fegyver a Microsoft kezében, aminek lehet egy újabb diát szentelni, el lehet mondani, hogy az Xboxok ezt is tudják, hiszen a vállalat konkrétan integrálta, az AMD pedig nyilván megengedi a reklámozását, ami számukra csak jó.

Adódik viszont a kérdés: van-e ezzel dolga a Sony-nak? Tekintve, hogy a hardver beszállítója nekik is az AMD, így természetesen tervezhetnek egy hasonló integrációt, elvégre ez tényleg nem nagy munka, de pont emiatt nem feltétlenül van értelme erre koncentrálni. A PlayStation 5 ugyanis semmilyen hátrányt nem fog elszenvedni amiatt, hogy a Microsoft integrál a saját fejlesztőcsomagjába pár FidelityFX eljárást. Ennek az oka, hogy az AMD továbbra is nyílt forráskódúvá teszi ezeket, így a kódok némi fejlesztői munkával relatíve könnyen portolhatók PlayStation 5-re.

Nem feltétlenül kell tehát a kelleténél többet belelátni ezekbe a bejelentésekbe. A Microsoft úgy gondolta, hogy az integráció előnyös, valamilyen mértékben az is, de semmiképpen sem jelent hátrányt a Sony-nak. A japánoknak különösebb szükségük sincs arra, hogy a saját fejlesztőeszközükbe integrálják a FidelitFX-et, noha némi előnnyel az is járna, de csak a fejlesztők munkáját könnyítené meg.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés