Saját androidos játékkonzolt akar az NVIDIA?

Nemrég számoltunk be arról, hogy forradalmasítaná a játékvilágot az NVIDIA. Az eredeti információink szerint ez a GRID számítási felhő köré épülne, de friss adatok szerint több eszközről is szó van. Megtudtuk, hogy a vállalat a ugyan nem mond le a tabletek piacáról, de nem is szentel ennek az iránynak akkora fókuszt mint régebben. Új Shield tablet tehát az eddigi adatok szerint lesz, de egyre több a pletyka egy alternatív eszközről.

Úgy néz ki, hogy az NVIDIA saját androidos játékkonzolt akar, ami mellett több érv is szól. A vállalat szerint a jövő egyértelműen az Android és ezen a platformon fognak tömegesen játszani az emberek. Ráadásul a Shield tablethez az NVIDIA továbbra is fejleszteni fogja a saját Androidját, vagyis a szoftveres oldalról úgyis lesznek kiadások, és ezeket a fejlesztéseket aránylag könnyen, jelentős többletköltség nélkül át lehetne menteni egy asztali Shieldhez. Ez a koncepció nagyon hasonlítana ahhoz, amit a Google csinál az Android TV-vel, csak az NVIDIA megtartaná a saját Android verzióját.

Egy saját androidos asztali játékkonzol akár lehetne egy kliens is a GRID számítási felhőhöz, illetve nyilván elláthatna minden olyan multimédiás feladatot, amelyet az efféle eszközök jellemzően biztosítanak. Ezzel egyenes út vezetne a nappaliba, ha már a Valve Steam masinái elvesztek még a csata megkezdése előtt.

Szintén megtudtuk, hogy az NVIDIA továbbra is biztosítja a saját Android verziójában az OpenGL 4.5-ös API és a CUDA platform elérhetőségét, így nem csak az OpenGL ES 3.1-re és a Google AEP-re építhetnek a fejlesztők. Persze a Google Play áruházába OpenGL 4.5-öt és CUDA-t használó alkotás nem kerülhet fel, de ez a megoldható az alternatív terjesztési csatornákkal, amely például adott a Shield tablet esetében.

A fentiek mellett új elem lesz a GameWorks Androidra portolása OpenGL 4.5-re, illetve CUDA platformra. Többek között az aktuális tervek között szerepel a WaveWorks, a HairWorks, a PostWorks, a ShadowWorks és a FaceWorks elérhetővé tétele azokon a Tegra X1 rendszerchippel felszerelt eszközön, amelyek az NVIDIA Androidját futtatják. Információink szerint erre az irányra az NVIDIA rendkívül sok anyagi és humánerőforrást költ, illetve a portolások megkönnyítése érdekében tervben van számos GameWorks csomag elérhetőségének biztosítása a Microsoft Xbox One és a Sony PlayStation 4 konzolokon is. Természetesen a GameWorks a GRID számítási felhőben is elérhető lesz.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés