Quantum Break komolyan épít az Xbox One hangprocesszorára

Az Xbox One már több mint egy éve a piacon van, de a Microsoft saját fejlesztésű, SHAPE nevű hangprocesszorára nem épít túl sok játék. Lényegében csak a Thief és az Alien: Isolation emelhető ki, de ezek multiplatform alkotások, így például a PlayStation 4 konzol TrueAudio hangprocesszorán is ugyanazt nyújtják, illetve a Thief esetében még az egyes Radeon grafikus vezérlőkbe épített TrueAudio hangprocesszor is kihasználható.

Az biztos, hogy a PlayStation 4 az exkluzív címek tekintetében sokkal jobban használja a konzolba épített hangprocesszort, míg a Microsoft inkább leépítette az Xbox One SHAPE blokkjának tesztrészlegét, ami hátrányosan érintette az exkluzív játékok esetében a lehetőségek kihasználását. A Remedy Entertainment azonban nem hagyja szunnyadni ezt a hardveres blokkot sem, így az érkező Quantum Break komolyan épít majd a SHAPE hangprocesszorra.

A Northlight videojáték-motorra épülő alkotás az Audiokinetic Wwise moduljára alapoz, ezen belül is egyedi beépülőkkel, és leginkább a konvolúciós reverbökre épít, tehát a hangok visszaverődése kap kiemelt figyelmet. Utóbbi tipikusan egy érdekes kutatási terület, de hátrányos, hogy a szoftveres megvalósítás nagyon nem hatékony a központi processzorokon, illetve elképesztően sok rendszermemóriát is igényel, különösen a nagyon hosszú hangvisszaverődések bekeverésekor esetében. Ugyanakkor a kifejezetten ilyen igénybevételre tervezett hangprocesszorokon rendkívül hatékony a rendszer, így érdemes alkalmazni, mivel megfelelő visszhangok alkalmazása mellett az előnyei vitathatatlanok.

Az idei GDC-n a Remedy Entertainment egy apró demonstrációt is tartott. Ennél a grafikát nem érdemes figyelni, mivel a tesztpályát kifejezetten a hangok tesztelésére építették fel, így van benne szűk folyosó, illetve nagy tér is. A pisztolylövéseken jól hallható, hogy mennyire eltérő a visszaverődés az egyes pályaszakaszokon. A videó hangminősége sem a legjobb, de sajnos jobb formában nem tudtuk megszerezni. Később majd biztosan érkezik egy hivatalos verzió, amelyen jobban hallhatók lesznek a különbségek, de már az aktuális demonstráció alapján is bizakodók lehetünk.

A fejlesztés egyébként még a korai szakaszban jár, így a Remedy Entertainment még javítani fog rajta. Erre van idő, hiszen az Xbox One exkluzív címének tekinthető Quantum Break csak a következő év során érkezik meg.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés