Négy előadás is lesz a DirectX 12-ről a GDC-n

A március elején megrendezendő GDC-n vezető szerepet kap majd a DirectX 12, amelyet a Microsoft összesen négy előadásban mutat majd be, nem számolva az effektekre vonatkozó általános prezentációkat, amelyeket az AMD és az NVIDIA együtt vagy felváltva tart meg.

Szerencsére annyi beszélnivaló van, hogy a Microsoft rákényszerült arra, hogy az API-val kapcsolatos apró részleteket több előadásban tálalja, így a redmondi óriáscég két prezentációban beszél az általános újításokról. Az egyik előadás az új API hatékonyságának alapjait tárgyalja, míg a másik ennek a gyakorlati eredményeit részletezi, persze sok példával.

A Microsoft a másik két előadásra az AMD-t és az Intelt választotta ki, ahol opcionális funkciók kerülnek bemutatásra. Az Intel a sorrendtől független átlátszóságra koncentrál, illetve pontosabban a Raster Ordered Views funkcióval megvalósítható effektek kerülnek előtérbe, szokás szerint példákkal.

Az AMD előadása speciális lesz, hiszen arra vonatkozik, hogy megértesse a fejlesztőkkel a GPU-k belső kihasználását. A GPU-limit ugyanis egyáltalán nem jelenti azt, hogy a hardver teljesen le van terhelve, csupán a szoftveres oldalon a kód további párhuzamosítást igényel. Erre vonatkozóan a DirectX 12 aszinkron DMA és aszinkron compute funkciókat kínál, amelyekkel a GPU-nak átadott feladatok párhuzamosan is lefuttathatók. A prezentáció során az AMD részletezi, hogy mire kell figyelnie a fejlesztőknek, hogy egy GPU-limites program tovább gyorsuljon.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés