Beépítette a DXVK-t az Arc meghajtójába az Intel

A híresztelésekkel ellentétben azonban nem egyértelmű, hogy mire használják.

Nemrég számoltunk be arról, hogy alternatív DirectX 9 implementációt fejlesztett az Arc VGA-khoz az Intel, és valamiért felmerült, hogy a Santa Clara-i óriáscég a DXVK-t használja a DirectX 9-es meghajtóihoz. Ebben valószínűleg szerepet játszik a GamingOnLinux híre, amely pont ebben a formában hozta le azt a tényt, hogy az Intel beépítette a meghajtójába a DXVK-t.

Nyilván meg lehetne kérdezni arról a vállalatot, hogy igazak-e a híresztelések, de talán az olvasók nem hinnék el a választ, illetve van biztosabb módja is annak, hogy ezt ellenőrizni lehessen. A DirectX 9-es API ugyanis számos úgynevezett caps bitet és limitet tartalmaz, amivel az egyes képességek támogatásának mértéke ellenőrizhető. Ilyen formában meg lehet nézni, hogy mit kezel a DXVK, azaz a DirectX API-kat Vulkan API-n futtató implementáció, vagy a Microsoft-féle D3D9On12 nevű fordítóréteg, amely a DirectX 9-et a DirectX 12-n futtatja.

Az aktuális verziókat tekintve a DXVK alkalmazása például nagyon egyszerűen kiszúrható, ugyanis ez a rendszer a DrawPrimitive metódus szempontjából 5 592 405 primitívet támogat. Ez egy olyan szám, ami szinte csak a DXVK-ra jellemző, és a helyzet az, hogy az Intel új meghajtójában se a natív, se az emulált implementáció nem ezt a limitet adja vissza, hanem a 8 388 607-et.

Tehát az Intel a DXVK-t nem használja a DirectX 9-es játékok futtatásához, és tényleg igaz az, hogy natív implementációt alkalmaznak arra a pár kiválasztott címre, amit bejelentettek. Ez már csak azért is nagyon valószínű, mert a natívnak mondott rendszerük caps bitjei és limitjei kísértetiesen hasonlítanak a IGP-khez alkalmazott DirectX 9-es natív implementációjukhoz.

Ettől persze teljesen reális felvetés, hogy a DXVK-t valamilyen formában használja az Intel, hiszen valóban ott van a meghajtóhoz kapcsolódó "readme" fájlban, de nem tudni, hogy konkrétan milyen formában nyúlnak hozzá, csak az a biztos, hogy nem a DirectX 9-es játékok futtatása szempontjából. Nem zárható ki, hogy egyelőre csak tesztelési céllal implementálták a rendszert, és csak később lesz valami kézzelfogható szerepe.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Intel

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés