Manapság igen jó alternatívák léteznek a modernebb, DirectX 9 vagy újabb API-ra írt játékok és programok Linuxon való futtatására, hiszen a Valve is komolyan dolgozik az élmény javításán. A korábbi DirectX API-k esetében azonban lehetnek problémák, mivel például egy DirectX 8-ra írt alkalmazást úgy lehet futtatni, hogy először DirectX 9-re történik meg az API-hívások konvertálása, majd onnan működésbe lép a DXVK, ami Vulkan API-ra dolgozik.
Szerencsére készült egy sokkal hatékonyabb módszer, ugyanis bemutatkozott a D8VK 1.0, és ezzel már a DirectX 8 API-hívások rögtön Vulkan API-ra fordíthatók. A kínált előrelépés a tempót tekintve jelentős, főleg azokban a szituációkban, amelyek a rajzolási parancsok tekintetében megterhelők. Persze a mai hardverek azért a régi módszerrel is megbirkóztak, de a sebesség mellett a közvetlen fordításnak még előnye lehet a kevesebb potenciális hibaforrás, ami nyilván senkinek se mindegy.
A D8VK 1.0 már elérhető az alábbi GitHUB oldalon keresztül.