Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bargyu

    tag

    Elsőként levédeném magam, mostanában olvasgattam csak utána a hd audió témának. Van egy pár dolog, amit nem értek, bár lehet, ennek nem itt lenne a helye, de itt kezdtük el:

    1. Mintavételezési sűrűség: egy 176,4khz mintavételezés 4x a CD-nek, de a max. rögzíthető frekvencia 88,2khz, azaz még mindig marad 2x mintavétel a 44,1khz alatti sávban, az, hogy halljuk vagy sem egy másik kérdés, de elvileg több részletnek kellene lennie vagy nem? A cd 800kbps bitrátájához képest egy 6mbps hd felvételből azért csak átjön valami, ha rendesen megcsinálják vagy nem?

    2. a 16 bit vs 24 bitről mindenhol azt írják, hogy a legkisebb hallható zaj szintjét csökkenti illetve az ehhez képest maximális hangerőt emeli, a cd 96db-hez képest 144db-re, amitől viszont megsüketülünk. Nem a részleteket növeli, hanem a zajt csökkenti a nagyobb bit mélység. De ez nem inkább fordítva érvényes, már a cd dinamikája is olyan magas, hogy normál hangerőn hallgatva 'zajmentes', a 24 bit pedig még inkább 'zajmentesebb', csak ezt megint nem halljuk, így nem sok értelme van, vagy?

    3. A quantization error-hoz használt dithering keveréssel, majd kivonással elvileg tökéletesen visszaállítható az analóg hangzás, megfelelő mintavételezés mellett. De honnan tudja szegény ADC, hogy milyen hullámok következnek és az digitalizált pontokból így hogyan állítható vissza 'tökéletesre' az analóg hangzás? Ha először végig rögzítik az anyagot analógra, majd utána megvizsgálják a hullámokat, majd ez alapján optimálisan digitalizálják, akkor értem, a dithering technikát, de egymásra rakódó színusz görbéket nem lehet menet közben "előre látni"... ez alapján akkor mégis mennyi lenne a jó mintavételezési sűrűség?

Új hozzászólás Aktív témák