- Milyen TV-t vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Projektor topic
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Lenovo Legion és IdeaPad Y széria
Hirdetés
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Hamarosan indul a SERUM korai hozzáférése PC-n
gp A belső nézetes túlélőjáték premierje május végétől lesz elérhető.
Új hozzászólás Aktív témák
-
g4besz
tag
Sziasztok!
A következőben kérném a segítségeteket:
'98-as 1.3-as Swiftben mikor esedékes a váltóolaj csere, illetve milyen olajat és mennyivel kell feltölteni?
Köszi -
g4besz
tag
Szia!
Nálunk a szomszédban már 2 wagonr-t is összetörtek , így az ő esetüket el tudom mondani: kijöttek eléjük, nem ők voltak a hibások, kocsi eleje tört, motor egyben maradt, biztosító 470ezerre hozta ki a kárkorit, 200ezer körül fizetett, így még nem gazdasági TC, és mivel van egy ugyanilyen suzukijuk csak annak a bal oldala sérült, így annak az alkatrészeit felhasználva tudják nekik a kiutalt összegből megcsinálni profi helyen (tehát nem a gányolós, filléres sufniban).
-
g4besz
tag
Sziasztok!
A tanácsotokat szeretném kikérni a következő problémában:
kb 60 km/h-tól elkezd enyhén remegni a kormány, de még nem zavaró módon: csak ha leveszem a kormányról a kezem akkor lehet látni a remegést. Majd ez a sebesség növelésével egyenes arányban fokozódik.
-Az egyik első felnit görgőztetni kellett ez meg is történt, de a hiba megmaradt.
-A két első féltengelyt megnéztem: nem lógnak, nem kotyognak.
-Féktárcsákat most vettem előre, kb 2 hónapot futottak.
Köszi[ Szerkesztve ]
-
g4besz
tag
Olajcsere előtt állok és több Suzuki oldalon is ajánlották az Eneos olajokat.
Használta már valaki ezt a márkát? Mi a véleménye róla? -
g4besz
tag
válasz zsoltinnó #7033 üzenetére
Azért egy Peugeot beajánlani egy Suzuki topicban nem kicsit pofátlanság.
Népítéletből ha már kiemeltél egyet, akkor nézzük már meg azt a fránya statisztikát, ami ugye nem hazudik: Peugeot 2006 (1998) 452 ítéletből 65-en adtak neki kettő vagy annál kevesebb csillagot, ugyanez Suzuki Swift-nél ('89-2003) 1066 ítéletből 56-an.
És hidd el, volt már itt is jó néhány embernek (köztük nekem is) francia autónk, így tudunk róluk véleményt alkotni. -
g4besz
tag
Sziasztok!
Bal első lengőkar csere előtt állok (a gömbfej kezdi feladni a harcot), és az a kérdésem, hogy ha már a bal oldalit cserélem, akkor kell-e, illetve érdemes-e a jobb oldalit is cserélni?
Köszi -
g4besz
tag
Sziasztok!
Hétfőn az én gépemben is kicserélték a hibás első lengéscsillapítókat, érzem is a különbséget: jobb lett az úttartása, kanyarokban is kezelhetőbb az autó, csendesebb az első futómű. Úgyhogy most aztán nagy az öröm!
Két pici dolog van ami nem hagy nyugodni:
1. Többszöri kérésemre sem írták bele a szervizkönyvbe, hogy elvégezték a cserét, mondván, "ez nem garanciális javítás",
2. Semmilyen bizonylatot, igazolást, vagy bármilyen papírt nem kaptam a cseréről.Tud erre valaki valamit mondani? (amúgy a Suzuki Hollósban voltam)
-
g4besz
tag
válasz netmesterke #7160 üzenetére
És az sem egy utolsó szempont, hogy 7 év gari jár rá.
Munkatársamnak van egy Proceed-je, és mondta, hogy kötelezőn átnézik alulról az egész kasztnit meg a kötéseket, szóval tényleg alaposak.[ Szerkesztve ]
-
g4besz
tag
válasz Ace Ventura #7315 üzenetére
Régóta mosóban dolgozó ismerősöm mondta, hogy a régi suzukik motorját simán le lehet mosni, nem szokott velük gond lenni. De csak a te saját felelősségedre mossák le, nem úgy mint a franciákat, azok motorját (náluk) tilos lemosni: beázik az elektronika.
-
g4besz
tag
válasz Ace Ventura #7317 üzenetére
Na ez az amit nem tudok pontosan, mivel én motort soha sem mostam. De nekem úgy rémlik, hogy ismerősöm a mosóban simán magasnyomású vízzel csinálja.
-
g4besz
tag
válasz X Factor #7724 üzenetére
Szia!
Én speciel ezt használom a sutyukimban: DEH-3000MP
4 Sony hangszórót hajt meg, mindegyik a gyári helyen van, tehát nem valami bika hangszórók azért. Rendíthetetlenül teszi a dolgát, semmi gondom nem volt még vele. -
g4besz
tag
Szia!
Én most nemrég cseréltem az enyémben: a szerelési könyv alapján csináltam, semmi gond nem volt vele. Ami a trükk, hogy mielőtt nekiállsz kell keríteni egy hosszú vékony gumicsövet amin keresztül majd betöltöd az új olajat. Ugyanis az olaj-betöltő nyílás olyan helyen van, ahová a flakont be nem rakod.
Illetve a szintet is csak úgy tudod megnézni, hogy egy ujjal belenyúlsz a nyílásba, és ha már érzed, hogy az lyuk alja és az olaj teteje egy szintben van akkor OK.[ Szerkesztve ]
-
g4besz
tag
Hát az a sovány sovány 3-4 lovacska szerintem 1-2 max.
Ha mindenképpen motor-tuningon gondolkodsz akkor inkább állíttass az elektronikán (szlengesen: csippeltesd meg). Vannak ma már M.o-n is profi helyek akik ezzel foglalkoznak, kipróbált és tesztelt beállításokat használnak és garit is adnak. Egyik ismerősnek volt a '95-ös 1.3-as swiftje csippeltetve elég keményet lépett utána a gép.Mondjuk egy ilyen tuning után azért kötelező 8000kénti olaj és szűrőcsere. Legalábbis neki ezt ajánlották.
[ Szerkesztve ]
-
g4besz
tag
Szia!
1: Mozgásérzékelő érzékenységén nem lehet állítani? Emlékszem az én régi riasztómhoz volt ilyen mozgásérzékelő és annak lehetett álltani az érzékenységén. Maxon akkor is beriasztott, ha belerúgtam a kerékbe.
2: Vannak ilyen spray-k amikkel belefújsz a légcsatornába, majd a permet ott letapadva habbá válik és gombátlanítja, takarítja a rendszert.
De hülyén hangzik: "gombátlanítja"
[ Szerkesztve ]
-
g4besz
tag
Kocsiba Pioneer a minimum. Én 4. éve használok egy DEH-3000MP-t és tökéletesen működik azóta is.
-
g4besz
tag
válasz Miamiquake #10262 üzenetére
PR szöveg tehát kamu.
Viccet félretéve, itt tényleg nem szokták ajánlani a direktszűrőt, sok a macera vele ,ha meg nem foglalkozol vele, akkor rengeteg koszt beenged. Ha már mindenképpen húzni akarsz a motoron, akkor egy profi chip-tuning műhely-nél érdeklődj. Ott megmondhatod, hogy erőt vagy fogyasztást akarsz nyerni a vezérlés módosítással, és ők beállítják. Ezek a módosítások nem jelentenek motor élettartam csökkenést, mivel a gyári határértékeken belül dolgoznak, viszont meg is van az ára. -
-
g4besz
tag
válasz Mercutio_ #12964 üzenetére
Ismerőseim nyár végén jöttek vissza Londonból, ők mesélték:
már több a külföldi, mint az angol, telített a munkaerőpiac, már az "alsóbb" melók is telítettek, sehol sem tudtak elhelyezkedni. Persze az is lehet, hogy bénák voltak, de én akkor már inkább Ausztria, vagy Németo. -
g4besz
tag
válasz Davidof92 #12990 üzenetére
Szia!
Nekem is pont egy hónapja kellett vennem gumiharangot, mert a régi kiszakadt. Én a direkt hozzávalót vettem, amihez csomagolnak zsírt és bilincset. Teljesen jó volt, gond nélkül felment.
A féltengellyel viszont volt gondom, ha neked is a "leütős" fajta van fent, akkor azt szívás lesz szétszedni.
[ Szerkesztve ]
-
g4besz
tag
válasz #51736960 #13012 üzenetére
Szia,
Teljesen mindegy mit mutat az óra (és úgyis csak 99.999-ig mér). Pedálon kívül tudják cserélni a kormányt és váltógombot is pár ezer forintból. Amúgy meg ezek a swiftek sokat elmennek, ha egy kicsit is gondos gazda volt a tulaj, nem a motor/váltó állapota a kritikus. Inkább a kocsi alá nézz be, hogy vannak-e durva rohadások (küszöbök, kerékjáratok, tornyok, kipuff stb.), mert ha igen, akkor az gáz pl. vizsgán.
[ Szerkesztve ]
-
g4besz
tag
válasz AMD Power #13068 üzenetére
Asszem a totalcar-on írták, hogy mindig a gyárilag ajánlott olaj menjen bele, ha meg intenzívebben van használva, vagy csak rövid utakra mész, akkor gyakrabban cseréld.
Én is rövid utakra használom 95%-ban (mondjuk mi számít rövid útnak? 10km?) és gyakrabban cserélem: 9-10ezrenként.
[ Szerkesztve ]
-
g4besz
tag
Teljesen igazad van, de én úgy látom, hogy pont mivel egy 15 éves autóról beszélünk (és egy Suzukiról) így nem látom értelmét egy a gyárinál jobb minőségű olaj használatának. Ártani biztos nem árt, de szerintem nem is használ, kidobott pénz. Évek óta megyek az Eneos 10w40-es olajjal és semmi baja az autónak, nincs kormolás, vagy mérhető olajfogyás.
[ Szerkesztve ]
-
g4besz
tag
válasz Kornel #13087 üzenetére
Nekem is lassan aktuális a téli gumi vásárlás.
Valami jó webshopot tudtok mondani?Az 5liter/50km-es fogyasztásnak is örülnél. Szerintem a 15l/100km a reálisabb. Ha belegondolsz: 200LE feletti teljesítményű, nagy köbcentis motor. Mondjuk arra kíváncsi lennék, hogy még mennyit menne el (ugye most van benne 426e km)?
[ Szerkesztve ]
-
g4besz
tag
Sziasztok!
Egy elég hosszú tesztelés tapasztalatait osztanám meg veletek. A gép egy swift 1.3, '98-as évjárat, 3 ajtós. Bal első lengőkart, illetve jobb külső féltengely gumiharangot kellett kb. 2 hónap eltolódással cserélnem. Mindkét esetben váratlan hiba miatt, nem sok pénzem volt rá, de azért egy tisztességes összeget sikerült összeszednem. Elmentem a legközelebbi autósboltba mind a kétszer, és mondtam, hogy nem a gyárival megegyező japánt, de egy megbízható utángyártottat adjanak. Adtak is, először egy lengőkart 5600 Ft -ért, majd 2 hónapra rá egy 500 Ft-os gumiharangot (ezen az áron azért meglepődtem és direkt mondtam a boltban, hogy nem baj ha 2-3ezer Ft, csak legyen tartós). Az alkatrészeket mindkét esetben még aznap, szerelő ismerősöm műhelyében, akna fölé állva cseréltük.
Eredmények: a lengőkar gömbfeje 4 hónap után kiszakadt, 7 hónap után már kopogott. A gumiharang 3 hónap után kiszakadt, szerencsére elsőre a belső, vékony oldalon, de pár hét alatt végig repedt mindenhol.
Azóta kicseréltük mind a két oldalon a külső féltengely gumiharangot (2 600Ft/db gyárival egyező GKN), mindkét lengőkart (9 800 Ft/db gyárival egyező Jamatomo), plusz még a stabilizátor gömbfejeket is cseréltük, mert már azok is kopogtak (3 000 Ft/db gyárival egyező Optimal). Ja, és a gagyi lengőkar miatt kétszer kellett futóművet állítani (5000Ft/alkalom). És rengeteg szívás a szerelések/hibák miatt.
Ha rám hallgattok, csak is márkás, gyári minőségű alkatrészt vegyetek.
Köszöntem, ennyi voltam. -
g4besz
tag
válasz Kornel #16920 üzenetére
Az injektor fúvóka jellemző, az enyémben is kezd néha szarakodni (jellemzően télen jön elő, 10ből 1szer egyelőre). Mondjuk van minőségi utángyártott 32ezerért, nem kell gyárit venni 50ért.
Rohadnak, de nem vészes, az enyém is csak ott rohad ahol előzőleg megtörték.
Olyat kell keresni, mint bármi másból: karbantartottat nem széttaposottat. Állapotot veszünk nem kilométert.Én azt szoktam mondani, hogy a szerelése az ami olcsó, egyszerű:
olajcserét, sőt, féltengely gumiharang cserét megcsináltam itthon, apám szerszámaival, most viszem kipuff és első csapágy cserére ismerős szerelőhöz (munka miatt nincs rá időm), a két cseréért kér 5ezer ft-ot, az alkatrészt én viszem.[ Szerkesztve ]
-
g4besz
tag
Sziasztok!
Segítségül leírom a mostani meghibásodást és a javítást, hátha valaki ugyanígy jár.
Az autó: 98'-as, 1.3-as, 3 ajtós Suzuki Swift
A hiba:
először csak hidegen néha rángatott, és nem volt ereje (nyomod a gázt és nem történik semmi, a motor jár, de nem pörög fel). Ezzel el voltunk fél évig, majd melegen néha nem indult (meleg motorral leállítod 2 percre, mert beszaladsz a boltba, és mire kijössz a motor még meleg, de nem indul). Ezt egyre sűrűbben csinálta, majd 2 hétre rá már menet közben, teljesen véletlenszerűen leállt a motor (kettesben gyorsítasz és hirtelen minden előjel nélkül leáll a motor, a fordulatszám 0, ráindítasz, beindul, gyorsítasz, leáll). Ekkor tudtam elvinni egy ismerős szerelőhöz.A javítás:
gyújtáselosztó csere (1200 Ft)+befecskendező fej csere (27000 Ft)+munkadíj (10000 Ft)Az autó azóta kifogástalan, pöcc-röff indul.
[ Szerkesztve ]
-
g4besz
tag
A vezérműszíjat egy kis lukon keresztül lehet ellenőrizni (gépkönyvben benne van, hogy a motoron hol található), nem biztos, hogy 100ezer után kell cserélni, de ajánlott.
Ha szakad nem veri szét a motort, mivel a szelep és a dugattyú nem érhet össze egyik hengerben sem.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest