- Külső 2,5'' mobil rack-ek topikja
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- ASUS ROG Ally
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Gaming notebook topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
Hirdetés
-
Nálunk is telepíthető a One UI 6.1 a Galaxy S22-re
ma Gyorsan rendbe szedte a frissítést a Samsung, Dél-Koreában újra elérhető, itthon pedig először.
-
Homeworld 3 - Amit a játéktól várhatunk
gp Akik a drágább verziót vették meg, már játszhatnak a teljes változattal.
-
A Corsair égisze alá kerül a Fanatec
ph A szimulátorrajongók körében nem épp ismeretlen név követi a a Drop, az Elgato, az Origin PC és a SCUF Gaming által kitaposott ösvényt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Darksiders84
aktív tag
-
Darksiders84
aktív tag
Igen tisztában vagy mindennel már csak rá kell találnod a tiédre. Nekem sikerült magyar 1 tulajosat 160 ezer km-rel nagyon rendes családtól mondták nyugodtan mehetünk szerelőhöz szóval átlett vizsgálva alul belül mindenhogy. Amúgy vannak arcok furcsa szokásokkal eladóként de aki keres az talál.
-
r.levente75
addikt
2008-as glx ac cd 138k km 1.15m volt az ára.
Három ajtós.
Csak magánszemélyt néztem, kereskedőt nem.
A csomagtartónál van a rozsdásodás hiba 2005-2007-ig ha jól emlékszem.
Mielőtt megveszed vidd el szakszervízbe állapotfelmérésre, nyomozd le rendszám alapján a távot és a tulajokat és ha ezután komoly a vételi szándék az eredetvizsgát is célszerű megcsináltatni. -
a_tesz
Korrektor
Szüleimnek van egy 2007-es Swiftje, az ugye még M13, én meg két éve béreltem egy hosszú hétvégére egy akkor egy éveset, az pedig K12 motoros volt. Én nem éreztem a dinamizmus hiányát az eggyel azelőttihez képest, ellenben a tempomat nagyon jól esett, hogy volt benne. Ráadásul az újabbnak a fogyasztása is sokkal jobb, egyszerűen nem akart túl sokat enni (autópálya óra szerint 140-nel 6,1 körül jött ki a tankolásból számolva, a régi azért nekünk inkább 7-et evett olyan tempónál). Ha sokat használod városban, ott még jelentősebb a különbség, úgyhogy szép apránként visszahozza az árkülönbözetet, főleg, ha beleszalad mondjuk évente 20 000 km, és később is többért tudsz kiszállni belőle.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
Zola007
veterán
Tesómé a kocsi, nem vesszük
Nem volt még 180-nál többet futott autónk, azért lennék kíváncsi arra, hogy milyen normál öregedési dolgai szoktak lenni 200 körül és felett ennek a típusnak, amire esetleg számítani lehet és figyelgessük előre.Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
@tco@
aktív tag
Hosszú tökölés után sikerült vennem egy 2008-as GLX példányt apróbb esztétikai hibákkal (kilincs lakkozás stb), biztos előbb-utóbb ebben is kikönyököl valami, de az első út (60+ km) imádnivaló volt
Újkorától márkaszervízbe járt, elég patentnek tűnik, de szerintem mostantól a "saját" szervizembe hordom, ugyanúgy követhető lesz minden.
Ugyanitt 3 darab nem kicsit lepatkázott 14-es dísztárcsa vihető nagyon baráti áron BP-ről (rakok rá újakat). -
nagyúr
Mondjuk ha valaki hosszútávra tervez (ilyen 10 év) akkor szerintem pont nem érdekli hogy mennyit esik az autó értéke az első pár évben. Suzukiknak egyébként alapból nem is vészes az értékvesztésük.
Én is azért vettem új autót mert szeretném úgy 10 évig megtartani és remélhetőleg ezalatt kevesebb nyűgje lesz mintha alapból vettem volna egy 5-8 éves használt gépet olcsóbban amin aztán ki tudja mik jönnek elő.
Més que un club!
-
Drughi
addikt
Szerintem az új autó legnagyobb előnye, hogy kiszámíthatóbb a ráfordítás.
Te hozod ki a szalonból, tudod, hogy mit mikor cseréltettél, mi mikor esedékes. Nem fog váratlanul érni egy olajcsere, vagy épp egy teljes vezérlés.
Míg egy használt autónál, akármennyire is nézed át vásárlás előtt, ott bármikor előjöhet egy rejtett költség ( kopoó alkatrész is).
Csak a saját példám: Frissen szervizelt, költségmentes Ignist vettem. Ismerős szakival nézettem át, megbeszéltük mi az ami cserés lesz, ezt le is alkudtuk az árából. Ezen felül előjött még ~ 120e ft-nyi szervíz amire nem számoltunk és nem látszódott.
-
nagyúr
2,2 M körül nézegettem használt autókat, ennyiért kaptam volna egy minimum 6 de inkább 7-8 éves 150-200k km futású autót. Ehhez képest 3,3 M-ért hoztam el a Balenót. Nekem megérte főleg hogy kp-ra lett vásárolva így kamatot se kellett fizetnem utána. Igaz még csak 17 hónapos de eddig egy 23k Ft-os kötelező szervizem volt mint karbantartási költség.
Més que un club!
-
nagyúr
Amiket nézegettem: Focus, Astra, Auris, Lancer, i30, Ceed.
Igen ezek újan egy fél kategóriával feljebb vannak de végül nem bántam meg hogy nem ilyenbe ugrottam bele. Amúgy beltérben a Baleno szerintem pariban van velük, meglepően tágas autó méretéhez képest.
Mehettem volna még árban picit feljebb mondjuk a Vitaráig de azt az összeget inkább a bringámba tettem.Kollégámnak volt egy Audi A4 1.8T Quattrója amire már a világ pénzét rá kellett locsolnia, azon volt hogy ha nem viszik el felgyújtja. Na ő is úgy döntött hogy inkább vesz egy új S-Crosst. Igaz az 5M volt meg ő is alacsonyabb szintű autóba ült ha úgy vesszük de most végre gond nélkül használhat egy autót és boldog vele.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
gyenesmartin
őstag
Jelenleg a benzinért havonta kiadok 70k-t is. Egy új autóval ha ez lecsökkenne 40-re akkor már 30-at félre tudnék tenni havonta a hitelre. Plusz havonta előjönnek kisebb nagyobb hibák a mostani 15 éves autómnál. Nem vészesek, de szeretném életben tartani. Arra megint elmegy vagy 15-20K havonta. De a legrosszabb, hogy már ismernek a szervízekben, mert folyton oda kell járkálnom.
Most megvenném az újat, pluszban fizetnék havonta 25 000 ft körül, de cserébe nem kéne várnom mikor kapok helyet a szervízbe, illetve nem is lenne ott napokig, nem maradnék addig is kocsi nélkül. Márpedig munkába járásra kell nekem, mert tömegközlekedéssel 2x2 órám megy el, míg kocsival 2xfél óra. -
rbalint88
addikt
Jelenlegi hasznaltpiaci allapotokat figyelembe veve, ha annal tobb igenyed van egy autoval szemben, hogy vigyen el A-bol B-be es kozben ne essen be az eso (nyilvan ez sarkitva volt), akkor elegge meg vagy love. Felteve, ha nem akarsz dizelt.
Mondjuk egy kompakt kategoriat, benzinnel es automataval, normalis felszereltseggel talalni nem tul egyszeru, marpedig ha az ember 3+ millioert keresgel autot, akkor azt gondolom lehetnek bizonyos elvarasai, mert ez egyszeruen tul sok penz ahhoz, hogy rosszul erezd magad az autoban vagy valami fontos dolog hianyozzon, pl az automata. En olyan autot keresek, hogy: benzin, 120lo felett, hagyomanyos automata, radar es/vagy tolatokamera, ulesfutes, bt kihangosito, e-h villanyablak. Gyakorlatilag ebben a metszetben az Opel Astra van egyedul a valto miatt (duplakuplungos az 500+ezres kuplungcserevel nein danke), abbol meg nincs olyan a piacon fel eve, ami mindenben megfelene. Ahhoz meg sok penz, hogy allandoan arra gondoljak, hogy tok jo az auto, csak rohadtul kene a xenon, mert ezekkel a toklampasokkal nem latok semmit. Ja es ugye kockazat, hogy hogy hasznaltak elotted, volt-e torve, az hogy volt javitva stbstb. Ugyhogy jovore irany a szalon, tiz evre kiadja a matekot a glx vitara, amiben minden szukseges dolog benne van, plusz a panoramateto is, ami nagy vagyam es ott a tiz ev motor-valto gari, ami nehezen forintosithato nyugalmi faktor. Raadasul asszonynak is jobban bejon a suv fazon, talan a csodas utjaink es a padkak is nehezebben teszik tonkre, mint egy foldszintes autot es az infotainment sincs lemaradva 5-10 evvel, mint egy hasznalt autoban. Aztan ha beut kozben az otoslotto, akkor lehet venni helyette egy XC60 T8-at -
dethroner
veterán
Na és ha nem 3+ milliót adsz érte, hanem a saját zsebedből csak 120 ezret? Tehát valaki, egy segítő rokon bevállal 2 millát, egy másik forrás biztosít további összeget és ha így megfelelne, neked csak 120 pénzt kell betenni egy GL nem metál festékű Swift-be. Szóval a kérdés, hogy megérné-e, megháromszorozni a befektetett összeget azért, hogy cserébe nagyobb méretű felni miatt drágábban vegyek rá gumit, 95%-ban városban lesz használva, ezért kérdés megéri-e a felárat hogy elől is lenne ködlámpa, meg ugye az ülés fűtés, amit meg lehet venni a tescoban 2500-ért. Igaz nem olyan kifinomult mint a beépített, cserébe legalább sokkal olcsóbb. A fejegységet és kamerát nem említem, mert az előző autóból át fog kerülni, tehát megint nem ad hozzá plusz a GL-hez képest. Szóval, a nagy kerék, ülésfűtés ködlámpa trió megérné megháromszorozni a befektetett összeget?
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
Ülésfűtés volt a csajom most eladott Foresterében és szerette. Én is vettem az öreg rönőmba, minden indításkor nyomom is a szivargyújtóba. Elismerem hogy nagyon hasznos, de 400 rongyot ezért, meg pár tényleg haszontalan kacatért, túlzásnak tartom. Én ha egy extrát kérni lehetne, akkor az inkább egy első parkoló radar lenne, amivel meg lehetne óvni a magad padkáknál az alacsony építésű elejét.
A saját autóban 10 évig egy deka fűtés se volt, annyira köves volt a radiátor, hogy nem ment át rajta a víz. Mindig azzal nyugtattam magam, hogy kibírom azt a 8 km-t a melóhelyig, úgyse melegszik be annyira, hogy fűtsön. Viszont tavasszal rászántam magam és radiátort cseréltettem, így nyugodtan kijelenthetem 8 km bőven elég arra hogy befűtse az autót. Sőt, pár perccel indulás után már nyom annyi meleget, hogy az ablakot párátlanítsa. Tehát rövid távon is érdemes fűteni. De nem értem, miért gondolod hogy ha nem fűtesz, azzal jobban melegíted a motort?A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Pist@bácsi
őstag
A hulladékhőt kéne tisztázni. Az égésnél a munkán kívül nagyobb részben hő keletkezik. Ebből amit nem hasznosítasz az mind hulladéknak tekinthető. Az egyetlen felhasználási mód a fűtés, minden más hő kárba vész.
Nem a víz melegíti a motort (kivéve az állófűtéseket), éppen ellenkezőleg, az égés termelte hőt vezeti el a víz a motortól.
A fűtő radiátor mérete és hőleadó felülete a rendszerhez képest csekély (a víz úgy is kering benne ha nem fűtesz, itt nincs fűtéscsap mint a Zsiguliban), csak nem fújsz rá hideg levegőt.
Nem tudom mennyit gyorsít a bemelegedésen ha nem fűtesz, de ez mint motor kímélő módszer elég jelentéktelen.
Egyébként a víz kb. 1-2 percen belül elég meleg a fűtésre, ami lassabban melegszik fel az az olaj. Ezért van kiemelkedő jelentősége az olaj minőségének. Ha hidegen nem forgatod és nem terheled az messze többet használ a motornak, mint ez a nem fűtés.
Ez vélemény volt. -
racerx
őstag
Ha szar a termosztát akkor lehet, de azért ezek a rendszerek ugy vannak tervezve, méretezve, hogy ha minden Ok akkor felesleges. Anno a Zsigulin én is letakartam, ha csak város volt, de azon kívül meg már sok volt. Vagy pl (a mostani aktív lamellás kocsikat messze megelőzve ) a 2 ütemű Warburgon volt olyan hogy lehetett nyitni, zárni a lamellákat .
-
motoflug
őstag
Szia/Sziasztok!
Én is egy (16 éves) Opelnek keresek utódot, nézegetem a Swifteket, kb azokat, mint amiket írtál. Annyival kiegészíteném, hogy én nem zárkózom el az automatáktól sem. Milyen a Swift 2/3 automata váltója?
Neked sikerült találnod? A sport verziók kőzül mik az ismert hibák 2005- 2014 között?
-
ludsimon
veterán
Igaz?
Én is pontosan így voltam! Minek is vennék új autót, ha 2-3 év múlva megveszem majd 1-1,5 M ft al olcsóbban..
Viszont úgy gondolom aki ma Boosterjet motoros 3+7 év garis suzukit vesz, nem nagyon fogunk találni az elkövetkezendő 6-8 évben eladó Suzukit, mert pont annak a vásárlókörnek akar a Suzuki kedvezni, akik tartós és megbízható autót szeretnének hosszú távra.Ha pedig valami bevált, miért adná el 3-4 év múlva?
Aki el is adja, akkor az is csak mert nagyobbra akar váltani, vagy valamiért nem jött be neki.
De úgy gondolom ezekből az újgenerációs Suzukikból nem nagyon lesz eladó használt úgy kb 2024-2025-ig csak elvétve 10-20 db (szemben most a több száz előző generációval).Bakker de rossz volt leírni is és belegondolni erre a 2025-ös bűvös számra.
Okosak, látják, hogy a vásárlótömeg mit néz és mi a fontos számukra. Kiváló a marketingjük.
[ Szerkesztve ]
undefined
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Aliexpress tapasztalatok
- Xiaomi Smart Band 7 - hetedik
- Nők, nőügyek (18+)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Óra topik
- Külső 2,5'' mobil rack-ek topikja
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- PlayStation 5
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen