- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Videós, mozgóképes topik
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Projektor topic
- Autós kamerák
- Milyen TV-t vegyek?
- Fehér zakót öltenek a Super Flower platinás Leadex VII Pro tápjai
Hirdetés
-
Bemutatta első fejhallgatóját a Sonos
ma Ezzel is a prémium szegmensben versenyeznek, 499 eurós áron indít a Sonos Ace.
-
Megjött az ASUS 240 Hz-es, fényes WOLED monitora
ph Az MI-s képességekkel felvértezett újdonság 20 százalékkal jobb fénysűrűséget produkál az egész képátlón átívelve, mint a PG27AQDM.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
szabonagyur
félisten
-
Qtya123
őstag
válasz Cunaja #65319 üzenetére
Én is erre szavazok, hogy akkor foglalkozz vele, ha zavaróan nagy. Mint már korábban is írtam, egy szélvédőcsere mindig lutri. Adott esetben többet árt vele az ember, mint használ. Nem egy finomkodós művelet és könnyen lehet kontárkodni.
Plusz pár év és úgyis tele lesz apró pici pont szerű mikrosérülésekkel. Olyanokkal amiket csak akkor látsz, ha telibe tűzi a nap és akkorák, mintha egy tű hegyével megszúrtad volna. Szvsz, ha nem zavaró a kilátásban (persze a tudat nyilván zavaró), akkor én így hagynám.
[ Szerkesztve ]
-
Jadro
veterán
válasz Cunaja #65322 üzenetére
Nekem is asszony kapott kavicsot az utas oldali felére a szélvédőnek. Két mini felszíni pötty csak, de múltkor ahogy rásütött a nap kiszúrtam, azóta a tudat cseszi a fejem. MArad így, mert úgyis lesz még mellé idővel más is sajnos, ez a tapasztalat.
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
ncc1701
veterán
válasz Cunaja #65317 üzenetére
Nekem cseréltek szélvédőt, direkt a carglasshoz vittem, kb az a legdrágább. A srác rosszul tette vissza az ablaktörlőt, ezt megigazítottam. A szélvédő alatti fekete műanyag elemeket cserélhetem, mert az egyikről letörte a tartó pöcköt, azt kézzel is meg tudom emelni, gondolom a másik is így járt, mert letörte. Majd bemegyek pénteken egy suzuki márkakereskedésbe, és berendelem őket.
Szóval: ne cseréltesd. Rosszabb lesz.[ Szerkesztve ]
-
simonjoe
senior tag
válasz Cunaja #65448 üzenetére
Most fogtok megkövezni! Ez csak egy Swift! Miért akarnak ebből többet? Nekem a Suzuki pont azért Suzuki mert nem akar több lenni, és ezt a helyén is kezeli. Ezért szeretem és ezért is van a családi flottában. Nem az az autó aminek jól áll a cicoma, ha valaki erre vágyik akkor nem jó típust választ.
Joe
-
blakey
titán
válasz Cunaja #66807 üzenetére
Ez elég érdekes ár, 1,5 hónappal ezelőtt voltam a 6 éves szervizen, ami a vizsgát is tartalmazza, és nem volt sokkal több ehhez képest. Nem hinném, hogy ilyen rövid idő alatt ekkora drágulás következett volna be. Máshol is megkérdezted?
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
burgatshow
veterán
válasz Cunaja #66807 üzenetére
Nekem Fóton volt a 2 éves ennyi az Scrosson, de én kértem (lehet feleslegesen mert amúgy is megcsinálták volna) fékfolyadék cserét is.
Az első évesem 65 körül volt szintén Fóton. Ha akarod előkeresem a számlát, de nekem benne volt mindkét alkalommal a pollenszűrő csere is.
-
-
Jadro
veterán
válasz Cunaja #66810 üzenetére
Egyértelműen sok, meg kell kérdezni több helyen. Pont tegnap voltam én is a 2. éves körön S-Crossal. 78e Kövesdánnál. (Itt van fékfolyadék csere is az árban)
Az 1. éves kör 45k körül volt ugyanitt. Ennek fényében nagyon soknak tűnik a Te ajánlatod.Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
blakey
titán
válasz Cunaja #66810 üzenetére
Nem tudom, az biztos, hogy nekem nem csökkent vagy nőtt exponenciálisan a szervizdíj, az idei volt a legmagasabb. Szerintem a 80e sok, de lehet, hogy tényleg ennyit drágult.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
ncc1701
veterán
válasz Cunaja #66832 üzenetére
Vagy szerződsz mondjuk a DAS-al, mert itthon sem feltétele a garanciának a márkaszervíz, csak ezt nem akarják nagyon elismerni, mert nekik is meg kell élni valamiből.
Ha szakember megfelelően szervizeli az autót, akkor kötelességük ezt elfogadni. Ugyanúgy bepecsételhet. De tuti biztos vagyok benne, h ügyvédezés lenne a dologból.
A 85k pedig sajnos ez van, a 15ekm-es szervíznél csak olajat, meg olajszűrőt kell cserélni az adatlap szerint (én szoktam még levegő+pollen szűrőt is). Ez a kettő meg összesen bruttó 20eFt. Ha 20-ért cserél a szerelőd olajat (15 perc művelet, ha még alánéz, és becsületesen végigmegy a futóművön, akkor 30 perc munka kézmosással), akkor felénél vagy. És ez arányaiban így van, 100ekm-ig van 6 szervíz, sztem maszek alapon egy bő 3-400eFt-ot tudsz spórolni. És azért ez nem egy összetett autó. Mi bevállaltuk, h nem lesz baja, be is jött, nem is volt semmi. Mondjuk az enyém szerencsére egy fapad 1.2 szívó cucc, aminek nagyon örülök, h még nem a kamuhibrid verzió.De ja, nehéz döntés. Nekem sokat számított, h van kiváló szerelőm, és nem hogy ott lehetek, hanem csinálhatom én is a szervízt. Én ilyen vagyok, de el tudom fogadni, h van, aki csak leadja, vagy inkább megvárja, de egy csavarhoz sem akar nyúlni. Másik vagyunk.
[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
válasz Cunaja #66842 üzenetére
Dehogy van megjegyzés, ilyet ne találj ki.
Megkeresés amúgy mit jelent nálad? Ugye nem emailt írsz és arra vársz? Alváz szám amúgy is minek Típust bemondod telefonban és elmondja mire számíthatsz.
Nincs azért 100 futó modell, hogy akkora választék legyen alkatrészben.
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
szabonagyur
félisten
válasz Cunaja #66844 üzenetére
Chatben? OMG...
Anno amikor autót kerestem emailt írtam nekik, 0 reakció.
Bementem, mondom nekik és mondja, hogy igen esélyesen megkapták de nincs arra idő, ember meg főleg nem aki ezekre válaszoljon.
Egy hívás meg ha várni is kell megvan 5 perc alatt.
Sőt tudod mit? Ha ígéri, hogy visszahív, de nem történik meg 1-2 óra alatt akkor felhívom újra.
Mi van ebből? Semmi az égvilágon. Emberek, bejöhet egy ügyfél bármikor, főnök azonnali kérése stb.
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
szabonagyur
félisten
válasz Cunaja #66851 üzenetére
Nem, de emberek vannak ott is. Vagy most játszod a durcás ovist, hogy Te azért sem hívod fel őket vagy éppen vissza, hogy infóra vársz?
Ha egy kicsit is leszállnál a magas lóról akkor felhívnád, megemlítenéd, hogy próbáltad chaten/email bármin keresztül elérni őket vagy elérted de nem jött hívás. És bumm talán máris máshogy állnának hozzád, Te is megtudnád, hogy igen a chat szép elvárás a gyártó részéről de a másik oldalon senki sem ül (nincs kit odarakni), vagy éppen nem is jó az email cím, stb. ami megvan adva vagy éppen a nyári szabik miatt annyira el vannak havazva, hogy nem jut idő a visszahívásra.
Volt már negatív élményem nekem is, hogy visszahívásra várok stb. de azért nem szakad le a kezem, hogy elindítsak egy hívást és rákérdezzek, hogy mi újság.
Amennyi időt rászánsz itt a puffogásra már régen meglenne minden infót, ajánlat az egész országból stb.
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
Qtya123
őstag
válasz Cunaja #66851 üzenetére
Szvsz ez önszopatásra jó, másra nem.
Egyrészt semmilyen indikátor nem lesz abból, ha a chat alapján visszahív az ügyfélszolgálatos. Attól, hogy ő ezt megteszi, még egyáltalán nem biztos, hogy a szerviz brigád az korrekt és lelkiismeretesen dolgozik. Attól, hogy a körítés megvan és kinyalja az ember seggét az ügyfélszolgálat, még nem biztos, hogy jó lesz.
(Nekem a legkedvesebb, legmodernebb és legbarátságosabb fogorvosi rendelőben cseszték el úgy az egyik fogamat, hogy öröm volt nézni.)Másrészt, ahogy szabonagyur is írja, sok esetben kapacitás sincs ezekre. Oké, hogy kötelezően előírják a chat meglétét, de az nem jelenti azt, hogy van is rá ember. Munkaerő hiány van, amelyre rájön a nyári szabadságolás is. A telefont is sok helyen nem azért nem veszik fel, mert bunkók, hanem mert miközben csörög, 5 másik ügyfelet szolgál ki személyesen az üzletben és egyedül van, nincs másik alkalmazott, aki felvegye, amíg ő kiszolgál. Ezzel nem felmenteni akarom a szolgáltatói szektor hozzáállását, mert sokszor van alapja a kritikának, de vannak esetek, amikor felesleges szórakozni ilyennel.
Hívd fel őket és 2 perc alatt megoldod, amit órákon-napokon át húzol. Sajnos ez van.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz Cunaja #66855 üzenetére
"A végére még egy megjegyzést! Amióta megvan az autó, 1x kapott 95-ös benyát és többet nem. Havi tankolásom, többe került, mint a százassal. Erről megint csak ennyit. "
Értem, tehát megvételkor egyetlen egyszer tankoltál 95-öst és ebből leszűrted, hogy drágább vele járni, mint a prémium benzinnel. Mégis milyen hiteles statisztika ez? Hiszen még kb be sem állt a fogyasztás, alig ment 95-el. Ez nem fogyasztás mérés, ez önigazolás a semmibe. Nyilván azt tankolsz, amit akarsz, csak hülyeségeket ne terjesszünk.
De amúgy csak matek. Te ugye azt állítod, hogy 95-ös benyával egyenesen DRÁGÁBB a közlekedés. Szóval:
- alap 95-ös ára: 587 Ft (OMV)
- prémium 100-as E5 ára: 632 Ft (OMV)Legyen a futás havi 1200 km. Az annyit tesz, hogyha mondjuk 5.6-os a fogyasztás a 95-össel, akkor az 67,2 liter benzin, ami 39.446 Ft.
Ezzel szemben Te azt állítod, hogy a prémiummal olcsóbb a tankolás. Ez azt jelenti, hogy ugyanerre az 1200 km-re 5-öt kell ennie kb az autónak, mert így jönne ki az, hogy 67.2 liter helyett 60 liter fogyott és így 37.920 Ft a tankolás költsége.Ez 0.6 literrel kevesebb fogyasztás. Ha majd megteszed azt, hogy levezetsz fél évet 95-össel, utána fél évet prémium benyával, akkor majd beszélhetsz arról, hogy mennyi a fogyasztásbeli különbség. Mert ez így, hogy egyszer volt benne 95-ös semmit nem jelent.
Csinálok én neked két tankolás között 0.6 literrel kevesebb fogyasztást 95-össel is és még azt sem kell ahhoz tennem, hogy 90 helyett 70-el poroszkáljak. Elég, ha óvatosan gyorsítok lámpáknál és hagyom kigurulni megállások előtt.Nyilván ezt a kommentet is sértésnek fogod venni, mert valamiért nebánts virág vagy, de nem annak szánom. Csak már korábban is elmondtam, állításokat tényekkel kell alátámasztani. Neked állításod van, tényed nincs. Az nem összehasonlító mérés, amit Te csináltál, hogy volt egyszer szalonból kigurulás után 95-ös benne és onnantól kijelented, amit kijelentettél. Kifejezetten összehasonlító fogyasztásmérés nem így működik.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz Cunaja #66860 üzenetére
"Ez az autó, még nem volt hosszú úton, ezért a folyamatos 100km/tankolási adatom, nincs a 95 VS 100 -ról"
Ez tudná megadni a pontosabb összehasonlítási alapot (de nyilván még ez sem pontos teljesen). A városban hiába ugyanaz az útvonal nekem is. Van, hogy minden lámpán átmegyek zöldhullámban, van mikor meg minden létező kereszteződésben meg kell állni, vagy olyan közlekedési szituációk adódnak, hogy nem lehet egyenletesen haladni. Ezek nagyban befolyásolják a fogyasztási adatokat.Apámnak is Swiftje van (2019-es). Ő fix 420 km-es autópályás távon nézegette, hogy van-e különbség a 95-ös és a Shell prémium között, mert egy időben neki is volt ilyen gondolata, hogy ő márpedig prémiummal jár. Ilyen +- 2 dl-es különbségeket produkált az autója. Volt, hogy a 95-ös, volt, hogy a prémium benya javára, tehát még az sem lett a teszt eredménye, hogy a prémiumból fixen kevesebbet evett 2 decivel százon.
Az a +- 2 dl különbség meg szerintem kb abból adódik, hogy mennyit ment a klíma, vagy mennyire volt szembeszél. -
-
Qtya123
őstag
válasz Cunaja #67018 üzenetére
Durva, hogy mekkora különbségek vannak márkaszervizek között ugyanarra a munkára...
2600 km? Na akkor meg lesz járatva a gép. Merre mentek? Nekünk most lesz egy Balkán túra. Albánia és Montenegró. Fog szaladni a km bele. Tegnap tele is tankoltam még 588 Ft/ liter áron (volt 10 Ft/liter kedvezményem). Először azt hittem, hogy nem lesz érdemes itthon tankolni, mert kint biztos olcsóbb lesz a benzin. Aztán a neten látom, hogy a szerbeknél 603 Ft-ra, Montenegróban 578 Ft-ra, Albániában meg 710 Ft-ra jön ki.
Durva, hogy Albániában ilyen drága. Szóval tele kell pakolnom Montenegróban még az albán határ előtt.Abban is biztos vagyok, hogy a feleségem agyig rakja a csomagtartót annyira, hogy lehet ki kell szednem a kalaptartót is. Mindegy mekkora a csomagtartó, mindig pontosan annyi cuccot hoz, amennyi az épp rendelkezésre álló autó csomagtartójának a mérete...
Mondjuk anno azon meglepődtem, hogy a vasaló Swiftbe mennyire kevés cucc fér. Egyik kolléga odaadta az övét, hogy járjak vele, diagnosztizáljak rajta egy hibát. Elmentem bevásárolni és az 5 szatyor mellé a zsugor ásványvíz már nem fért be, míg a régi Swiftbe simán. Sokkal rövidebb a csomagtartója.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz Cunaja #67024 üzenetére
Jó, de a zsugor vizeket lehet egymása pakolni, viszont a gyümölcsökkel, zöldségekkel és mindenféle mással tele lévő szatyrokat nem.
Amúgy a Cross sem olyan húde világbajnok ám csomagtérben. Persze bevásárlásokra bőven jó, kb mindegy hogy dobálom bele, marad hely.
De amúgy csalóka. A szedán IS után első ránézésre azt mondtam, hogy hú mekkora a csomagtartója. Aztán mégsem, mert látványra igaz, hogy nagynak tűnik a magasság miatt, de hosszra meg rövidebb, mint a szedánnak a csomagtartója. IS 400 liter, Cross 430. És igaz, hogy felfelé sokkal nagyobb a tér a Crossban, de ha nem veszi ki az ember a kalaptartót, akkor limitált a magasság. És én sem szeretem kivenni a kalaptartót, hogy minden csomag ott éktelenkedjen plafonig pakolva.
Kétszintes a csomagtartója akkor ha mankókereket raksz be. Ha teljes értékű kerék a pótkerék, akkor bukik a két szint. Amennyiben kiszeded a felső polcot, akkor jó 10-15 cm-el mélységet lehet nyerni. De én nem szedem ki, mert ott vannak a szerszámok, vontatókötél, EÜ doboz, kompresszor, meg mindenféle, amire sosincs szükség, de ha egyszer mégis, akkor nagyon kell.Családnak nyaralásra (kivéve ha nem csak pár napos) szerintem a Cross csomagtartója is kevés. Ezért is látni sok nyaraló Crossán tetőboxot.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz Cunaja #67026 üzenetére
Anno, mikor megvettük a szedánt, akkor jöttek páran azzal, hogy júúúj minek ilyen előnytelen autót vettünk, mert hát abban nem tudom elhozni a mosógépet, meg a lapostévét.
Erre én csak annyit mondtam, hogy őszintén, hányszor vásárolok olyan böhöm nagy cuccokat, pl az emlegetett mosógép, hogy érdekeljen. Konkrétan 8 éven át volt meg az az autó és egyetlen alkalommal volt nagyméretű háztartási gép vásárlás ezalatt. Akkor meg mittudomén 6ezer Ft-ért kihozta a kisteherautó. De sokszor van olyan is, hogy bizonyos ár felett ingyenes az ilyen nagyobb cuccok kiszállítása.
Az építőanyagokhoz megoldás lehet az utánfutó, ha van vonóhorog. Én agyaltam rajta, hogy szereltetek rá, de megmondom őszintén győzött a rozsdával kapcsolatos paranoiám és nem akarom, hogy esetleg megfelelő felületvédelem nélkül szétfurkálják az alvázat.
Vonóhorogról jut eszembe, hogy az IS kezelési könyvébe konkrétan szóról szóra ez volt beleírva a vonóhoroggal kapcsolatban: "Az Ön autóját nem arra tervezték, hogy vontasson vele."
Ezen jót röhögtem, nem volt rossz autó az IS, egy sportszedán de a sport szót azért nagyon-nagyon hunyorogva lehetett rámondani. Nem tudom mire volt a gyártótól ez a nagy arc, azért nem Lamborghini vagy S osztály ez, hogy ciki legyen rajta a kampó.[ Szerkesztve ]
-
blakey
titán
válasz Cunaja #68248 üzenetére
Megvárható-e vagy sem, azt nem tudom, de a Westendbe jól dolgoztak néhány évvel ezelőtt (most Pilkington a neve), reggel leadtam, du. 1 körül mehettem érte. Mindent elintéztek, tisztán dolgoztak, azt nem tudom, hogy most mennyire jók és megbízhatók.
4. kerületben ott a CarGlass.[ Szerkesztve ]
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
tboldi
nagyúr
válasz Cunaja #68248 üzenetére
Muszáj cserélni? Akkora a sérülés, esetleg végigrepedt?
Én nem bántanám a gyári szélvédőt addig, amíg nem kell minden áron, a cserének is vannak veszélyei. A mi WagonR-ünknek pl. megnyomták a belső műanyagelemeit, meg több ragasztót kentek fel, mint kéne, ki is buggyant itt-ott. Valamint fordítva tették vissza az ablaktörlőket, a baloldali került jobbra és vice versa, de ez volt a legkevesebb, 5 perc visszacserélni.
De van, hogy a fényezést sértik meg a szélvédő körül, és ha nincs lejavítva, idővel elkezd rozsdásodni.
Úgyhogy ha menthető, akkor inkább csak javítsák a meglévőt, műszakin is elfogadott ez a mutatvány. Viszont ragaszd le minél hamarabb, hogy ne menjen bele kosz!
[ Szerkesztve ]
-
blakey
titán
válasz Cunaja #68262 üzenetére
Dátumtól dátumig szól, tehát, ha úgy nézzük, akkor az előtted álló évre érvényes. Nálam fél éven belül volt, elsőnél 10%-ot fizettem, második ingyenes volt.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
Új hozzászólás Aktív témák
- Mikrotik routerek
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Formula-1 humoros
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- BestBuy ruhás topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Videós, mozgóképes topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen