Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • maj-viktor

    őstag

    válasz maj-viktor #209 üzenetére

    Jut eszembe... próbálgattam a SONY-t és állítgattam a menüt, stb. Automatikusan átnyomtam PAL-ra ugyebár az NTSC-vel szemben, mivel a EU szabvány a PAL.... és lám nem találtam a 120fps-es lassítást... Sokáig nem értettem mivan, miért nincs... végül rájöttem, hogy ha visszarakom NTSC-re, akkor jelenik meg újra a "120 fps SSLOW"....

    Gondolkoztam, hogy ez miért is van és beugrott!

    A PAL ugyebár a EU szabvány, a NTSC meg az amcsi / japán!
    A PAL 25fps szabványú
    míg a NTSC az 30fps... ezt "felszorozva" jön csak ki a 120 fps... azért!

    Lehetséges, hogy PAL esetén 25fps-t alkalmaz, NTSC esetén meg 30fps-t és azért "tűnik folyamatosabbnak a kép", amit írtál Pompi... azaz amikor átállítottad, azt hitted, hogy 30fps volt, de valójában 25fps... (SJ4000 estén... ott is van PAL/NTSC mód választás)

    ...érdekes!

    [ Szerkesztve ]

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • Pompi

    MODERÁTOR

    válasz maj-viktor #277 üzenetére

    A PAL és NTSC szabványnak régen volt igazán értelme amikor még a felbontás is más volt (PAL 576 soros, az NTSC 480 soros) ma már csak a képkocka / másodpercben van különbség, de mivel minden lejátszik már mindent nincs jelentősége igazán, hogy 25 vagy 30 fps.

    És én nem hittem semmit, marhára tisztában vagyok azzal, hogy mikor mit csinálok - nem most jöttem a falvédőről - úgy, hogy tudom, hogy mikor milyen framerate-re van állítva a gépen, az adott esetben is 30-ra volt, de még egyszer elmondom, ez sem okozna ilyen mértékű változást a kép stabilitására (rezgés) vonatkozóan.

    Kicsit fárasztó, hogy mindent próbálsz megmagyarázni és küzdeni kell veled minden témában.

    [ Szerkesztve ]

    Feel Good Inc.

  • DigitXT

    félisten

    válasz maj-viktor #277 üzenetére

    Ennek szvsz örülni kell, hogy kapcsolgatható. Az FZ1000 pl. firmware-ben* PAL,
    tehát nem tudja a FullHD 120 fps-t, csak a 100-at. Amúgy a PAL nem 25 fps, és
    az NTSC nem 30. PAL-ban 50 félkép (field) van másodpercenként, ami pontosan
    50 mozgásfázist jelent, csak épp (váltott sorosan azaz "fésűsen") eltolva. Az 50i
    (interlaced) felvétel hagyományos TV-n teljesen folyamatosnak hat, ellentétben a
    25p (progressive) már "röcög". Maga az eljárás, mikor az 50i-ből 25p-t csinálunk
    a "deinterlace". Ezt lehet rosszul csinálni, akkor ritka ronda lesz a végeredmény.

    Az NTSC ugyanez pepitában, csak ott a képfrissítés 60000/1001=59,94 fps (60i)

    Ezen kívül a fő különbség még, hogy más a színleképezésük, ezért az az NTSC
    egyik gúnyneve, hogy Never Twice the Same Color. Továbbá az amiknál a 24 fps
    mozifilmet nem lehet 1:1-ben lenyomni a TV-ben, mert "30"-ra gyorsítva iszonyat
    szaladna, ellenben PAL országokban simán lenyomják "25"-re gyorsítva, mert az
    olyan pici különbség, hogy nem vesszük észre, hangmagasságban sem. Persze
    így rövidebb lesz a film, mint a moziban, de a sok reklám miatt ez nem tűnik fel...

    *: létezik amcsi/japán verziója, de max. firmware cserével lehetne "áthekkelni".:O
    Teszem hozzá, hogy elvileg lehetnek negatív hatásai a beltéri** felvételeken, ha a
    kamera nincs szinkronban az elektromos hálózattal (50 Hz). Ez a flickering.:R

    **: lámpafényes. A lámpák sajnos vibrálnak, csak a szemünknek ez nem feltűnő,
    de jó, hogy mondod, mert majd kipróbálom, milyen a 60 fps lámpafényben! (Abba
    már beleszaladtam, hogy a 24 fps lehet totál sz*r ha nem lövőd be jól a záridőt...)

    Pompi: a sorfelbontásuk különbsége így hirtelen nem is jutott eszembe. (Jogos.)
    De ma már tényleg nincs jelentősége: az LCD TV-k mind tudják az 50/60 Hz-et...
    A felbontás meg (kvázi!) szabvány, 1920x1080, bár tudom, hogy TV adásban nem
    feltétlenül. Tehát max. akkor számít, ha a felvételedet TV-ben le akarod adni: nem
    kell szórakozni, ha eltér a képfrissítés a helyi adás szabványától... Egy FZ200-as
    videós tag írta, hogy neki jobb, hogy PAL (én NTSC-re "vadásztam" volna, hogy a
    YT-on 30-ra konvertálva jobb legyen, ill. most ősszel kijöttek a 60 támogatásával),
    mert az ő felvételeit néha leadja a helyi TV, nem kell vele tökölni, 1:1-ben lemehet.

    [ Szerkesztve ]

  • maj-viktor

    őstag

    válasz Pompi #278 üzenetére

    (persze ma már minden "univerzális" és lejátszik minden - mindent... nem azért írtam! De innen indult ki a PAL/NTSC szabvány... persze ezt jobban lebontva úgy van, ahogy írjátok... félkép, stb. van bőven leírás neten aki bele akarja ásni magát... meg az interlace jelenség, kódolásnál, stb.)

    Csak akkor magyarázd már el, ha átrakom PAL-ra, akkor miért nem lehet a 120fps-t választani... én csak próbálom logikusan levezetni az adott "problémát"...

    (mert egyébként én jogosan azt hittem csak a "videókimenetnél van jelentősége", hogy mit választ az ember, ha TV-re köti, hogy az most "PAL-os TV" vagy "NTSC-s TV", de neeem, mert itt eltűnik a fps választó mód és csak a 1080-720-480p-k látszódnak a menübe.. ebből feltételezem, hogy nem mindegy - mit választas és esetlegesen PAL esetén 25fps lesz, ímg NTSC esetén 30fps... De csekkold le, ha nekem nem hiszel!)

    És ne aggódj azt tudom, hogy utáljátok itt a fórumba az "okoskodásaimat", de néha mögé is láthatnál, hogy érdekes meglátásaim vannak / érdekes dolgokat veszek észre... még ha a "megoldásaimmal" - meglátásaimmal nem is értesz egyet... (mert ez látszódik a kommentjeiden, hogy nagyon a bögyödbe vagyok)

    [ Szerkesztve ]

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • DigitXT

    félisten

    válasz maj-viktor #280 üzenetére

    Az a baj, hogy Pompi problémáját akarod mindennel megmagyarázni, aminek
    nincs köze hozzá... Önmagában a PAL/NTSC átkapcsolás valóban korlátozza
    az elérhető képfrissítést, mégpedig az általad is leírt okból: 50 kétszerese 100.
    60 kétszerese meg a 120. PAL esetében az utóbbi nem értelmezhető. Nem jó
    a szinkron, nem lehetne 1:1-ben "adásba" tenni. A Telecine meg ritka undorító
    dolog.:D Amúgy érdekes, mert pont a 120 lenne egy olyan frissítés, ami simán
    összehozza a mozi 24 fps-ét (5x24) az "amcsi" TV-vel (2x60), csak hát pont a
    PAL felvételekkel nem lenne túl baráti (2,4x50). Álljon át mindenki NTSC-re!;]

    van bőven leírás neten aki bele akarja ásni magát
    Én a lentieket fejből írtam. Médiatechnológiából kikupáltak anno az egyetemen.
    Azóta persze lehet, hogy megkopott a tudásom, úgyhogy művelődésnek már a
    wiki linket szúrtam be. (Hogy miért "ritka undorító" a Telecine, s mit csinál...:B)

    De csekkold le, ha nekem nem hiszel!
    De pont elhisszük, és tök rendben van, hogy ez így van: meghagyja a választás
    szabadságát. Példának okáért az FZ1000 (aminek az árából 10 db AS20 kijön!)
    ezt a választási lehetőséget NEM TUDJA! Valóban csak a kimenetet kapcsolja.
    (És akkor van, aki azt hiszi, hogy tudja, és ez alapján ad vásárlási tanácsot.:B)

    [ Szerkesztve ]

  • maj-viktor

    őstag

    válasz DigitXT #281 üzenetére

    Eskü csinálok mind2 videomódon videót és "megszámolom nektek a képkockákat VirtualDub-bal! :D
    Akkor kiderülhet! hogy most van-e 25fps vagy csak 30fps és azok "duplázásai" valós 60 és valós 120fps, mert mondom, akinek van, az nézze meg, ha átváltja PAL-ra, akkor totál eltnik a fps választás lehetősége, csupán a 1080/720/480p-k maradnak... nem variálhatsz hogy 30fps/60fps vagy 120fps-t akarsz...

    De ha nekem forrás megjelöléssel / saját mintavideóval megmutatjátok miért van ez... addig bocs, de az általam levezetett logikus érv logikusabb!

    Pontosabban a kamera menüje ezt és így írja ki
    PAL esetén ("csak" 3féle):
    HQ 1080p
    STD 720p
    VGA 480p

    NTSC esetén meg (6 féle):
    PS 1080p 60fps
    HQ 1080p 30fps
    STD 720p 30fps
    SLOW 720p 60fps
    SSLOW 720p 120fps
    VGA 480p 30fps

    [ Szerkesztve ]

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • DigitXT

    félisten

    válasz maj-viktor #282 üzenetére

    Azt azért észrevetted, hogy most magadat győzködöd? Értjük, hogy ez így van,
    csak azt nem értem, hogy miért keverted bele, hogy Pompi felvétele milyen.:F
    Szerk: amúgy nem úgy volt, hogy az AS20 tudja a valós 60-at, valós 120-at, és
    az SJ4000 csak kamuzik, amikor beállítasz 60-at, és a képkockákat duplázza?

    erre a PAL/NTSC beállításra próbálom "visszavezetni"
    Figyu: ezt is értjük. És tévúton jársz. Feketén-fehéren leírta Pompi, hogy NEM
    erről volt szó, de még mindig ezen pörögsz, hogy biztos ő cseszte el.:))

    Szerk: egyébként neki megvannak a nyers videofájlok, és egy mozdulattal fogja,
    és ellenőrzi, hogy mennyi volt az FPS, vagy VirtualDubban megszámolja neked
    az összes képkockát egyenként.;] Tegyük fel, hogy megtörtént. Kijelenti, hogy
    nem, nem ez az, amiatt a két kamera között különbséget érzékelt. Elfogadnád?

    Mert mintha ezt már megírta volna...:R

    [ Szerkesztve ]

  • maj-viktor

    őstag

    válasz DigitXT #283 üzenetére

    Mit kevertem bele!?
    Én csak arra válaszoltam, hogy azt írta, hogy a SONY képe "folyamatosabb - simább" vagy hogy fogalmazott... és erre a PAL/NTSC beállításra próbálom "visszavezetni", hogy az SJ4000 esetén PAL rendszerbe 25fps-be vett fel, míg a SONY NTSC rendszerben 30fps-el és ezért tűnik simábbnak...
    (meg amúgy már bocs a SONY mégis csak minőségibb... Carl Zeiss lencse, azért elis várható tőle, hogy jobb legyen)

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • Pompi

    MODERÁTOR

    Na és akkor most tőlem nagyjából utoljára - főleg, hogy már nincs meg az SJ4000 és nem tudom tovább összehasonlítgatni.
    És elnézést azoktól akik nem akarnak SJ4000-ről hallani ebben a topikban, de mivel tényleg egy népszerű kamera és sokan jöttek át abból a táborból némiképp elfogadható, hogy van róla szó, de igérem én igyekszem majd nem erről beszélni a jövőben, és mivel összehasonlítás az AS20 tulajoknak se baj tudni, hogy hogyan viszonyul a gép a konkurenciával kapcsolatban.

    Elsőnek ez a rezeg-nem rezeg téma, amiből itt már ntsc-pal meg fps vita lett. Igen, én indítottam el a témát ezzel a hozzászólással.
    Tehát még egyszer megpróbálom a lehető legérthetőbben, szájbarágósan elmagyarázni. Az SJ4000-gyel összehasonlítva a Sony AS20 kamerát azt vettem észre, hogy ugyanazon beállítások mellett, vagyis 1920x1080-as felbontás, 30 frame/se és a Sony esetében kikapcsolt képstabilizátor, az SJ4000 sokkal jobban felveszi a mechanikus mozgást, tehát ha felvtel közben lépkedek, sétálok, lépcsőn megyek le, akkor ugyan mind a kettő kamera képe beremeg, de az SJ4000 láthatóan jobban felveszi az ilyen külső behatásokat.
    Tehát nem arról van szó, hogy a Sony a nagyobb frame rate miatt szebb képet produkál - vélhetőleg amúgy ez így van, hanem arról, hogy kevésbé veszi fel a külső rezgéseket a kamera.
    Ezt nem csak én vettem észre, Techmoannak az SJ4000 vs GoPro Hero összehasonlításánál is szemet szúrt ez a dolog, és külön letesztelte, itt látható, hogy a GoPro Heroval összehasonlítva az SJ4000 valamivel jobban felveszi a rezgéseket.
    Ezt tényleg nem tudom jobban, érthetőbben leírni, szerintem aki akarja az megérti.

    Fehéregyensúly kérdése. Számos felvételt készítettem a két kamerával, kültérben, beltérben. A Sony WB kezelése sokkal jobb. Igaz nem állítható, de nagyon nincs is rá szükség. Az SJ4000-nél állítható, de még így sem lehet vele sok esetben korrekt színeket kapni (én pl. lakáson belül képtelen voltam a sárgás beütést eltűntetni akármire is állítottam a fehéregyensúlyt). Az SJ4000 képe beltérben sárgás, kültérben kékes színezetet kap. Ez utóbbi nagyon jól látható akár a ma készült felvételeimen is. Önmagában az SJ4000 képe nem tűnik rossznak, de mellé nézve a Sony korrekt színhűséggel készült képét már ordít a különbség.

    Élesség kérdése. Az SJ4000-nél állítható az élesség, én a középső (normál) állásban készítettem a felvételeket. Igen, az SJ4000 képe élesebb. Bár az összehasonlítás picit sántít, mert a Sony nagyobb látószöge miatt "kisebbek" lesznek ugyanazok a részletek, mint az SJ4000 képén. Sokszor látszik a szoftveres élesítés az SJ4000 képén, és az, hogy a bitráta néha nem bírja el a részleteket és kockásodik a kép. Továbbá ez az a paraméter amit a színezetnél könnyebben lehet korrigálni utómunkával és felhozni a Sony képét az SJ4000 szintjére ha szükséges. Összességében az én szememnek utómunka nélkül is kellemesebb a Sony képe.

    Mindent összevetve én nem "bántani" akarom az SJ4000-et, tehát egyeseknek nem kell feltétlenül megvédenie velem szemben. Jómagam is tulaj voltam, mert ár/teljesítményben egy nagyon jó kis kamera, azon a pénzen amiért hozzá lehet jutni, főleg annyi kiegészítővel a dobozában nagyon jó vétel. Ha 45 forint lett volna ez a Sony, akkor eszembe se jut lecserélni, de így, hogy 22 ezer forintért hozzá lehetett jutni a Sonyhoz, így nálam ez utóbbi lett a nyerő (két kamerára nincs szükségem).

    Nagyjából ennyit szerettem volna elmondani erről az AS20 vs SJ4000 témáról még. És elnézést ha valakit nem érdekelt ;)

    És egyébként arról már volt szó itt a topikban, hogy az AS30 és az AS20 képrögzítésben teljesen megegyeznek, az AS30-ban van GPS és NFC ennyi a különbség.

    [ Szerkesztve ]

    Feel Good Inc.

  • maj-viktor

    őstag

    És végül a PAL / NTSC témához

    JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN

  • DigitXT

    félisten

    Az mindenkinek megvan, hogy nem lehet csak úgy kapcsolgatni PAL/NTSC közt?
    Ma kipróbáltam volna. De formázást akart kierőszakolni. Megijedtem, hogy törölte
    a napi felvételeimet, de szerencsére azt a formázást jóvá is kellett volna hagyni.:D

    Most, hogy felmásoltam (22MB/s), nyugodtan kísérletezek: azt mondja FULL.:F
    Eleve gyanús volt, hogy a váltásnál kikapcsolt, de gondoltam, csak az újraindítás
    kell neki kierőszakolni, de hogy meg kéne formázni az SD kártyát is, nekem új...

    Visszakapcsoltam NTSC-re (formázás helyett), erre simán írja a hátralévő időt, s
    működne, persze újraindítás után. Jó, az ember ezt nem kapcsolgatja általában!
    Teszthez viszont kell, szóval jó tudni, hogy nem lesz a kártyán egyszerre kétféle
    felvétel soha, már ha az a kamerán múlik. Fene a pofáját...:))

    vacs: elméletben 30 fps-sel, mert fajlagosan több adat jut egy képkockára.:R
    De most már kíváncsi lennék, hogy 25/50 esetén mit csinál. Mindjárt tesztelem.
    (Bár lehet, hogy rákeresni egyszerűbb lenne, mint feltalálni a spanyol viaszt.:DDD)

    [ Szerkesztve ]

  • Bogyó bá'

    nagyúr

    válasz DigitXT #791 üzenetére

    25 (PAL) nem jó? Akkor maradok a 30-nál.

    Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

  • DigitXT

    félisten

    válasz Bogyó bá' #793 üzenetére

    Maradj szerintem, mert az már olyan szinten mossa a képet, hogy rossz nézni.:B
    Szerk: egyébként a PAL teszt után visszafelé ugyanez a játék... Csakis formázás
    után hajlandó együttműködni a kártyával, kutya legyek, ha értem erre mi szükség.

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz maj-viktor #810 üzenetére

    és még te osztod nekem az észt! Ilyen felfogatással! Jóvicc!
    Utoljára írom le... Ez a felfogatás nem képminőségteszthez készült, hanem
    nézet(ek) teszteléséhez. De éppenséggel össze lehet hasonlítani a kodeket
    ha nagyon akarom (igen, kíváncsi vagyok, tehát meg fogom nézni otthon).;]

    más okulhatna belőle, hogy rád még véletlenül se hallgasson!
    Senkinek nem kell rám hallgatnia! Érdekességképpen tesztelek ki dolgokat,
    azért vettem két kamerát... Amúgy nagyon tetszenek. Annak ellenére, hogy
    te csak azt látod, hogy "folyton azt írom, hogy remeg". Muhaha. (Szerintem
    a stabiteszt is egy jól sikerült videó volt, megmutatta, hogy mire/hogyan jó...
    És ezt a normális felhasználók már 3 like-kal értékelték. Ami meglepő, mert
    ilyen kis nézettségnél nem jellemző: szaladj, nyomj rá gyorsan dislike-ot!:DDD)

    mutatok én neked olyan kínai kamerát, ami 50Mbitbe vesz fel
    Megint okoskodsz, pont úgy, mint amikor be akartad magyarázni Pompinak,
    hogy biztos véletlenül PAL-ban rögzített (miközben az okoskodás közepette
    azt sem tudtad, hogy véletlen nem lehet átkapcsolni, formázni kell a kártyát).

    még véletlenül se fogadj meg jó tanácsokat...
    Az állandó okoskodásod borzasztóan irritál, s a továbbiakban nem kívánok a
    kommentjeiddel foglalkozni. Megkímélhetnél tőlük - engem is, és a topikot is.
    (Azt meg már egyszer mondtam, hogy a kéretlen "segítséggel" leállhatnál.:U)

    Nagy különbség, hogy az okosok hülyéskednek, vagy a hülyék okoskodnak.

  • DigitXT

    félisten

    válasz maj-viktor #836 üzenetére

    A felfogatásokhoz garantáltan jobban értesz nálam, az tiszta sor.:K
    Csak két probléma van: nem tanácsot adtál, hanem beugattál, meg
    mellébeszéltél (pont, ahogy a PAL/NTSC esetben), a másik meg az,
    ha érdekel a véleményed, onnan fogod tudni, hogy megkérdezem...

    Nem tudom miket alkottál, mert itt tőled egy videót sem láttam még.
    Kettőnk közül szerintem nem én magyarázkodok.:N Már csak azért
    sem, mert én tényeket írtam, te meg feltételezéseket/képzelgéseket.

    És ha én egy reggel úgy döntök, hogy odafogatom kábelkötegelővel
    a lábtartóra, hogy kipróbáljam milyen az a nézet (hogy tetszik a vidi),
    akkor odafogatom! S nem majd március végén, mire Kínából ideér...

    Ha nem kérik, hogy rakjak fel képet, nem is rakok. NEM "követendő
    példának" raktam fel. (Bár ciki, hogy bevallod a célnak megfelelt.:D)
    Ha nincs kép, nincs vau-vau, s nem jön egy újabb adag képzelődés.

    Nem vagy motorbuzi, szerintem mindenki rájött... Sportkamerabuzi
    vagy, és alkatrészkereskedő (nepper), aki itt akar üzletet csinálni.:U
    (Ha magyar apróból akarok vásárolni, előbb rákérdezek majd, hogy
    nem véletlen a te hirdetésed-e, mert tőled véletlenül sem: semmit...)

  • Ra3

    őstag

    válasz DigitXT #839 üzenetére

    Erről jut eszembe, az miért van hogy ha pal-ra állítom akkor nincsenek a lehetőségek között különböző fps-ek? Valami szabvány miatt?

    ''...te vagy a Jedi-ből az Onedin Kennedy?''

  • DigitXT

    félisten

    válasz Pompi #1511 üzenetére

    Valóban, a telón az eBay app szívatott.:D De amúgy roppant mód meg vagyok
    elégedve a nyert képminőséggel, ma készült egy második edzésvideó, amiben
    vendégszerepelnek az AS20-asok (várhatóan csak kedden kerül fel a YT-ra).:K

    Mivel másodlagos nézetnek használom őket az FZ1000 fő képére keverve, így
    nem kell a FullHD tűéles kép, bár már nagyon vállalható az eredetihez képest,
    úgyis ki fogom vágni négyzetesen, ahogy múltkor is. Szóval nem tudom, hogy
    akarom-e moddolni a lencsét azért a kis homály miatt... (Nekem amúgy most
    mintha a kép aljára mászott volna a homályosabb rész, ami erősíti a menetes
    hiba teóriát, vagy akár a lencse gyártási hibáját, ha egyszer forgatható a hiba.)

    Megjegyzem szupermakrón túl is kitekerve látszanak gyári(?) hibák a lencsén.
    A legapróbb szösz is jól látszik: az letörölhető, ellenben az üveg fénytörésével.

    Ui: annak is nagyon örülök, hogy a YT ősz óta nem csak a 60p-t, de az 50p-t
    is támogatja, nem tudom, hogy ezeket egyszerre vezették-e be, szóval a PAL
    videósok is örülhetnek, hogy megfelelő mozgással jelenik meg az anyaguk.:K
    "Természetesen" csak Chrome alatt működik a dolog, más böngészőben nem:
    én FF-t használok, de a videókat megnyitom néha Chrome-ban. Ég és föld.:DDD

  • haladó

    tag

    Csináltam pár próbafelvételt az AZ1 -el. Mindegyik video akad és mindegyiken szétesik a kép -nagy szürkeségre- aztán összeáll és akadozik tovább. Laptopom van, lehet gyenge és nem viszi rendesen max felbontáson (50Mbps)? 60 és 30 fps-el is. Hogy ntsc vagy pal annak van jelentősége ha csak gépen nézem majd vissza úgyis, ill feltöltöm pl YT-ra?

    szerk: az egyik felvételre nem igaz mégse pedig az max-ra van állítva. Wifi végig bevolt kapcsolva nemtudom ez befolyásolhatja -e az eredményt.

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz Something_ #1956 üzenetére

    Szokták mondani, hogy YT-ra minek, mert úgyis újratömöríti - nem lehet
    összehasonlítani - ráadásul oda felesleges a nagyobb bitáta, ugyanezért.

    Az utóbbival vitatkoznék. Jó, hogy újratömöríti, és sokat ront az eredetin,
    de nem mindegy, hogy miből indulunk ki. Alapvetően az a gond a normál
    móddal, hogy autós/motoros felvételeknél nehezen bírkózik meg a gyors
    változásokkal -> hajlamos "bekockásodni". Ha ki akarsz vágni egy képet
    a videóból illusztrációnak, jól meg kell válogatnod, melyik legyen...:R

    Egy rossz választás:

    De közvetlen utána...

    "Pro" módban az AS100/200 jóval bőkezűbben bánik a tárhellyel.:K Ami
    hozza magával, hogy ez a hullámzó minőségromlás nem figyelhető meg.
    Ergo ha kell az állókép, könnyebb lesz választani, hisz' átlagban több jó.
    A "normál" kodek a jobb pillanataiban erősen megközelíti a "Pro" módot!
    Szerk: a legnagyobb key frame mérete a 96-97%-a is lehet - ami elég jó.

    Végül ha jobb minőséget töltesz fel YT-ra, jobb kell legyen az eredmény,
    de valóban nincs relevanciája, mikor csak az élményt akarod visszaadni.
    Majd rakok fel gokartozós videót (nyomtam pár TT-t kvázi "bérelt pályán"
    Safety Hungary ORFK-OBB nyílt napon, tök ingyen/elég kevesen voltak).
    Mondjuk pont a sebesség élményt annyira nem adja; legjöbb kör 27.979

    És nem kellett szégyenkeznie az AS20-nak sem H2H módban mentünk
    Barátnőmmel több futamon, és az is ugyanúgy visszaadja a "fun-faktort".
    Ki lehet persze kockázni, hogy hol/hogyan/miért jobb a 200-as - ill. elég
    kevés fény is volt, hosszú záridővel dolgoztak, voltak mosódások stb.:D
    De nem ez a lényeg: az AS20 "occón" jó választás, drágán nem. Ennyi.
    Drágán inkább az AZ1/AS100/AS200 vonal - avagy "a fehér kamerák".:K
    Az FDR-t meg sem említem, mert a 4K-nak (egyelőre) nincs relevanciája
    ill. a 30 fps kevés az "akciókhoz"... Én már maradok PAL, mert az NTSC
    képes "összeveszni" akár az utcai lámpák 50Hz-es vibrálásával - nem jó,
    s ugyanúgy 25 Mbit normál módban, tehát PAL-ban jobb a képminőség...

    Szerk: én mindenesetre nem kapcsolom ki az XAVC-S-t. Pontosan* fele
    annyi felvételi időm van így, de hát 64 GB kártyára így is elfér, bőven sok.

    *: valójában pár perccel kevesebb, a hangra (is) többet áldoz/más kodek.

    [ Szerkesztve ]

  • Something_

    őstag

    válasz Tigerclaw #2274 üzenetére

    En is el fogom adni az as20t kb oktoberben, aztan beszerzek egy gopro 4 silvert. 30 korul akarok erte majd kapni, sztem realis. Kb 8 palyanapon hasznaltam 2 orakat.

  • DigitXT

    félisten

    válasz szobipeti199 #2349 üzenetére

    Ha a kártya gyorsabb, mint amit a kamera USB2-je tud, akkor kártyaolvasóval,
    de természetesen lehet róla másolni közvetlenül is. Kényelmesebb. Sajnos ha
    be van kapcsolva, akkor az akkut nem tölti. Erre érdemes odafigyelni, mivel ha
    kész a másolás, utána nem kapcsol ki magától... ha később mész vissza érte,
    logikusnak gondolod, hogy feltöltött az akku (tápon volt), de lemerült lesz.:R

    Közvetlenül a kameráról nem csak másolni lehet, hanem "importálni" is a Sony
    saját programjával, ami AS200-nál fontos, mert csak így hozza a GPS logokat,
    illetve kreálja meg azokat a (rejtett) fájlokat, amikre az ACM hivatkozik... Ja, és
    kényelmi szempontból nem rossz, hogy tudja, hogy mit másolt már át, ha még
    nem törölted le az előző felvételeket. De ezt érdemes rögtön megtenni, mert ha
    később "terepen" derül ki, hogy betelt a kártya és egy csomó régi van rajta, azt
    "segítség nélkül" nem nagyon fogod tudni törölni (a kamera csak formatálni tud).

    geresics: van olyan pakk, amiben van kormányrúdra rögzítő megoldás gyárilag.
    De azt jóval drágábban mérik. Általánosságban a Sony kiegészítők ára: magas.
    (Alapcsomagba viszont nem kell ilyet rakniuk - nem mindenki ugyanarra veszi.)

    Tépőzár jó megoldás, nem a talpánál kell felfogatni, hanem az oldalánál. De ha
    a sínbe csúsztatnád, arra is vannak mindenféle (akár gömbcsuklós!) adapterek.
    Ha nem is gyári Sony, de írtad: az eBay segít. Max. a minőség lehet kérdés.:D

    Ha lámpafényes felvételeket is akarsz, felejtsd el a 60p-t. Kapcsold át PAL-ra...

    A vízálló tokba nagyon kevés hang jut. Nem csak dobozhang, de baromi halk is.
    Ha fontos, hogy jó hangot vegyen fel, ne használd a tokot: magában "cseppálló".

    [ Szerkesztve ]

  • Geresics

    addikt

    válasz DigitXT #2350 üzenetére

    Köszi, egy mellpántot, és egy "gömbcsuklót" már rendeltem a hétvégén! :))
    Azt máshol is olvastam, hogy "cseppálló", de ez pontosan mennyire az? Ha terepen használom, és fröccsen a sár, azt bírja? Vagy az esőt? Folyóvízben lemosható? Van erre gyári "útmutatás" valahol?

    A lámpafényes tippet köszi! :R
    Amúgy mi a különbség a PAL és az NTSC között? (Azt tudom, hogy a PAL az európai, az NTSC az amcsi, de mit jelent ez működés szempontjából?) :F

    Hangra arra gondoltam, hogy ha komoly monológot szeretnék motorozás közben rögzíteni, akkor legfeljebb beújítok egy digitális diktafont is, és egy mikrofont valahogy bevezetek a sisakba. Persze azért megnézem előtte, hogy a kamera mikrofonja önállóan mennyire hallható! :DDD

    OFF: a hétvégén volt Pécsett a szezonzáró felvonulás - itt a tanktáskámra rögzítettem a kamerát gyorskötözővel, és a vártnál jobb eredmény született :DDD

    *MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

  • Geresics

    addikt

    Bekerült a HDR-AZ1-be egy Kingstin SDXC 64GB memóriakártya. :C
    - Mi a különbség az MP4 és az XAVCS között? :F
    - Mi a különbség az NTSC és a PAL között? :F
    Köszi előre is! :R

    *MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

  • DigitXT

    félisten

    válasz Geresics #2353 üzenetére

    XAVCS: kétszer akkora bitráta, jobb képminőség, cserébe nagyobb fájlméret.
    Gyorsan változó képtartalomnál érdemes használni, mert eleve a nyersanyag
    jobb lesz, bár ha utána agyontömöríted, és YouTube-ra töltöd, akkor mindegy.

    PAL: 50 fps, ami szinkronban van a villamos hálózatunk 50 Hz frekvenciájával,
    így a lámpafényes felvételek nem fognak villogni. Valamint az 50 Hz-en hajtott
    "PAL" TV-n a felvételed kadenciahelyesen játszható le (YouTube is támogatja),
    pl. 1080p50 néven... Idézőjel: manapság az elterjedt LCD TV-k tudják mind az
    50 mind a 60 Hz-es üzemmódot, s a színleképezésük is ugyanolyan mindkét
    esetben. Ha monitornak használsz ilyet, az valószínűleg 60 Hz-en fog menni,
    ami (sajnos!) nincs szinkronban az 50 fps-sel, így akkor nem lesz tökéletes a
    "folyamatosságérzeted". (Természetesen átkapcsolhatsz 50 Hz-re, akkor az.)

    NTSC: 59,97 fps (nem kerek 60), valamivel jobb mozgásmegjelenítés, viszont
    lámpafényben (50 Hz-es hálózatot feltételezve!) villódzás látható, zavaró lehet.
    A fenti okfejtésben a "60 Hz-en" hajtott TV-n tökéletesen folyamatos képet ad.
    Ha csak kültéri/nappali felvételeket csinálsz nálunk is nyugodtan használható
    LENNE, viszont a kamera átkapcsolása a két mód között csak úgy megy, ha
    az SD kártyát megformázza: nem lehetnek rajta vegyesen 50/60p-s felvételek.

    Ezért én nem kapcsolgatom, maradok fixen PAL-on. Ha össze kell vágni videót
    nem hátrány, ha nem összevissza képfrissítésű volt a forrás. Bár áthidalható.:K
    A korábban linkelt videómban van példa mindenre. 23,967 fps, 50 fps, 59,97 fps,
    villogás és nem villogás, különböző eszközök használata, fókuszprobléma, stb.

    Szerk: a vízállóságról annyit, hogy gyárilag minden csatlakozó tömített, tehát
    a fröccsenő vizet egész biztosan bírja, s talán a gyengén folyó víz sem árthat
    (lemosás), viszont víz alá nem kéne bevinni és erősen locsolni sem jó ötlet: a
    víznyomást nem bírja. (Igazából az IPX4 szabványnak megfelelőség ezt leírja.)

    [ Szerkesztve ]

  • divan

    senior tag

    AS20-as tulajok! Találkozott már valaki olyannal, hogy a Setup-->Video menüből a SLOW, és az SSLOW menüpont hiányzik. Tehát lassított, és szuperlassított felvételt nem tudok csinálni. Esetleg van valami amit ehhez kapcsolódóan állítani kell még, hogy ez előjöjjön?
    Vagy esetleg az a baja, hogy átállítottam PAL-ra NTSC-ről? Mondjuk a leírásban csak 60, és 120p szerepel, és nincs melette /50, és /100.

    [ Szerkesztve ]

  • divan

    senior tag

    válasz d.tiborz #2607 üzenetére

    Köszi. Utólag már én is erre gondoltam, miután áttúrtam a teljes leírást a PAL NTSC résznél meg is találtam az utalást, hogy így működik, de ezt oda is odaírhatták volna, ahol a felbontások, és sebességek táblázata található. Az NTSC móddal meg más gondom van, de mindegy, ha lassítottat akarok, majd átállítom, de akkor persze a kártyát is formázni kell. :W
    :R

  • divan

    senior tag

    válasz d.tiborz #2609 üzenetére

    Az egyik, hogy általában több forrást szoktam használni, és azok mind PAL rendszerűek. Bár a vágóprogram elkezeli egy timeline-on a kétféle rendszert, engem mégis zavar. Régi beidegződés. A másik, hogy ha lámpa van a felvételen, az 50 hz vs 60 hz miatt látszik a vibrálás.

  • DigitXT

    félisten

    válasz Bogyó bá' #2663 üzenetére

    AS20-nál a stabival készült felvétel egy fullhdra felskálázott "HD".
    Pontos felbontását meg nem mondom, úgy 1366x768 körül lehet.
    De a képminőség romlás nagyjából ennyiben ki is merül.:))

    Viszont tájfilmezésnél a dolgok "messze vannak", így ott a fókusz
    beállítása lehet kritikus. Természetesen fullhd, PAL módban, max.
    még a 25 fps-sel lehet próbálkozni (a táj úgysem mozog gyorsan).
    De a motor mint állvány meglehetősen zötyög: hasznos az a stabi.

    Tudnék neked csinálni nappali összehasonlítást, csak nem lenne
    fair
    az AS20 mellé odatenni az AS200-at, meg kéne egy motor.:DDD

    Kroni1: az AS30 az 1:1-ben AS20, GPS-szel. Befutni max. occón.

  • Kroni1

    veterán

    válasz DigitXT #2741 üzenetére

    "Én már maradok PAL, mert az NTSC
    képes "összeveszni" akár az utcai lámpák 50Hz-es vibrálásával"

    Akkor ezek szerint te PAL módban használod és ezt is javasolnád? Ennek nincs semmilyen hátránya?

    HGabor: Én nem tartottam unalmasnak, mert nem az volt a lényege.. Nekem kameravásárlás előtt pont hogy tök jól jött, mert tudok következtetni a kamera teljesítményére, illetve arra, hogy ha YT-ra felteszem akkor mire számítsak! Úgyhogy sztem ennyi, a "csapatás" meg mindenkinek mást jelent. Kész. Én mindig attól félek, hogy a kamerának mutatni akarom h mekkora jani vagyok, és túlvállalom magam, szóval óvatosan kell!

  • DigitXT

    félisten

    válasz Kroni1 #2743 üzenetére

    Van hátránya... A számítógépes megjelenítők ma jellemzően 60Hz-en futnak.
    Szóval a felvételed kadenciahelyes lejátszásához, vagy átkapcsolod 50Hz-re,
    vagy nem lesz "tökéletes" a dolog. Más kérdés, hogy ez kit menyire zavar. Az
    összes világítótest durva vibrálása mondjuk inkább feltűnő a laikusnak is, így
    azt hiszem a kérdés el is dőlt. Meg az FZ1000 "csak" PAL-t tud és mivel néha
    vendégszerepel az akciókamera PIP módban, logikus azt is abban futtatni.:K
    Vadásztam anno amcsi/japó verziós FZ1000-et, de végül megvettem az EU-t.

  • DigitXT

    félisten

    válasz Kroni1 #2769 üzenetére

    THM lesz az: thumbnail, előnézeti kép. Kutyaközönséges JPG csak átnevezve.
    Az autók LED "féklámpája" a felvételen azért vibrál, mert PWM szabályozással
    kapcsolgatják(!) a LED-et, hogy a halványabbnak tűnő helyzetjelző módot adja.
    De ennek nincs köze az 50/60 Hz-hez (utcai lámpák, vagy beltérben világítás!):
    csak akkor tudnád egzakt módon összehasonlítani, ha ugyanazon típusú autó
    mögött mennél PAL/NTSC módban is felvételt készítve.:) Amiért mégis vmit
    segíthet a PAL, hogy jellemzően párszáz Hz-ről beszélünk: az 50 többszöröse.

    Megjegyzem, kínai powerLED-eknél is tettenérhető a dolog, a saját féklámpám
    is csinálja (persze nem fékezéskor). Viszont olyan kicsi volt a különbség, hogy
    volt aki benézte a helyzetjelzőt is féklámpának és (jószándékkal) szólt, hogy a
    féklámpa kapcsolókat nézzem át, mert gyorsítás közben is "fékezek". Na nem
    az volt a gond, hanem a PWM kitöltési tényezője, amit "házibarkács" nem javít.
    Ellenben betettem a helyzetjelző betápjára egy előtétellenállást: az igen.:R

  • Chal

    addikt

    Na, csak van egy kis szívás: egy Samsung EVO SDXC 64GB-s kártyát vettem a kamerához, nem kínai beszerzés, magyar nagykerből származó termék. Néha közli a kamera hogy "card full" és akarom e formázni. Általában újraindítás után csinálja (pl. ha PAL-NTSC módok között váltok, akkor ugye rebootolja magát, ilyenkor fixen jön a "card full"), vagy ha lehúzom USB-ről. A kártya látszólag rendben van ilyenkor, gépbe bedugva tudok rá másolni, 99% szabadon van, etc... Látott már valaki ilyet?

    A másik gond: iphone 5S, Playmemories telepítve. Minden működik vele, de a live view elképesztő módon szaggat, akadozik. Van hogy meglódul a stream, és 2-3 másodpercig vaj, aztán homokórázni kezd és 1s mozgás - 1s homokórázás váltásokkal döcög.

    [ Szerkesztve ]

  • Chal

    addikt

    válasz Chal #3074 üzenetére

    Huh, oké, write only voltam, bocsánat. Szóval meglett hogy NTSC-PAL váltásnál normál "feautre" a formázás :)
    Kicsit már elbizonytalanodtam annak kapcsán hogy egyéb esetben csinálta e, talán USB lehúzásnál igen, de lehet hogy írtam a kártyára és nem választottam le rendesen a kamerát, kis eséllyel belefér hogy ilyenkor csinál hasonló problémát, szóval asszem megnyugodtam :)

  • Something_

    őstag

    válasz Sefter #3448 üzenetére

    xavc, ha mar tudja, nem erdemes mast arra, amire en hasznalom. Palyanap es ha jol emlekszem 2-2.5 fel orat tudok vele felvenni es lemerul. Nekem nem is kell tobb.

    De te mire szeretned hasznalni az autoban? Marmint mi lesz a felhasznalas celja?

  • Something_

    őstag

    Sziasztok!

    Megvallnek az AS200as kameramtol, 1 szezont hasznaltam, iden mar nem jutottam ki palyanapra.

    Szerintetek mi a realis erteke? Nem talaltam apron, igy nem tudom beloni sem.
    Gyari doboz, gyari tartozekok.

Új hozzászólás Aktív témák