- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Házimozi belépő szinten
- Milyen egeret válasszak?
- Hobby elektronika
Hirdetés
-
Free Play Days 2024 - 18. hét: Headbangers: Rythm Royale
gp Extraként a Star Wars Jedi: Survort is kipróbálhatjuk 5 óra erejéig.
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
PROHARDVER!
SONY sport és akció kamerák
Új hozzászólás Aktív témák
-
maj-viktor
őstag
válasz maj-viktor #209 üzenetére
Jut eszembe... próbálgattam a SONY-t és állítgattam a menüt, stb. Automatikusan átnyomtam PAL-ra ugyebár az NTSC-vel szemben, mivel a EU szabvány a PAL.... és lám nem találtam a 120fps-es lassítást... Sokáig nem értettem mivan, miért nincs... végül rájöttem, hogy ha visszarakom NTSC-re, akkor jelenik meg újra a "120 fps SSLOW"....
Gondolkoztam, hogy ez miért is van és beugrott!
A PAL ugyebár a EU szabvány, a NTSC meg az amcsi / japán!
A PAL 25fps szabványú
míg a NTSC az 30fps... ezt "felszorozva" jön csak ki a 120 fps... azért!Lehetséges, hogy PAL esetén 25fps-t alkalmaz, NTSC esetén meg 30fps-t és azért "tűnik folyamatosabbnak a kép", amit írtál Pompi... azaz amikor átállítottad, azt hitted, hogy 30fps volt, de valójában 25fps... (SJ4000 estén... ott is van PAL/NTSC mód választás)
...érdekes!
[ Szerkesztve ]
JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN
-
Pompi
MODERÁTOR
válasz maj-viktor #277 üzenetére
A PAL és NTSC szabványnak régen volt igazán értelme amikor még a felbontás is más volt (PAL 576 soros, az NTSC 480 soros) ma már csak a képkocka / másodpercben van különbség, de mivel minden lejátszik már mindent nincs jelentősége igazán, hogy 25 vagy 30 fps.
És én nem hittem semmit, marhára tisztában vagyok azzal, hogy mikor mit csinálok - nem most jöttem a falvédőről - úgy, hogy tudom, hogy mikor milyen framerate-re van állítva a gépen, az adott esetben is 30-ra volt, de még egyszer elmondom, ez sem okozna ilyen mértékű változást a kép stabilitására (rezgés) vonatkozóan.
Kicsit fárasztó, hogy mindent próbálsz megmagyarázni és küzdeni kell veled minden témában.
[ Szerkesztve ]
Feel Good Inc.
-
DigitXT
félisten
válasz maj-viktor #277 üzenetére
Ennek szvsz örülni kell, hogy kapcsolgatható. Az FZ1000 pl. firmware-ben* PAL,
tehát nem tudja a FullHD 120 fps-t, csak a 100-at. Amúgy a PAL nem 25 fps, és
az NTSC nem 30. PAL-ban 50 félkép (field) van másodpercenként, ami pontosan
50 mozgásfázist jelent, csak épp (váltott sorosan azaz "fésűsen") eltolva. Az 50i
(interlaced) felvétel hagyományos TV-n teljesen folyamatosnak hat, ellentétben a
25p (progressive) már "röcög". Maga az eljárás, mikor az 50i-ből 25p-t csinálunk
a "deinterlace". Ezt lehet rosszul csinálni, akkor ritka ronda lesz a végeredmény.Az NTSC ugyanez pepitában, csak ott a képfrissítés 60000/1001=59,94 fps (60i)
Ezen kívül a fő különbség még, hogy más a színleképezésük, ezért az az NTSC
egyik gúnyneve, hogy Never Twice the Same Color. Továbbá az amiknál a 24 fps
mozifilmet nem lehet 1:1-ben lenyomni a TV-ben, mert "30"-ra gyorsítva iszonyat
szaladna, ellenben PAL országokban simán lenyomják "25"-re gyorsítva, mert az
olyan pici különbség, hogy nem vesszük észre, hangmagasságban sem. Persze
így rövidebb lesz a film, mint a moziban, de a sok reklám miatt ez nem tűnik fel...*: létezik amcsi/japán verziója, de max. firmware cserével lehetne "áthekkelni".
Teszem hozzá, hogy elvileg lehetnek negatív hatásai a beltéri** felvételeken, ha a
kamera nincs szinkronban az elektromos hálózattal (50 Hz). Ez a flickering.**: lámpafényes. A lámpák sajnos vibrálnak, csak a szemünknek ez nem feltűnő,
de jó, hogy mondod, mert majd kipróbálom, milyen a 60 fps lámpafényben! (Abba
már beleszaladtam, hogy a 24 fps lehet totál sz*r ha nem lövőd be jól a záridőt...)Pompi: a sorfelbontásuk különbsége így hirtelen nem is jutott eszembe. (Jogos.)
De ma már tényleg nincs jelentősége: az LCD TV-k mind tudják az 50/60 Hz-et...
A felbontás meg (kvázi!) szabvány, 1920x1080, bár tudom, hogy TV adásban nem
feltétlenül. Tehát max. akkor számít, ha a felvételedet TV-ben le akarod adni: nem
kell szórakozni, ha eltér a képfrissítés a helyi adás szabványától... Egy FZ200-as
videós tag írta, hogy neki jobb, hogy PAL (én NTSC-re "vadásztam" volna, hogy a
YT-on 30-ra konvertálva jobb legyen, ill. most ősszel kijöttek a 60 támogatásával),
mert az ő felvételeit néha leadja a helyi TV, nem kell vele tökölni, 1:1-ben lemehet.[ Szerkesztve ]
-
maj-viktor
őstag
(persze ma már minden "univerzális" és lejátszik minden - mindent... nem azért írtam! De innen indult ki a PAL/NTSC szabvány... persze ezt jobban lebontva úgy van, ahogy írjátok... félkép, stb. van bőven leírás neten aki bele akarja ásni magát... meg az interlace jelenség, kódolásnál, stb.)
Csak akkor magyarázd már el, ha átrakom PAL-ra, akkor miért nem lehet a 120fps-t választani... én csak próbálom logikusan levezetni az adott "problémát"...
(mert egyébként én jogosan azt hittem csak a "videókimenetnél van jelentősége", hogy mit választ az ember, ha TV-re köti, hogy az most "PAL-os TV" vagy "NTSC-s TV", de neeem, mert itt eltűnik a fps választó mód és csak a 1080-720-480p-k látszódnak a menübe.. ebből feltételezem, hogy nem mindegy - mit választas és esetlegesen PAL esetén 25fps lesz, ímg NTSC esetén 30fps... De csekkold le, ha nekem nem hiszel!)
És ne aggódj azt tudom, hogy utáljátok itt a fórumba az "okoskodásaimat", de néha mögé is láthatnál, hogy érdekes meglátásaim vannak / érdekes dolgokat veszek észre... még ha a "megoldásaimmal" - meglátásaimmal nem is értesz egyet... (mert ez látszódik a kommentjeiden, hogy nagyon a bögyödbe vagyok)
[ Szerkesztve ]
JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN
-
DigitXT
félisten
válasz maj-viktor #280 üzenetére
Az a baj, hogy Pompi problémáját akarod mindennel megmagyarázni, aminek
nincs köze hozzá... Önmagában a PAL/NTSC átkapcsolás valóban korlátozza
az elérhető képfrissítést, mégpedig az általad is leírt okból: 50 kétszerese 100.
60 kétszerese meg a 120. PAL esetében az utóbbi nem értelmezhető. Nem jó
a szinkron, nem lehetne 1:1-ben "adásba" tenni. A Telecine meg ritka undorító
dolog. Amúgy érdekes, mert pont a 120 lenne egy olyan frissítés, ami simán
összehozza a mozi 24 fps-ét (5x24) az "amcsi" TV-vel (2x60), csak hát pont a
PAL felvételekkel nem lenne túl baráti (2,4x50). Álljon át mindenki NTSC-re!van bőven leírás neten aki bele akarja ásni magát
Én a lentieket fejből írtam. Médiatechnológiából kikupáltak anno az egyetemen.
Azóta persze lehet, hogy megkopott a tudásom, úgyhogy művelődésnek már a
wiki linket szúrtam be. (Hogy miért "ritka undorító" a Telecine, s mit csinál...)De csekkold le, ha nekem nem hiszel!
De pont elhisszük, és tök rendben van, hogy ez így van: meghagyja a választás
szabadságát. Példának okáért az FZ1000 (aminek az árából 10 db AS20 kijön!)
ezt a választási lehetőséget NEM TUDJA! Valóban csak a kimenetet kapcsolja.
(És akkor van, aki azt hiszi, hogy tudja, és ez alapján ad vásárlási tanácsot.)[ Szerkesztve ]
-
maj-viktor
őstag
Eskü csinálok mind2 videomódon videót és "megszámolom nektek a képkockákat VirtualDub-bal!
Akkor kiderülhet! hogy most van-e 25fps vagy csak 30fps és azok "duplázásai" valós 60 és valós 120fps, mert mondom, akinek van, az nézze meg, ha átváltja PAL-ra, akkor totál eltnik a fps választás lehetősége, csupán a 1080/720/480p-k maradnak... nem variálhatsz hogy 30fps/60fps vagy 120fps-t akarsz...De ha nekem forrás megjelöléssel / saját mintavideóval megmutatjátok miért van ez... addig bocs, de az általam levezetett logikus érv logikusabb!
Pontosabban a kamera menüje ezt és így írja ki
PAL esetén ("csak" 3féle):
HQ 1080p
STD 720p
VGA 480pNTSC esetén meg (6 féle):
PS 1080p 60fps
HQ 1080p 30fps
STD 720p 30fps
SLOW 720p 60fps
SSLOW 720p 120fps
VGA 480p 30fps[ Szerkesztve ]
JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN
-
DigitXT
félisten
válasz maj-viktor #282 üzenetére
Azt azért észrevetted, hogy most magadat győzködöd? Értjük, hogy ez így van,
csak azt nem értem, hogy miért keverted bele, hogy Pompi felvétele milyen.
Szerk: amúgy nem úgy volt, hogy az AS20 tudja a valós 60-at, valós 120-at, és
az SJ4000 csak kamuzik, amikor beállítasz 60-at, és a képkockákat duplázza?erre a PAL/NTSC beállításra próbálom "visszavezetni"
Figyu: ezt is értjük. És tévúton jársz. Feketén-fehéren leírta Pompi, hogy NEM
erről volt szó, de még mindig ezen pörögsz, hogy biztos ő cseszte el.Szerk: egyébként neki megvannak a nyers videofájlok, és egy mozdulattal fogja,
és ellenőrzi, hogy mennyi volt az FPS, vagy VirtualDubban megszámolja neked
az összes képkockát egyenként. Tegyük fel, hogy megtörtént. Kijelenti, hogy
nem, nem ez az, amiatt a két kamera között különbséget érzékelt. Elfogadnád?Mert mintha ezt már megírta volna...
[ Szerkesztve ]
-
maj-viktor
őstag
Mit kevertem bele!?
Én csak arra válaszoltam, hogy azt írta, hogy a SONY képe "folyamatosabb - simább" vagy hogy fogalmazott... és erre a PAL/NTSC beállításra próbálom "visszavezetni", hogy az SJ4000 esetén PAL rendszerbe 25fps-be vett fel, míg a SONY NTSC rendszerben 30fps-el és ezért tűnik simábbnak...
(meg amúgy már bocs a SONY mégis csak minőségibb... Carl Zeiss lencse, azért elis várható tőle, hogy jobb legyen)JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN
-
Pompi
MODERÁTOR
Na és akkor most tőlem nagyjából utoljára - főleg, hogy már nincs meg az SJ4000 és nem tudom tovább összehasonlítgatni.
És elnézést azoktól akik nem akarnak SJ4000-ről hallani ebben a topikban, de mivel tényleg egy népszerű kamera és sokan jöttek át abból a táborból némiképp elfogadható, hogy van róla szó, de igérem én igyekszem majd nem erről beszélni a jövőben, és mivel összehasonlítás az AS20 tulajoknak se baj tudni, hogy hogyan viszonyul a gép a konkurenciával kapcsolatban.Elsőnek ez a rezeg-nem rezeg téma, amiből itt már ntsc-pal meg fps vita lett. Igen, én indítottam el a témát ezzel a hozzászólással.
Tehát még egyszer megpróbálom a lehető legérthetőbben, szájbarágósan elmagyarázni. Az SJ4000-gyel összehasonlítva a Sony AS20 kamerát azt vettem észre, hogy ugyanazon beállítások mellett, vagyis 1920x1080-as felbontás, 30 frame/se és a Sony esetében kikapcsolt képstabilizátor, az SJ4000 sokkal jobban felveszi a mechanikus mozgást, tehát ha felvtel közben lépkedek, sétálok, lépcsőn megyek le, akkor ugyan mind a kettő kamera képe beremeg, de az SJ4000 láthatóan jobban felveszi az ilyen külső behatásokat.
Tehát nem arról van szó, hogy a Sony a nagyobb frame rate miatt szebb képet produkál - vélhetőleg amúgy ez így van, hanem arról, hogy kevésbé veszi fel a külső rezgéseket a kamera.
Ezt nem csak én vettem észre, Techmoannak az SJ4000 vs GoPro Hero összehasonlításánál is szemet szúrt ez a dolog, és külön letesztelte, itt látható, hogy a GoPro Heroval összehasonlítva az SJ4000 valamivel jobban felveszi a rezgéseket.
Ezt tényleg nem tudom jobban, érthetőbben leírni, szerintem aki akarja az megérti.Fehéregyensúly kérdése. Számos felvételt készítettem a két kamerával, kültérben, beltérben. A Sony WB kezelése sokkal jobb. Igaz nem állítható, de nagyon nincs is rá szükség. Az SJ4000-nél állítható, de még így sem lehet vele sok esetben korrekt színeket kapni (én pl. lakáson belül képtelen voltam a sárgás beütést eltűntetni akármire is állítottam a fehéregyensúlyt). Az SJ4000 képe beltérben sárgás, kültérben kékes színezetet kap. Ez utóbbi nagyon jól látható akár a ma készült felvételeimen is. Önmagában az SJ4000 képe nem tűnik rossznak, de mellé nézve a Sony korrekt színhűséggel készült képét már ordít a különbség.
Élesség kérdése. Az SJ4000-nél állítható az élesség, én a középső (normál) állásban készítettem a felvételeket. Igen, az SJ4000 képe élesebb. Bár az összehasonlítás picit sántít, mert a Sony nagyobb látószöge miatt "kisebbek" lesznek ugyanazok a részletek, mint az SJ4000 képén. Sokszor látszik a szoftveres élesítés az SJ4000 képén, és az, hogy a bitráta néha nem bírja el a részleteket és kockásodik a kép. Továbbá ez az a paraméter amit a színezetnél könnyebben lehet korrigálni utómunkával és felhozni a Sony képét az SJ4000 szintjére ha szükséges. Összességében az én szememnek utómunka nélkül is kellemesebb a Sony képe.
Mindent összevetve én nem "bántani" akarom az SJ4000-et, tehát egyeseknek nem kell feltétlenül megvédenie velem szemben. Jómagam is tulaj voltam, mert ár/teljesítményben egy nagyon jó kis kamera, azon a pénzen amiért hozzá lehet jutni, főleg annyi kiegészítővel a dobozában nagyon jó vétel. Ha 45 forint lett volna ez a Sony, akkor eszembe se jut lecserélni, de így, hogy 22 ezer forintért hozzá lehetett jutni a Sonyhoz, így nálam ez utóbbi lett a nyerő (két kamerára nincs szükségem).
Nagyjából ennyit szerettem volna elmondani erről az AS20 vs SJ4000 témáról még. És elnézést ha valakit nem érdekelt
És egyébként arról már volt szó itt a topikban, hogy az AS30 és az AS20 képrögzítésben teljesen megegyeznek, az AS30-ban van GPS és NFC ennyi a különbség.
[ Szerkesztve ]
Feel Good Inc.
-
DigitXT
félisten
Az mindenkinek megvan, hogy nem lehet csak úgy kapcsolgatni PAL/NTSC közt?
Ma kipróbáltam volna. De formázást akart kierőszakolni. Megijedtem, hogy törölte
a napi felvételeimet, de szerencsére azt a formázást jóvá is kellett volna hagyni.Most, hogy felmásoltam (22MB/s), nyugodtan kísérletezek: azt mondja FULL.
Eleve gyanús volt, hogy a váltásnál kikapcsolt, de gondoltam, csak az újraindítás
kell neki kierőszakolni, de hogy meg kéne formázni az SD kártyát is, nekem új...Visszakapcsoltam NTSC-re (formázás helyett), erre simán írja a hátralévő időt, s
működne, persze újraindítás után. Jó, az ember ezt nem kapcsolgatja általában!
Teszthez viszont kell, szóval jó tudni, hogy nem lesz a kártyán egyszerre kétféle
felvétel soha, már ha az a kamerán múlik. Fene a pofáját...vacs: elméletben 30 fps-sel, mert fajlagosan több adat jut egy képkockára.
De most már kíváncsi lennék, hogy 25/50 esetén mit csinál. Mindjárt tesztelem.
(Bár lehet, hogy rákeresni egyszerűbb lenne, mint feltalálni a spanyol viaszt.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz maj-viktor #810 üzenetére
és még te osztod nekem az észt! Ilyen felfogatással! Jóvicc!
Utoljára írom le... Ez a felfogatás nem képminőségteszthez készült, hanem
nézet(ek) teszteléséhez. De éppenséggel össze lehet hasonlítani a kodeket
ha nagyon akarom (igen, kíváncsi vagyok, tehát meg fogom nézni otthon).más okulhatna belőle, hogy rád még véletlenül se hallgasson!
Senkinek nem kell rám hallgatnia! Érdekességképpen tesztelek ki dolgokat,
azért vettem két kamerát... Amúgy nagyon tetszenek. Annak ellenére, hogy
te csak azt látod, hogy "folyton azt írom, hogy remeg". Muhaha. (Szerintem
a stabiteszt is egy jól sikerült videó volt, megmutatta, hogy mire/hogyan jó...
És ezt a normális felhasználók már 3 like-kal értékelték. Ami meglepő, mert
ilyen kis nézettségnél nem jellemző: szaladj, nyomj rá gyorsan dislike-ot!)mutatok én neked olyan kínai kamerát, ami 50Mbitbe vesz fel
Megint okoskodsz, pont úgy, mint amikor be akartad magyarázni Pompinak,
hogy biztos véletlenül PAL-ban rögzített (miközben az okoskodás közepette
azt sem tudtad, hogy véletlen nem lehet átkapcsolni, formázni kell a kártyát).még véletlenül se fogadj meg jó tanácsokat...
Az állandó okoskodásod borzasztóan irritál, s a továbbiakban nem kívánok a
kommentjeiddel foglalkozni. Megkímélhetnél tőlük - engem is, és a topikot is.
(Azt meg már egyszer mondtam, hogy a kéretlen "segítséggel" leállhatnál.)Nagy különbség, hogy az okosok hülyéskednek, vagy a hülyék okoskodnak. -
DigitXT
félisten
válasz maj-viktor #836 üzenetére
A felfogatásokhoz garantáltan jobban értesz nálam, az tiszta sor.
Csak két probléma van: nem tanácsot adtál, hanem beugattál, meg
mellébeszéltél (pont, ahogy a PAL/NTSC esetben), a másik meg az,
ha érdekel a véleményed, onnan fogod tudni, hogy megkérdezem...Nem tudom miket alkottál, mert itt tőled egy videót sem láttam még.
Kettőnk közül szerintem nem én magyarázkodok. Már csak azért
sem, mert én tényeket írtam, te meg feltételezéseket/képzelgéseket.És ha én egy reggel úgy döntök, hogy odafogatom kábelkötegelővel
a lábtartóra, hogy kipróbáljam milyen az a nézet (hogy tetszik a vidi),
akkor odafogatom! S nem majd március végén, mire Kínából ideér...Ha nem kérik, hogy rakjak fel képet, nem is rakok. NEM "követendő
példának" raktam fel. (Bár ciki, hogy bevallod a célnak megfelelt.)
Ha nincs kép, nincs vau-vau, s nem jön egy újabb adag képzelődés.Nem vagy motorbuzi, szerintem mindenki rájött... Sportkamerabuzi
vagy, és alkatrészkereskedő (nepper), aki itt akar üzletet csinálni.
(Ha magyar apróból akarok vásárolni, előbb rákérdezek majd, hogy
nem véletlen a te hirdetésed-e, mert tőled véletlenül sem: semmit...) -
DigitXT
félisten
Valóban, a telón az eBay app szívatott. De amúgy roppant mód meg vagyok
elégedve a nyert képminőséggel, ma készült egy második edzésvideó, amiben
vendégszerepelnek az AS20-asok (várhatóan csak kedden kerül fel a YT-ra).Mivel másodlagos nézetnek használom őket az FZ1000 fő képére keverve, így
nem kell a FullHD tűéles kép, bár már nagyon vállalható az eredetihez képest,
úgyis ki fogom vágni négyzetesen, ahogy múltkor is. Szóval nem tudom, hogy
akarom-e moddolni a lencsét azért a kis homály miatt... (Nekem amúgy most
mintha a kép aljára mászott volna a homályosabb rész, ami erősíti a menetes
hiba teóriát, vagy akár a lencse gyártási hibáját, ha egyszer forgatható a hiba.)Megjegyzem szupermakrón túl is kitekerve látszanak gyári(?) hibák a lencsén.
A legapróbb szösz is jól látszik: az letörölhető, ellenben az üveg fénytörésével.Ui: annak is nagyon örülök, hogy a YT ősz óta nem csak a 60p-t, de az 50p-t
is támogatja, nem tudom, hogy ezeket egyszerre vezették-e be, szóval a PAL
videósok is örülhetnek, hogy megfelelő mozgással jelenik meg az anyaguk."Természetesen" csak Chrome alatt működik a dolog, más böngészőben nem:
én FF-t használok, de a videókat megnyitom néha Chrome-ban. Ég és föld. -
haladó
tag
Csináltam pár próbafelvételt az AZ1 -el. Mindegyik video akad és mindegyiken szétesik a kép -nagy szürkeségre- aztán összeáll és akadozik tovább. Laptopom van, lehet gyenge és nem viszi rendesen max felbontáson (50Mbps)? 60 és 30 fps-el is. Hogy ntsc vagy pal annak van jelentősége ha csak gépen nézem majd vissza úgyis, ill feltöltöm pl YT-ra?
szerk: az egyik felvételre nem igaz mégse pedig az max-ra van állítva. Wifi végig bevolt kapcsolva nemtudom ez befolyásolhatja -e az eredményt.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Something_ #1956 üzenetére
Szokták mondani, hogy YT-ra minek, mert úgyis újratömöríti - nem lehet
összehasonlítani - ráadásul oda felesleges a nagyobb bitáta, ugyanezért.Az utóbbival vitatkoznék. Jó, hogy újratömöríti, és sokat ront az eredetin,
de nem mindegy, hogy miből indulunk ki. Alapvetően az a gond a normál
móddal, hogy autós/motoros felvételeknél nehezen bírkózik meg a gyors
változásokkal -> hajlamos "bekockásodni". Ha ki akarsz vágni egy képet
a videóból illusztrációnak, jól meg kell válogatnod, melyik legyen..."Pro" módban az AS100/200 jóval bőkezűbben bánik a tárhellyel. Ami
hozza magával, hogy ez a hullámzó minőségromlás nem figyelhető meg.
Ergo ha kell az állókép, könnyebb lesz választani, hisz' átlagban több jó.
A "normál" kodek a jobb pillanataiban erősen megközelíti a "Pro" módot!
Szerk: a legnagyobb key frame mérete a 96-97%-a is lehet - ami elég jó.Végül ha jobb minőséget töltesz fel YT-ra, jobb kell legyen az eredmény,
de valóban nincs relevanciája, mikor csak az élményt akarod visszaadni.
Majd rakok fel gokartozós videót (nyomtam pár TT-t kvázi "bérelt pályán"
Safety Hungary ORFK-OBB nyílt napon, tök ingyen/elég kevesen voltak).
Mondjuk pont a sebesség élményt annyira nem adja; legjöbb kör 27.979És nem kellett szégyenkeznie az AS20-nak sem H2H módban mentünk
Barátnőmmel több futamon, és az is ugyanúgy visszaadja a "fun-faktort".
Ki lehet persze kockázni, hogy hol/hogyan/miért jobb a 200-as - ill. elég
kevés fény is volt, hosszú záridővel dolgoztak, voltak mosódások stb.
De nem ez a lényeg: az AS20 "occón" jó választás, drágán nem. Ennyi.
Drágán inkább az AZ1/AS100/AS200 vonal - avagy "a fehér kamerák".
Az FDR-t meg sem említem, mert a 4K-nak (egyelőre) nincs relevanciája
ill. a 30 fps kevés az "akciókhoz"... Én már maradok PAL, mert az NTSC
képes "összeveszni" akár az utcai lámpák 50Hz-es vibrálásával - nem jó,
s ugyanúgy 25 Mbit normál módban, tehát PAL-ban jobb a képminőség...Szerk: én mindenesetre nem kapcsolom ki az XAVC-S-t. Pontosan* fele
annyi felvételi időm van így, de hát 64 GB kártyára így is elfér, bőven sok.*: valójában pár perccel kevesebb, a hangra (is) többet áldoz/más kodek.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz szobipeti199 #2349 üzenetére
Ha a kártya gyorsabb, mint amit a kamera USB2-je tud, akkor kártyaolvasóval,
de természetesen lehet róla másolni közvetlenül is. Kényelmesebb. Sajnos ha
be van kapcsolva, akkor az akkut nem tölti. Erre érdemes odafigyelni, mivel ha
kész a másolás, utána nem kapcsol ki magától... ha később mész vissza érte,
logikusnak gondolod, hogy feltöltött az akku (tápon volt), de lemerült lesz.Közvetlenül a kameráról nem csak másolni lehet, hanem "importálni" is a Sony
saját programjával, ami AS200-nál fontos, mert csak így hozza a GPS logokat,
illetve kreálja meg azokat a (rejtett) fájlokat, amikre az ACM hivatkozik... Ja, és
kényelmi szempontból nem rossz, hogy tudja, hogy mit másolt már át, ha még
nem törölted le az előző felvételeket. De ezt érdemes rögtön megtenni, mert ha
később "terepen" derül ki, hogy betelt a kártya és egy csomó régi van rajta, azt
"segítség nélkül" nem nagyon fogod tudni törölni (a kamera csak formatálni tud).geresics: van olyan pakk, amiben van kormányrúdra rögzítő megoldás gyárilag.
De azt jóval drágábban mérik. Általánosságban a Sony kiegészítők ára: magas.
(Alapcsomagba viszont nem kell ilyet rakniuk - nem mindenki ugyanarra veszi.)Tépőzár jó megoldás, nem a talpánál kell felfogatni, hanem az oldalánál. De ha
a sínbe csúsztatnád, arra is vannak mindenféle (akár gömbcsuklós!) adapterek.
Ha nem is gyári Sony, de írtad: az eBay segít. Max. a minőség lehet kérdés.Ha lámpafényes felvételeket is akarsz, felejtsd el a 60p-t. Kapcsold át PAL-ra...
A vízálló tokba nagyon kevés hang jut. Nem csak dobozhang, de baromi halk is.
Ha fontos, hogy jó hangot vegyen fel, ne használd a tokot: magában "cseppálló".[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz DigitXT #2350 üzenetére
Köszi, egy mellpántot, és egy "gömbcsuklót" már rendeltem a hétvégén!
Azt máshol is olvastam, hogy "cseppálló", de ez pontosan mennyire az? Ha terepen használom, és fröccsen a sár, azt bírja? Vagy az esőt? Folyóvízben lemosható? Van erre gyári "útmutatás" valahol?A lámpafényes tippet köszi!
Amúgy mi a különbség a PAL és az NTSC között? (Azt tudom, hogy a PAL az európai, az NTSC az amcsi, de mit jelent ez működés szempontjából?)Hangra arra gondoltam, hogy ha komoly monológot szeretnék motorozás közben rögzíteni, akkor legfeljebb beújítok egy digitális diktafont is, és egy mikrofont valahogy bevezetek a sisakba. Persze azért megnézem előtte, hogy a kamera mikrofonja önállóan mennyire hallható!
OFF: a hétvégén volt Pécsett a szezonzáró felvonulás - itt a tanktáskámra rögzítettem a kamerát gyorskötözővel, és a vártnál jobb eredmény született
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
Bekerült a HDR-AZ1-be egy Kingstin SDXC 64GB memóriakártya.
- Mi a különbség az MP4 és az XAVCS között?
- Mi a különbség az NTSC és a PAL között?
Köszi előre is!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
DigitXT
félisten
válasz Geresics #2353 üzenetére
XAVCS: kétszer akkora bitráta, jobb képminőség, cserébe nagyobb fájlméret.
Gyorsan változó képtartalomnál érdemes használni, mert eleve a nyersanyag
jobb lesz, bár ha utána agyontömöríted, és YouTube-ra töltöd, akkor mindegy.PAL: 50 fps, ami szinkronban van a villamos hálózatunk 50 Hz frekvenciájával,
így a lámpafényes felvételek nem fognak villogni. Valamint az 50 Hz-en hajtott
"PAL" TV-n a felvételed kadenciahelyesen játszható le (YouTube is támogatja),
pl. 1080p50 néven... Idézőjel: manapság az elterjedt LCD TV-k tudják mind az
50 mind a 60 Hz-es üzemmódot, s a színleképezésük is ugyanolyan mindkét
esetben. Ha monitornak használsz ilyet, az valószínűleg 60 Hz-en fog menni,
ami (sajnos!) nincs szinkronban az 50 fps-sel, így akkor nem lesz tökéletes a
"folyamatosságérzeted". (Természetesen átkapcsolhatsz 50 Hz-re, akkor az.)NTSC: 59,97 fps (nem kerek 60), valamivel jobb mozgásmegjelenítés, viszont
lámpafényben (50 Hz-es hálózatot feltételezve!) villódzás látható, zavaró lehet.
A fenti okfejtésben a "60 Hz-en" hajtott TV-n tökéletesen folyamatos képet ad.
Ha csak kültéri/nappali felvételeket csinálsz nálunk is nyugodtan használható
LENNE, viszont a kamera átkapcsolása a két mód között csak úgy megy, ha
az SD kártyát megformázza: nem lehetnek rajta vegyesen 50/60p-s felvételek.Ezért én nem kapcsolgatom, maradok fixen PAL-on. Ha össze kell vágni videót
nem hátrány, ha nem összevissza képfrissítésű volt a forrás. Bár áthidalható.
A korábban linkelt videómban van példa mindenre. 23,967 fps, 50 fps, 59,97 fps,
villogás és nem villogás, különböző eszközök használata, fókuszprobléma, stb.Szerk: a vízállóságról annyit, hogy gyárilag minden csatlakozó tömített, tehát
a fröccsenő vizet egész biztosan bírja, s talán a gyengén folyó víz sem árthat
(lemosás), viszont víz alá nem kéne bevinni és erősen locsolni sem jó ötlet: a
víznyomást nem bírja. (Igazából az IPX4 szabványnak megfelelőség ezt leírja.)[ Szerkesztve ]
-
Something_
őstag
Na AS200 pipa :-) legyen mar jo motoros palyas ido :-))
-
divan
senior tag
AS20-as tulajok! Találkozott már valaki olyannal, hogy a Setup-->Video menüből a SLOW, és az SSLOW menüpont hiányzik. Tehát lassított, és szuperlassított felvételt nem tudok csinálni. Esetleg van valami amit ehhez kapcsolódóan állítani kell még, hogy ez előjöjjön?
Vagy esetleg az a baja, hogy átállítottam PAL-ra NTSC-ről? Mondjuk a leírásban csak 60, és 120p szerepel, és nincs melette /50, és /100.[ Szerkesztve ]
-
divan
senior tag
válasz d.tiborz #2607 üzenetére
Köszi. Utólag már én is erre gondoltam, miután áttúrtam a teljes leírást a PAL NTSC résznél meg is találtam az utalást, hogy így működik, de ezt oda is odaírhatták volna, ahol a felbontások, és sebességek táblázata található. Az NTSC móddal meg más gondom van, de mindegy, ha lassítottat akarok, majd átállítom, de akkor persze a kártyát is formázni kell.
-
divan
senior tag
válasz d.tiborz #2609 üzenetére
Az egyik, hogy általában több forrást szoktam használni, és azok mind PAL rendszerűek. Bár a vágóprogram elkezeli egy timeline-on a kétféle rendszert, engem mégis zavar. Régi beidegződés. A másik, hogy ha lámpa van a felvételen, az 50 hz vs 60 hz miatt látszik a vibrálás.
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #2663 üzenetére
AS20-nál a stabival készült felvétel egy fullhdra felskálázott "HD".
Pontos felbontását meg nem mondom, úgy 1366x768 körül lehet.
De a képminőség romlás nagyjából ennyiben ki is merül.Viszont tájfilmezésnél a dolgok "messze vannak", így ott a fókusz
beállítása lehet kritikus. Természetesen fullhd, PAL módban, max.
még a 25 fps-sel lehet próbálkozni (a táj úgysem mozog gyorsan).
De a motor mint állvány meglehetősen zötyög: hasznos az a stabi.Tudnék neked csinálni nappali összehasonlítást, csak nem lenne
fair az AS20 mellé odatenni az AS200-at, meg kéne egy motor.Kroni1: az AS30 az 1:1-ben AS20, GPS-szel. Befutni max. occón.
-
Kroni1
veterán
válasz DigitXT #2741 üzenetére
"Én már maradok PAL, mert az NTSC
képes "összeveszni" akár az utcai lámpák 50Hz-es vibrálásával"Akkor ezek szerint te PAL módban használod és ezt is javasolnád? Ennek nincs semmilyen hátránya?
HGabor: Én nem tartottam unalmasnak, mert nem az volt a lényege.. Nekem kameravásárlás előtt pont hogy tök jól jött, mert tudok következtetni a kamera teljesítményére, illetve arra, hogy ha YT-ra felteszem akkor mire számítsak! Úgyhogy sztem ennyi, a "csapatás" meg mindenkinek mást jelent. Kész. Én mindig attól félek, hogy a kamerának mutatni akarom h mekkora jani vagyok, és túlvállalom magam, szóval óvatosan kell!
-
DigitXT
félisten
Van hátránya... A számítógépes megjelenítők ma jellemzően 60Hz-en futnak.
Szóval a felvételed kadenciahelyes lejátszásához, vagy átkapcsolod 50Hz-re,
vagy nem lesz "tökéletes" a dolog. Más kérdés, hogy ez kit menyire zavar. Az
összes világítótest durva vibrálása mondjuk inkább feltűnő a laikusnak is, így
azt hiszem a kérdés el is dőlt. Meg az FZ1000 "csak" PAL-t tud és mivel néha
vendégszerepel az akciókamera PIP módban, logikus azt is abban futtatni.
Vadásztam anno amcsi/japó verziós FZ1000-et, de végül megvettem az EU-t. -
DigitXT
félisten
THM lesz az: thumbnail, előnézeti kép. Kutyaközönséges JPG csak átnevezve.
Az autók LED "féklámpája" a felvételen azért vibrál, mert PWM szabályozással
kapcsolgatják(!) a LED-et, hogy a halványabbnak tűnő helyzetjelző módot adja.
De ennek nincs köze az 50/60 Hz-hez (utcai lámpák, vagy beltérben világítás!):
csak akkor tudnád egzakt módon összehasonlítani, ha ugyanazon típusú autó
mögött mennél PAL/NTSC módban is felvételt készítve. Amiért mégis vmit
segíthet a PAL, hogy jellemzően párszáz Hz-ről beszélünk: az 50 többszöröse.Megjegyzem, kínai powerLED-eknél is tettenérhető a dolog, a saját féklámpám
is csinálja (persze nem fékezéskor). Viszont olyan kicsi volt a különbség, hogy
volt aki benézte a helyzetjelzőt is féklámpának és (jószándékkal) szólt, hogy a
féklámpa kapcsolókat nézzem át, mert gyorsítás közben is "fékezek". Na nem
az volt a gond, hanem a PWM kitöltési tényezője, amit "házibarkács" nem javít.
Ellenben betettem a helyzetjelző betápjára egy előtétellenállást: az igen. -
Chal
addikt
Na, csak van egy kis szívás: egy Samsung EVO SDXC 64GB-s kártyát vettem a kamerához, nem kínai beszerzés, magyar nagykerből származó termék. Néha közli a kamera hogy "card full" és akarom e formázni. Általában újraindítás után csinálja (pl. ha PAL-NTSC módok között váltok, akkor ugye rebootolja magát, ilyenkor fixen jön a "card full"), vagy ha lehúzom USB-ről. A kártya látszólag rendben van ilyenkor, gépbe bedugva tudok rá másolni, 99% szabadon van, etc... Látott már valaki ilyet?
A másik gond: iphone 5S, Playmemories telepítve. Minden működik vele, de a live view elképesztő módon szaggat, akadozik. Van hogy meglódul a stream, és 2-3 másodpercig vaj, aztán homokórázni kezd és 1s mozgás - 1s homokórázás váltásokkal döcög.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
Huh, oké, write only voltam, bocsánat. Szóval meglett hogy NTSC-PAL váltásnál normál "feautre" a formázás
Kicsit már elbizonytalanodtam annak kapcsán hogy egyéb esetben csinálta e, talán USB lehúzásnál igen, de lehet hogy írtam a kártyára és nem választottam le rendesen a kamerát, kis eséllyel belefér hogy ilyenkor csinál hasonló problémát, szóval asszem megnyugodtam -
-
Something_
őstag
Sziasztok!
Megvallnek az AS200as kameramtol, 1 szezont hasznaltam, iden mar nem jutottam ki palyanapra.
Szerintetek mi a realis erteke? Nem talaltam apron, igy nem tudom beloni sem.
Gyari doboz, gyari tartozekok.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen