Hirdetés
-
MG5 menetpróba
ma Elektromos, kombi és most már elég jó áron van, de nem egy friss konstrukció. Vajon megéri?
-
Destiny 2 - Végre megérkeztek a régóta várt új pályák
gp A PVP csomag mindenki számára ingyen elérhető lett a minap.
-
Bemutatta a DisplayHDR 1.2-t a VESA
ph Bővülnek és változnak a követelmények, illetve a hitelesítési teszt is fejlődik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lzc
csendes tag
Sziasztok!
93-as Favoritom van. Pár kérdés, hátha tudtok segíteni. Ha elkezd esni, a gyújtáselosztó benedvesedik, a motor elkezd döcögni, majd leáll. Az elosztó-fedelet lecseréltem kb. 2 éve, ettől javult ugyan a dolog, de nem szűnt meg. A szerelőm szerint nem lehet mit csinálni. Szerintetek? Pl. szilikonragasztóval leragasztani a fedelet?
Az indexkar sokszor nehezen kapcsolható, és nagyon könnyen bekapcsol a fénykürt indexeléskor. Elég kellemetlen. Valamit már cserélt a szerelőm, de nem sokat javult a helyzet. Mit lehet csinálni? (Tudtommal mindkét jelenség típushiba.)
Más: már nagyon régóta keresek a belső visszapillantó fölé betehető gyári digitális órát (a műszerfalon fordulatszám-mérőm van). nincs valakinek eladó? -
Lzc
csendes tag
Köszönöm az 5leteket! Indexet és gyújtáselosztót megpróbálom helyrehozni. Nagyáruházas órával már többször próbálkoztam, de vagy rosszul járnak, vagy kijelző-kontakthibásak lesznek, vagy az első kánikulai napon teljesen beadják az unalmast. Egy korábbi autórádiómon volt óra, de azt mindig hard-resetelni kellett, mert valamiért a feszültség a rádiónál 10V alá leesik, ha bekapcsolt fényszóró és közepes/nagy hangerő mellett fékezek. És ettől kiakadt ez a régebbi kezettásrádió, de egy vadi új MP3 lejátszó is. By the way, nincs ötletetek, mitől lehet a fesz. esés? Végigmértem amit tudtam, rádió mögötti vezetékek jók, akksi teljesen feltöltve, szerintem a generátor is jó.
Szóval sosem tudom mennyi az idő, a fordulatszámmérő helyett néha praktikusabb lenne az óra. -
Lzc
csendes tag
válasz Ysthvaan #960 üzenetére
Az autórádióval küzdőknek: az én autórádiómnak két tápbemenete van, egyiknek elvileg mindig tápon kell lennie (mini áramfelvétel memória + óra fenntartására), a másiknak meg elvileg csak gyújtáskor (ez a főtáp, nagy áramfelvétellel, még standy módban is - egy zöld gomb is világit a magnón, ha táp alatt van). A szerelő viszont úgy szerelte be a rádiót, hogy a két tápbemenet közösítve van és folyamatosan aksin van! Gondolom nincs külön tápvezeték arrafele a gyújtáskapcsolótól. Igy természetes, hogy leszívja az akksit 3-4 nap után a rádió. Beszeltem egy kis fekete kapcsolót a főtápra, a kistáp meg folyamatosan tápon marad - azóta nincs gond a lemerüléssel.
-
-
Lzc
csendes tag
Sziasztok!
Pár kérdés: nem indult a Favoritom (93-as, karbis), mert a gyertyák teljesen bekormolódtak.
A boltban egy régebben kiszedett Brisk gyertya típusa és egy kompatibilitási táblázat alapján NGK BKR5E-t javasoltak, amivel gond nélkül el is indult és szépen megy is a gép egynelőre. De most utólag mindenhol azt olvasom, NGK-ból a BKR6ES típus kellene. Az NGK honlap szerint (ami a Favorithoz szintén a BKR6ES-t javasolja) a különbség a kettő között, hogy az elektróda "nickel" helyett "nickel with V groove" a BKR5E esetén. Egyvalaki itt írta már korábban, hogy újabban nem "magashőértékű kúpos gyertyát" ajánlanak a Skodához, és ő is BKR5E típust használt, és jobban megy neki. Van erről másvalakinek is tapasztalata?Viszon pár 10 km után az új gyertyák is kormolódnak. Ez lehet a rossz típus miatt? Illetve lehet a tisztán városi használat és a nagy hideg miatt? Vagy elállítódhatott valami?
A gyertyák kormolódását csökkentheti a drágább benzin (pl. Shell V-Power)?Másik kérdés, lehet-e tenni valamit az ajtók befagyása ellen. A kulcslyukat zárjégoldóval fel tudom szabadítani, de valahol mélyebben is befagy nálam a nyitószerkezet.
Kösz. -
Lzc
csendes tag
Meg nyár elején volt egy motorolaj-elfolyásom (olajszűrő tömítésénél), majd egy kb. fél kilométeres kényszerű utam olajnyomás nélkül. Csak bízhatom benne, hogy a motort nem érte károsodás, azóta rendben levőnek látszik minden, talán az olajfogyás nőtt csak kicsit meg.
Másik gyanús dolog, hogy a kipufogó télen sokszor úgy füstöl, mint egy ködgép, de ezt még tavaly télen kezdte (az "olajkatasztrófa" és szűrőcsere előtt) - sem idén nyáron, sem korábbi telek során nem tapasztaltam ilyet. -
Lzc
csendes tag
Az olajfolyás vizsga előtt 1 hónappal történt, mikor még azon filóztam, érdemes lesz-e még levizsgáztani az autót, ha a felkészítés és vizsgadíj majdnem az autó értékének megfelelő összegbe fog kerülni. Ezért tettem meg bátrabban azt az 500 métert egy védett parkoló helyig. Azóta a vizsga letéve, és kb. 5e km-t mentem gond nélkül, egész a mostani gyertyás leállásig.
-
Lzc
csendes tag
Kösz a tanácsokat!
Megjárattam a kocsit sztrádán, szép hangja volt, jól ment, füst is eltűnt a végén, aztán ma meg akartam nézni a gyertyákat, de megint befagytak az ajtók, még a hátsó is Az lehet a baj, hogy lemosattam tegnap este a kocsit, mert egy jónagy adag sót kaptam a sztrádai sószórótól. Amúgy kulccsal nyitható közponit záras a kocsi, a kulcslyuk könnyen felszabadítható jégoldóval, de a kulcs után nem fordítható el. Majd kipróbálom a javaslatokat. -
Lzc
csendes tag
Megosztom tapasztalataim a korábban felvetett kérdéseimre: a próbált új gyertyatípus jó. Vagy a sztrádán való megjáratástól, vagy a másik benzintől, vagy az új gyertyatípustól, vagy ezek együttesétől a kipufogó-füstölés eltűnt városban is, a motor mintha jobban menne, és a hangja is szebbé vált volna, mint korábban. A kormolódás bár csökkent, a gyertyák szélein azért még megmaradt, úgyhogy azért nem nyugodtam meg teljesen.
-
Lzc
csendes tag
Azon bizonyos 500 méteres út előtti télen is ugyanúgy megvolt a füstölés, az eset előtt és után nyáron nem füstölt, csak most télen kezdte megint el, de mára elmúlt ez a probléma. Teljesítménycsökkenés vagy fogyasztásnövekedés biztos nem volt, úgyhogy bízhatok benne, hogy a motor csak legfeljebb kicsit szenvedte meg a dolgot. A kormolódást és olajfogyást még figyelem...
-
Lzc
csendes tag
Favoritnál szerintetek érdemes télen, nagy mínuszokban kartonpapírt tenni a hűtő elé? A Totalcar-on tavaly volt a kartonpapírról egy nagy vita, sok pro és kontra véleménnyel.
-
Lzc
csendes tag
-
Lzc
csendes tag
És vízszintesen mentél? Nem értek a benzintankokhoz, de saját és mások benzin-kifogyási történetei alapján azt tapasztaltam, hogy sokszor a lejtés irányának megváltozásakor szűnik meg a benzinellátás. Meg tudtommal nem tesz jót a motornak, ha beszívja a tank aljáról a koszt és vizet. Inkább két teletank közt mérd le a kilómétert, és abból számolj fogyasztást (tankolt liter/előző-teletankolás-óta-megtett-km), nagyobb utakat megtéve, hogy pontosabb legyen a számolás.
-
Lzc
csendes tag
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata 2. hűtőventillátor beszerelését illetően? A meleg napokon nálam a vízhűtéssel sokszor van gond. Cseréltem már termosztátot, hűtőrácsot, ventilátort, és van kézi ventilátor-bekapcsoló gomb is a műszerfalon, de valami mindig elromlik a rendszerben, és dugóban kénytelen vagyok az utastérfűtést is bekapcsolni (mikor amúgy is melegem lenne), mert a víz elkezd forrni. Újabban megint elkezdte, igaz, egy idő után ugyan visszahűl a víz, de addigra én már teljesen leizzadok. Talán a ventilátor nem indul be elsőre (az első csere-venti mindig ezt csinálta, ez már a 2. próba, ez eddig jó volt).Próbálok majd valami lámpást visszajelzést is beiktatni a műszerfalba, hogy forog-e a ventilátor, de egy második ventilátor léte nyugtatna meg igazán, amit kézzel tudok ki/be kapcsolni. -
Lzc
csendes tag
Megállapítottam közben, hogy néha nem indul be az a nemrég kicserélt új (utángyárott) ventillátor, ha kézzel kapcsolom be, akkor sem, ha a termosztát kapcsolna, akkor sem. Ellenőrzöm majd, valószínű most épp kontakthibás (eggyel korábbi ventit néha kézzel kellett meglökni, de most ez nem segít).
De ha menne is rendesen, bennem van a félsz, hogy nagyobb melegben, hegynek fel, dugóban nem lenne már elég a gyári hűtés a régi autónak. Nem tudom igaz-e, de mintha azt hallottam volna, hogy új korában is voltak hűtési problémái a típusnak, amin vagy pót ventivel, vagy olajhűtés kialakításával segítettek?? Bár magát a hűtőt 1 éve cseréltem, kisebb dugulás, szűkület lehet valahol. A motor sem tökéletes már, de hengerfejtömítés 2 éve volt cserélve, azzal sztem nincs gond . -
Lzc
csendes tag
Köszönöm a tanácsokat. 93-as a Favorit, már az újabb fajta orr-résszel. Katalizátoros, emiatt el tudom képzelni, hogy valamivel többet eszik és így jobban melegszik, mint az eredetiek.
Ha 40-50-nel haladok, akkor a hűtési gond mindig elmúlik, ebből gondolom, hogy nincs nagyobb gond a folyadékárammal. Persze egy tisztítás biztos segítene a ventilátoros hőátadás fokozásában is.Amúgy hobbitevékenység gyanánt is és egy munkámhoz kapcsolódóan is már régóta tervezem egy hőmérő-monitoring rendszer kialakítását egy kis számítógéppel, ami grafikonon mutatná a hőmérséklet változását több ponton (pl. hűtő előtt és után), valamint a termosztát vezérlését és a ventilátor tényleges forog/nemforog állapotát is. A program és hardver már nagyjából meg is van hozzá, csak be kéne szerelni. Azzal is megpróbálkozok majd, hogy a motorhangból FFT algoritmussal pontosan megállapítsam az aktuális fordulatszámot...
-
Lzc
csendes tag
válasz Atuska75 #2461 üzenetére
Magyarországon a Favorit digit óra ritka, mint a fehér holló, szerintem a GLX-hez sem járt alapból. Favorit bontás esetén lehet esetleg hozzájutni, akkor is drágán (utoljára nekem 6e Ft-ért ajánlottak egyet). A párkányi üzlet címe engem is érdekel, ha ott tényleg lehet kapni!
-
Lzc
csendes tag
Nekem sokszor forrt már fel a vizem. Volt gondom a termosztáttal, gombával és a ventillátor is kontakthibás volt. A hűtési gondokhoz pár ötlet:
A beindult hűtőventillátor hangját - kis tapasztalat után - általában hallani/érezni lehet az utastérben, ha nincs nagy zaj az utcán.
Nálam az előző tulaj a fényszorókapcsolók alatti 3. szabd kapcsolót rákötötte a ventihez, igy kézzel is be lehet indítani a ventillátort (már ha amúgy épp nem hibás a venti) - hasznos a dugóba kerülés kezdetén. A kapcsoló, úgy látom, a fékfolyadék tartályról viszi a 12V-ot a ventiig.
Legvégső esetben az utastésfűtés maximumra kapcsolása, "start-stop" rendszer alkalmazása (motor leállítása ha várhatóan kb. 20 mp-nél többet kell állni) és finom gázadások használatával, álló hűtőventi mellett is 100 fok alatt lehet tartani a hőmérsékletet egy közeli célig, persze ha a termosztát amúgy bekapcsol és ha az utasok bírják a szaunát.
Új hozzászólás Aktív témák
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
- DXRacer használt szék eladó
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest