Hirdetés
-
Példa nélküli kiberfenyegetést hoz a párizsi olimpia
it Nagy a nyomás a szervezőkön, példa nélküli kiberfenyegetettségre készülnek a párizsi olimpia kapcsán.
-
Befellegzett a HI-FI Rush és a Redfall fejlesztőinek
gp A Microsoft az Alpha Dog Studiost is bezárja, a Roundhouse Studio pedig a Zenimax Online Studios-ba olvad be.
-
Nincs több főgombos iPad, van helyette nagyobb Air és Pro M4 chippel
ma Frissítette táblagépes kínálatát az Apple, bemutatkozott az első OLED kijelzős modell és a mesterséges intelligenciában erős M4-es lapka.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Ramsess #9504 üzenetére
Gondolom a relét megtaláltad, a vészvillógó kapcsolójához van rögzítve a középső légbeömlők mögött.
Ide menne gondolom a ledes. A régi relé száma megvan?
Vannak ledes izzók aamelyekben van beépített ellenállás, és nem kell tökölni a relékkel, csak bedobod és megy, erre felé indulnék. A favi elektromos rendszere már magában sem egy stabil szerkezet, és ha még megbolygatják, akkor csak romolhat a helyzet.
[ Szerkesztve ]
-
Sanyo91
csendes tag
válasz Ramsess #9515 üzenetére
amit en ezen a kepen latok az az hogy B-re kell 12v az E-re -,es az L a kivezetes az egokre. szerintem a B-re kell kotni a kapcsolorol ami jon vezetek,es ugy szerintem mukodnie kellene.
De ez csak az en elgondolasom,javitsatok ki nyugodtan. en ugyszertem ha lattom es ugy biztos hogy rajovok hogy hogy mukodik
es en ugy kotnem hogy E-fekete kabel, B-sarga L-zold,ha igy nem megy akkor felcserelnem a B-L[ Szerkesztve ]
-
zso136l
csendes tag
válasz Ramsess #9517 üzenetére
Hello!
Van itt egy leírás hogyan kell berakni a Faviba az elektronikus relét.
http://tctech.hu/auto/tuning/vwindex2.htmlÉnis sokáig keresgéltem, mert nem értettem ezt a segédrellés hülyeséget.
Az új relédnek valahonnan negatívot kell vinned, mivel a bimetallos relé az égőkön keresztül testelődik.
Attól félek hogy ez a relé (az új) nem terhelésfüggő, tehát ha valami gondod lesz akkor nem fog a villogása felgyorsulni. Szerintem ez balesetveszélyes.Lehet készíteni ilyen relét de nem az NE555-őt ajánlom mert azzal nehéz a frekvenciát és a kitöltési tényezőt is belőni (nem lehetetlen).
Remélem tudtam segíteni!
-
zso136l
csendes tag
válasz Ramsess #9524 üzenetére
Hello!
Most én is ezen az elektronikus index projekten vagyok rajta a család favoritán. Sajna mentem a kocsink mögött és láttam hogy a bimetálossal nem valami jó a kitöltés de a sebesség rendben van. Emiatt nagy fényben nem nevezném biztonságosnak. Alapjáraton nem tölt valami sokat a generátor. Valami nyűgje van a generátornak mert betudom terhelni úgy hogy a feszültség leesik 14V-ról 12.5-re ha mindent bekapcsolok.
A fábiánkon 14.4V mindig áll mint a cövek, hiába tekerem a kormányt (szervo elektromos) és van felkapcsolva minden.Szóval a bimetálos eléggé feszültség függő. Ezért kezdtem bele az elektronikus relé projektbe. Találtam bolhán egy merci index relét 200ft-ért. Ég és föld a kettő. Nekem is kellet plusz testet odavezetnem. Mindig stabilan villog ha megy a motor ha nem, nem számít hogy mekkora a rendszer feszültsége. Csak sajnos apámnál meghalt az elektronika. Szóval most akarok zsír új relét szerezni.
Szamara relét ne vegyetek mert az egy rakás sz*r. Nem terhelésfüggő.Ha a ledes égő berakásakor a bimetálos nem gyorsult fel akkor a ledes égőben lehet egy ellenálás ami miatt kb. 21W-os lesz az égő. Ezzel csak annyi a problémám hogy így nem lesz takarékosabb mivel a megspórolt teljesítményt elfűti.
Egyébként ha valaki relét keres akkor általában 3 lábút kell keresni és 31, 49, és 49a feliratok vannak a kivezetésén..
-
gs20
tag
válasz Ramsess #9523 üzenetére
Persze, hogy létezik. Ami nem figyeli, az hivatalosan nem szabályos. (előírás, hogy valahogy jelezni kell a júzernek, hogy valamelyik izzó nem működik)
Gyakorlatilag bármilyen elektronikus indexrelé jó, kb '90-'00-ig gyártott autókból biztosan. Bontóban 2-300 forint. Boltban 1500-2000.
Problémát az fog ledes esetben okozni, hogy nehéz megfelelő fényerejű és szórású ledes égőt találni.
Mindenképpen a terhelőellenállásos verziót javaslom a biztonság miatt. Egyébként a linkelt ledes relé 200ft-os kínai szar, nem megbízható.E=MZ²
-
gs20
tag
válasz Ramsess #9534 üzenetére
Ködlámpám nekem is van, csak a polcon a garázsban
Gyárilag nem volt a kocsiban, szereztem egyet.
De kb akkor jött a menetfény is, döntenem kellett mi kerüljön be.
Mivel a menetfényt minden nap használom, a ködlámpát meg évente mondjuk 3x, így elég könnyű volt a döntésE=MZ²
-
gs20
tag
válasz Ramsess #9544 üzenetére
Tévedsz. De van.
Vannak DRL-ek amik tudnak ilyet.
A vezérlése olyan, hogy helyzetjelző kapcsolásakor kb megfelezi a fényerőt, innentől kezdve ő maga a helyzetjelző. Ezeknek az RL mellett A minősítése is van. Ha ilyen van felrakva, akkor az eredeti helyzetjelzőt ki kell kötni.(Az egyébként örök vitatéma, hogy a helyzetjelző, vagy a fényszóró felgyulladásakor kell kialudjon a drl... A köhém rendelet fényszórót ír... )
E=MZ²
-
Atuska75
tag
válasz Ramsess #9550 üzenetére
Nem így van.
„A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy csak a helyzetjelző lámpákkal együtt legyenek bekapcsolhatók, de – kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet – automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.”
Ez itt a lényeg!!!
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
gs20
tag
válasz Ramsess #9553 üzenetére
Nekem ez alapján az jön le, hogy gyújtás ráadásakor bekapcsol a drl
bekapcsolod a helyzetjelzőt - drl még mindig ég
bekapcsolod a fényszórót - drl elalszik, függetlenül attól, hogy tompított vagy refi ég. fénykürtnél meg nem alszik el.
Én legalábbis így kötöttem be.
Sokan viszont azt mondják, hogy helyzetjelzővel együtt nem éghet.
Ebből nekem az nem következik.
E=MZ²
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Ramsess #9562 üzenetére
Igen mester, ez az. Arra szamits, hogy az elektronika megmakkanhat (nekem nem kapcsolja mindig kapcsolta ki, ha raadtam a fenyt - 5 labu relevel megoldva, masik forumos cimbinek is megmakkant, neki meg fel fennyel vilagitott (nincs is benne ilyen funkcio)). Ettol eltekintve a lampa kifogastalan!
Retro
-
Atuska75
tag
válasz Ramsess #9561 üzenetére
Nos a rendőrrel megvitatni nem igen kell, mert van itt még valami amit te linkeltél be Íme: Ugyancsak nem kell megváltoztatni azoknak az utólag felszerelt lámpáknak az elektromos bekötését, melyeket még a fent hivatkozott módosítás előtt, az MR. egykori előírásainak megfelelően alkalmaztak a járművön.
A fenti esetekben azért nem szükséges a kapcsolási módozat megváltoztatása mert azok egykori nemzetközi, vagy nemzeti előírásoknak megfelelően készültek.
Azonban a módosítás után felszerelt lámpa kapcsolási módja csak a jelen előírások szerinti lehet.
Megjegyezendő, hogy az MR. módosítását megelőzően utólag felszerelt lámpa korábbi kapcsolási módozatának önkéntes megváltoztatása — a módosított szabályozás szerint (automatikus bekapcsolódás, helyzetjelző lámpák nélkül) — lehetséges.
Nekem úgy van bekötve hogy, helyzetjelzővel ég, de mással nem. Volt már közúti ellenőrzésben részem mióta fenn van, de nem szólt semmit. pedig ellenőrizte.Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Atuska75
tag
válasz Ramsess #9566 üzenetére
Az a vicc egyébként hogy, ha most teszed fel is jó lesz mert, nem áll melletted a rendőr (hogy mikor lett felrakva, módosítás előtt vagy után.)
Amúgy nekem is a ködlámpa helyén van és van ködlámpa is. Sőt van felezőfunkciója is csak valami nem frankó az egyikben mert, csak a jobb oldali feleződik ha lámpát kapcsolok ezért az a vezeték nincs bekötve.
Az enyém gyári Mercedes egy totálkáros vasról van és ami a poén az egészben hogy, nincs hozzá semmi elektronika mert, minden benne van a lámpában. Amikor megvettem nem akartam elhinni hogy megy minden nélkül aztán bekötöttük és láss csodát. Csak az a felezés zavar mert jó lenne.Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Atuska75
tag
válasz Ramsess #9572 üzenetére
Az kérem tisztelettel lehetetlen, hiszen akkor hova vezetnének a jogszabályok? Ez itt nem anarchia.
A másik kérdésedre a válasz: a helyén van, bár az hozzá tartozik a történethez hogy nem a gyári szórt fényű hanem egy E jeles szúró van bent ami lényegesen kisebb. És hogy örülnek neki a gagyixenonosállatok.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Atuska75
tag
-
gs20
tag
válasz Ramsess #9862 üzenetére
Mikor nem volt saját autóm, akkor még fater favoritját "tuningoltam".
Egy 3 műszerből álló óracsoportot (nem tudom a tartó miből volt,valami régi nyugatnémet autóból lehetett, legalábbis a VDO órákból arra következtetek) raktam be a rádió alá. Volt benne egy VDO Ampermérő, egy Lada műszerfalból kiépült, és ide befaragott feszültségmérő, és egy Skoda120-as hőmérő, ennek hőgombája az olajhőmérsékletet mérte. Valamennyi műszer analóg volt.
Marha hasznos cucc volt, imádtam. Az ampermérőnek nem volt söntje, a generátor töltővezetékét behúztam az utastérbe, rákötöttem a műszerre, és onnan ment tovább a biztitábla + pontjára a kraft.A söntről annyit, hogy indításkor 100A nagyságrendű áram is folyhatna, tehát a teljesítmény elég nagy része veszne el már egy 0.1ohmos ellenálláson is.
E=MZ²
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Ramsess #9865 üzenetére
Figyu, én nem vagyok semmi jónak az elrontója (mellesleg napi 8 ban én is elektronikával foglakozom).
Ne hari, de továbbra sem tartom létszükségletnek egy árammérő jelenlétét az indító áramkörben. Azt simán elfogadom, hogy időnként megméri az ember.
Minden esetre Te tudod, a Te autódról van szó.
Retro
-
Marczi80
tag
válasz Ramsess #9882 üzenetére
Nem tudom. Cserélgettem a műszerfalat, és egy olyat sikerült betennem, amibe valaki háttérfilágításnak kék ledeket tett be. Tulajdonképpen csak a kilométerszámlálónál jut ki belőle kicsi, de nekem már az is húzza a szemem.
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Atyus77
csendes tag
válasz Ramsess #9976 üzenetére
Értem. Ez eddig tiszta. ..Nem akarok okvetetlennek tűnni ,de nincs ennek valamilyen ellenőrzési módja ?
Nekem elég lomha a gép ,..főleg mióta beleraktam a hosszabb váltót ,ellenben a fogyasztás egész jó. ..Hozzáteszem hogy nálam a gázpedál nyomólapja és a cipőm talpa közé tojás van berakva.
SKODA FORMAN
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Ramsess #10253 üzenetére
Én meg vettem egy intelligens Aldis töltőt, és nyáron két havonta, télen havonta feltöltöm az OFF Octaviát. Sajnos keveset megy, van úgy, hogy két hetente egyszer, de akkor relatíve sokat.
Ez az aldis töltő érzékeli a feltöltés végét és átáll csepptöltésre, és azon akár egész télen is rajta lehetne.
Retro
Új hozzászólás Aktív témák
- Nők, nőügyek (18+)
- Autós topik
- Azonnali informatikai kérdések órája
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Politika
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Telekom mobilszolgáltatások
- További aktív témák...
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
- ELADÓ GÉREX gyártmányú akkus fúró, csavarozó
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen