Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Petykemano

    veterán

    válasz Petykemano #15 üzenetére

    ...Szállítás...

    A minap hallgattam egy anyagot, ami arról szólt, hogy az ingatlanpiaci nehézségek ellenére nem valószínű, hogy a kínai gazdaság összeomlana vagy hogy a CCP elvesztené a legitimációját.
    Ebben a mondták, hogy míg korábban egy X négyzetméteres (vagy köbméteres) konténer eljuttatása $2000 volt, addig manapság $20000.
    És hogy bár ez az adat talán csak az amerikai és európai távolságokra igaz, de mivel a kínai munkaerő sem annyira olcsó már, mint 30-50 éve, ezért a cégeknek akár megérheti úgy is amerikába telepíteni a gyártást, hogy az amerikai munkásoknak még mindig többet kell fizetni. Már persze ha ez az emelkedett szállítási költség így marad.

    Kérdés, hogy a szállítási díj emelkedését milyen arányban magyarázza
    - a COVID leállás miatt kavarodás
    - a megnövekedett áruforgalom miatti szállítási kapacitás szűkösség, ami az áruforgalom iránti kereslet csökkenésével.megszűnhet
    - az üzemanyag költség emelkedése

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

Új hozzászólás Aktív témák