Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • P.H.

    senior tag

    Teljesen jó, hogy a Microsoft-nál "felfedezték" azt, hogy a GPU-k egyelőre nem képesek sem hardveres multitaskingra, ezáltal "védett módra" sem. Ezt akárki, aki nem csak játékra használt GPU-t eddig, már régóta tudja és várja a megoldást.

    Simán "lefagyaszt" egy akármilyen GPGPU-s program egy gépet, ha ugyanarra az alkatrészre bízunk számítást, ami a megjelenítésért is felelős (persze az OS él alatta, csak egy-egy kattintásra vagy billentyűleütésre adott 5-6 perces válaszidők nem szokatlanok, GDI-alapú rendszerban legalábbis).
    Az meg, hogy a GPU-kban nincs kidolgozva semmilyen hardveres védelem az egymás mellett/egymás után futtatott task-okra, nem hiszem, hogy újdonság a Microsoft számára; kb. win3.1 szintű (cooperative multitasking) együttműködést lehet megvalósítani GPU-n jelenleg. Persze amíg ez játékokról szól, addig ezzel semmi baj nincs, de amikor a web kerül képbe, akkor nem mindegy, milyen adatok jutnak el a GPU-hoz (mondjuk az összesGPU-t használó programot egy közös driver-címtérben futó kód kezeli?).

    Nyilván ez fejlődni fog hamarosan hardveresen (pl. virtuális címtér az alkalmazásoknak CUDA vagy OpenCL alatt), addig meg ez van, ez nem WebGL-sajátosság. Csak mondjuk a WebGL megelőzi a korát, ilyesmi lopható adatokat nem szerencsés bízni nem védett hardverre.

    [ Szerkesztve ]

    Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you are still ... ˙˙˙ Real Eyes Realize Real Lies ˙˙˙

Új hozzászólás Aktív témák