Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pengwin

    addikt

    válasz bambano #10 üzenetére

    Ez mind tök szép és jó, csak mindenhonnan azt hallom, hogy az előadások lélekölően, agyzsibbasztóan unalmasak és haszontalanok. Nekem is ez a tapasztalatom, igaz bölcsész vagyok.

    "Aki dolgozni akar járjon levelezőre vagy estire."
    Oké, de a levelező és esti szakok legtöbbször fizetősek. Sok képzésből nincs is más, csak nappali tanrend.
    Ráadásul sok család nem engedheti meg magának, hogy félévenként 120-250 ezer forintot kifizessen tandíjra, sőt: sokaknak még az is komoly anyagi megterhelés, hogy állami képzésre járassák a gyereküket. Főleg ha vidékiek, és kell pluszba kollégiumot/albérletet, utazást fizetni. Vagyis sokan tényleg rá vannak szorulva arra a pénzre, amit egyetem mellett megkeresnek.
    De értem én, illeszkedik ez az intézkedés a jelenlegi oktatáspolitikába, ami az egyetemi oktatást akarva-akaratlanul kezdi a középosztály és az a fölött lévők privilégiumává alakítani.
    A jelenlegi egyetemi rendszert meg szerintem nagyon komolyan górcső alá kéne venni, nem véletlenül nem tudja a diákságot kellőképpen motiválni az az öncélú intellektuális maszturbáció, amit a legtöbb helyen az oktatók művelnek. Ez szigorúan a saját tapasztalatom az oktatók többségéről, én is találkoztam már kivétellel, komoly tisztelet jár azoknak, akik tényleg oktatni akarnak, nem pedig megszégyeníteni a diákokat, vagy csak kipipálni egy pontot a havi feladataik listáján.

    (#33) cattus
    Meg talán az egyetemeknek is itt lenne az ideje alkalmazkodni a változó diák-alapanyaghoz, ahelyett, hogy folyamatosan csak a gólyák tudásának csökkenő színvonala miatt picsognak. 3 év BSc/BA elé nyugodtan be lehetne tolni egy év szakmai alapozást, felkészítést, és csak utána kezdeni a jelenlegi tananyagot. Több sikere lenne, szerintem.

    [ Szerkesztve ]

    Üdv, pengwin

  • pengwin

    addikt

    válasz bambano #36 üzenetére

    Nyilván van kettőnk tapasztalata között egy elég nagy szakadék, ezért:
    1. írtam, hogy a saját tapasztalatom az volt, amit leírtam, és
    2. Igazat adok neked. :R
    3. hál' Istennek tényleg nem az ELTE BTK-ról beszélünk... ;]

    Az alkalmazkodás alatt én azt értettem, hogy jelenleg azért is olyan nagy arányú a lemorzsolódás, mert az egyetemek jelenleg is úgy csinálnak, mintha egy még mindig jól működő közoktatásból kikerülő diáksággal lenne dolguk, pedig ugye a helyzet korántsem ez... Ezért is írtam, hogy a 3 év BSc elé kéne valami felzárkóztatás a szak által megkövetelt szintre, nem pedig a 6 féléves BSc első két félévében kéne ezzel szenvedni. Az egyetemek szerintem nagyon durván csődöt mondtak pedagógiai szempontból, mert a jelenlegi hozzáállásuk már-már ugyanaz, mintha én az angolt középiskolában ugyanolyan módszerekkel próbálnám tanítani, mintha latin lenne, és közben buktatnám azokat, akik tanév végére nem tesznek le egy egynyelvű C2-es vizsgát.
    Hiába tartják a követelményszintet, ha közben nekik is világos, hogy a jelenlegi gólyáknak nem elég ugyanannyi oktatás a követelmények teljesítésére, mint a 10-15 évvel ezelőttieknek. Ezután van két lehetőség:
    1. csökkentik a követelményszintet
    2. igyekeznek jobban felkészíteni a diákokat
    Én a másodikat javasoltam-javaslom, és azért gondolom, hogy az egyetemeknek kéne ezt meglépni, mert még mindig elég komoly autonómiával rendelkeznek ahhoz, hogy akár házon belül, saját hatáskörükben meg tudják oldani ezeket a problémákat, sokkal könnyebben és gyorsabban, mint ahogy arra a közoktatás képes lenne.

    Üdv, pengwin

Új hozzászólás Aktív témák