- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- SSD kibeszélő
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- ASUS ROG Ally
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Mini-ITX
- Autós kamerák
- Házimozi belépő szinten
Hirdetés
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
it Az SK Hynix jelezte: akkora a terjeszkedés az AI-szolgáltatások piacán, hogy 2024-re az összes, 2025-re közel az összes HBM chipet eladták.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
Új hozzászólás Aktív témák
-
elithun
őstag
Hajrá, hátha egy picit lendít rajta.
„Minden egyes tapasztalat közelebb visz a megértéshez.”
-
Van másnak is szemkövetős megoldása, oculusék ezzel csak felzárkóznak. Mindenesetre hajrá, rem 2-3 év múlva már nem kritikán aluli felbontású pixelhalmazokat kell hajkurásznunk optikai bénaság szemüvegeken, erőmű pc-kre drótozva.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Cathulhu
addikt
Az egesz szemkovetes szvsz nem hogy nem idealis, ahogy a cikk allitja, hanem egy szukseges rossz, egy csunya workaround, ami csak hibalehetoseget es kesleltetest hordoz magaban. Tisztaban vagyok, hogy jelenleg mi szukseg ra, de abban is nagyon bizok, hogy ez egy rovid atmeneti idoszak lesz csak, es nagyon tavol all az idealistol.
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
noPublicFG
senior tag
Szemkövetésnél, miért kéne mélységélesség? Nem értem. Pont, hogy az előbbivel el lehet dobni az utóbbit.
[ Szerkesztve ]
plus ça change, plus c'est la même chose
-
őstag
Ezt nem értem, nagyon is kell ez. Amikor rajtam volt a VR sisak, az nekem zavaró volt, hogy nem tudtam fókuszálni sehova. Pontosabban rá tudtam fókuszálni egy fizikális pixelre, ami azt az érzetet keltette, hogy 1 centire vagyok egy TV-től. Ha lett volna olyan logika, hogy amire ráfókuszálok az valahogy kiemelten jelenjen meg, az nagyon jó érzés lett volna. Szerintem szemkövetés nélkül nem lehet minőségi VR élményről beszélni.
-
Cathulhu
addikt
válasz Németh Péter #6 üzenetére
Itt inkabb arrol van szo, hogy csak azt a reszt rendereli elesre, ahova az eleslatasod terulete esik, a periferiat meg hagyja alacsony felbontason, amire azert van szukseg, mert a mai hardverek elegge kuzdenek a csak elfogadhato felbontassal, az idealistol pedig meg jo par evre vagyunk. A melysegelesseg es a fokusztavolsagod figyelese az mas tema, az valoban hasznos lenne, de nagyon eros ketsegeim vannak afelol, hogy azt valaha kello minosegben meg tudnak oldani.
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
őstag
Mélységélesség (depth of field) már sok mai és jó pár régebbi játékban van. Az grafikus motorok tudják kezelni, csak nyilván nem tudják a pontos távot, mert nem látják a szemed. De ezzel a kütyüvel ez az infó beadható a játékmotornak már szerintem. A szemkövetésből engem ez a rész érdekel igazán. Az, hogy a mostani VR sisakokban a "semmire kell fókuszálni", az nagyon zavaró most.
Itt egy többéves cryengine demo:
https://www.youtube.com/watch?v=_JjoPqNfI-8[ Szerkesztve ]
-
Alchemist
addikt
válasz Németh Péter #6 üzenetére
Nekem a szemfókuszom érezhetően a végtelenben volt.
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
ribizly
veterán
Van benne valami, amit írsz. Főleg, hogy van a kickstarter-en már olyan "termék", ami ezt adja hozzá majd a VR-hez.
Ettől még örvendetes, hogy fejleszteni próbálják. Most már csak az árán kellene csökkenteni, hogy a valós vásárlói bázis megjelenjen és legyen értelme rá tényleg content-et fejleszteni, mert még mindig szűk a felhasználhatóság (horror, túlélőjátékok meg szimulátorok).|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|
-
Szerinted mennyi arra az esély, h a következő 10 évben lesz olyan, nem übererőgép szgép, ami az aktuális játékokat szemenkénti 8k felbontásban, 60+fps-el prezentálja? Ahhoz, h ne lásd a pixeleket, alsóhangon 8k kell, legalábbis ezt szűrtem le a QHD-s s7e téglányi pixeleiből (=a duplája se lenne tökéletes). Egyelőre inkább a 3napos csoda kategória a VR (pornót néztek vhs-en is ill játszottunk 640x480ban is, de azért manapság igyekszünk nem fHD alá menni ha TV-n megjelenített tartalomról van szó), 2-3éven belül 8+k felbontású panelek és szemkövetés segítségével remélhetőleg lesz már "igazi" virtuális valóság.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Cathulhu
addikt
válasz Németh Péter #8 üzenetére
Gyonyoru, ezt is kapcsolnam ki azonnal, mint az osses jatekban a DoF-t, mert szerintem rettento muvies, ez nekem nem segitene VR-ben a legkevesbe sem. Masik kerdesem meg pusztan fizikai, ha te deformalod a szemlencsedet es fizikalisan valtoztatod a fokusztavolsagodat, hogyan oldja meg a rendszer fix lencsevel es fix tavolsagra levo kijelzovel, hogy ugyanugy elesen lasd a kepet? Ahhoz vagy nagyon gyorsan deformalhato lencse / mozgo optika, hologrammos kijelzo vagy legalabb sok egymas moge helyezett atlatszo kijelzo kellene, jelenleg kb mind scifi, erre az eye tracking vajhmi keves.
#11: ha igy fixen mondjuk 10 ev, jo eselyt latok ra. Most hogy evekig be volt ragadva a gyartas 28 nanon, igy is osszehosnlithatatlanul eloreleptunk 2006 ota (BF 2142, Oblivion), szoval egyaltalan nem latom lehetetlennek, ha nem is a 8K-t szemenkent, de a 4K-t miert is ne.
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
Meglássuk, a vga-k tleg nagyot mentek, a cpuk viszont évek óta tötyörögnek. Jelenleg 4k60fps-hez még szimpla render esetén is übergép kell (sli, cf). Ha a vga forradalom a jelenlegi ütemben folytatódik, talán lesz rá esély h 1db csúcskari elvigyen 2x4k-n egy aktuális játékot, de hogy ezt egy kisgép (itx), neadjisen nem LN2 hűtőtt, traktor-kivitelű "notebook" nyújtsa, erősen kétlem.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Blindmouse
senior tag
Úgy hogy egy tárgyra fúkuszál a szemed, nem pedig valamire a levegőben. A két szemed szöge meghatározza mire nézel. Ha nem érted, rajzojl magad elé egy háromszöget, ha úgy se, akkor töröld le az internetet a gépedről, felesleges rá.
3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace
-
Cathulhu
addikt
válasz Blindmouse #14 üzenetére
*facepalm*
Az erto olvasast tanuld meg, mielott masokat kuldesz el szemelyeskedve, mert igy csak magadat egeted le...Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
válasz Blindmouse #14 üzenetére
VR-ben nem szimplán annyi az eye tracking, h amerre az adott szem pupillája/vakfoltja néz, azt a részt élesíti? Kollégának meg gratulálok a látásához, ha a periférián is megvan a 16k. (=az emberi szem normálisan implementált szemkövetésnél SEMMILYEN különbséget nem szabad hogy lásson a fullos részletességhez képest, ez nem DOF).
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Teasüti
nagyúr
válasz t72killer #13 üzenetére
Az ugye megvan, h pont az volna a technológia lényege, hogy ne kelljen 2x4k-t renderelni?
MÁS
Aki meg felhozta a DoF-ot és a szem fókuszát, az magyarázza már el kérem mi köze a kettőnek egymáshoz??
A szemünk oda fog fókuszálni, ahol a fizikai képernyő van. Ezt lencsével lehet tologatni ide-oda, de akkor is a megjelenítőre fogsz fókuszálni. Lásd monitor/tv! Ezen nem változtat se a DoF, se a kép élessége. Lásd tv: jelenet változásnál filmezéskor is a szemünk bár megpróbálja követni az eseményeket, de szinte azonnal visszaáll a a megjelenítő síkjára, mint fizikai tárgyra.Ellenben ha jól értem a cikket, akkor a DoF-ot viszont lehet szabályozni a szem követésével.
Más kérdés, hogy én így is úgy is kikapcsolom ahol lehet.
Meg ha erőforrást akarunk spórolni a perifériás mezőn, akkor mi értelme van egyáltalán "DoF-olni"?
A éleslátás mezőjében meg minden esetben éles képet kell renderelni, szóval okafogyottá válik a DoF.
Ez az idegesítő technika amúgy is csak arra szolgált, hogy a játékos tekintetét irányítsa felettébb zavaró módon. Remélem kipusztul a fenébe![ Szerkesztve ]
-
Ez nekem teljes mértékben megvan, ezért is szimpatikus nekem a technológia. 2x4k-t talán le lehetne izomból renderelni, de az igazán valóságszerű 8k+ részletesség full renderrel szvsz még a nem-túl-távoli jövő erőgépeit is megfektetné.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz t72killer #21 üzenetére
Ember! Aktív szemkövetésről volt szó. Nyilván amíg nem tudja hova nézek, addig nem lehet elnagyolni a perifériás mezőt.
Értsd: ahova nézek, ott natív képpontsűrűséggel renderel az engine, ahol meg nem kell élesen látni, ott meg mehet töredék felbontáson a render, rak rá egy fasza blur-t a nagy pixelek elmosásához és kb mindegy is hogy néz ki. Ezen a területen úgyis csak a mozgásra figyel az agy.
Így nem 8847360 pixelt kell renderelni 4k-ban, hanem csak egy kisebb részét.(#22) morgyi
Elmagyaráznád hogyan is változik a fókusztávolsága a megjelenítőnek? Ha jól értem, amit írsz. Az, hogy a megjelenített kép éles-e vagy homályos az más kérdés.És a DoF-ot ne keverjük bele! Utóbbi csak egy bugyuta és zavaró effekt, ami teljesen szükségtelen és a VR-ben felesleges is. Az 2D-s képernyőre lett kitalálva és semmi másra nem való, mint hogy irányítsák a néző tekintetét, mivel az ember ösztönösen az éles képre néz, homályos képet nézni kényelmetlen.
Semmi haszna nincs VR-ben.[ Szerkesztve ]
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz t72killer #24 üzenetére
Arra próbálok rávilágítani, hogy bőven van még itt mit optimalizálni, nem kell izomból renderelni 2x4k-t.
gyanítom a közel 1k€-ért beszerzett vive-ok és hasonszőrű társaik értéke 2éven belül a 0-hoz fog konvergálni.
Második generáció előtt ezért sem szeretnék beszállni a VR-be. Talán egy év múlva.
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Politika
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Eredeti játékok OFF topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xbox Series X|S
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Friss traileren a Commandos Origins
- eBay-es kütyük kis pénzért
- További aktív témák...
- AKCIÓ Új Dobozos Macbook Pro dokkoló új ára 70.000 forint
- ThinkPad Hybrid USB -C USB -A Dock 40AF Új ára 80.000 Forint Ingyen szállítás
- Xiaomi Redmi Note 9s 128/6 GB 34.9E !!!
- Új Hp Pavilion 15-eh Fémházas Szuper Laptop 15,6" -30% AMD Ryzen 7 5700U 8Mag 16/1TB FHD MATT
- ATI RADEON RX 480 -8 gb DDR5 256 bit videokártya