- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Google Chromecast topic
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Gaming notebook topik
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
Hirdetés
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fiery
veterán
Koszonjuk a cikket, elvezet volt olvasni, es latni, hogy vegre tul tudtunk lepni a DX es OpenGL ezereves korlatain. Mantle FTW
-
Fiery
veterán
válasz Neovenator #48 üzenetére
"Kezd az a határozott benyomásom támadni, hogy az AMD-t kéne visszanevezni ATi-vá, nem fordítva, ugyanis az utóbbi évek összes innovációja csak a megvásárolt grafikus cégnek köszönhető. Ami persze nem teljesen igaz, hisz az AMD háttere biztos, hogy kedvez az innovációnak...de mégis, a lényegi újításokat csak grafikus téren kapunk tőlük."
+1. Vegre, ez nem csak nekem tunt fel Persze ott a Jaguar, ami ellenpelda.
-
Fiery
veterán
válasz Neovenator #62 üzenetére
"Persze ez az Intelre is igaz a MIC kapcsán picit"
A MIC egesz mashogy fog alakulni, mint ahol most tart, nagyon erdekes dolgokat tervez az Intel MIC alapokra epitkezve. En szemely szerint latok benne fantaziat, es ha elkezdenek majd szivarogni az infok a Skylake-rol, akkor szerintem sokan meg fognak lepodni A gyakorlatban szerintem jol fog mukodni, semmikeppen sem ugy, mint most a Xeon Phi.
-
Fiery
veterán
válasz AxBattler #68 üzenetére
Elvileg driver frissites utan barmilyen GCN dGPU vagy iGPU tamogatni fogja a Mantle-t. Azaz, a Kabini, Beema, Kaveri, Tahiti, Pitcairn/Curacao, Cape Verde, Oland, Bonaire, Hawaii (es ezek mobil verzioi) mind-mind tamogatni fogjak a Mantle-t. Minden vas, ami GCN alapu, az Mantle-t tamogat.
-
Fiery
veterán
A Tahitin egyebkent eleg butan mukodik a PowerTune, ha megprobalsz FurMark-szeru terhelest produkalo compute kodot futtatni OpenCL-lel. Elkezd a cucc throttlingolni mint allat, majd a throttling merteke egyre novekszik, azonos terheles mellett is, amig teljesen hasznalhatatlan szintre nem esik a GPU teljesitmenye. Reboot utan meggyogyul minden, de az egesz implementacio nagyon ostoba, nagyon rosszul van kitalalva. Lehet, hogy a jatekokban meg FurMarkban jol mukodik, de akkor se egy okos megoldas.
A Hawaiiban javitottak ezt, ott mar korrektul mukodik, mert nem azonnal throttlingol, hanem inkabb az orajelet veszi vissza.
-
Fiery
veterán
"A Mantle is addig lesz csak jó, amíg nem lesz rá egy szabványos alternatíva. Utána csak púp lesz a hátunkon, mint a CUDA."
Kerdes, hogy az a szabvanyos alternativa mikepp fog elkeszulni. En az alabbi lehetosegeket latom:
1) Intel es nVIDIA osszefog, ha nem is fuzio vagy felvasarlas szintjen, de egy szabvanyos grafikus API letrehozasa erdekeben. Ezutan, ehhez megprobaljak csatlakoztatni az AMD-t, ami nyilvan nem fog sikerulni Egy darabig verseng a 2 API, aztan kiszervezik a Khronoshoz.
2) Az 1-es verzio, azzal a kulonbseggel, hogy a 2 palyan kivulre kerult gyarto nem kepes osszefogni, es inkabb sajat megoldast csinal mindketto, ami nem kompatibilis egymassal. Ez nem vezetne sehova SZVSZ.
3) Maga a Khronos all elo egy uj OpenGL generacioval (OpenGL v5?) ami pontosan azt celozza, amit a Mantle, csak gyarto es platform fuggetlen modon. Kerdes, hogy ha eddig se nagyon hasznaltak a PC-s jatekok az OpenGL-t, akkor ez miert lenne megvaltas barmelyik GPU gyarto szamara is...
4) A Microsoft felszivja magat, es a Direct3D 12-t az Intel es az nVIDIA-val osszefogva a Mantle szintjere emeli, mindekozben az AMD-t kizarva a bulibol -- pontosabban nem veszik figyelembe az AMD igenyeit, ill. a GCN sajatossagait, legfeljebb utolag, amikor mar elkeszult a Direct3D 12.0 mondjuk.
SZVSZ a jatekosoknak nem feltetlenul lenne hasznos egyik megoldas sem... De valaminek tortennie kell, hiszen a Mantle-vel nagyon csunyan osszerugta a port az AMD a Microsofttal, az Intellel es az nVIDIA-val is... Erdekes lesz a 2014-2015-os ev. En szemely szerint 2015 elott nem szamitanek semmilyen konkret, mukodo, Mantle-szeru szabvanyos API-ra, az ilyesmit nem lehet csak ugy ripsz-ropsz eloallitani, plane ha tobb GPU gyarto (minimum Intel+nVIDIA) igenyeit is figyelembe kell venni, es mindegyiktol legalabb 2 GPU generaciot is tamogatnia kell az API-nak teljeskoruen (nVIDIA: Kepler+Maxwell, Intel: Gen8+Gen9).
-
Fiery
veterán
Es arrol lehet tudni valamit, hogy a Khronos vagy a Microsoft mit tervez?
Carmackot meg ne emlegessuk tul sokat, mert o epp a ray-tracinghez vonzodna inkabb, x86 alapokon, csak me'g a vas nem eleg eros ahhoz De ha x86 alapokon akár az Intel, akár az AMD tudna produkalni egy 720p ray-tracing engine-hez eleg eros CPU-t, akkor Carmack dobná a raszterizaciot a GPU-val es a Mantle-val egyutt a kukaba -- vagy legalabbis a megjelenites egy jelentos reszet ray-tracinggel oldaná meg.
Off, es talan buta kerdes: ray-tracinget nem lehetne dedikalt ASIC-kal gyorsitani? Az AES-t is rohadt jol fel tudtak gyorsitani dedikalt egysegekkel (AES-NI, VIA PadLock), a ray-tracingnel nem lehetne varazsolni valamit, hogy vegre elerheto kozelsegbe keruljon? (real-time 720p+ rendering, 60 FPS, ofcoz). En szemely szerint kicsit szemcsés 720p-vel mar kiegyeznék
[ Szerkesztve ]
-
Fiery
veterán
SZVSZ a Doom 3 eseteben nem a motor volt a "bukas" oka, hanem sokkal inkabb a jatekmenet es a palyak. Mind a mai napig rengetegen jatszanak Doom II-vel, Quake III-mal, nem veletlenul: sok esetben nem a latvany, nem a grafika a donto, hanem a jatszhatosag. Ha a Doom II remek palyait, remek jatekmenetet ujra lehetne eleszteni egy modern motorral, az nagyot uthetne.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen