Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • duvi

    nagyúr

    válasz Vesa #19 üzenetére

    Nem tudom, hogy hány órát játszottál az ED-vel, de erősen sarkított, illetve téves információkat soroltál fel. Az Elite Dangerous egy sandbox űrszimulátor, ahol a játékos maga dönti el, hogy mit csináljon. Ez sokaknak furcsa és idegen az eddig megszokott játékstílusokhoz képest, ahol "vezetik a kezünket". Viszont ezek alapján kategorikusan kijelenteni, hogy "ez a játék el van rontva" elég durva. Főleg annak tükrében, hogy a Steam Top 10-es eladási listájában szerepel az ED. Szerinted nem jó, vagy neked nem jött be, az mindjárt másképp hangzana ;)
    A felsorolt "tényeket" is vitatnám:
    "mindössze kb. 20féle bolygó textúra, néhány aszteroida, és 5féle állomás típus váltakozik"
    Egyrészt ha elindulsz egy hosszabb felfedezőútra (Pl. Sagittarius A-hoz), akkor rájössz ennél többféle bolygótextúra és aszteroida létezik. Másrészt a valóságban is bolygó osztályok vannak, amik hasonlítanak egymásra (pl. Föld osztályú bolygó, ami elég ritka). A fejlesztők valós csillagászati adatok alapján készítették el a galaxisunk modelljét, ezért nem egy pantone skálából válogatták ki az égitestek színeit. Valóban 5 féle állomás típus létezik (ezekből az Asteroid még nem került be a játékba). Viszont minden egyes típusnak többféle változata van, ami máris nagyobb választékot eredményez.

    "Pár óra játékot követően mindent láttunk."
    Pár óra alatt jó, ha egy-két hajótípust és állomást látunk, nemhogy mindent :N

    "játékban nem lehet birodalmat építeni, sem bázisokat, űrállomásokat és semmit."
    Lehet birodalmakat építeni és megdönteni. Ajánlom figyelmedbe a Powerplay Training videósorozatot.
    Űrállomásokat és csatahajókat is építhetnek a játékosok, közösségi questek keretében.

    "az NPC hajók buták, ellenük a harc unalmas"
    Kíváncsi lennék a reakciódra, amikor beugrasz mondjuk egy USS pontra, ahol 5 Elite Vulture vár rád, hogy akkor is butának és unalmasnak találnád-e a szituációt? ;)

    "a multi pedig alapjaitól van elrontva"
    Ezt elég egyszerűen elintézted :) Esetleg némi konkrétumot ha kérhetnénk?
    Kimondottan multi támogatásra készült a Wing funkció, ahol kötelékekben tudunk küldetéseket végrehajtani. Ezt használhatjuk Private Group és Open Play játékmódokban is. Open Playben gyakorlatilag egy open pvp világban játszol, ahol minden megtörténhet. Bárki bármikor megtámadhat és te is kalózkodhatsz, ha ahhoz van kedved és vállalod a következményeit. 32 player egy high intensity Conflict zónában, NPC hajókkal azért nem kis létszám, bár ez elég extrém példa :N Még így is állandó a pörgés.
    Powerplay keretében nagyobb pvp csatákban is részt vehetsz, ha hűséget fogadsz egy uralkodónak. Beléphetsz közösségekhez (Pl. Emperor's Grace), ha nagyobb társaságot szeretnél, akik aktívan alakítják a mindennapi politikát és erőviszonyokat.

    "Számos rendszerben az utazás sokáig tart, nem ritka, hogy a külsőbb bolygókig valós 10percet kell repdesni és csak bambán bámulni a monitort."
    Valóban előfordulnak hosszabb ideig tartó utazások, de ez egy szimulátor. Szerintem ez még bőven belefér a játékélménybe. Többet hozzáadnak a játék hangulatához, mintha megnyomnánk egy teleportgombot és máris megérkeznénk a kívánt helyre. A háromféle utazási (Hiperugrás, Supercruise, normál tér) mód kellő egyensúlyban tartja a játékélményt, hogy ne legyen túl monoton vagy túl egyszerű az utazás. A "bambán bámulást" sokszor megzavarják, amikor ID-vel kirántanak Supercruiseből ;)

    "Összességében, néhány nap játék után ez a program iszonyatosan unalmas, semmi értelmes cél nincs. Csak egy nagy ígérethalmazzá vált ez is..."
    Azt megértem, hogy számodra unalmas és nem találtál benne célokat. Ennek ellenére sokaknak tetszik és szívesen játszanak vele (lásd eladásokat). Az ígérethalmazhoz még annyit, hogy folyamatosan jönnek ki az ingyenes tartalmi bővítések (nemcsak a javításokra gondolok), amikkel új hajókat és játéklehetőségeket kapunk ( pl. Wings és Powerplay patchek). Nem sok féléves játékot tudnék felsorolni, ahol ilyen tempóban ennyi ingyenes frissítés érkezne. Hosszútávú tervek között szerepelnek fizetős DLC-k is, melyek még nagyobb és több újításokat hoznak magukkal (Planetside, FPS modulok).

Új hozzászólás Aktív témák