Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • I3EI\ICE

    aktív tag

    válasz deja vu #14 üzenetére

    Én egyszerűen játéknál is előnyben részesíteném a széles színteret. Túlszaturáltnak szerintem csak az sRGB-hez szokottság miatt tűnhet a játék WCG-ben. Szerintem jó az, ha a vér rendesen vöröslik, nem ilyen fakó téglavörös, szintúgy a többi színnel. Akik túlszaturáltoznak az adobeRGB-re, azoknak nem tudom hogy nem túlszaturált a valóság. Nekem az sRGB iszonyat idejét múlt, filmeknél meg asztalon is zavar, hogy a látható színtartomány fele jelenik csak meg. Kb olyan ez megjelenítésben, mintha hangtechnikában valami 200Hz-8000Hz-ig terjedő átviteli tartományban járnánk. Lehet, hogy ha mindenki csak hordozható magón hallgatna zenét, akkor egy rendes hancucc "túl dübörgősnek", meg "túl sziszegősnek" tűnne. Nekem ilyen ez a túlszaturált duma is. Persze filmeknél, sorozatoknál főleg a régebbiek között akadnak valami sRGB közeli, keskeny színtérben felvett műsorok, na azok tényleg rosszul néznek ki WCG-n, de a műsorok többsége már nem ilyen. Aztán ha valami túlszaturáltan jelenik meg a WCG monitoron, még mindig lehet levenni a szaturációból az OSD-ben, vagy akár szoftveresen. Az sRGB monitoron viszont semmi nem lesz igazán színes, akárhogy erőszakoljuk meg az már tényleg csak rosszabb lesz ha beállításokkal próbáljuk kompenzálni a fakóságát.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák