- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Visszaveszi az alapértelmezett tuningot az egyik csúcslapjában az ASUS
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Plazma TV topic
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Így építsd a billentyűzeted!
- 3D nyomtatás
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Kompakt és hordozható számítógépházzal rukkolt elő a DeepCool
- Projektor topic
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
-
Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
ma Megérkezett az újrabrandelt Pura széria, kivéve a Pura 70 Pro+-t, mert az marad Kínában.
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Már láttam, és klassznak tartom. Csak csinálják meg játékokban rendesen.
Vissza kell vinnem pár kazettát.
-
anubys1984
aktív tag
Szerintem van még jövő a poligonok számára. Ok, hogy egyszer elérjük az egy poligon/pixel arányszámot, de azt is figyelembe kell venni, hogy idővel nő a kijelzők felbontása is. Az pedig, hogy egy átlagos otthonban retina-kijelzős monitorok legyenek, még messze van.
Alcatel OT 311 (2001), Alcatel OT 535 (2004), Nokia 6100 (2005), Nokia 2610 (2007), Nokia C5-00 5MP (2012), Xiaomi RedMi Note 2 Prime (2016), Xiaomi Redmi Note 5 (2018), Poco X3 Pro (2022)
-
lujó55
őstag
Szuperjó dolog.
Vajon mi a szűk keresztmetszet? -
oPalRx7
tag
Csöppet tetszik
Inkább "csak" az erőforrásigényre lennék kíváncsi, és hogy pl gpgpu-n leprogramozható-e
-
DrJános
aktív tag
Elképesztően jól néz ki ez az atomos cucc, dogozzanak rajta jó sokat, hogy minél hamarabb dobhassuk a poligonokat
Na jó tudom, hogy nem megy ilyen könnyen, de azért nagyon látványos.
Gép és régi mobilok profilban. jelenlegi mobilom : Samsung Galaxy S10
-
veterán
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
ZeUS2140
aktív tag
Én nem jártam utána mint te, de nekem is felmerült az a kétely ami korábban másokban is, hogy ha ez valóban ilyen, akkor ki fogja kiszámolni? Időszerű lesz az 1kW-os gép? Ha meg "butítanak" rajta, hogy fusson, akkor meg nem így néz ki.
Amúgy az ilyenben mindig az a buktató, hogy a vga gyártók, valamint a M$ mit szól hozzá. Ugyanis, ha nem directx 658 kell hozzá, vagy a teljes vga palettát nem cserélik le miatta a világon, akkor megbukik.
Egy pl., csak a PhysX. Jó volt, szép volt. Csorgott a nyálunk, de alig vett valaki kártyát és alig volt támogatás. Fentről meg jött a magyarázat, hogy ez nem olyan jó, meg nincs értelme... Majd mikor az nV megvette és integrálta egyből jó lett, ez a jövő.hülye ember nincs, csak keveset kérdez...
-
FekaBá
csendes tag
Pontosan én is ezt akartam linkelni
A cikkben az egyik lényeg, az említett szigeten ha minden atom csak 1 byte ( valójában jóval több ) és 8 méteres magassággal számolunk csak akkor is 512 petabyte adat keletkezik
1, hol tárolod?
2, mi az az átviteli sebesség ami ezt betölti neked?
3, hogyan mozgatod meg ?http://blackit.hu \\ Informatikai megoldások mindenkinek
-
Pantal
senior tag
Nagyon tetszik, remélem tudják hasznosítani, és pár éven belül játékokban viszont láthatjuk ezt a technológiát!
Szerk.: Most olvasom, sokan kritizáljátok, nem értek hozzá, reménykedjünk, hogy tudják "finomhangolni", hogy a mai (esetleg holnapi) gépeken elfogadható sebességgel működjön, mindenféle probléma nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
helkis
addikt
ha marad softrender, akkor az intel ezeket megveszi kilóra.. aztán jön lara2...
[ Szerkesztve ]
"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
tzsolesz
nagyúr
Hát ez jól néz ki.
Gondolom a szuperszámítógépeken már megy 5fps-el.
Se baj, milliomos gépkockáknak megfelelő vakítási faktor lesz. -
helkis
addikt
ne legyél ennyire pesszimista!
nekik pont a célhardver hiányzik a jelenlegi poligonos cuccokhoz, ezért nem is fejlesztettek tovább, mert azt az x86 nem tudja kiváltani.. de ide nem kell.. ráadásul a többieknek is újra oda kell ülni a tervezőasztal mellé.."Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
QG
tag
Az artista nem a cirkuszban szokott fellépni?
“Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'” ― Isaac Asimov
-
azbest
félisten
Kamunak hangzik. Attól, hogy atomokból áll valami, még ugyanazokat a problémákat meg kell oldani, ami a poligonoknál is előjött, hogy mi látható és mi nem például. Ezekre megy el sok erőforrás most is.
Rengeteg az ismétlődés a videón, eléggé úgy tűnik, hogy pár részletes objektumot nagyon sokszor lemásolnak. (Mintha lenne is ilyen képessége a mai videokártyáknak)
A magyar szöveggel kapcsolatban azt megjegyezném, hogy az artistákat teljesen hidegen hagyja a grafikus renderelés
-
Supra
tag
Szép a video, meg minden, de ezért bennem is vannak kételyek.
Az biztos, hogy ez akkor válik valóra, amikor majd a video kártyák feldolgozóit átalakítják úgy, hogy az ilyen jellegű renderelést támogassák - addig gondolom csak video formályában lesz elérhető az átlag embernek.
De azért ennek átverés szaga is van, nem is kicsit: a lényegről senki nem beszél. Az teljesen nyilvánvaló, hogy atomokkal jobban lehet modellezni a valóságot, mint háromszögekkel: a nagy kérdés az az, hogy miként lehet egszerűsíteni, modellezni úgy, hogy csak a töredék információra és feldolgozó kapacitásra legyen szükség.
Nem teljesen értem, hogy miben különbözik ez a ray-trace techológiától, aminek a gyakorlati, akarom mondani a real-time megvalósítását az Nvidia már jó pár évvel ezelőtt pedzegette (az összes animációs film így készül már az idők kezdete óta)
Lehet hogy kitaláltak valami hiperszuper módot és algoritmust, de erre konkrétan semmi nem utal a leírás alapján... Arról sem beszélnek, hogy mekkora gép renderelte ezt szoftveresen, lehet hogy 5000 CPU dolgozott rajta...
CSillagkapu rajongók ide -> www.SG-1.hu
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nagyon valószínű, hogy ez nem sparse voxel octree. Nagyon hasonlíthat rá, de ennyi információval az nem lenne ilyen gyors. A többiben igaza van. De röviden le is vannak írva a hírben az utolsó bekezdésnél a buktatók. Ráadásul a videóban a csávó is mondja, hogy az atomokból álló objektumok ismétlődnek, vagyis nem kell őket külön tárolni.
(#20) Angel1981: Az a része a dolognak egyértelmű áttörés, hogy ennyi atommal dolgozik, és ráadásul ilyen sebességgel. Az atomok keresési algoritmusa lehet nagyon hatékony. A buktatók, pedig ott vannak az utolsó bekezdésben, oda egy másik áttörés kell.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jose73
tag
Itt még folytatódik a történet:
[link] -
helkis
addikt
"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
vanhalen
senior tag
Nem értem a többséget, ez csak egy bemutató pre pre pre alfa, hogy ilyet IS lehet. Még nincs készen
-
MongolZ
addikt
Igencsak látványos, ilyen grafika tényleg igazi áttörés lenne! Húszezer éve poligonokat bambulunk, üdítő frissítés lenne egy ilyen látvány!
Sokszor történt már meg a történelemben, hogy egy újdonságra azt mondták, hogy ez lehetetlen, ilyen nincs, szakmailag "bebizonyították", hogy ez nem lehet, aztán mégiscsak sikerült valakinek megcsinálnia... ez van, a hatalmas újdonságoknál mindig nagy a kétkedés. Remélem ez esetben is ez a helyzet és 3-4 év múlva már hasonló látványban lehet részünk!
-
decibel
aktív tag
Nem mondanám szebbnek mint a mai grafika, inkább más. Bizonyos részeken kifejezetten csúnyácska. Máshol vannak a hátulütői. Mások is foglalkoznak voxelekkel, de legalább annyi probléma van vele mint a poligonokkal. Ezeket a marketingrizsában szépen el is sunnyogja emberünk. Animáció? Memória? Mi történik ha nincs szénné instanceolva?
Ráadásként beszkenneli a követ: megvilágítás, árnyékok kampec.
Ami igazán bicskanyitogató az az, hogy úgy állítja be, mintha az egész egy új technológia lenne amit ők találtak fel. Hát a lópikulát.
[ Szerkesztve ]
"you are a monkey poo-poo"
-
azbest
félisten
nem az első eset, hogy átverik az ausztrál kormányt Firepower international
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az animáció kérdéses. A poligonos modelleknél csontváz alapján dolgozunk, de itt ez lehetetlen. Az atomokat (vagy voxeleket) külön kell mozgatni egyesével. Megoldható persze, csak erőforrásigényes. Ahogy írtam, ezért statikus az egész.
A memória is probléma főleg animálás mellett, de teljes jelenetre biztos nem kell betölteni az animálást, elég csak azokra, amelyek számítanak, vagy közel vannak. Ezzel lehet memóriát spórolni. Tulajdonképpen kötelező is.
A mai poligonos játékok is brutálisan építenek az instancingre, mivel a PC-s API-knál a kiadható rajzolási parancsok száma szűkös. Itt is kell az instancing, de elsősorban a memória spórolása miatt. Gyakorlati szempontból ez a legkisebb gond.Azt nem mondták, hogy ők találták fel. A videóban mondják, hogy az orvostudományból szedték az ötletet. Ami új az a motor keresőalgoritmusa. Itt lehet a kulcs a sebességhez. A sparse voxel octree is ezen a ponton gyors, de nem ennyire. Valszeg egy egyedi leképzést írtak, amivel konkrétan keresik azokat az atomokat, amelyek látszanak. A voxelalapú elgondolás buktatói mellett ez valóban óriási előrelépés.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
csib41
aktív tag
komolynak tűnik a grafika ilyen téren való megvalósítása, de mikor lesz/lehet ebből valami?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Évek kérdése. Innentől úgy minimum 3-5 évre tippelek. Az adatok tárolása jelenti a legnagyobb problémát. Az animálás sebességén sokat fog javítani, ha elhagyjuk a többmagos érát, és a processzorokat valóban heterogén módon lehet majd programozni.
Ami rövidtávon elképzelhető (minimum 3 éves távlatban) az egy hibrid rendszer. Ha a játékokban kicseréljük az amúgy is statikus részeket erre a technológiára, és az animált részeket meghagyjuk poligonalapúnak, akkor az már számottevő változás. Ehhez persze egyéni futószalag kell, vagyis a DX-nek kanyec.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Cathfaern
nagyúr
Lehet, hogy hülye ötlet, de az nem megvalósítható, hogy létrehozni egy csontvázat, amihez voxel csoportokat rendelnek? És akkor az animáció a csontváz alapján történne, nem kéne egyesével mozgatni az atomokat. Ez ráadásul eléggé összevág az ő "címkés" rendszerükkel.
Vagy ezzel a rendszer a lényegét vesztené el?[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Cathfaern #32 üzenetére
Ezen már dolgoztak páran, de nem sok eredménnyel. Technikailag megoldható, de azt kellene látni, hogy mi lesz a végeredmény. Ha nem szép, akkor értelmetlen a dolog.
Szerintem a hibrid alkalmazás lehet értékelhető. Ha sikerül a memóriaigényt lecsökkenteni (akár úgy, ahogy flugi írja ... generatív technikával), akkor a statikus részek lecserélhetők a játékokban. Ez tényleg értékelhető jövőkép, de a mai hardverek erre nem igazán jók. Szoftver render kell. A GPU-kba épített fix funkciós futószalagoknak csak részben vennénk hasznát. Aztán a raszterizálás is problémába ütközik, mert az csak poligonalapú felületen működik. Ez egy újabb megoldandó probléma.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
moli.hu
őstag
az Unlimited Detail technológiáról 2010-ben hallhatott először a világ.
2003-as fotok:
[ Szerkesztve ]
-
arn
félisten
akkor ezek most csinaltak egy ilyesmit? [link]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
KevinMulder
tag
Bár egy kicsit azért szkeptikus vagyok, de nem tartom annyira megvalósíthatatlannak a dolgot:
- 512 Peta: van ugye levegő, és az elefánton is látszik, hogy csak a felülete van modellezve, a belseje nem. Ergo kisebb adatmennyiséggel kell játszani.
- Ha jól értelmezem a tulaj válaszát, akkor ez voltaképpen egy speciális voxeleleken alapuló (ami procedurálisan van előkészítve) ray-tracing.
- IMHO az animáció sem megoldhatatlan, ha a leképzésnél a "hit"-et kapott elemnél nem a voxeleket transzformáljuk, hanem magát a sugarat módosítjuk inverzben. Azaz, voltaképpen egy skeletont mozgatunk, a sugarat végigkövetjük, hogy melyik skeleton bounding box-ába ütközik bele. Ha a skeleton valamilyen elmozdulásban volt, akkor csak a sugár belépő paramétereit kell változtatni, hogy a megfelelő atomot megkaphassuk. Így voltaképpen csak nagyon kevés voxellel foglalkozunk per képernyő pixel.(Persze fixme, ha valami butaságot írnék)
-
sirzollee
tag
végre hatalmas fejlődés
-
Cathfaern
nagyúr
válasz mrhitoshi #40 üzenetére
Annyira nem is poén amit mondasz, nyilván egy ilyen rendszer új távlatokat nyitna a por/gáz szimulációnak (Illetve folyadéknak is, bár nagy mélységben az brutális erőforrásokat igényelne, hiszen nem tudod megcsinálni, hogy csak a külsején vannak az "atomok". Gáznál se, de az lényegesen ritkásabb)
[ Szerkesztve ]
-
Rickazoid
addikt
A szkeptikusok számára megjegyezném, hogy az, hogy ma nincs hozzá hardver és szoftver, még nem jelenti azt, hogy a jövőben sem lesz. Ez, amiről szól az egész, szükségszerű lépés, nem ragadhatnak le örökre a poligonoknál, mert egy idő után nem lesz hová fejlődni. Nem biztos, hogy pont az Euclideon fogja megcsinálni gyakorlatban is alkalmazhatóra, de idővel el fog készülni és tényleg lesz olyan, amikor már csak múlt idő lesz a mai csúcsjátékok poligonalapú grafikája. Azt sem hitte volna el senki pár évtizede, hogy telefonokon lehet majd 1920*1080-as felbontású videókat lejátszani, sőt bármekkora ilyen felbontású kijelzőre rá lehet majd kötni őket egy HDMI porton keresztül, ma mégis lassan minden huszadik okostelefon képes erre.
Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.
-
Hokoyumi
tag
nem néz ki ez rossz dolognak
de ha már a reális kinézetre törekednek a fejlesztők, emellé a grafikai megoldás mellé betesznek 1 hasonlóan fejlett fizikai motort és mikor sétálunk az erdőben és a szél meglibbenti a fák levelét az elég sok erőforrást fog magába megenni, melyik levél hogy mennyit merre mozdul, rezeg akármi és ez még csak 1 környezet ezt meg kéne tölteni vmi cselekménnyel isam az lenne a szép ha a grafika meg a fizika összefolyna már ilyen szinten
minden elemnek megadott fizikai paraméterei lennének, tömeg, térfogat, keménység, sűrűség..... és ez befolyásolná az adott mozgásban ugye mikor 1 lövedék becsapódik annak is van 1 mozgási energiája az adott testnek tehetetlensége, keménysége, meg sokminden más ami befolyásolja hogy a becsapódó lövedék mit tesz vele, átmegy rajta a golyó, szétszakítja, esetleg szilánkosra robban tőlle, vagy csak lepattan
ezt tovább fokozva a brutális már az lenne ha megtalálnánk a lepattant összelapult golyót
bár ilyen szinten akár csak 1 falut megalkotni hogy minden pusztítható legyen, reálisan repüljenek szét a törmelékek, füst, porfelhőlenne hardverigénye szépen....
kíváncsi lennék mikorra fog elérni ide a technika, ill mikor lesz ez általános a játékokbanill ha már csontvázról meg mozgatásról volt szó
adott esetben az embereket/állatokat is le lehetne programozni csontváz-izomzat felépítésből és az határozná meg a mozgását, nem lennének esetlen karakterek, nem nézne ki idiótán a mozgásuk
ill arcra is van már 1 létező megoldás vmi hollywoodi stúdió hozta össze, sok 1000 fényképet készítenek az emberről mikor mozgatja az arcizmait, pislog, mosolyog.... mindenről képeket készítenek és ezeket a képeket 1 szoftver képes mozgássá alakítani
vmi csaj volt az első ilyen megalkotott virtuális arc, nagyon durván néz ki mikor beszél nem látni rajta hogy az nem igazi, az a baj elfelejtettem a csaj nevét, a discoveryn volt 1 műsorbaam a korszerű játékokhoz nemértek, nem is láttam max videókat róla
ha már vmi létezik benne amit leírtam bocs, de ilyen szinten kizártnak tartommég 1 példa:
belelősz a fába marad vmi lyuk, az oké, de mikor 1 ágat lősz szét félig majd az a súlyától leszakad mikor belekap a szél na az már vmi lennebocs hogy hosszú lett, ritkán írok de akkor mindent 1be
Amit nem tudsz nem fájl, ilyen a szájber tér. | "Jó lenne még a homokozóba ríni a dömperé"
-
kerelo
senior tag
Hu ez nagyon super lenne.köszi a cikket
Lássanak hát csodát,kicsik és nagyok,a becsületes ember én magam vagyok "bendeguz"
-
TianO
csendes tag
Már régóta van.
Hiszen ki ne emlékezne pl. az Amigás Robinson's Requiemre? Dos alá is megvolt. Atarin is. Kis ablakban futott az igaz a 14MHz-es 1200-esen, de eszméletlen jó volt. A játékélmény! Nem a grafika, mert az kockákból állt. (Google > voxel games)
Ahogy akkor sem, ma sem érett meg rá a játékipar. Szerintem bőven van még mit kiaknázni a vektorgrafikából. Az, hogy a fát, követ kockának állítja be a cég és ezzel szembe helyezi a voxelgrafikát, egy melléfogás. Nyugodtan lehet azt tovább finomítani még, és akkor valóban nem nyolcszög lesz a fa törzse. Ha láttatok már egy több órás renderelt 3D studio vagy Maya képet, ami fotórealisztikus, vagy egy Pixar filmet, na ha azt elérjük real time (otthon!), akkor mondom itt az ideje a váltásnak. -
Janix12
aktív tag
Hát igen amiről te írtál az a már-már tökéletes virtuális való, ha arról beszélünk, hogy az itt érvényez fizikai törvények legyenek 100% a játék részei. És akkor még nem is beszéltünk a kémia realitásról, robbanás és égés, hogy csak kevés példát mondjak... Ezek tükrében nem néhány évnyi fejlesztés van hátra, hanem sokkal több asszem.
Megnéztem én is a videót, szerintem jó út lehet a szebb játékok felé, én úgy gondolom ez meg fogja vetni a lábát és nem is kell sokat várni. Minden nagy vállalat amelyik hardware fejlesztéssel foglalkozik, meglátja majd benne a pénzt és egyenes útja lesz hisz mindenki jól jár ha veszünk egy új processzort a gépbe, vagy egy új vga-t, hogy ezeket valóban láthassuk.. -
julius666
addikt
Jézusom, ekkora kamut. 4-5 részletes modellből összedobtak egy bazinagy szigetet, na bumm. Végtelen voxelszám? Röhög a vakbelem. A legjobb amikor az ürge magyarázza hogy azért néz ki ilyen trágyául az egész mert ők nem művészek. Jah. Bocs de nem, azért néz ki így mert repetitív szar az egész, kár hogy mást nem is tud a motor valószínűleg. Megnézném pl. rendes dinamikus árnyékokat, rendes animációt hogyan számolnak le realtime, nem véletlenül nem látni ilyesmit a videóban (ezt a cikk meg is említi mielőtt valaki leugat ). Ez így annyira nem nagy kunszt.
Egyébként orvostudományban nem azért használnak voxeleket mert az tuti meg menő, high-tech dolog, hanem mert oda az kell, a voxelek által nyújtott előnyökre van szükség, ott nem felületet kell megjeleníteni hanem térfogatot.
A hétköznapi számítógépes grafika esetében viszont nem hiába vertexekkel dolgoznak és 2D-s felületekkel, sokkal kevésbé számításigényes és sokkal jobban skálázható. Kb mint a raszteres grafika vs. raytracing esetében. Nem lehetetlen hogy egyszer majd teljesen áttérünk, de az nagyon-nagyon soká lesz. Egyfajta mixelt modellt inkább el tudok képzelni, sőt, már most is megvan: pl. a részecskerendszerek már most is tekinthetők egyfajta voxeleknek. A raszteres, 2D-s felületekkel dolgozó grafikának túl nagyok az előnyei és még mindig rengeteg potenciál van benne ahhoz hogy csak úgy kihajítsuk az ablakon.
Az meg elég szomorú hogy Abu te felülsz ilyen ordító átveréseknek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz julius666 #48 üzenetére
Nem látom itt azt az orbitális átverést. Amit az ürge bemutat, az valóban megvalósítható, ami meg a dolog problémás része az meg is van említve a cikk utolsó bekezdésében (az igaz, hogy ezt az úriember nem említi, ez egyfajta marketing lehet, engem annyira nem izgat, mert megemlítettem). Akkor mire is ültem fel?
Nagyon sokan felemelik ellene a szavukat, és gyorsan leírják őket, én inkább azon az állásponton vagyok, amin Carmack: ki kell várni a végét. Carmacknek úgyis van tapasztalta a voxeles technológiákkal, hiszen az ID Tech 6-ot arra akarja építeni, korábban már mondta, hogy nagyon sokat tanulmányozza az SVO-t, és lát benne potenciált. Az Unlimited Detail nagyon hasonlít az SVO-ra. Ami problémás ezeknél a technológiáknál az a nagy adatstruktúra, amit tárolni kell, és az animálás. Ezt senki sem vitatja.
Notch is elmondta a blogjában, hogy nem az Unlimited Detail aktuális képességeivel van baja. Ezt a részét lenyűgözőnek tartja, és gratulált is, hogy ilyen szinten megcsinálták, mert ez valóban előrelépés az eddigi szinthez képest. Neki annyi problémája van, hogy nem térnek ki a hátrányokra (megemlítve azt ami a hír utolsó bekezdésében van, animálás és tárolás). Ebben amúgy igaza van, de ez orvosolható azzal, hogy kikapcsolod a videó hangját.A 2D-s felületekben már nincs sok potenciál. Elméleti alapokon ki van dolgozva a DiagSplit tesszellálásra és a quad-fragment mergingre. Az implementálásuk után elérjük azt, hogy egyetlen háromszög kisebb lesz, mint egy pixel. Innen hova lehet tovább fejlődni a 2D-s felületekkel dolgozó grafikánál? A játékok statikus részeit viszont teljesen kiválthatja ez, vagy más ehhez nagyon hasonló elgondolás (pl.: SVO, ahogy azt Carmack vizionálja). Már most is sok játék épít valamilyen szinten a voxeles technológiákra, mert a poligonok esetében a heightmap terepek kialakítása, és a barlangrendszerek kreálása nem kicsit problémás.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Turmoil
senior tag
Végülis lemehetünk szub-atomi szintre is a szimulációval.
Vannak játékok, melyekhez szükséges lehet az élethű grafika, bár engem jobban érdekel a játékmenet. Gyengébb grafikával is lehet jót játszani, persze nem mspaint szintűre gondolokAki tud, és tudja hogy tud, az veszélyes. Tőle féljetek. Aki tud, és nem tudja hogy tud, az bölcs. Tőle tanuljatok. Aki nem tud, és tudja hogy nem tud, az okos. Őt tanítsátok. Aki nem tud, és nem tudja hogy nem tud, az hülye. Őt hagyjátok ..
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Visszaveszi az alapértelmezett tuningot az egyik csúcslapjában az ASUS
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Plazma TV topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Windows 10
- További aktív témák...