Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ren Hoek

    veterán

    Inkább arra kéne keresni a választ (Abutól mondjuk), hogy egy TIER 2-es kártyán mennyi többletterhelést jelent a DX12. Azért erre csak lehet valami tippet mondani... 5-10%? Ez mondjuk olyan esetben, ahol épp hogy kihajtja a procid a VGA-t, bajos lehet. Persze ha minimális pár %, akkor nincs gond.

    Illetve, hogy fél éven belül várható valami komolyabb DX12 cím, vagy Heaven akár, amin lehetne benchmarkolni rendesen? Vagy most is vannak már?

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz #45185024 #184 üzenetére

    Mint felettébb is írták így lesz.

    Viszont tényleg csak annyi a kulcskérdés, hogy a mostani generáción hogy fognak menni a DX12-es játékok. Ennyi. Kissé laikusként így látom:

    Ez pedig két dologtól függ, egyik hogy a Radeonok Tier 3-as bekötést használnak, ami nem igényel többletprocit. A Tier 2-es 970/980 Titán stb pedig valamennyivel több procit fogyaszt. Proci limitnél lehet gond emiatt, ha már amúgy is 100%-on teker a CPU. Bár a DX12-nek ez is volt az egyik célja, hogy a CPU terhét csökkentse.
    Másrészt amit nem igazán tudunk, hogy a Maxwell (2) hogyan támogatja a DX12-őt? Bizonyos részeket emulálva, tehát nem hardveresen. Azt ma még nem tudni, hogy milyen hatással lesz ez a sebességre.

    Viszont a költői kérdés az, hogyha egy fejlesztőre teljesen rá van bízva a dolog, (főleg ha még az NV meg is vette kilóra) akkor mi a célja? Feltehetőleg még mindig sok Maxwell (2) lesz, mert a Pascal csak 2016-ban jön. Tehát nem nagyon tehetik meg, hogy olyan mennyiségű DX12 eszközt használjanak, ami csak emuláció Maxwellen. Mivel még mindig ez a többség kártyája, nem tehetik meg, hogy sokkal rosszabbul fusson - vagy Radeonon meg sokkal jobban.

    Jól látható ez, hogy a DX12 Api overhead tesztben a 290X hozza egy Titan X szintjét, viszont a DX12-es Star Swarm tesztben már annyira nem ez jellemző.

    http://www.anandtech.com/show/8962/the-directx-12-performance-preview-amd-nvidia-star-swarm/3

    Persze ebből levonni következtetést teljesen felesleges, mert egy még ki sem adott dolog, bugos driverekkel stb... Élesben majd egy DX12-es játék fog dönteni. Szóval most ezekből az látszik, hogy a Maxwell nem nagyon fog DX12-ben lemaradni, mert nem fogják engedni. 1-2 év múlva meg már nagyjából mindegy lesz, talán majd visszaemlékeznek rá, hogy "Nvidia megint driverből lebutította az ősrégi Maxwelleket, és emiatt már csak fele FPS-t meg, mint a Pascal/Volta/Fury2 :)" ... A kazán 290X meg még lehet 1-2 év múlva is használható lesz FHD-n. Vagy nem. :) Abszolút jóslás.

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz Raysen623 #193 üzenetére

    Pont emiatt nem lehet előre tervezni, mert a kártyák nem a tényleges teljesítményt mutatják, hanem azt amit a játékfejlesztők kihoznak belőlük. Ez pedig nagyban függ a piactól és attól, hogy a fogyasztóknál milyen kártyák vannak többségben. Hiába van a GCN-ben hardveresen minden, ha nem lesz kihasználva rendesen mert Maxwellen belassulna az emuláció miatt.

    Szerintem eleinte biztosan ez lesz, hiszen nv többség van. Tehát nagyon óvatosan fognak bánni a DX12-es dolgokkal. Másik lehetőség, hogy a mostani GCN-ek pl 10-20%-al jobban futnának DX12 alatt, ha már ki lesz engedve a DX12 gyeplő, mivel kezdenek full támogatású kártyák lenni a usereknél Pascal (szerintem ez kb 1-2 év<) - ekkor elképzelhető, hogy a 980/970 hirtelen hoppon marad, és még az nVidiának sem érdeke életben tartani őket, mert jön az új generáció. Ahogy jól láttuk a butítást a 7-eseknél...

    Arra kéne rájönni, hogy a Maxwell pontosan mit emulál, és milyen sebességcsökkenés várható emiatt. Mert ha alapvető DX12 működési dolgok is emulálva vannak, amik pont a gyorsulásért felelősek (API overhead teszt? 290X vs Titan-X?) akkor nagyobb a baj... ha csak csilivili effektek futnak lassan, akkor nincs probléma, nem fogja vissza a DX12 fejlődését játékokban.

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz Raysen623 #196 üzenetére

    Itt az a baj, hogyha nem tudnak kitalálni valamit még nyáron, és nem szereznek vissza egy kis piacot, akkor nem jönnek be a pénzek. Nem is csődtől kell tartani, hanem az ördögi körtől, hogy egyre kevesebbet tudnak költeni fejlesztésekre - és durván elmaradnak ahogy a procinál is. Intel és nV tele van zs-vel és pusztán fejlesztésből, erőből, pénzből legyőzik VGA részen is.

Új hozzászólás Aktív témák