Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • proof88

    addikt

    Felvetődött a kérdés hogy ha esetleg alulkormányzottá válik a Nissan Micra az összefagyott úton akkor mit kell csinálni. Én mondjuk reflexből is enyhe gázelvételt csinálnék, de hallottam olyan véleményt is, miszerint kicsit jobban meg kell nyomni a gázt és akkor "kihúzza magát a kanyarból" az autó. Meg hogy kis enyhe kormányzás vissza középállás fele hogy visszanyerjenek valamennyi tapadást az első kerekek. Tervben van hogy majd valahol valamikor valami parkolóban próbálgatok ezt azt, de addig is megnéztem az elsőkerekes Honda Type R-rel ugye a havas pályát. Számomra érthetetlen egyébként, én mondhatni hátsókerekes autón "nőttem fel", már ha a felnövés az utóbbi 1 évet jelenti. :D Szép dolog itt is megtalálni TC nélkül a helyes gázpedál-állást kanyar közben: ha nem nyomom eléggé akkor nem gyorsulok eléggé, de ha túlságosan nyomom, akkor meg nem kanyarodok eléggé, bár az talán még jobban megy olyankor, inkább csak a gyorsulás nem lesz akkor sem elégséges, bár néhány kör alatt már nem emlékszem annyira mi volt. De tény, hogy rfactorban is, ha gázelvételt alkalmaztam, nem kanyarodott eléggé és moderált gázadással kanyarodott jobban. Mondjuk az is tény hogy ha csak annyira adok gázt hogy gyakorlatilag lassul a kocsi akkor az alulkormányzottságot idéz elő, mivel enyhén fékezem az első kerekeket, tehát egy erősebb gázadás inkább csökkenti az alulkormányzottságot, amíg nem lesz túlságosan erőteljes gázadás. Lényeg a lényeg, a pár kör alatt amit tettem a hondával azt szoktam meg, hogy kanyarban igenis nyomni kell a gázt, mert akkor jobban kanyarodik a kocsi, mert ha nem nyomom vagy csak alig nyomom akkor alulkormányzott. Gyakorlatilag addig nyomom le a gázpedált amíg azt nem érzem hogy már feleslegesen pörgetem a kerekeket.

    Szóval a gázelvételre növekvő alulkormányzottságra az a magyarázatom, hogy az első kerekek enyhén fékeződnek a motor által és ezért lesz alulkormányzottabb az autó és ezért van az a javaslat hogy egy erősebb gázadást kell inkább alkalmazni. Hátsókerekesnél valahogy jobban tudnám mit kell tenni, ott egyértelműen gázelvétel hiszen a hátsó kerekeket fékezem a motorral. Fontos hogy nem hirtelen mozdulatokra gondolok, csak enyhe változtatásra.

    Mondjuk ezt rfactorban is szoktam alkalmazni, hogy enyhén középállás felé tekerem vissza a kormányt, ha nem akar tapadni az első kerék, hogy egy kis tapadást nyerjek vele és utána megint irány felé tekerem a kormányt. Mondjuk az én kezem egyfolytában mozgatja a kormányt kanyar közben mert stabilabban érzem a kocsit alattam és talán hamarabb feltűnik ha nem tapad.

Új hozzászólás Aktív témák