Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • duvi

    nagyúr

    Elite: Dangerous avagy a nagy visszatérés!

    - 2012 novemberében David Braben és csapata Kickstarter-es kampányt indított, hogy megvalósíthassák sokunk álmát, egy újabb Elite folytatást. 2013 januárjára több mint 1.7 millió fontot sikerült összegyűjteniük a rajongók jóvoltából, így elindulhatott a fejlesztés. A rengeteg munkának és tekintélyes rajongói támogatásnak köszönhetően, 2014. December 16-án hivatalosan is megnyíltak a kapuk és elkezdhettük birtokba venni galaxisunkat.
    Amennyiben az Elite történelmére és több évtizedes útjára vagytok kíváncsiak, akkor ajánlom figyelmetekbe az alábbi cikkeket:
    - Elite: Dangerous előzmények
    - A történet

    - Milyen típusú játék az Elite: Dangerous?
    Az Elite: Dangerous (későbbiekben csak ED) egy hardcore űrszimulátor, melyet a Frontier fejlesztőcsapata készített. Aki egy folyamatosan magas fordulatszámon pörgő űrlövöldére számít, az csalódni fog! Vannak benne pörgős részek is, de alapvetően egy kiegyensúlyozott játékmenetet kapunk, ahol a részletek kidolgozása volt az elsődleges cél. Használatához mindenképpen szükségünk lesz online internetkapcsolatra. Offline nem lehet játszani vele, még Solo (Single) módban sem!

    - Mekkora a gépigénye az ED-nek?
    Hivatalos minimum gépigény:
    Direct X 11
    Quad Core CPU ( 4 x 2Ghz is a reasonable minimum)
    2 GB System RAM (more is always better)
    DX 10 hardware GPU with 1GB video ram
    Nvidia GTX 260 or ATI 4870HD
    Internet connection
    Supported Operating Systems:
    Windows 7.x
    Windows 8.x

    A maximális látványvilághoz (ami lenyűgöző!) természetesen erősebb konfiguráció fog kelleni, de szerencsére nem követték napjaink AAA kategóriás játékainak a trendjét. Egy manapság közepesnek mondható configgal is gyönyörű látványt és játszható sebességet kapunk.

    - Szeretném megvásárolni a játékot, de nem tudom, hogy hol és minként juthatok hozzá?
    Egyelőre a hazai üzletekben nem kapható a játék.
    Jelen pillanatban csak és kizárólag külföldről tudjuk megvásárolni, mégpedig az ED online storeban. A digitális verzió ára: 49.99€ Amennyiben szeretnénk dobozos kiadást a polcunkra, akkor további 15.00€-ért rendelhetünk Boxed - Upgrade Editiont. 2014. December 16. előtt lehetőség volt megvásárolni a Mercenary Edition kiadást, mely számos extrát tartalmazott. Sajnos ez a kiadás már nem rendelhető!

    - Kell-e havidíjat fizetni a játékért?
    Nem kell. Elég a játékot megvásárolni. Onnantól korlátlanul használhatjuk.

    - Megvettem a játékot, de honnan tudom letölteni és telepíteni?
    Sikeres fizetés után az ED storeban regisztrált fiókunkban, a My Downloadable Products fülön találjuk a megvásárolt játékot. Itt csak rá kell nyomni a Download ikonra és letöltődik a Client-Installer.exe. Ezt kell elindítanunk a gépünkön és elkezdődik a kliens telepítése. Durván 4GB szabad helyre lesz szükségünk a jelenlegi méret alapján. Telepítés megvolt, jöhet az első indítás! Első alkalommal, miután beírtuk a mail címünket és jelszavunkat, kérni fognak tőlünk egy ellenőrző kódot (authentikációs kód). Ezt a kódot az ED-hez regisztrált mail fiókunkba küldik el. Innen kimásolva a kódot beilleszthetjük a megfelelő ablakba és ezzel végeztünk is az adminisztrációs procedúrákkal.

    - A jelenlegi kiadáshoz várhatóak-e további tartalmak?
    Igen. Patch formájában kapunk apróbb bővítéseket. (pl. új hajótípusokat)
    Ezenkívül tervbe vannak véve nagyobb kiegészítők is, melyek később, fizetős DLC formájában érkeznek.(FPS, Planetside … modulok)

    - Az első lépések.
    Azt tanácsolom minden kezdő játékosnak, hogy szánjon egy kis időt a beépített Training funkciókra!
    Sok felesleges idegeskedéstől és csalódástól kíméljük meg magunkat, ha végigmegyünk mind a 10 training küldetésen! Nagyon jól végigvezet minket az alapokon és a segítségével gyorsan elsajátíthatjuk a hajók irányítását, dokkolását vagy a harci manővereket. Ezenkívül érdemes megnézni a folyamatosan bővülő Pilot Training Seriest is.

    - Játékmódok és lehetőségek.
    Nagyon leegyszerűsítve a jelenlegi játéklehetőségeink:
    a. kereskedelem
    b. küldetések
    c. kalózkodás
    d. fejvadászat
    e. bányászat
    f. felfedezés

    Megemlítem még a Conflict zónákat (kb. PvP Arenának tekinthetők), ahol állandó harcok folynak. Open Playben játékosok és NPC-k egyaránt harcolnak ezekben a zónákban. Aki gyakorolni szeretné az űrharcot, annak ideális hely. Persze mindenki vegye számításba, hogy itt is kilőhetik a hajónkat! ;)

    A Start gomb megnyomása után az alábbi három játékmód közül választhatunk:
    1. Open Play (durván a world PvP megfelelője, más játékosok és NPC-k is látszanak)
    2. Private Group (cooperative játékmód, ahol csak a parti tagok és az NPC hajók látszanak)
    3. Solo (single player játékmód, rajtad kívül csak NPC hajók látszanak)

    Bármelyik játékmódot is választjuk, ugyan abban az univerzumban fogunk játszani! Csupán a láthatóság fog változni a kiválasztott játékmód alapján. Pl. ugyan azokat a piaci árakat fogjuk látni Soloban, mint Open Playben. A három játékmód között szabad átjárás van. Ugyan azzal a karakterrel bármikor átmehetünk Solo játékba, vagy Private Groupba. Megmaradnak hajóink és az aktuális vagyonunk is. Kicsit részletesebb leírás az érdeklődők, friss játékosok részére.

    - Milyen játékvezérlőkkel játszhatunk?
    - Egér+billentyűzet
    - Gamepad
    - Joystick
    - Hotas
    A felsoroltak közül az utolsó kettő az ajánlott, de természetesen ezek nélkül is lehet játszani Játékvezérlőkről részletesebben.

    - Fontosabb linkek:
    Elite: Dangerous official website
    Elite: Dangerous Magyar oldala
    Elite: Dangerous Onlne Store
    Elite: Dangerous Wiki
    Elite: Dangerous hírlevél archívum
    Frontier Developments Youtube csatornája

    [ Szerkesztve ]

  • duvi

    nagyúr

    Elite: Dangerous avagy a nagy visszatérés!

    - 2012 novemberében David Braben és csapata Kickstarter-es kampányt indított, hogy megvalósíthassák sokunk álmát, egy újabb Elite folytatást. 2013 januárjára több mint 1.7 millió fontot sikerült összegyűjteniük a rajongók jóvoltából, így elindulhatott a fejlesztés. A rengeteg munkának és tekintélyes rajongói támogatásnak köszönhetően, 2014. December 16-án hivatalosan is megnyíltak a kapuk és elkezdhettük birtokba venni galaxisunkat.
    Amennyiben az Elite történelmére és több évtizedes útjára vagytok kíváncsiak, akkor ajánlom figyelmetekbe az alábbi cikkeket:
    - Elite: Dangerous előzmények
    - A történet

    - Milyen típusú játék az Elite: Dangerous?
    Az Elite: Dangerous (későbbiekben csak ED) egy hardcore sandbox űrszimulátor, melyet a Frontier fejlesztőcsapata készített. Aki egy árkád űrlövöldére számít, az csalódni fog! Kicsit megtévesztő lehet az Official Elite: Dangerous Launch Trailer, mivel itt jóval pörgősebbnek látszik a játék, mint valójában. A valóság kb. így néz ki: Trailer és PVP combat in wings. Vannak benne pörgős részek is, de alapvetően egy kiegyensúlyozott játékmenetet kapunk, ahol a részletek kidolgozása volt az elsődleges cél. Használatához mindenképpen szükségünk lesz online internetkapcsolatra. Offline nem lehet játszani vele, még Solo (Single) módban sem!

    - Mekkora a gépigénye az ED-nek?
    Hivatalos minimum gépigény:
    Direct X 11
    Quad Core CPU ( 4 x 2Ghz is a reasonable minimum)
    2 GB System RAM (more is always better)
    DX 10 hardware GPU with 1GB video ram
    Nvidia GTX 260 or ATI 4870HD
    Internet connection
    Supported Operating Systems:
    Windows 7.x
    Windows 8.x

    A maximális látványvilághoz természetesen erősebb konfiguráció fog kelleni, de szerencsére nem követték napjaink AAA kategóriás játékainak a trendjét. Egy manapság közepesnek mondható configgal is gyönyörű látványt és játszható sebességet kapunk.
    - Milyen játékvezérlőkkel játszhatunk?
    - Egér+billentyűzet
    - Gamepad
    - Joystick
    - Hotas
    A felsoroltak közül az utolsó kettő az ajánlott, de természetesen ezek nélkül is lehet játszani.
    Játékvezérlőkről részletesebben.

    - Szeretném megvásárolni a játékot, de nem tudom, hogy milyen platformra érhető el és minként juthatok hozzá?
    Jelen pillanatban erre a 3 platformra érhető el a játék: Pc, Mac, Xbox One
    Az Xbox One kiadás még csak egy korai hozzáférésű verzió, mivel a végleges kiadásra még várni kell! Hazai üzletekben nem kapható az ED.

    Beszerzési lehetőségek:
    - Az ED online storeban vásároljuk meg. A digitális verzió ára: 49.99€ !
    Amennyiben szeretnénk dobozos kiadást a polcunkra, akkor 55.00€-ért rendelhetünk DVD Full Editiont.
    - Második lehetőségünk a Steam Store. Itt csak a digitális kiadást tudjuk beszerezni, szintén 49.99€ áron.
    2014. December 16. előtt lehetőség volt megvásárolni a Mercenary Edition kiadást, mely számos extrát tartalmazott. Ez a kiadás már nem rendelhető!

    - Kell-e havidíjat fizetni a játékért?
    Nem kell. Elég a játékot megvásárolni. Onnantól korlátlanul használhatjuk.

    - Megvettem a játékot, de honnan tudom letölteni és telepíteni?
    A Steames verzió letöltését/telepítését nem részletezném, mivel elég egyértelmű.
    ED Online webshop. Sikeres fizetés után az ED storeban regisztrált fiókunkban, a My Downloadable Products fülön találjuk a megvásárolt játékot. Itt csak rá kell nyomni a Download ikonra és letöltődik a Client-Installer.exe. Ezt kell elindítanunk a gépünkön és elkezdődik a kliens telepítése. Durván 4GB szabad helyre lesz szükségünk a jelenlegi méret alapján. Telepítés megvolt, jöhet az első indítás! Első alkalommal, miután beírtuk a mail címünket és jelszavunkat, kérni fognak tőlünk egy ellenőrző kódot (authentikációs kód). Ezt a kódot az ED-hez regisztrált mail fiókunkba küldik el. Innen kimásolva a kódot beilleszthetjük a megfelelő ablakba és ezzel végeztünk is az adminisztrációs procedúrákkal. Az authentikációs lépések a Steames verzióra is érvényesek!

    - A jelenlegi kiadáshoz várhatóak-e további tartalmak?
    Igen. Patch formájában folyamatosan érkeznek kisebb javítások és nagyobb tartalmi bővítések. Ezenkívül tervbe vannak véve nagyobb fizetős kiegészítők is, melyek később, DLC formájában érkeznek majd.(FPS, Planetside … modulok)

    - Az első lépések:
    Először is kihangsúlyoznám, hogy az ED nem egy „háromgombos” játék! Tanulni kell az irányítását és a kezelését. Ellenkező esetben csak szenvedésben lesz részünk. Azt tanácsolom minden kezdő játékosnak, hogy szánjon egy kis időt a beépített Training funkcióra! Nagyon jól végigvezet minket az alapokon és segítséget nyújt, hogy gyorsan elsajátíthassuk a hajónk irányítását, dokkolást vagy a harci manővereket. Ezenkívül érdemes megnézni a folyamatosan bővülő Pilot Training Seriest is.

    - Játékmódok és lehetőségek:
    Nagyon leegyszerűsítve a jelenlegi játéklehetőségeink:
    a. kereskedelem
    b. küldetések
    c. kalózkodás
    d. fejvadászat
    e. bányászat
    f. felfedezés
    g.powerplay (az előző lehetőségek kombinációja)

    - Powerplay, avagy a Hatalmasságok játéka. Ez egy nemrégiben megjelent tartalmi bővítés, melynek keretében egy kiválasztott Hatalmasságot szolgálhatunk. A Hatalmak embereket és szervezeteket képviselnek, akik az emberiség által uralta űrben versengenek a területekért. A Hatalmak területét az általuk uralt, és közvetlenül irányított rendszerek teszik ki. Bővebben a Powerplayről.
    - Megemlítem még a Conflict zónákat (kb. PvP Arenának tekinthetők), ahol állandó harcok folynak. Open Playben játékosok és NPC-k egyaránt harcolnak ezekben a zónákban. Aki gyakorolni szeretné az űrharcot, annak ideális hely. Persze mindenki vegye számításba, hogy itt is kilőhetik a hajónkat!

    - A Start gomb megnyomása után az alábbi három játékmód közül választhatunk:
    1. Open Play (durván a world PvP megfelelője, más játékosok és NPC-k is látszanak)
    Ebben a játékmódban látjuk a többi playert és az NPC hajókat is. Bárki bármit csinálhat, értem ezalatt a szabad lövöldözést is J Ha ahhoz van kedvünk, akkor megtámadhatunk minden hajót, legyen az valódi játékos, vagy NPC hajó. Persze ennek lesznek következményei is. A támadó fejére vérdíjat tűznek ki az ártatlan hajó kilövésért és Wanted státuszt kap. Minél több civil hajót semmisítünk meg, annál nagyobb lesz a vérdíj összege és egyre hírhedtebbek leszünk. Ez a játékstílus a kalózoknak ajánlott. Ha van kalóz, akkor természetesen van fejvadász is! A fejvadász játékosok a Wanted státuszú hajókat keresik, és ezek levadászásából szereznek bevételt. Minden kilőtt körözött hajó után megkapják a vérdíjat. Open Playben lehetőségünk van Wingeket alkotni. Ez egy maximum 4 főből álló kötelék, ahol a játékosok csapatban játszanak és az elért eredményeken is osztoznak.

    2. Private Group (cooperative játékmód, ahol csak a parti tagok és az NPC hajók látszanak)
    Abban az esetben, ha ezt a játékmódot választjuk, akkor CSAK a parti tagokkal és az NPC karakterekkel találkozunk. Más játékos nem tud belépni ebbe a játékba és nem is látjuk őket. Haveri társaságoknak ajánlott lehetőség, akik nyugiban szeretnék felfedezni a galaxist. Itt is van lehetőségünk Wingeket alkotni.

    3. Solo (single player játékmód, rajtad kívül csak NPC hajók látszanak)
    Majdnem ugyanaz, mint a Private Group, csak itt magunk vagyunk az egész galaxisban az NPC játékosokkal. Nem fogunk találkozni valódi játékosokkal és ők se fognak látni minket. Ez az a játékmód, ahol van időnk kiismerni a minket körülvevő világot. Viszonylagos biztonságban tanulhatunk, gyakorolhatunk, amíg nekünk tetszik. Természetesen az NPC hajók azért itt is „szórakoztatni” fognak minket.

    - Megvan az első hajóm!
    Az első hajónk egy Sidewinder lesz. Ez egy általános célú kezdőhajó, alapmodulokkal. Amíg nem fejlesztjük, addig nyugodtan kísérletezgethetünk, mivel ha megsemmisül, ingyen visszakapjuk. Fejlesztett vagy új modulok esetében, már biztosítási díjat kell fizetnünk, ha vissza szeretnénk kapni a hajónkat!

    A játékban elérhető hajók listája és paramétereik

    - Repülési alapok:
    Hajónkat három tengely mentén tudjuk elforgatni:
    - Yaw (a hajó orrát jobbra vagy balra fordítja)
    - Pitch (bólintás, amivel a hajó orrát le-fel mozdíthatjuk)
    - Roll (gördülés, amivel a hajónk hosszanti tengelye mentén fordulhatunk el)

    Fenti hármas mellé kapunk még plusz manőverezési lehetőségeket is:
    - Thrusterek: manőverező fúvókák, melyek segítségével függőleges és oldalirányú mozgásokat végezhetünk.
    - Flight Assist: repülés rásegítés, melynek használatával légköri manőverezést kapunk. Viszont ennek kikapcsolásával, átváltunk a csillagközi fizika szabályaira. Konkrétan a súlytalanság törvényei fognak érvényesülni manőverezéskor (pl. nehezebb megállni, viszont könnyebb fordulni)
    - Boost Speed: extra gyorsítás, mely csak rövid ideig tart. Használatakor nem csak a sebességünk ugrik meg, hanem a fordulékonyságunk is megnő, ami harci manővereknél nagyon jól jön.

    Ezek a képességek önmagukban is hasznosak, de harc közben csak együttes használatukkal tudunk az ellenfelünk fölé kerekedni! Ez elég ijesztően hangzik egy kezdő pilótának, de némi gyakorlással mindenki elsajátíthatja az űrharc rejtelmeit.

    Háromféle térben tudunk utazni:
    - Normál térben, ami a leglassabb, viszont itt történik a legtöbb interakció.
    - Supercruise mód a rendszereken belüli hosszabb utazásokra használható.
    -Hipertérben hatalmas távolságokat tudunk megtenni, de csak a rendszerek közötti ugrásokra használhatjuk.
    A beépített gyakorlóküldetések és a Pilot Training Series videók ellenére előfordul, hogy a kezdetekkor gondot okoz a hajónk irányítása. Leggyakoribb probléma a Supercruise (SC) módból való kilépés szokott lenni.
    "SC-ből hogyan lehet kilépni? Lassítanom kell folyamatosan?"

    Összefoglalva a SC-ből kilépés menetét:
    Hipertérből kiugráskor állítsuk célra a hajónkat. Ha ez megvolt, akkor mehet a padlógáz (néha felugrik a lassítás figyelmeztetés, ilyenkor vegyük vissza a kék tartomány csúcsára, aztán mehet újra maxon). Amikor az érkezési idő 0,10 körül jár, akkor rákészülünk, 0,07-nél pedig gyorsan visszavesszük a kék tartomány közepéig a gázt. Innentől csak tartani kell az irányt és a fedélzeti computer automatikusan csökkenti a sebességünket, egészen a kiugrás pillanatáig. Ha 0,06 alá esik az idő, akkor már nem tudjuk megakadályozni a túlszaladást. Ilyenkor teljesen visszavesszük a gázt és megvárjuk, hogy lelassuljon a hajónk, majd visszafordulunk a célpontunk felé és újrakezdjük a megközelítést. Amennyiben nagyon közel van az állomás és tutira akarunk menni, akkor egyből beállíthatjuk a kék tartomány közepére a sebességet. Onnantól csak célon kell tartani a hajónkat, egészen a kiugrásig.

    - Repülőőők! Csak hogy szálljak le? Avagy a dokkolás rejtelmei:
    Minden esetben dokkolási engedélyt kell kérni, mielőtt nekikezdünk a leszállásnak!
    Ezt a következőképpen tehetjük meg (default bill. kiosztás esetén):
    1. Megnyomjuk az 1-es gombot a billentyűzeten. Ekkor felnyílik a bal oldali menü ablakunk.
    2. Itt kiválasztjuk a Contacts fület és kijelöljük az állomásunkat a listából.
    3. Amennyiben rajta van a kurzorunk, akkor nyomunk egy space billentyűt.
    4. Az ennek hatására felnyíló almenüből kiválasztjuk a Request Docking opciót, és itt is nyomunk egy spacet.

    Ezzel elment a dokkolási kérelmünk az állomás felé. Ha minden jól megy, akkor azonnal megkapjuk a dokkolási engedélyt. Ilyenkor a központi HUD felső részén, kék színnel megjelennek a dokkolási paramétereink. Hányas platformra szól és mennyi ideig érvényes még a leszállási engedélyünk. Maximum 10 percünk van a dokkolásra. Ha kifutnánk az időből, akkor még előtte gyorsan el kell hagyni az állomást, mert nemes egyszerűséggel szétlőnek minket!

    Mivel itt mindenki jól képzett pilóta, ezért ilyesmi fel se merül bennünk … :) Ott tartottunk, hogy megvan az engedélyünk és elkezdtük a leszállási folyamatot. Először is keressük meg a nekünk kiosztott platformot a számozás alapján. Ha rossz platformra kezdenénk leszállni, egyből jön a figyelmeztetés, hogy „tünés onnan”! Fontos megjegyezni még, hogy CSAK „menetirány” felől lehet leszállni! Magyarán nem mindegy, hogy melyik irányból kezdjük meg a leszállást! Közelítsük meg a számunkra kijelölt dokkolót és közben fokozatosan lassítsunk.
    Elengedhetetlen művelet a futómű (Landing Gear) kiengedése! Ezt semmiképpen ne mulasszuk el! Amint a platform fölé érünk és elkezdünk ereszkedni, megjelenik egy célkereszt a központi kijelzőnkön. Az a lényeg, hogy a hajónkat a célkereszt közepébe navigáljuk. Ilyenkor már NAGYON lassan manőverezzünk! Segítségül kapunk egy hangjelzést, és kék színűre vált a célkeresztünk közepe, ha megfelelő pozícióban vagyunk. Ekkor csak le kell ereszteni a hajónkat, szép lassan. Szuperek voltunk, sikeresen dokkoltunk!

    - Landolás után három lehetőséggel szembesülünk:
    Starport Services (itt intézhetjük üzleti ügyeinket az állomásokon)
    Enter Hangar (az első pont lehetőségein felül itt tudjuk managelni a hajónkat)
    Launch (ez az indulási parancs, amit ha kiadtunk, már nem tudjuk leállítani a folyamatot!)
    A Launch parancs kiadása után 5 percünk van elhagyni az állomást!

    - Az állomásokon a következő lehetőségek közül választhatunk:
    tankolni, javítani, lőszert vásárolni, térképadatokat venni - eladni, új hajókat vásárolni, hajóink felszerelését módosítani, különféle küldetésekből válogatni, a piacokon árukat venni - eladni, büntetéseket kifizetni, vérdíjakat bezsebelni. Remélem nem felejtettem ki semmit :)

    Vannak kisebb outpostok (állomások), ahol a felsorolt szolgáltatások közül csak néhány érhető el.

    - Hajómodulok:
    Az összes hajó moduláris felépítésű, ami a hajók sokszínűségét biztosítja. Ennek következtében két játékos ugyan azon hajótípusa, lényegesen eltérhet egymásétól. Mindenki tetszése szerint alakíthatja ki a hajója felszerelését, annak függvényében, hogy milyen célra szeretné használni.
    Internal modulok (belső modulok)
    Hardpoints (elsősorban harci és védelmi modulok)
    Livery (hajófestés és dekorációs lehetőségek)

    - Gyakran előforduló fogalmak és rövidítések:
    RES - Resource Extraction Site
    Bányászásra alkalmas hely a bolygók gyűrűrendszereiben, de mindenki fejvadászatra használja, mivel itt lehet a leggyorsabban a legtöbb wanted hajót kifogni.
    CZ - Conflict Zone
    Háborús övezet. Ha egy rendszerben háború van, az ezekben folyik. Oldalt kell választanod (balkéz menü - options fül) és mehet a haddelhadd. Itt büntetlenül lőhetsz ki mindenkit, sőt a választott fél még fizet is neked a kilőtt ellenséges hajók után.
    CG - Community Goal
    A Galnet híreiből lehet általában kikövetkeztetni, hogy hol indul community goal, illetve lelkes játékostársaink ehol gyűjtik csokorba az éppen futó eseményeket: Active Community Goals Thread
    Az érintett állomáson a bulletin boardon lehet feliratkozni, ugyanúgy, mintha küldetést vállalnál.
    - Eddig négyféle küldetéstípus volt: felfedezés, szállítás, fejvadász, háborús zóna.
    Felfedezés: az adott állomásnak add el az eploration data-idat. Megéri, ha egyébként is felfedeznél, az eladott adatok ára felett még némi pluszpénz is üti az ember markát.
    Háborús zóna: adott frakció oldalán, az adott conflict zone-ban kell harcolni, életre-halálra. Ez is megéri, a kifizetett combat bond-okon túl szintén kapsz némi extra kp-t, ráadásul fel lehet venni mellé ugyanarra a conflict zone-re vonatkozó sima küldetést is.
    Szállítás: adott állomásra, adott árut kell szállítani, valamely nemes cél érdekében (capital ship építés, terraformálás, járvány megfékezése stb.). Na ehhez már elhivatottság és szerepjátékos lélek szükségeltetik, mert nagyon nem érné meg egyébként foglalkozni vele. Túl nagy haszon nincs a szállított árukon, vagy, ha van is, a közeli készletek hamar kimerülnek.
    Fejvadász: wanted hajókat kell kilőni, és a bounty-t (fejpénzt) a CG kiírásában megadott helyen beváltani. Ez a típus egyébként a legjövedelmezőbb CG

    Kétféle jutalom jár a résztvevőknek a goal lejártakor, a hozzájárulás arányában járó pénzjutalom, és sikeres teljesítésért (legalább a goal első lépcsőjét teljesítette a közösség) járó globális jutalom. Ez utóbbi lehet árengedmény hajóra, felszerelésre, vagy valamilyen árura. A global reward miatt érdemes lehet a szállítós küldetésekbe is beugrani. A hajóra, felszerelésre vonatkozó árengedmény azért is megéri, mert így a biztosítási érték is alacsonyabb lesz.

    Rövidítések:
    SC - Supercruise
    ID - Interdiction
    PP - Power Plant
    PD - Power Distributor
    FSD - Frame Shift Drive
    FS – Fuel Scoop
    LS – Life Support
    SB - Shield Booster
    SCB - Shield Cell Bank
    SG – Shield generator
    KWS - Kill Warrant Scanner
    HSL - Heat Sink Launcher
    USS - Unidentified Signal Source
    WSS - Weak Signal Source
    SSS - Strong Signal Source

    PH ED topic egyedi rövidítések:
    IPSZ - Idióta Pilóták Szövetsége (van néhány elismert tagunk :D )
    BSE - Best Ship Ever: Imperial Clipper (Birodalmi rajongók véleménye ;] )

    - Powerplay alapfogalmak:
    Minor crime - szabálysértés
    - tilosban parkolás
    - csempészés (csak ha lebukunk vele)
    - szemetelés (az állomás hatósugarában kiszórjuk a rakományunkat, vagy Cahff Launchert használunk)
    - no fire zone-on belüli gyorshajtásból (100m/s feletti sebesség) eredő karambol a vétlen fél pajzsának, vagy hajótestének sérülése esetén
    - áruszállító küldetés végrehajtásához kapott rakomány privatizálása

    Major crime - bűncselekmény
    - clean hajó megtámadása (a baráti tűz sebzésküszöbét lazábbra vették, és ezentúl PC-kre is érvényes), "interdiktálása", kilövése
    - bírság 7 napon belüli befizetésének elmulasztása
    - no fire zone-on belüli gyorshajtásból eredő karambol a vétlen fél hajójának megsemmisülése esetén

    Fine - bírság
    - szabálysértés elkövetése miatt kirótt pénzbüntetés. Ez lehet aktív, vagy legacy - megmaradó, örökölt

    Bounty - vérdíj
    - bűncselekmény elkövetőjének kilövéséért járó pénzjutalom. Ez lehet aktív, vagy dormant - inaktív, alvó, lappangó

    A kirótt bírságok az eddigi 24 óra helyett 7 napig befizethetőek, mielőtt vérdíj válna belőlük.
    Az aktív vérdíjakat a helyi frakciók (minor faction) tűzik ki, és az ő fennhatóságuk alatt lévő területeken érvényes. Aktív vérdíjakat nem lehet pénzben megváltani és 7 napig élnek.

    Aktív vérdíj megszűnése:
    - ha a vérdíjat észlelik és kilövik a hajónkat, a vérdíj kifizetésre kerül
    - ha a hajónk megsemmisül a vérdíj észlelése és kifizetése nélkül: a vérdíj inaktívvá válik és ezután csak az azt kitűző frakció hatóságai észlelhetik újra
    - ha lejár a 7 napos határidő a hajónk kilövése nélkül
    - ha a inaktív vérdíjat 7 napig nem észlelik újra

    Inaktív vérdíj további sorsa:
    - ha az inaktív vérdíjat észlelik, akkor újra aktívvá válik további 7 napig
    - ha az inaktív vérdíj 7 napos lejárati határideje alatt újabb bűncselekményt követünk el, akkor az azért kapott vérdíj mellé az inaktív vérdíj is aktiválódik, a 7 napig tartó ketyegéssel együtt

    A vérdíj megszűnése után tiszták leszünk, de a kitűzött vérdíj összegének megfelelő megmaradó bírságot kapunk, ez soha nem évül el és területileg ugyanoda érvényes, ahova az eredeti vérdíj is szólt. Amennyiben olyan frakció fennhatósága alá tartozó állomáson kezdünk újra, akiknek "tartozunk" megmaradó bírsággal, akkor annak összege hozzáadódik a visszavásárlási költségekhez. Az egy frakció által kitűzhető vérdíjak összege maximált, de a megmaradó bírságoké nem.

    - Hasznos tippek kezdőknek:
    Kezdőhajónk raktere minimális, hatótávolsága csekély, pénztárcánk majdhogynem üres. Az első napokban nagyon elveszettnek érezhetjük magunkat ebben a hatalmas univerzumban, de nem kell megijedni/feladni! Először is nagyon fontos, hogy olyan küldetéseket vállaljunk el, amiket meg is tudunk csinálni!
    - Szállítós vagy csempész küldetésekből csak azokat vállaljuk el, ahol adják az árut is, amit el kell szállítanunk. Ahol nekünk kell beszerezni, azokat passzoljuk.

    - Fejvadász vagy egyéb combat küldetéseket passzoljuk, mivel a hajónk felszerelése és harci tapasztalatunk minimális.
    - Csempész küldetést csak kis állomásokra (Outpost) vállaljunk el, mivel ezeken nincs cargo scannelés, amivel lebukhatnánk. Minden nagyobb állomáson lescannelik a beérkező hajókat, aminek az elkerüléséhez külön felszerelés és taktika szükséges.
    - Mindig használjuk a Basic Discovery Scannert, amikor új rendszerbe lépünk, mivel a felfedezéssel is tudunk pénzt keresni. Az első időkben, ez a pár ezer credit plusz bevétel is jól fog jönni.
    - Első fejlesztésünk a hajó cargo kapacitásának a bővítése legyen. Ezáltal sokkal több küldetés lesz elérhető és több árut is tudunk szállítani.
    - Kezdőhajónkat nem érdemes túlságosan fejleszteni. Amint összejön a pénz egy Haulerre vagy Adderre, egyből váltsunk át árra. A régi hajónkat eleinte érdemesebb eladni, hogy ne álljon benne a pénzünk. Későbbiek során, már elkezdhetjük gyűjteni is a hajókat, ha épen ehhez van kedvünk.
    - Mindig tartalékoljunk pénzt a hajón biztosítására (Insurance cost), amelynek aktuális értékét a jobb oldali panelen tudjuk ellenőrizni.

    - Fuvarozásra felszerelt hajóval ne álljunk le harcolni. Ha utazás közben kiszednek ID-vel és nem akarunk/tudunk harcolni, akkor az ID kezdetekor vegyétek vissza a gázt nullára és engedjétek el a hajó irányítását.

    Ennek következtében nem tudják kiütni az ugróhajtóműveteket, aminek köszönhetően rövid idő múlva újra eltudtok ugrani a támadó hajó elől.
    - Mindig használjátok az energiaelosztást. A Power Distributor segítségével tudjuk szabályozni, hogy mikor melyik főegység (SYS, ENG, WEP) kapjon több energiát.

    Pl. meneküléskor minden energiát a hajtóműre és a pajzsra tegyünk. Ezáltal gyorsabb lesz a hajónk és több találatot fog kibírni a pajzsunk. Ilyenkor a fegyverekre fölösleges, mivel nem akarunk harcolni.
    - Használjuk ki a modularitást! Pl. ha szállítani akarunk, akkor a lehető legtöbb internal modult cseréljük le cargora, hogy megnöveljük a rakterünk kapacitását. Kezdetben érdemes meghagyni a pajzsgenerátort (SG), hogy jobban védett legyen a hajónk.
    - Fejlesztéskor figyeljünk a hajónk energiaigényére. Ha több az energiafelvételünk, mint amit a generátor (PP) ki tud szolgálni, akkor végzetes leállás történhet! Bizonyos határig túlterhelhetjük a rendszert, ha a modulok prioritását megfelelően beconfiguráljuk.
    - Amikor csak lehet, tankoljunk! Senki nem örülne, ha a csillagok között ragadna, mert kifogyott az üzemanyaga.

    Létezik a játékban „tankoló modul” (FS), melynek a segítségével tudunk tankolni a megfelelő csillagokból is. Ha mégis kifogynánk, akkor két lehetőségünk van. Vagy benyomjuk az önmegsemmisítést és ezután egy állomásnál respawnolunk (újraéledünk) a biztosítási pénz kifizetése után, vagy megkérjük egy haverunkat, hogy hozzon nekünk üzemanyagot.
    - A D-s modulok a legkönnyebbek. Fejlesztéskor érdemes ezt figyelembe venni, mivel ezekkel a modulokkal tudjuk a legnagyobb ugrótávolságot elérni.
    - Harc közben kilőhetik a szélvédőnket. Ilyenkor automatikusan bekapcsol a létfenntartó rendszer (Life Support) és kiírja, hogy hány percre elegendő oxigénünk maradt. Ilyenkor célszerű a leggyorsabban a legközelebbi állomásra repülni.
    - Fegyvervásárlás után mindig állítsuk be a firegroupokat.

    - Az ugrótávolságunk az aktuális terhelés szerint változik. Áruval megpakolva csökken az ugrótáv.

    - Addig nem tudunk ugrani, amíg a közelünkben van egy nagyobb objektum. Pl. az állomásról felszállva nem tudunk egyből elugrani. El kell távolodni tőle egész addig, amíg kialszik a Mass Locked jelzés.

    - Figyeljünk a pajzsunk állapotára. Ez az első védelmi vonalunk. Amíg fent van a pajzs, addig nem sérül a hajótest.

    - Fontosabb linkek:
    Részletesebb leírás az új játékosok részére
    Elite: Dangerous official website
    Elite: Dangerous Magyar oldala (oldal tetején saját Teamspeak elérhetőség)
    Magyar nyelvű tutorialok
    Magyar játékosok az ED univerzumában
    Onlne Store
    Frontier You Tube csatornája
    Kornelius Briedis You Tube csatornája
    Elite: Dangerous Wiki
    Elite: Dangerous hírlevél archívum
    ED Shipyard (hajótervező oldal)
    Coriolis (hajótervező oldal)
    Elitetradingtool (rajongói kereskedő adatbázis)
    Active Community Goals Thread (aktuális közösségi questek)

    Hotas driver linkek:
    Thrustmaster T Flight Hotas X
    Saitek (Mad Catz) driverek

    [ Szerkesztve ]

  • duvi

    nagyúr

    Elite: Dangerous avagy a nagy visszatérés!

    - 2012 novemberében David Braben és csapata Kickstarter-es kampányt indított, hogy megvalósíthassák sokunk álmát, egy újabb Elite folytatást. 2013 januárjára több mint 1.7 millió fontot sikerült összegyűjteniük a rajongók jóvoltából, így elindulhatott a fejlesztés. A rengeteg munkának és tekintélyes rajongói támogatásnak köszönhetően, 2014. December 16-án hivatalosan is megnyíltak a kapuk és elkezdhettük birtokba venni galaxisunkat.
    Amennyiben az Elite történelmére és több évtizedes útjára vagytok kíváncsiak, akkor ajánlom figyelmetekbe az alábbi cikkeket:
    - Elite: Dangerous előzmények
    - A történet

    - Milyen típusú játék az Elite: Dangerous?
    Az Elite: Dangerous (későbbiekben csak ED) egy hardcore sandbox űrszimulátor, melyet a Frontier fejlesztőcsapata készített. Aki egy árkád űrlövöldére számít, az csalódni fog! Kicsit megtévesztő lehet az Official Elite: Dangerous Launch Trailer, mivel itt jóval pörgősebbnek látszik a játék, mint amilyen valójában. A valóság kb. így néz ki: Trailer és PVP combat in wings. Vannak benne pörgős részek is, de alapvetően egy kiegyensúlyozott játékmenetet kapunk, ahol a részletek kidolgozása volt az elsődleges cél. Használatához mindenképpen szükségünk lesz online internetkapcsolatra. Offline nem lehet játszani vele, még Solo (Single) módban sem!

    - Mekkora a gépigénye az ED-nek?
    Hivatalos minimum gépigény:
    Direct X 11
    Quad Core CPU ( 4 x 2Ghz is a reasonable minimum)
    2 GB System RAM (more is always better)
    DX 10 hardware GPU with 1GB video ram
    Nvidia GTX 260 or ATI 4870HD
    Internet connection
    Supported Operating Systems:
    Windows 7.x
    Windows 8.x

    A maximális látványvilághoz természetesen erősebb konfiguráció fog kelleni, de szerencsére nem követték napjaink AAA kategóriás játékainak a trendjét. Egy manapság közepesnek mondható configgal is gyönyörű látványt és játszható sebességet kapunk.
    - Milyen játékvezérlőkkel játszhatunk?
    - Egér+billentyűzet
    - Gamepad
    - Joystick
    - Hotas
    A felsoroltak közül az utolsó kettő az ajánlott, de természetesen ezek nélkül is lehet játszani.
    Játékvezérlőkről részletesebben.

    - Szeretném megvásárolni a játékot, de nem tudom, hogy milyen platformra érhető el és minként juthatok hozzá?
    Jelen pillanatban erre a 3 platformra érhető el a játék: Pc, Mac, Xbox One
    Az Xbox One kiadás még csak egy korai hozzáférésű verzió, mivel a végleges kiadásra még várni kell! Hazai üzletekben nem kapható az ED.

    Beszerzési lehetőségek:
    - Az ED online storeban vásároljuk meg. A digitális verzió ára: 49.99€.
    Amennyiben szeretnénk dobozos kiadást a polcunkra, akkor 55.00€-ért rendelhetünk DVD Full Editiont.
    - Második lehetőségünk a Steam Store. Itt csak a digitális kiadást tudjuk beszerezni, szintén 49.99€ áron.
    2014. December 16. előtt lehetőség volt megvásárolni a Mercenary Edition kiadást, mely számos extrát tartalmazott. Ez a kiadás már nem rendelhető!
    Akik a Steames megjelenés előtt vették meg a játékot, a felhasználói fiókukban találnak egy Steam kulcsgenerálási lehetőséget, amivel beregisztrálhatnak a Steamre is.

    - Kell-e havi díjat fizetni a játékért?
    Nem kell. Elég a játékot megvásárolni. Onnantól korlátlanul használhatjuk.

    - Megvettem a játékot, de honnan tudom letölteni és telepíteni?
    A Steames verzió letöltését/telepítését nem részletezném, mivel elég egyértelmű.
    ED Online webshop. Sikeres fizetés után az ED storeban regisztrált fiókunkban, a My Downloadable Products fülön találjuk a megvásárolt játékot. Itt csak rá kell nyomni a Download ikonra és letöltődik a Client-Installer.exe. Ezt elindítva elkezdődik a kliens telepítése. Durván 4GB szabad helyre lesz szükségünk a jelenlegi méret alapján. Telepítés megvolt, jöhet az első indítás! Első alkalommal, miután beírtuk a mail címünket és jelszavunkat, kérni fognak tőlünk egy ellenőrző kódot (authentikációs kód). Ezt a kódot az ED-hez regisztrált mail fiókunkba küldik el. Innen kimásolva a kódot beilleszthetjük a megfelelő ablakba és ezzel végeztünk is az adminisztrációs procedúrákkal. Az authentikációs lépések a Steames verzióra is érvényesek!

    - A jelenlegi kiadáshoz várhatóak-e további tartalmak?
    Igen. Patch formájában folyamatosan érkeznek kisebb javítások és nagyobb tartalmi bővítések. Ezenkívül tervbe vannak véve nagyobb fizetős kiegészítők is, melyek később, DLC formájában érkeznek majd.(FPS, Planetside … modulok)

    - Az első lépések:
    Először is kihangsúlyoznám, hogy az ED nem egy „háromgombos” játék! Tanulni kell az irányítását és a kezelését. Ellenkező esetben csak szenvedésben lesz részünk. Azt tanácsolom minden kezdő játékosnak, hogy szánjon egy kis időt a beépített Training funkcióra! Nagyon jól végigvezet minket az alapokon és segítséget nyújt, hogy gyorsan elsajátíthassuk a hajónk irányítását, dokkolást vagy a harci manővereket. Ezenkívül érdemes megnézni a folyamatosan bővülő Pilot Training Seriest is.

    - Játékmódok és lehetőségek:
    Nagyon leegyszerűsítve a jelenlegi játéklehetőségeink:
    a. kereskedelem
    b. küldetések
    c. kalózkodás
    d. fejvadászat
    e. bányászat
    f. felfedezés
    g. powerplay (az előző lehetőségek kombinációja)
    - Powerplay, avagy a Hatalmasságok játéka. Ez egy nemrégiben megjelent tartalmi bővítés, melynek keretében egy kiválasztott Hatalmasságot szolgálhatunk. A Hatalmak embereket és szervezeteket képviselnek, akik az emberiség által uralta űrben versengenek a területekért. A Hatalmak területét az általuk uralt, és közvetlenül irányított rendszerek teszik ki. Bővebben a Powerplayről.
    - Megemlítem még a Conflict zónákat (kb. PvP Arenának tekinthetők), ahol állandó harcok folynak. Open Playben játékosok és NPC-k egyaránt harcolnak ezekben a zónákban. Aki gyakorolni szeretné az űrharcot, annak ideális hely. Persze mindenki vegye számításba, hogy itt is kilőhetik a hajónkat!

    - A Start gomb megnyomása után az alábbi három játékmód közül választhatunk:
    1. Open Play (durván a world PvP megfelelője, más játékosok és NPC-k is látszanak)
    Ebben a játékmódban látjuk a többi playert és az NPC hajókat is. Bárki bármit csinálhat, értem ezalatt a szabad lövöldözést is J Ha ahhoz van kedvünk, akkor megtámadhatunk minden hajót, legyen az valódi játékos, vagy NPC hajó. Persze ennek lesznek következményei is. A támadó fejére vérdíjat tűznek ki az ártatlan hajó kilövésért és Wanted státuszt kap. Minél több civil hajót semmisítünk meg, annál nagyobb lesz a vérdíj összege, és egyre hírhedtebbek leszünk. Ez a játékstílus a kalózoknak ajánlott. Ha van kalóz, akkor természetesen van fejvadász is! A fejvadász játékosok a Wanted státuszú hajókat keresik, és ezek levadászásából szereznek bevételt. Minden kilőtt, körözött hajó után megkapják a vérdíjat. Open Playben lehetőségünk van Wingeket alkotni. Ez egy maximum 4 főből álló kötelék, ahol a játékosok csapatban játszanak és az elért eredményeken is osztoznak.

    2. Private Group (cooperative játékmód, ahol csak a parti tagok és az NPC hajók látszanak)
    Abban az esetben, ha ezt a játékmódot választjuk, akkor CSAK a parti tagokkal és az NPC karakterekkel találkozunk. Más játékos nem tud belépni ebbe a játékba, és nem is látjuk őket. Haveri társaságoknak ajánlott lehetőség, akik nyugiban szeretnék felfedezni a galaxist. Itt is van lehetőségünk Wingeket alkotni.

    3. Solo (single player játékmód, rajtad kívül csak NPC hajók látszanak)
    Majdnem ugyanaz, mint a Private Group, csak itt magunk vagyunk az egész galaxisban az NPC játékosokkal. Nem fogunk találkozni valódi játékosokkal, és ők se fognak látni minket. Ez az a játékmód, ahol van időnk kiismerni a minket körülvevő világot. Viszonylagos biztonságban tanulhatunk, gyakorolhatunk, amíg nekünk tetszik. Természetesen az NPC hajók azért itt is „szórakoztatni” fognak minket.

    - Megvan az első hajóm!
    Az első hajónk egy Sidewinder lesz. Ez egy általános célú kezdőhajó, alapmodulokkal. Amíg nem fejlesztjük, addig nyugodtan kísérletezgethetünk, mivel ha megsemmisül, ingyen visszakapjuk. Fejlesztett vagy új modulok esetében, már biztosítási díjat kell fizetnünk, ha vissza szeretnénk kapni a hajónkat!

    A játékban elérhető hajók listája és paramétereik

    - Repülési alapok:
    Hajónkat három tengely mentén tudjuk elforgatni:
    - Yaw (a hajó orrát jobbra vagy balra fordítja)
    - Pitch (bólintás, amivel a hajó orrát le-fel mozdíthatjuk)
    - Roll (gördülés, amivel a hajónk hosszanti tengelye mentén fordulhatunk el)

    Fenti hármas mellé kapunk még plusz manőverezési lehetőségeket is:
    - Thrusterek: manőverező fúvókák, melyek segítségével függőleges és oldalirányú mozgásokat végezhetünk.
    - Flight Assist: repülés rásegítés, melynek használatával légköri manőverezést kapunk. Viszont ennek kikapcsolásával, átváltunk a csillagközi fizika szabályaira. Konkrétan a súlytalanság törvényei fognak érvényesülni manőverezéskor (pl. nehezebb megállni, viszont könnyebb fordulni)
    - Boost Speed: extra gyorsítás, mely csak rövid ideig tart. Használatakor nem csak a sebességünk ugrik meg, hanem a fordulékonyságunk is megnő, ami harci manővereknél nagyon jól jön.

    Ezek a képességek önmagukban is hasznosak, de harc közben csak együttes használatukkal tudunk az ellenfelünk fölé kerekedni! Ez elég ijesztően hangzik egy kezdő pilótának, de némi gyakorlással mindenki elsajátíthatja az űrharc rejtelmeit.

    Háromféle térben tudunk utazni:
    - Normál térben, ami a leglassabb, viszont itt történik a legtöbb interakció.
    - Supercruise mód a rendszereken belüli hosszabb utazásokra használható.
    - Hipertérben hatalmas távolságokat tudunk megtenni, de csak a rendszerek közötti ugrásokra használhatjuk.
    A beépített gyakorlóküldetések és a Pilot Training Series videók ellenére előfordul, hogy a kezdetekkor gondot okoz a hajónk irányítása. Leggyakoribb probléma a Supercruise (SC) módból való kilépés szokott lenni.
    "SC-ből hogyan lehet kilépni? Lassítanom kell folyamatosan?"

    Összefoglalva a SC-ből kilépés menetét:
    Hipertérből kiugráskor állítsuk célra a hajónkat. Ha ez megvolt, akkor mehet a padlógáz (néha felugrik a lassítás figyelmeztetés, ilyenkor vegyük vissza a kék tartomány csúcsára, aztán mehet újra maxon). Amikor az érkezési idő 0,10 körül jár, akkor rákészülünk, 0,07-nél pedig gyorsan visszavesszük a kék tartomány közepéig a gázt. Innentől csak tartani kell az irányt és a fedélzeti computer automatikusan csökkenti a sebességünket, egészen a kiugrás pillanatáig. Ha 0,06 alá esik az idő, akkor már nem tudjuk megakadályozni a túlszaladást. Ilyenkor teljesen visszavesszük a gázt és megvárjuk, hogy lelassuljon a hajónk, majd visszafordulunk a célpontunk felé és újrakezdjük a megközelítést. Amennyiben nagyon közel van az állomás és tutira akarunk menni, akkor egyből beállíthatjuk a kék tartomány közepére a sebességet. Onnantól csak célon kell tartani a hajónkat, egészen a kiugrásig. Amikor megjelenik a "SAFE DISENGAGE READY" felírat, akkor nyomd meg a J (alapértelmezett kiosztásnál) billentyűt a kiugráshoz.

    - Repülőőők! Csak hogy szálljak le? Avagy a dokkolás rejtelmei:
    Minden esetben dokkolási engedélyt kell kérni, mielőtt nekikezdünk a leszállásnak!
    Dokkolási kérelmünket csak 7,5km-nél közelebbről fogadja el az állomás.
    Ezt a következőképpen tehetjük meg (default bill. kiosztás esetén):
    1. Megnyomjuk az 1-es gombot a billentyűzeten. Ekkor felnyílik a bal oldali menü ablakunk.
    2. Itt kiválasztjuk a Contacts fület és kijelöljük az állomásunkat a listából.
    3. Amennyiben rajta van a kurzorunk, akkor nyomunk egy space billentyűt.
    4. Az ennek hatására felnyíló almenüből kiválasztjuk a Request Docking opciót, és itt is nyomunk egy spacet.

    Ezzel elment a dokkolási kérelmünk az állomás felé. Ha minden jól megy, akkor azonnal megkapjuk a dokkolási engedélyt. Ilyenkor a központi HUD felső részén, kék színnel megjelennek a dokkolási paramétereink. Hányas platformra szól és mennyi ideig érvényes még a leszállási engedélyünk. Maximum 10 percünk van a dokkolásra. Ha kifutnánk az időből, akkor még előtte gyorsan el kell hagyni az állomást (vagy kilépni a játékból), mert nemes egyszerűséggel szétlőnek minket ;]

    Mivel itt mindenki jól képzett pilóta, ezért ilyesmi fel se merül bennünk … Ott tartottunk, hogy megvan az engedélyünk és elkezdtük a leszállási folyamatot. Először is keressük meg a nekünk kiosztott platformot a számozás alapján. Ha rossz platformra kezdenénk leszállni, egyből jön a figyelmeztetés, hogy „tünés onnan”! Fontos megjegyezni még, hogy CSAK „menetirány” felől lehet leszállni! Magyarán nem mindegy, hogy melyik irányból kezdjük meg a leszállást! Dokkolásnál akkor álltunk menetirányba, ha a radar helyén megjelenő hajó képe egy irányba néz a jobb oldali hajó képével, és a dokk száma olvashatóan végig előttünk van. Közelítsük meg a számunkra kijelölt dokkolót, és közben fokozatosan lassítsunk.
    Elengedhetetlen művelet a futómű (Landing Gear) kiengedése! Ezt semmiképpen ne mulasszuk el! Amint a platform fölé érünk és elkezdünk ereszkedni, megjelenik egy célkereszt a központi kijelzőnkön. Az a lényeg, hogy a hajónkat a célkereszt közepébe navigáljuk. Ilyenkor már NAGYON lassan manőverezzünk! Segítségül kapunk egy hangjelzést, és kék színűre vált a célkeresztünk közepe, ha megfelelő pozícióban vagyunk. Ekkor csak le kell ereszteni a hajónkat, szép lassan. Szuperek voltunk, sikeresen dokkoltunk!

    - Landolás után három lehetőséggel szembesülünk:
    Starport Services (itt intézhetjük üzleti ügyeinket az állomásokon)
    Enter Hangar (az első pont lehetőségein felül itt tudjuk managelni a hajónkat)
    Launch (ez az indulási parancs, amit ha kiadtunk, már nem tudjuk leállítani a folyamatot!)
    A Launch parancs kiadása után 5 percünk van elhagyni az állomást!

    - Az állomásokon a következő lehetőségek közül választhatunk:
    tankolni, javítani, lőszert vásárolni, térképadatokat venni - eladni, új hajókat vásárolni, hajóink felszerelését módosítani, különféle küldetésekből válogatni, a piacokon és feketepiacokon árukat venni - eladni, büntetéseket kifizetni, vérdíjakat bezsebelni. Remélem nem felejtettem ki semmit!

    Vannak kisebb outpostok (állomások), ahol a felsorolt szolgáltatások közül csak néhány érhető el.

    - Hajómodulok:
    Az összes hajó moduláris felépítésű, ami a hajók sokszínűségét biztosítja. Ennek következtében két játékos ugyan azon hajótípusa, lényegesen eltérhet egymásétól. Mindenki tetszése szerint alakíthatja ki a hajója felszerelését, annak függvényében, hogy milyen célra szeretné használni.
    Internal modulok (belső modulok)
    Hardpoints (elsősorban harci és védelmi modulok)
    Livery (hajófestés és dekorációs lehetőségek)

    - Gyakran előforduló fogalmak és rövidítések:
    RES - Resource Extraction Site
    Bányászásra alkalmas hely a bolygók gyűrűrendszereiben, de mindenki fejvadászatra használja, mivel itt lehet a leggyorsabban a legtöbb wanted hajót kifogni.
    CZ - Conflict Zone
    Háborús övezet. Ha egy rendszerben háború van, az ezekben folyik. Oldalt kell választanod (jobboldali menü - Functions fül) és mehet a haddelhadd. Itt büntetlenül lőhetsz ki mindenkit, sőt a választott fél még fizet is neked a kilőtt ellenséges hajók után.
    CG - Community Goal
    A Galnet híreiből lehet általában kikövetkeztetni, hogy hol indul community goal, illetve lelkes játékostársaink ehol gyűjtik csokorba az éppen futó eseményeket: Active Community Goals Thread
    Az érintett állomáson a bulletin boardon lehet feliratkozni, ugyanúgy, mintha küldetést vállalnál.
    - Eddig négyféle küldetéstípus volt: felfedezés, szállítás, fejvadász, háborús zóna.
    Felfedezés: az adott állomásnak add el az exploration adataidat. Megéri, ha egyébként is felfedeznél, az eladott adatok ára felett még némi pluszpénz is üti az ember markát.
    Háborús zóna: adott frakció oldalán, az adott conflict zone-ban kell harcolni, életre-halálra. Ez is megéri, a kifizetett combat bond-okon túl szintén kapsz némi extra kp-t, ráadásul fel lehet venni mellé ugyanarra a conflict zone-re vonatkozó sima küldetést is.
    Szállítás: adott állomásra, adott árut kell szállítani, valamely nemes cél érdekében (capital ship építés, terraformálás, járvány megfékezése stb.). Na ehhez már elhivatottság és szerepjátékos lélek szükségeltetik, mert nagyon nem érné meg egyébként foglalkozni vele. Túl nagy haszon nincs a szállított árukon, vagy ha van is, a közeli készletek hamar kimerülnek.
    Fejvadász: wanted hajókat kell kilőni, és a bounty-t (fejpénzt) a CG kiírásában megadott helyen beváltani. Ez a típus egyébként a legjövedelmezőbb CG

    Kétféle jutalom jár a résztvevőknek a goal lejártakor, a hozzájárulás arányában járó pénzjutalom, és sikeres teljesítésért (legalább a goal első lépcsőjét teljesítette a közösség) járó globális jutalom. Ez utóbbi lehet árengedmény hajóra, felszerelésre, vagy valamilyen árura. A global reward minden játékosra érvényes, függetlenül attól, hogy részt vett-e az eseményen, vagy sem. A hajóra, felszerelésre vonatkozó árengedmény azért is megéri, mert így a biztosítási érték is alacsonyabb lesz.

    Rövidítések:
    SC - Supercruise
    ID - Interdiction
    PP - Power Plant
    PD - Power Distributor
    FSD - Frame Shift Drive
    FS – Fuel Scoop
    LS – Life Support
    SB - Shield Booster
    SCB - Shield Cell Bank
    SG – Shield generator
    KWS - Kill Warrant Scanner
    HSL - Heat Sink Launcher
    USS - Unidentified Signal Source
    WSS - Weak Signal Source
    SSS - Strong Signal Source

    PH ED topic egyedi rövidítések:
    IPSZ - Idióta Pilóták Szövetsége (van néhány elismert tagunk :D )
    BSE - Best Ship Ever: Imperial Clipper (Birodalmi rajongók véleménye ;] )

    - Büntetések és vérdíjak:
    Minor crime - szabálysértés
    - tilosban parkolás
    - csempészés (csak ha lebukunk vele)
    - szemetelés (az állomás hatósugarában kiszórjuk a rakományunkat, vagy Chaff Launchert használunk)
    - no fire zone-on belüli gyorshajtásból (100m/s feletti sebesség) eredő karambol a vétlen fél pajzsának, vagy hajótestének sérülése esetén
    - áruszállító küldetés végrehajtásához kapott rakomány privatizálása

    Major crime - bűncselekmény
    - clean hajó megtámadása (a baráti tűz sebzésküszöbét lazábbra vették, és ezentúl a játékosokra is érvényes), "interdiktálása", kilövése
    - bírság 7 napon belüli befizetésének elmulasztása
    - no fire zone-on belüli gyorshajtásból eredő karambol a vétlen fél hajójának megsemmisülése esetén

    Fine - bírság
    - szabálysértés elkövetése miatt kirótt pénzbüntetés. Ez lehet aktív, vagy legacy - megmaradó, örökölt

    Bounty - vérdíj
    - bűncselekmény elkövetőjének kilövéséért járó pénzjutalom. Ez lehet aktív, vagy dormant - inaktív, alvó, lappangó
    A kirótt bírságok az eddigi 24 óra helyett 7 napig befizethetőek, mielőtt vérdíj válna belőlük.
    Az aktív vérdíjakat a helyi frakciók (minor faction) tűzik ki, és az ő fennhatóságuk alatt lévő területeken érvényes. Aktív vérdíjakat nem lehet pénzben megváltani, és legalább 5 percig, de legfeljebb 7 napig élnek a vérdíj mértékétől függően.

    Aktív vérdíj megszűnése:
    - ha a vérdíjat észlelik és kilövik a hajónkat, a vérdíj kifizetésre kerül
    - ha a hajónk megsemmisül a vérdíj észlelése és kifizetése nélkül: a vérdíj inaktívvá válik és ezután csak az azt kitűző frakció hatóságai észlelhetik újra
    - ha lejár a 7 napos határidő a hajónk kilövése nélkül
    - ha a inaktív vérdíjat 7 napig nem észlelik újra

    Inaktív vérdíj további sorsa:
    - ha az inaktív vérdíjat észlelik, akkor újra aktívvá válik további 7 napig
    - ha az inaktív vérdíj 7 napos lejárati határideje alatt újabb bűncselekményt követünk el, akkor az azért kapott vérdíj mellé az inaktív vérdíj is aktiválódik, a 7 napig tartó ketyegéssel együtt

    A vérdíj megszűnése után tiszták leszünk, de a kitűzött vérdíj összegének megfelelő megmaradó bírságot kapunk, ez soha nem évül el és területileg ugyanoda érvényes, ahova az eredeti vérdíj is szólt. Amennyiben olyan frakció fennhatósága alá tartozó állomáson kezdünk újra, akiknek "tartozunk" megmaradó bírsággal, akkor annak összege hozzáadódik a visszavásárlási költségekhez. Az egy frakció által kitűzhető vérdíjak összege maximált. Egy játékos egy frakciótól legfeljebb 10 millió Cr vérdíjat kaphat, viszont egy játékos kilövéséért egy frakciótól legfeljebb 1 millió Cr fejpénzt kaphatunk. A megmaradó bírságok összegének nincs felső határa.

    - Hasznos tippek kezdőknek:
    Kezdőhajónk raktere minimális, hatótávolsága csekély, pénztárcánk majdhogynem üres. Az első napokban nagyon elveszettnek érezhetjük magunkat ebben a hatalmas univerzumban, de nem kell megijedni/feladni! Először is nagyon fontos, hogy olyan küldetéseket vállaljunk el, amiket meg is tudunk csinálni! Ellenkező esetben büntetést kapunk és csökken a reputációnk.
    - Szállítós vagy csempész küldetésekből csak azokat vállaljuk el, ahol adják az árut is, amit el kell szállítanunk. Ahol nekünk kell beszerezni, azokat passzoljuk.

    - Fejvadász vagy egyéb combat küldetéseket passzoljuk, mivel a hajónk felszerelése és harci tapasztalatunk minimális.
    - Csempész küldetést csak kis állomásokra (Outpost) vállaljunk el, mivel ezeken nincs cargo scannelés, amivel lebukhatnánk. Minden nagyobb állomás szkenneli a beérkező hajókat, aminek az elkerüléséhez külön felszerelés és taktika szükséges.
    - Mindig használjuk a Basic Discovery Scannert, amikor új rendszerbe lépünk, mivel a felfedezéssel is tudunk pénzt keresni. Az első időkben, ez a pár ezer credit plusz bevétel is jól fog jönni. A scanner használatakor nem veszik el az eredeti célpontunk kijelölése. Elég ha megnyitjuk a bal oldali Navigation panelt és a lista alján megtaláljuk az eredeti úti célunk jelölését.
    - Első fejlesztésünk a hajó cargo kapacitásának a bővítése legyen. Ezáltal sokkal több küldetés lesz elérhető, és több árut is tudunk szállítani.
    - Kezdőhajónkat nem érdemes túlságosan fejleszteni. Amint összejön a pénz egy Haulerre vagy Adderre, egyből váltsunk át arra. A régi hajónkat eleinte érdemesebb eladni, hogy ne álljon benne a pénzünk. Későbbiek során már elkezdhetjük gyűjteni is a hajókat, ha éppen ehhez van kedvünk.
    - Mindig tartalékoljunk pénzt a hajón biztosítására (Rebuy cost), amelynek aktuális értékét a jobb oldali panelen tudjuk ellenőrizni.

    - Fuvarozásra felszerelt hajóval ne álljunk le harcolni. Ha utazás közben kiszednek ID-vel és nem akarunk/tudunk harcolni, akkor az ID kezdetekor vegyétek vissza a gázt nullára és engedjétek el a hajó irányítását.

    Ennek következtében nem tudják kiütni az ugróhajtóműveteket, aminek köszönhetően rövid idő múlva újra el tudtok ugrani a támadó hajó elől.
    - Mindig használjátok az energiaelosztást. A Power Distributor segítségével tudjuk szabályozni, hogy mikor melyik főegység (SYS, ENG, WEP) kapjon több energiát.

    Pl. meneküléskor minden energiát a hajtóműre és a pajzsra tegyünk. Ezáltal gyorsabb lesz a hajónk és több találatot fog kibírni a pajzsunk. Ilyenkor a fegyverekre fölösleges, mivel nem akarunk harcolni.
    - Használjuk ki a modularitást! Pl. ha szállítani akarunk, akkor a lehető legtöbb internal modult cseréljük le cargora, hogy megnöveljük a rakterünk kapacitását. Kezdetben érdemes meghagyni a pajzsgenerátort (SG), hogy jobban védett legyen a hajónk.
    - Ha nagy, lassú járművel elfelejtettél dokkolási engedélyt kérni és már bent vagy az állomásban, akkor inkább lépj ki a főmenübe! Visszalépve már az állomáson kívül tesz vissza a program. Így elkerülheted a büntetést, vagy rosszabb esetben azt, hogy az állomás kilője a hajódat.
    - Ha el szeretnéd kerülni, hogy egy véletlen gombnyomásra megszabadulj az egész rakományodtól, akkor javasolt az alapértelmezett END gombról a "Jettison All Cargo"-t másik gombra tenni a beállításokban. Legegyszerűbb a SHIFT+END gombkombinációra való átállítás.
    - Egér+billentyűzettel játszva hasznos, ha egy gombra beállítod "Set Speed to 75%"-ot, ami Supercruise módban pontosan a kék sebesség tartomány közepe.
    - Fejlesztéskor figyeljünk a hajónk energiaigényére. Ha több az energiafelvételünk, mint amit a generátor (PP) ki tud szolgálni, akkor végzetes leállás történhet! Bizonyos határig túlterhelhetjük a rendszert, ha a modulok prioritását megfelelően konfiguráljuk.
    - Amikor csak lehet, tankoljunk! Senki nem örülne, ha a csillagok között ragadna, mert kifogyott az üzemanyaga. Két külön üzemanyagtartály van a hajókon. A felső vékonyabb csík jelöli a kis tartályt, melyet normál és Supercruise módban használunk. Az alsó vastagabb csík a fő üzemanyagtartály, amit hiperhajtómű használ. Amikor a felső kis tartály kiürül, akkor az alsó nagyból feltölti magát. Ha a főtartályunk kiürül, akkor már nem tudunk elugrani az adott rendszerből!

    Létezik a játékban „tankoló modul” (FS), melynek a segítségével tudunk tankolni a megfelelő csillagokból is. Ha mégis kifogynánk, akkor két lehetőségünk van. Vagy benyomjuk az önmegsemmisítést és ezután egy állomásnál respawnolunk (újraéledünk) a biztosítási pénz kifizetése után, vagy megkérjük egy haverunkat, hogy hozzon nekünk üzemanyagot.
    - A D-s modulok a legkönnyebbek. Fejlesztéskor érdemes ezt figyelembe venni, mivel ezekkel a modulokkal tudjuk a legnagyobb ugrótávolságot elérni. Cserébe sérülékenyebb lesz a hajónk, mivel a D-s modulok „könnyűfémből” készülnek.
    Egy kis modulmagyarázó:
    E - teszkó gazdaságos
    D - könnyűfém
    C - sztenderd
    B - páncélozott
    A – delux
    Azonos méretosztályon belül az E, C, A modulok tömege és integritása megegyezik. A D-s könnyebb, de sérülékenyebb, míg a B nehezebb, de cserébe masszívabb is. A teljesítmény és az energiaigény E-től A felé haladva egyre nagyobb, de nem arányosan, tehát egy A-s modul nem tud annyival többet egy B-stől, mint amennyivel többet fogyaszt. A legtöbb modulra még az is igaz, hogy az eggyel alacsonyabb méretosztály A-s moduljának teljesítménye kb. megegyezik a magasabb osztály C-s moduljáéval.
    - Harc közben kilőhetik a szélvédőnket. Ilyenkor automatikusan bekapcsol a létfenntartó rendszer (Life Support) és kiírja, hogy hány percre elegendő oxigénünk maradt. Ilyenkor célszerű a leggyorsabban a legközelebbi állomásra repülni.
    - Fegyvervásárlás után mindig állítsuk be a firegroupokat. Mivel csak két eszközt tudunk egy firegroupba beállítani, ezért több modul esetében szükségünk lesz több firegroupra is. Ilyenkor ne felejtsük el a beállítani a firegroup választó gombot, amivel játék közben a groupok között váltogathatunk.

    - Az ugrótávolságunk az aktuális terhelés szerint változik. Áruval megpakolva csökken az ugrótáv.

    - Addig nem tudunk ugrani, amíg a közelünkben van egy nagyobb objektum. Pl. az állomásról felszállva nem tudunk egyből elugrani. El kell távolodni tőle egész addig, amíg kialszik a Mass Locked jelzés.

    - Merre mutat pontosan a hajó orra? Egy kis segítség a precíz írányzékhoz, ha a Beállítások/ Controls menüben bekapcsoljuk a "Show Mouse Widget"-et.
    - Hogyan lehet eltüntetni a HUD-ot? SHIFT+ALT+G billentyű kombinációval.
    - Figyeljünk a pajzsunk állapotára. Ez az első védelmi vonalunk. Amíg fent van a pajzs, addig nem sérül a hajótest.

    - Fontosabb linkek:
    Részletesebb leírás az új játékosok részére
    Elite: Dangerous official website
    Elite: Dangerous Magyar oldala (oldal tetején saját Teamspeak elérhetőség)
    Magyar nyelvű tutorialok
    Onlne Store
    Frontier You Tube csatornája
    Kornelius Briedis You Tube csatornája
    Elite: Dangerous Wiki
    Elite: Dangerous hírlevél archívum
    ED Shipyard (hajótervező oldal)
    Coriolis (hajótervező oldal)
    Elitetradingtool (rajongói kereskedő adatbázis)
    Active Community Goals Thread (aktuális közösségi questek)
    Elite: Dangerous a redditen
    Aktuális leárazások hajókra, felszerelésekre
    Infografika a felfedezésekhez
    Elite Dangerous: Pilots Guide Manual
    Magyar játékosok az ED univerzumában (A teljes Magyar közösség listája)

    PH játékos adatbázis:
    duvi – Duvi
    pcnet - [HUN]z3r0b1t
    [w] - cmdr Peter W. Volkov
    phyb3rc4t – phybercat
    core2 - core2
    A listára kerüléshez küldj egy privát üzenetet duvinak, az alábbi formában:
    PH név – játékbeli név

    Hotas driver linkek:
    Thrustmaster T Flight Hotas X
    Saitek (Mad Catz) driverek

    A Téma összefoglalót készítette: duvi
    Köszönet az alábbi kollégáknak a segítségért és észrevételekért: baphomet, Rakamaz, gigafun, rtitusz, Urby66, CactuS

    Utolsó frissítés dátuma: 2015.06.30

    [ Módosította: BomiBoogie ]

  • duvi

    nagyúr

    Az Elite: Dangerous (későbbiekben csak ED) egy hardcore sandbox űrszimulátor, melyet a Frontier fejlesztőcsapata készített. Aki egy árkád űrlövöldére számít, az csalódni fog! Kicsit megtévesztő lehet az Official Elite: Dangerous Launch Trailer, mivel itt jóval pörgősebbnek látszik a játék, mint amilyen valójában. A valóság kb. így néz ki: Hivatalos trailer, rajongói videó és PVP combat in wings. Vannak benne pörgős részek is, de alapvetően egy kiegyensúlyozott játékmenetet kapunk, ahol a részletek kidolgozása volt az elsődleges cél. Már most kihangsúlyoznám, hogy kezdéskor nem egyszerű a játék! Mindenképpen szükség van gyakorlásra és utánaolvasásra. Ez utóbbiban itt igyekszünk a segítségetekre lenni. Használatához mindenképpen szükségünk lesz online internetkapcsolatra. Offline nem lehet játszani vele, még Solo (Single) módban sem!

  • duvi

    nagyúr

    - Mekkora az alapjáték gépigénye?
    Minimum PC specifications::
    Direct X 11
    Quad Core CPU ( 4 x 2Ghz is a reasonable minimum)
    2 GB System RAM (more is always better)
    DX 10 hardware GPU with 1GB video ram
    Nvidia GTX 260 or ATI 4870HD
    Internet connection
    Supported Operating Systems:
    Windows 7.x
    Windows 8.x

    A Horizons kiegészítőnek már nagyobb a hardverkövetelménye!

    Minimum PC specifications:

    OS: Windows 7/8/10 64-bit
    Processor: Quad Core CPU (4 x 2Ghz)
    Memory: 6 GB RAM
    Graphics: Nvidia GTX 470 / ATI 7240HD (DirectX 11 functionality required)
    Network Broadband Internet Connection
    Hard Drive: 8 GB available space

    Recommended PC specifications:

    OS: Windows 7/8/10 64-bit
    Processor: Intel Core i7-3770K Quad Core CPU or better / AMD FX 4350 Quad Core CPU or better
    Memory: 8 GB RAM
    Graphics: Nvidia GTX 770 / AMD Radeon R9 280X or better
    Network Broadband Internet Connection
    Hard Drive: 8 GB available space

    A maximális látványvilághoz természetesen erősebb konfiguráció fog kelleni, de szerencsére nem követték napjaink AAA kategóriás játékainak a trendjét. Egy manapság közepesnek mondható configgal is gyönyörű látványt és játszható sebességet kapunk.

  • duvi

    nagyúr

    Milyen játékvezérlőkkel játszhatunk?
    - Egér+billentyűzet
    - Gamepad
    - Joystick
    - Hotas
    A felsoroltak közül az utolsó kettő az ajánlott, de természetesen ezek nélkül is lehet játszani.
    Játékvezérlőkről részletesebben.

    Billentyűzet és játékvezérlő kiosztások:
    Sidewinder_Owners_Manual (2014-es manual, de kezdőknek jó támpont)
    Keyboard Controls (Frontier fórumról billentyűzet konfigok)

  • duvi

    nagyúr

    Szeretném megvásárolni a játékot, de nem tudom, hogy milyen platformra érhető el és minként juthatok hozzá?
    - Jelen pillanatban erre a 3 platformra érhető el a játék: Pc, Mac, Xbox One
    - Hazai üzletekben nem kapható az ED.

    Első beszerzési lehetőség:
    - Az ED online storeban vásároljuk meg.
    1. Az alapjáték (ez nem tartalmazza a Horizons kiegészítőt) digitális verziója: 26.99€*.
    2. A Horizons ára (ez tartalmazza az alapjátékot is): 53.99€*.
    3. Akinek megvan már az alapjátéka, az - jelenleg még - 10 font kedvezményt kap a Horizons árából! A kedvezményt a fizetési folyamat során tünteti fel a rendszer.
    4. Amennyiben szeretnénk dobozos kiadást a polcunkra, akkor 26.99€*-ért rendelhetünk az alapjátékból DVD Edition kiadást. Horizonsból jelenleg nincs dobozos verzió.

    Második lehetőségünk a Steam Store:
    1. Itt szintén 26.99€* áron kapjuk meg az alapjátékot.
    2. A Horizos verzió itt is (tartalmazza az alapjátékot) 53,99€* áron kapható.

    - Akik a Frontier Online Storeban vásárolják meg a játékot, a felhasználói fiókjukban találnak egy Steam kulcsgenerálási lehetőséget, amivel beregisztrálhatnak a Steamre is. Ebben az esetben külön kulcsot generálnak az alapjátékhoz és a Horizonshoz is. Az így generált kulcsokat Claimelni kell a fiókunkban, hogy aktiválódjanak a Steam fiókunkban is.

    - 2015. december 15-én Horizons néven megjelent az első kiegészítője a játéknak. Ez alapból tartalmazza az alapjátékot is, tehát aki hosszútávra tervez az ED-vel, annak ajánlott ezt a kiadást beszerezni. Akik viszont még hezitálnak, vagy sokallják a Horizons árát, azoknak jobb vétel lehet a lényegesen olcsóbb alapjáték. Természetesen utóbbi esetben nem kapjuk meg a Horizons-al érkező tartalmi bővítéseket (pl. bolygókon való leszállás).

    Kell-e havi díjat fizetni a játékért?
    - Nem kell. Elég a játékot megvásárolni. Onnantól korlátlanul használhatjuk.

    Macintosh tulajdonosok várjanak a Horizons kiegészítő megvásárlásával, mivel a Mac-es verzió, bizonytalan ideig késni fog!

    *Igyekszem rendszeresen frissíteni, mivel az árak folyamatosan változnak, de előfordulhatnak eltérések. Éppen ezért mindig nézzétek meg a forgalmazók aktuális árait!

  • duvi

    nagyúr

    Megvettem a játékot, de honnan tudom letölteni és telepíteni?
    - A Steames verzió letöltését/telepítését nem részletezném, mivel elég egyértelmű.
    - ED Online webshop:
    Sikeres fizetés után az ED storeban regisztrált fiókunkban, a My Downloadable Products fülön találjuk a megvásárolt játékot. Itt csak rá kell nyomni a Download ikonra és letöltődik a Client-Installer.exe. Ezt elindítva elkezdődik a kliens telepítése. Durván 8GB szabad helyre lesz szükségünk a jelenlegi méret alapján. Telepítés megvolt, jöhet az első indítás! Első alkalommal, miután beírtuk a mail címünket és jelszavunkat, kérni fognak tőlünk egy ellenőrző kódot (authentikációs kód). Ezt a kódot az ED-hez regisztrált mail fiókunkba küldik el. Innen kimásolva a kódot beilleszthetjük a megfelelő ablakba és ezzel végeztünk is az adminisztrációs procedúrákkal. Az authentikációs lépések a Steames verzióra is érvényesek!

    - Akik a Frontier Online Storeban vásárolják meg a játékot, a felhasználói fiókjukban találnak egy Steam kulcsgenerálási lehetőséget, amivel beregisztrálhatnak a Steamre is. Ebben az esetben külön kulcsot generálnak az alapjátékhoz és a Horizonshoz is. Az így generált kulcsokat Claimelni kell a fiókunkban, hogy aktiválódjanak a Steam fiókunkban is.

    [ Szerkesztve ]

  • duvi

    nagyúr

    - Az első lépések:
    Először is kihangsúlyoznám, hogy az ED nem egy „háromgombos” játék! Tanulni kell az irányítását és a kezelését. Ellenkező esetben csak szenvedésben lesz részünk. Azt tanácsolom minden kezdő játékosnak, hogy szánjon egy kis időt a beépített Training funkcióra! Nagyon jól végigvezet minket az alapokon és segítséget nyújt, hogy gyorsan elsajátíthassuk a hajónk irányítását, dokkolást vagy a harci manővereket. Ezenkívül érdemes megnézni a folyamatosan bővülő Pilot Training Seriest is.

  • duvi

    nagyúr

    Elite: Dangerous avagy a nagy visszatérés!

    - 2012 novemberében David Braben és csapata Kickstarter-es kampányt indított, hogy megvalósíthassák sokunk álmát, egy újabb Elite folytatást. 2013 januárjára több mint 1.7 millió fontot sikerült összegyűjteniük a rajongók jóvoltából, így elindulhatott a fejlesztés. A rengeteg munkának és tekintélyes rajongói támogatásnak köszönhetően, 2014. December 16-án hivatalosan is megnyíltak a kapuk és elkezdhettük birtokba venni galaxisunkat.
    Amennyiben az Elite történelmére és több évtizedes útjára vagytok kíváncsiak, akkor ajánlom figyelmetekbe az alábbi cikkeket:
    - Elite: Dangerous előzmények
    - A történet

    - Milyen típusú játék az Elite: Dangerous?
    - Gépigény
    - Játékvezérlők
    - Beszerzési lehetőségek, árak, játékplatformok
    - Telepítés
    - Az első lépések
    ...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák