Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Lassú Víz

    őstag

    válasz Studi #68627 üzenetére

    Ezt terhelik még a szülők karatéval/focival/sakszakkörrel.

    Szerintem meg jól teszik. Csak jó sportágat és főleg jó edzőt válasszanak. Utóbbi alatt azt értem, akinek nem csak az olimpikon az ember. Pont azokat a káros jelenségeket lehet megtörni vele, amiket felsoroltál. De nem muszáj sportnak lenni, legyen valami amit a gyerek szívesen csinál (lányom pl. zongorázik) és elegendő ideig koncentrál egy dologra, meg megtanulja, hogy befektetett munka nélkül nincs eredmény (most attól tekintsünk el, hogy elveszed a másikét).

    A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.

  • t_a_m_a_s

    őstag

    válasz Studi #68627 üzenetére

    A bezzeg a mi időnkben, illetve hogy mi mivel foglalkoztunk, mit tudtunk 6 évesen, és a hol tartanak a mi gyerekeink téma engem is foglalkoztat. Ezekkel a generációs különbségekkel, dolgokkal foglalkozik Ez a WMN-es beszélgetés, illetve az egyik résztvevőnek a WEBoldala. Nekem mindkettő nagyon tetszett, gondolatindítónak kiváló.

    Az óvoda, iskola meg sajnos elég nagy bizonytalansági faktor, én leginkább egy gyerek/ember kísérletnek szoktam nevezni, aminek majd csak 8-10-15 év múlva látjuk az eredményét, akkor tudjuk meg hogy jól döntöttünk-e... Én azt látom, hogy itt nagyon sokan mennek Waldorfba. És nem azért mert azt a filozófiát érzik magukénak, hanem azért mert az államit nem. És itt csak ez az alternatíva van.

    Holnap majd jól beletépünk...

  • *Ropi*

    félisten

    válasz Studi #68627 üzenetére

    Az egyik legnagyobb probléma szerintem, hogy a tananyag nem tart lépést a megváltozott infotech környezettel és a világ tempójával: teljesen máshova súlyozott. Bár már szinte minden iskolai osztálynak van saját Facebook csoportja és egyéb közösségi médiafelületei, viszont a tanároknak csak nagyon kis százaléka használja fel (azt, hogy "ki" nem is írom, mert még fehérebb holló) az infokommunikációs lehetőségeket, ahogy a tananyag sem épít rájuk annyira, amennyire a gyerekek fejlődése megköveteli. A mai gyerekek már kisiskolás korukban zsigeri szinten értenek a számítástechnikához: ebben a tekintetben teljesen más az agyműködésük, mint a korábbi generációknak - és ezt teljesen figyelmen kívül hagyja a tanmenet. Vannak kezdeményezések (pl.: Logiscool) - hazai szülők a saját ötletük alapján új módszert találtak ki: ennek az iskolamódszernek az ötlete nagyon gyorsan nemzetközi franchise hálózattá nőtte ki magát az elmúlt pár évben. Csak éppen itthon elég kevéssé ismert...

    Általában a gyerekek (persze nem csak ők) azzal foglalkoznak többet, amit szeretnek csinálni, ebből adódóan idővel abban lesznek a legjobbak. Erre lehetne hasznosítani az információdömpinget, hogy kiszűrjék: mi az ami a gyerkőcöt a legjobban érdekli és arra orientálódhatna (mielőtt valaki lecsapná a labdát: attól, hogy p0rn*t néz, nem feltétlenül lesz belőle felnőttfilmes színész :D).

    Ja, azért az infokommunikációra hegyeztem ki a dolgot, mert jelenleg az az egyik legerősebb húzóágazat a fejlődésben (igyekeztem objektív véleményt mondani annak ellenére, hogy kalapácsom van - nem akarok mindent szögnek látni). :D

    [ Szerkesztve ]

    Weboldalam: http://karpatisandor.hu

Új hozzászólás Aktív témák