- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Vezetékes FÜLhallgatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Gaming notebook topik
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Két újabb előzetesen a MultiVersus
gp A fejlesztők az egyik új pálya mellett Jasonhöz is készítettek egy trailert.
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
PROHARDVER!
A topik a PayPal használatához kapcsolódó kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tomifromspac
tag
Sziasztok,
Egy összetett problémakörből adódó egyszerű kérdés, egyszerű válaszára lenne szükségem, amit előre is köszönök.
Havi rendszerességgel értékesítek külföldre jelentősebb egyszeri értékben. Így történt ez most is, de kifogtam egy scammert (igazából nem Ő az első, de a többit tudtam kezelni). Sztori röviden:
- Megkeresett, hogy meg akar tőlem venni valamit.
- Küldtem egy halom fotót, videót, írtam 30 emailt, mire létrejött az üzlet.
- Csomagot megkapta, 5 napig ült rajta, aztán benyújtott egy refund kérelmet a PP felé, miszerint nem azt kapta, amit akart. Megjegyzés: a leveleimmel tudom bizonyítani a PP felé, hogy igenis minden információt megkapott.
- A csomagfeladás után éreztem, hogy valami nem lesz kerek, úgyhogy leválasztottam a hitelkártyámat és a bankszámlaszámomat a PP fiókomról. Egy Revolut-os hitelkártyát hagytam csak ott mutiba, mert a fölött van kontrollom.
- Ezután lépett a scammer és kérte a refudnot.
- A folyamat most ott tart, hogy eszkaláltam a PayPal felé és küldtem Neki egy anyagot arról, hogy én egyrészt tájékoztattam mindenről az illetőt, már az elején kikötöttem, hogy nincs refund, és arra is figyelmeztettem, hogy a postázásból eredő károkért nem vállalok felelősséget.Azzal tisztában vagyok, hogy a PP mindig a vevőnek ad igazat és valószínűleg elbukom az eszkalációt, a kérdés inkább az, hogy ha leválasztottam a bankkártyámat és a folyószámlámat, akkor a leválasztástól függetlenül meg tudja ezeket bármilyen módon terhelni a már historikus adatok alapján? A bankom nem tudott rá választ adni, annyit javasoltak, hogy tiltsam le a kártyámat, vagy ha úgy látom, hogy a PP leszedte a pénzt, akkor szóljak nekik és Ők visszaszerzik.
Előre is köszönöm a válaszotokat.
-
Tomifromspac
tag
A probéma az, hogy amit küldtem 2 darab dolgot az sérülékeny. Az egyiket az 5 nap alatt szétbarmolta, aztán nyújtotta be az igényt. Ha most visszaküldi, akkor (normális csomagolás híján) a másik is gallyra megy, így a nekem okozott kár (úgy, hogy a postát is rám terhelik így ami 50.000 forint volt), már túl van a 250.000 forinton.
A pénz a saját számlámon van, amint tudtam levettem, úgyhogy a PP egyenlegem most mínuszos és on hold-on van.
A PP-ban nem bízok. Múltkor feladtam egy csomagot, ami a vírus miatt 3 hetet késett. A vevő szintén refundot kért, végül a csomag megérkezett. A trackingen látszott, hogy a csomagot átvették, de a PP arra hivatkozva nem adta vissza a pénzt, hogy a trackingben nem látja a címet. Ha a vevő nem "ejti" a dispute-ot, akkor futhatnék azután a pénz után is, mert a PP-t nem érdekli, hogy az eladó hogyan szívja meg.
[ Szerkesztve ]
-
Tomifromspac
tag
Sziasztok,
Egy gyors és egyszerű kérdés:
A PayPal tudja inkasszózni azt az OTP-s számlámat, amire már küldtem anno pénzt, ergó tudja a PP, hogy az létezik / működik? Leválasztottam már régebben a PP fiókomról a bankkártyáimmal együtt, ergó semmilyen aktív banki/kártya kapcsolatom nincs, de ettől még a history-ban nyilván ott van.
Köszi a választ. -
Tomifromspac
tag
Átadhatják felőlem, nem fogom kifizetni. Olyan jó a seller protection-jük, hogy megint belefutottam egy csalóba, amit hiába bizonygattam, letojták. Alig várom, hogy megkeressen a magyar behajtó cég, és elmagyarázhassam nekik, hogy hogyan vertek át, aztán a PayPal futhat a pénze után oda, ahova akar...
-
Tomifromspac
tag
Akkor nyíltan kijelenthetjük, hogy a PayPal nem más, mint egy USA által működtetett, globális lehúzórendszer, melynek célja, hogy az amerikai vásárlók kényükre-kedvükre meglophassák az USA-n kívüli eladókat.
Minden itt lévő fórumozónak, aki ezt olvassa kőkeményen javaslom, hogy addig zárja le a számláját és égesse fel a PayPal accountját, amíg tudja....
-
Tomifromspac
tag
- A vevő Ebay-en keresett meg és olyan terméket vett, amit nem ott árultam, ergó csak ott "ismerkedtünk" meg.
- A pénzt átutalta PP-on, elküldtem Neki a csomagot GIFT-ként, hogy ne kelljen vámot fizetnie (USA).
- A csomagot megkapta, minden szép és jó volt, aztán az átvétel 5 öt nappal elkezdett kukacoskodni, miszerint én nem azt küldtem amit mondtam és refund-ot kért PayPal-on.
- Én az eladás előtt levideóztam a termékeket, amiket küldtem, a csomagolásról is készítettem videót, ergó azt és úgy kapta, amit kért. Ezért fogtam és dispute-ot csináltam a refund kérésből. A dispute igényben megadtam minden videót, infót, stb. Ebben elég profi vagyok...
- A vásárló egy bejegyzést írt a dispute-ba, amit én megválaszoltam. Után a PayPal és én is arra vártunk, hogy a vevő tovább kommentálja az esetet, de nem tette.
- Eljött a dispute lezárásának ideje, meg is kaptam az emailt a PayPal-tól, hogy az ügyben döntés született és engem hoztak ki "nyertesnek".
- Rá 4 órára jött még egy email, hogy beszéltek a vevővel, akinek megadják a lehetőséget arra, hogy visszaküldje a csomagot. Ha ez megtörténik, akkor vissza kell adnom a pénzt. (mint kiderült a csávó a dipsute folyamaton kívül esve, telefonon/emailben kereste meg a PayPalt ami szvsz eléggé a folyamat megkerülése...)
- Ismét 10 nap várakozás, hogy a vevő böfögjön valamit arról, hogy visszaküldi-e a cuccot, vagy sem. Természetesen utolsó utáni pillanatban jelentkezett, hogy visszaküldi.
- Perpill a csomag a vámon figyel, mert az isten barma úgy adta fel, hogy nekem még 75 ezer forintnyi vámot is fizetnem kelljen rá.
- Az ügy itt tart, a vámot nem fogom kifizetni, mert nem rendeltem semmit, a csomagot szintén nem veszem át, mert nekem ne mondja senki, hogy HD videókkal vertem át a csávót és 5 napig jó volt a termék, aztán már nem volt jó, plusz a dispute-on kívül állít olyanokat, amiket nem látok és regálni sem tudok rá.
Ez azért nagyon bűzlik így, nem? Ennyit a híres seller protection-ről... -
Tomifromspac
tag
Ez így mind szép és jó lenne, ha:
- A vevő az egyik terméket nem barmolta volna szét a kicsomagolásnál
- Nem töltöttem volna el ezzel az üggyel 30 órát a 2 órás csomagoláson, postázáson, levelezésen, stb. át mindennel
- Azért adtam el a cuccokat, mert szükségem volt a pénzre és nem azért, hogy megfurikáztassam a világ körül
- Valószínűleg tönkrevágva, sérülten érkezne meg mind a kettő, ergó nem tudom ismét eladni.Szóval akkor ez a buyer protection, értem. De jó, hogy nekem kedveztek és csináltak egy - 400.000 forintos számlát, amit soha nem fog kifizetni nekem senki....
-
Tomifromspac
tag
Igen, megírtam neki, hogy nincs áruvisszavétel, nem vállalok felelősséget a szállítás közben keletkezett károkért, és még azt is videóra vettem, ahogy becsomagolom és arra is kértem egy áldást tőle, hogy számára megfelelő-e a csomagolás.
Mint látod 100%-osan lefedtem magam, de ez sem volt elég ahhoz, hogy a PP ne szívasson meg.
Mi számomra a megfelelő megoldás? Az, hogy a csávónál marad a cucc, én meg megyek tovább. Most kapok egy összetört valamit, bukok 400K-t és ez a megoldás? Hát nem...
-
Tomifromspac
tag
Nem tudom, hogy ennyire pozitív gondolkodású vagy, vagy ennyire naív Bocsi, nem bántásból...
Anno volt egy olyan esetem, ahol Kanadába postáztam, a vírus miatt késett a csomag, a vevő refundot és claimet indított, a PayPal pedig ki akarta fizettetni velem. Kértem halasztást, megkaptam, aztán amikor a trackingen ott volt, hogy a csávó átvette a csomagot, akkor kértem a PayPal-t, hogy zárja le a ticketet.
Most jön a csavar: A PAYPAL NEM ZÁRTA LE A TICKETET, merthogy a trackingen nincs cím és így nem tudják eldönteni, hogy tényleg a csávóhoz érkezett meg a csomag. A csávónak kellett lezárnia, és ha úgy dönt, hogy azt mondja, hogy Ő ugyan nem kapta meg a csomagot, akkor a PayPal visszafizettette volna velem a pénzt.
Na erre varrjál gombot.
Ezek fényében vegyem át a csomagot, és ezzel lépjek bele a csapda közepébe? Na ne -
Tomifromspac
tag
válasz Tomifromspac #41847 üzenetére
Bocsi, az kimaradt, hogy a PayPal-nak elküldtem a lebélyegzett feladóvevényről a fotót a pontos címmel, de szerintük az nem elég.
-
Tomifromspac
tag
Na, a tegnapom és a mai napom arra ment rá, hogy még egy nagy adag bizonyítékot raktam a PayPal elé, miszerint nem én vagyok a ludas. A hivatalos válaszuk az volt, hogy oké, értették, valóban, de nem érdekli őket, mert ez így működik.
A kártyámat ma letiltattam, ideje keresnem egy ügyvédet.
Új hozzászólás Aktív témák
● Tekintsd át a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (Jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, a PayPal szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- DIGI kábel TV
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Formula-1
- Yettel topik
- Ukrajnai háború
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Óra topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- VoLTE/VoWiFi
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs