- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen monitort vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- OLED TV topic
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- SSD kibeszélő
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
Hirdetés
-
Sztori trailert kapott az Elden Ring: Shadow of The Erdtree
gp A DLC a tervek szerint jövő hónap végén debütál PC-n és konzolokon.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Száguldozáshoz való az új GeForce driver
ph A WHQL minősítésű, 555.88-as eszközillesztő számos Adaptive-Sync monitort is hitelesített.
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zolabol
tag
Sziasztok.
Tudom lerágott csont, de olvasok ezt is azt is a témában, és nem vagyok egy autóguru
Olajcsere előtt állok, és mivel a szerelő horror árat mondott (25e ft, átlagos alkatrészek mellett), úgy döntöttem magam csinálom meg.
Fő kérdésem, hogy milyen olajat rakjak bele? 5w30, 10w40?
GM olajban gondolkozok. Mennyi megy bele, 4-4,5 liter?
Esetleg más gyártó olaja, ami ebben a kategóriában jobb?Autó paraméterei:
2005-ös G astra, 1.4 benzin, Z14XEP, 195e km, általában rövid távokat megyek vele (15-30km)köszi
üdv -
Zolabol
tag
Sziasztok.
Szeretnék egy kis segítséget kérni.
Azt produkálja a kocsim, hogy a jobb első ablakot automatikusan felhúzza, ha központi zárral zárom az ajtókat, viszont felérve egyből visszamegy félállásba. A felhúzó gombot nyomogatva fel tudom vinni az ablakot, de ha be akarom zárni, vagy hosszan nyomva automatikusan felhúzni, akkor visszamegy félállásbaA központi zárral való felhúzást ki tudnám kapcsolni akkor megoldódna ideiglenesen a problémám, de nem tudom hogy kellene
Astra G, 2005, 1,4 16köszi
-
Zolabol
tag
válasz F_Gergely #88797 üzenetére
Köszi, meglesem.
Mondjuk az az érdekes, hogy felhúzom, a gomb nyomogatásával, elvileg teljesen, utána bezárom központi zárral, és úgy is leengedi, hogy elvileg fullra fel van húzva az ablak.
Majd meglesem így világosban is, hátha látom hol akad.Amúgy ezt a funkciót csak úgy tudom kikapcsolni, hogy lehúzom a sarut aksiról?
-
Zolabol
tag
válasz Szada85 #88808 üzenetére
Helló, elképzelhető az volt a baj... ugyanis gomb nyomogatással felhúzva, nem ment fel teljesen, kb 5-7mm hiányzott neki. (Ez már ugye gumin belül volt, így nem volt feltűnő, összehasonlítottam a másik ablakkal, így vettem észre)
Saru le, majd vissza, és az újratanítás megoldotta.Köszönöm mindenkinek
-
Zolabol
tag
válasz F_Gergely #88812 üzenetére
Persze, azért is van a fórum, hogy megosszuk egymással a tapasztalatokat
Kicsit megijedtem, hogy az elektronika ment tönkre, nem lett volna kedvem szétszedniViszont van még egy problémám, nem szedtem még szét, mert ugye lusta vagyok, a hátsó ablaktörlőm beadta az unalmast, bekapcsolom, hallok egy kattanást (elölről, gondolom relével működik? ) Viszont nem lapátol
Mi szokott ilyenkor tönkremenni? Kattanás miatt biztosítékra nem gondolnék, illetve nem tudom egy biztosítékon van ez első ablaktörlővel...
Esetleg a hátsó ajtónál megtörhetett a kábel?
-
Zolabol
tag
Sziasztok, olajszint kérdésem van
A nívópálcán van 5 barázda, és nincs min max jelölés ( de gondolom az alsó barázda a min, felső a max, vagy javítsatok ki )
Most a harmadikon áll az olajszint, érdemes rátölteni , hogy a legfelső barázdáig érjen, vagy még azt is ellepje?Astra g, Z14XEP, 2005-ös. Ferde hátú.
-
Zolabol
tag
Sziasztok.
Elolvastam az összefoglalót, de nem tudok dönteniOlajcserét szeretnék. Milyen viszkozitást és márkát válasszak?
Kis távokra használom az autót (legtöbbször ~6-7 km) évi max 8e km
A sok kis táv jobban igénybe veszi az olajat?
típus:
Asta G
2005-ös
5 ajtós
1,4/16
Z14XEPköszi
üdv -
Zolabol
tag
Köszi meglesem.
Közben van egy észrevételem. Elég sok olaj távozhatott a szelepfedél tömítés környékén, egészen végig a tömítés mentén, de javarészt az olajbeöntő sapka környékéről.
Most teljesen tisztára takarítottam, kíváncsi vagyok honnan jön az olaj.
2015-ben cseréltünk szelepfedél tömítést, azóta nem tapasztaltam számottevő olajkicsapódást.Lehet rosszul helyeztem vissza a saokát, ugyanis havonta több alkalommal átnézem a motort és környékét, többek között az olajbeöntő sapkán is benézek
Másik, feltöltöttem a hűtővizet is, és észrevettem, hogy a kiegyenlítő tatály oldalfalán körbe lerakódás van, amolyan szürkés fekete, állagát tekintve talán kocsonyás, nem érek be oda.
A folyadékon olajra utaló nyomot nem találtam.
Érdemes ezzel foglalkozni? Esetleg hűtővíz cserét csinálni? -
Zolabol
tag
válasz ncc1701 #97549 üzenetére
Nem vettem észre, hogy víz került volna az olajba. Nívó pálcán szép az olaj képe, egyedül az olajbeöntő sapkán veszem észre a habosodást. De az állandó jelleggel van, ahogy beköszönt a hideg idő. Nyáron sose jön elő.
Holnap leszedem a tartályt.
Valahogy szívjam ki belőle a folyadékot, vagy le lehet engedni csak magát a tartályt?
Indítást is holnap kipróbálom. -
Zolabol
tag
válasz ncc1701 #97549 üzenetére
Kiegyenlítő tartályt kitisztítottam, amennyire lehetett, mivel 2 felé van osztva belül, és csak az egyik feléhez férek hozzá fizikailag, nem lett 100%os, de ha újból lerakódik azt észreveszem.. Gondolkoztam veszek egy újat, nem drága.
A másik project, a hátsó ablaktörlő javítása, nem töröl
Az ablaktörlő kapcsolásakor elöl kattan valami, talán relé, de nem töröl.Első körben kábel törésére gyanakszok, hogy lehet ezt kiszűrni, illetve kulturáltan lebontani azt a részt? Motorra is ránéznék.
-
Zolabol
tag
válasz ncc1701 #97566 üzenetére
Köszi.
Közben adódott még 1 problémám, ugye levettem a tartályt, és nem a leszívott folyadékot engedtem vissza.
Utána néztem, hogy koncentrátummal töltöttem fel a tartályt, most és előzőleg is.
Lehet ebből bajom? Direktbe, hígitatlanul öntöttem a tartályba.Engedjem le az egészet, és öntsek bele teljesen új folyadékot?
-
Zolabol
tag
Sziasztok.
Közben sikerült a hűtővíz beállítása, csak sajnos nem úgy ahogy szerettem volna.
Belém jöttek hátulról, és nekitoltak az előttem állónak.Első kereszttartó megnyomta a hűtő egy részét, a víz elfolyt. A motor járt utána még picit, lehet ebből baj? Lehűlés után indítóztam, szépen járt, de csak pár másodpercig mertem.
Próbálok képet beszúrni az első sérülésről.
Kérdésem, hogy kb mekkora összeg lehet ennek a javítása (nem tudom még mennyire sérült a hűtő), kereszttartót cserélni kell. Illetve mennyire bonyolult a kereszttartó és a hűtő cseréje , egy nem teljesen technikai analfabéta számára?Hátuljánál is a kereszttartó kicsit benyomódott, illetve a csomagtérajtó nyomódott az alján.
Beszéltem a szervizessel, gazdasági totálkárt emlegetett (2005-ös G astra, Z14Xep, 5 ajtós, nem leamortizált) Mivel járok jobban, ha én intézem a biztosítót, és utána szervizeltetem ha muszáj, vagy a biztosítót is bízzam a szervízre?
-
Zolabol
tag
Sziasztok, tudnátok segíteni, hol találok g astra-hoz gépkönyvet? Z14XEP, 1,4/16 5 ajtós.
Illetve mennyi hűtőfolyadékkal kell majd feltöltenem a rendszert? Teljesen elfolyt.kösz
-
Zolabol
tag
sziasztok.
Sikeresen megtörtént a vízhűtő csere, feltöltöttem folyadékkal, kb 2,5-3 liter ment bele, a motort járattam, a hőmérő felment 80 fokra, a vízhűtő radiátor felmelegedett, de fűtésem nem volt. A vizet nem keringette, a termosztátot megfogva forró volt. A kiegyenlítő tartály vize hideg.
Keveset járattam, vagy máshol keressem a hibát? Esetleg vízpumpa? Vagy biztosíték? -
Zolabol
tag
válasz diablo1984 #97669 üzenetére
Igen, rákapcsoltam.
-
Zolabol
tag
válasz mohabá 007 #97673 üzenetére
Elvileg működik a szelep, hideg vizet nem engedte át, mikor beleöntöttem, forró vizt szépen átcsorgatta.
Most visszatettem a helyére, feltöltöttem vízzel, ugyancsak kevés ment bele.
Beindít, motor forró, termosztát forró, valamennyi vizet engedett át, érződik, hűtőradiátor forró. Leszedtem a tágulási tetejét de semmi, a tartályban lévő víz hideg... lehet valahol megakadt egy légbuborék? Hozzá kell tenni, hogy az autó nem teljesen vízszintesen áll, hanem jobbra dől, ennek lehet jelentősége?Illetve ha az alsó hűtőcsövet, vagy a termosztát csövet nyomogatom, szuszog
-
Zolabol
tag
Helló, lenne még egy problémám, ha már elkezdtem foglalkozni a kocsival, bontogatok rajta ezt azt.
Csinál olyat, hogy hidegen indítom, az alapjáratnak stabilnak kellene lennie, hidegen kb 1000, bemelegedés után visszaesik 800-ra.
Most viszont azt csinálja, hogy ingadozik 800-1100 között, fel-le, fel-le, és folyamatos a cicergés a folytószelep ház felől.
Melegedés után beáll a fordulat 800-ra és stabilan tartja.Okozhatja ezt a folytószelep kokszolódása? Ha igen, akkor mivel érdemes kitakarítani? Sima féktisztító, vagy van ennél jobb szer a rásült cucc letakarítására?
-
Zolabol
tag
Elkezdtek mattulni a fényszóróim, és mivel megtörték az elejét, amitől megrepedtek, eltörtek az első fényszóró felső felfogatásai (maga a búra sértetlen), azon gondolkozok kicserélem őket.
Milyen fényszórót ajánlotok az eredeti helyett? Gondolom a régi polírozása nem gazdaságos ilyen kis értékű lámpánál (ahogy keresgéltem, gondos munkával 10-15e ft/búra).
Után gyártott fényszórót lehet venni 12-15e ft-ért. Vajon mennyire éri megvenni őket?
-
Zolabol
tag
Helló, fojtószelepház tömítést találtam többfélét, szerintetek milyen kell az autómhoz?
Leírásban a típusa.köszi
-
-
Zolabol
tag
Sziasztok.
A motor hőmérséklet visszajelzőm beáll 80-83 fokra.
Belső fűtésem működik rendesen.
Valahol olvastam hogy 90-95 körül kellene mutatnia.
Meghibásodott valami, vagy ez normális télen?
Most volt hűtő cserélve. -
Zolabol
tag
Holnapra lesz kiolvasóm, megnézem azzal is.
Youtubon láttam egy, talán ujkrán videót, ahol ugyancsak beáll neki 80 fokra.
Ott a termosztát cseréjét magyarázza. Utána stabil 90-92 fok.5 éve van meg az autó, de a ventilátor, jó ha 2x indult el eddig.
Még autópályán megpakolva, araszolgatva 30+ fokban se kapcsolt be...Most tanulgatom az autó javítgatását, működését, szóval még amatőr se vagyok
Még egy kérdésem lenne
Az ajtó zsanérokat hogy szoktátok kenni? Ugye van a zsanér, csapszeg és a kupak, eddig eljutottam Csapszeget telinyomjátok zsírral, és rá a kupak, majd bedolgozza? -
Zolabol
tag
Közben teszteltem a hűtőrendszert, mondtam, nem megy a mutató nagyon felfele, megáll 80-85 körül.
Most rádugtam az obd-t. Ide oda mentem a városban, nem túl nagy forgalom, tényleg 80-85 körül volt.
Megálltam, kicsit járattam, picit túráztattam, és felment szépen lassan egészen 100-ig, ott bekapcsolt a venti és vissza 90re. többször ismételtem, működik.Ami fura, az autó visszajelzője megállt 90 foknál, tehát 100 fokos obd visszajelzésnél is 88-90-en állt. Ami biztos 100 fok mert elindult a venti.
80-90 között pontosan mutatta, efölött már nem...
-
Zolabol
tag
válasz Tikakukac #97825 üzenetére
Igen mondtátok, csak azt nem gondoltam, hogy egy bizonyos tartományban hamis, hanem úgy összességében :)
Túráztatás úgy történt, hogy álló helyzetben pörgettem 1500-3500 között.
Kb 5perc kellett, hogy beinduljon a ventilátor.
Ha ez gond, akkor szerinted mi lehet a baj?UI. Fűtés letekerve, nem ment.
[ Szerkesztve ]
-
Zolabol
tag
Sziasztok.
Nyomatékkulcsot szeretnék vásárolni, milyen értékűt (értéktartományt) érdemes vennem?
Pár nyomatékot ismerek, de közel sem mindet.Fékek, lengéscsillapító, olajteknő, később motortér egyéb részeinek javításához fog kelleni (gyertya, szelepfedél, stb)
köszi előre is
-
Zolabol
tag
Sziasztok.
Lehet nem jó topicba írom, de nem találtam hasonlót.
Leszedtem a küszöb borításokat, és a jobb hátsó sarkon találtam rozsdásodást, mellékelem képen.
Amit csináltam vele, alaposan átcsiszoltam, 2x átkentem korant-al, majd gyári fényt kapott.
(Száradási időket, és a megfelelő tisztítást a rétegek közt betartva.)Az lehetett a baj, hogy befolyt a víz az alvázvédő alá, és kikezdte idővel.
Kérdésem, hogy most a fény után mi a legjobb megoldás, nyomjak még rá lakkréteget, vagy lakk + alvázvédőt, vagy csak alvázvédő elég? Abból is van ecsettel felhordható és rücsi spray.
(ez a terület nem fog látszani, műanyag takarja, fény nem volt indokolt, de ez volt itthon )köszi
-
Zolabol
tag
sziasztok.
Le kellett szednem mindkét oldalt a küszöbvédőt. Rendeltem hozzá oldalra rögzítő sínt, alulra pedig patentokat.Hogy lehet visszaszerelni a legegyszerűbben? Most szenvedtem vele, egy kicsit meló előtt, de nem ment fel rendesen.
Először a küszöbvédő sínébe csúsztassam be, és próbáljam a gombokra rápattintani, vagy ráhúzni? Vagy előbb a gombokra rakjam rá, és utána próbáljam a küszöbvédőt ráhúzni?
köszi
-
Zolabol
tag
Találtam egy érdekes dolgot a kocsi alvázán, csatolok 2 képet.
Sérülés miatt lement az alvázvédő, alározsdásodott.
Mi lehetett az elgondolás? Alvázra hegesztett lemez kitömve alvázvédővel?Mert a képen látható résben nem rozsda, vagy fém maradvány volt, hanem valamilyen anyag... kikapartam, és lett a rés
Nem rohadt át a vas, erősebb felületi rozsda. -
Zolabol
tag
válasz Tikakukac #99018 üzenetére
A Korantra azt hiszem rá is van írva, hogy kültéren/igénybe vett felületen kb 10-15 napig véd.
Megrendeltem a Brunoxot, ennyit megérdemel egy G Astra
Viszont egy másik kérdés, offba is rakom.
Varratokat kezeltem kit-el ( Motip poliészteres). Mivel nem tudom egyhuzamban megcsinálni a gittelést+becsiszolást+alapozást. Ezért fázisokra osztottam. Most becsiszoltam, de rájött az eső.
Szerintetek a gitt átázik, vagy védi az alatta lévő fémet? -
Zolabol
tag
Sziasztok.
A váltókulisszát mivel szoktátok zsírzani? Próbáltam szilikonzsírral, de az túl hígnak bizonyult. Most Isoflex Topas NCA 5051 van rajta, de ez is túl híg lesz szerintem
Illetve hogy tudom szétszedni hogy kibírjam tisztogatni azt a gömböt?
-
Zolabol
tag
válasz mohabá 007 #99064 üzenetére
Köszi a linket, de nekem ilyen a kulisszám (lsd csatolt kép)
Gondolom ezt másképp kell szétszedni.
(A kép nem az enyém, internetről szedtem le)Kacsazsír? De most komolyan, ami nem annyira képlékeny, jó a kenése és nem kezdi ki a műanyag alkatrészeket
[ Szerkesztve ]
-
Zolabol
tag
válasz mohabá 007 #99069 üzenetére
Szia.
Köszönöm a segítséget, sikerült kitisztítani, és bezsírozni, nagyon passzentos lett.
Igaz csak ilyen zsírom volt otthon, de specifikáció szerint jó ez is: Isoflex TopasKövetkező lépésem a váltóolaj csere lenne. Az olaj specifikációját, mennyiségét megtaláltam, viszont magát a teknő tömítését sajnos nem.
Ismernem kellene a váltó fajtáját, f13, f17, f18.
Na ezt honnan derítem ki?köszi
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest