Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • válasz dkaro #77437 üzenetére

    A párásodás okozója lehet a fűtés- és/vagy klímabox kondenzvíz-kivezető csövének dugulása. Ilyenkor a doboz aljában megáll a levegő páratartalmából lecsapódó víz, ezt pedig a meleg légáramlat párologtatni kezdi. Ettől a befúvott levegő nedvességtartalma magas lesz, ezért csapódik le pára az ablakokon.
    - Ha az autóban van klímaberendezés, ezt bekapcsolva a keringetett levegő páratartalmának jelentős része lecsapódik, így jóval szárazabb levegő kerül az utastérbe. A modern autók szellőztetőberendezése az ablakpárátlanító funkció bekapcsolásakor ezt önmagától megteszi.
    - A legtöbb autó a szélvédő előttti esőcsatornából szívja a friss levegőt. Ha ennek vízleeresztő nyílásai eldugulnak, itt megállhat a nedvesség, ilyenkor igen magas nedvességtartalmú levegőt szív a ventillátor, amely szintén az utastérben fog lecsapódni. Ráadásul a pollenszűrő ilyenkor tisztességesen átnedvesedik, ami hosszabb időre is biztosítja a párás üveget.
    - A párátlanítás szinte hatástalan, ha azt belső keringetésre kapcsolva használjuk. Ilyenkor a rendszer a lábtérből szívja a levegőt, ahol nedves szőnyeget, havas-vizes-sáros cipőket talál. Érdemes ilyenkor inkább a külső levegő beszívását választani, annak páratartalma hidegben jóval alacsonyabb.

    Mindamellett a párának valahol le kell csapódnia, és az a valahol az üvegen lesz. Ha semmiképpen nem tudja megfékezni a párásodást, irányítani még talán tudja. Ha páramentesítő szerrel kezeli az első és hátsó szélvédőket, valamint az első oldalüvegeket, a hátsó ajtók üvegei nyugodtan párásodhatnak. Ez kevésbé zavarja a kilátást, és ha néha egyszerűen ronggyal letörli, egész jól kezelhető helyzetet teremt.

    A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

Új hozzászólás Aktív témák