Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Jim Tonic

    nagyúr

    válasz Daywalker #10045 üzenetére

    No, no. Már hogy ne lenne értelme a magasabb oktánszámnak? :)

    Ide meg bemásolok egy jó idézetet:
    A kopogásérzékelő kiküszöböli a káros öngyulladást. A kopogó hatást a szabályozatlan égés hozza létre, amely lokálisan rendkívül magas hőmérsékletet hoz létre a hengerben. Ez a nagy hőmennyiség nagyon megterheli a motor egyes részeit, például a dugattyút, a szelepeket és a hengerfejet, és azok megrongálódását okozhatja. A kopogásérzékelő regisztrálja a motorból jövő hangokat, és elektromos impulzusokká alakítja át azokat. A motor vezérlőegysége azután összehasonlítja a mért impulzusokat a tárolt előírt értékekkel, és szükség szerint beavatkozik a motor, az üzemanyag befecskendezés és a gyújtás vezérlésébe, mielőtt az égés elérné a kopogási határértéket. A kopogásérzékelő másik funkcióját az üzemanyag minőségének megállapítása jelenti. Minél magasabb az oktánszám, annál kopogásmentesebb az üzemanyag. Ez azt jelenti, hogy a 98-as oktánszámú szuperplusz benzin magasabb hőmérsékleten ég, mint a 95-ös szuperbenzin vagy a 91-es normálbenzin. Ha valamilyen oknál fogva csak az alacsonyabb minőségű üzemanyag áll rendelkezésre, a motorvezérlés a kopogásérzékelőtől kapott információk alapján automatikusan korrigálja a gyújtás időzítését. Ezzel meggátolja a motor károsodását.

    Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

Új hozzászólás Aktív témák