- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- OLED TV topic
- Apple asztali gépek
- Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
- Megérkezett Magyarországra az LG 480 Hz-es OLED monitora
- Felpörög az asztali CPU-piac a következő pár hónapban
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
Hirdetés
-
Most kezdik árulni Európában a Hisense új Mini LED tévéjét
ph A 4K felbontású U8NQ a cég saját Vidaa okosrendszerét használja.
-
Megtévesztő AI-kampányok ellen küzd az OpenAI
it Egyre több a megtévesztő tevékenység és kampány, ami az AI segítségével készül – néhányat már elkapott az OpenAI.
-
Rövid előzetesen a Star Wars Outlaws PC-s kiadása
gp Az NVIDIA-nak köszönhetően nyúlfarknyi videót kaptunk a játékból.
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jim Tonic
nagyúr
Amíg MP3-t hallgatsz, addig felesleges a komoly hifi. Én az IPOD mellett döntöttem (szintén nem high end, de nekem elég a minősége és 120GB), azon pedig kizárólag Apple Lossless van.
Az autóhifizés alatt legtöbben a nagy mélyet értik, így lesz 7-10W közép mellé 500W mély kondenzátorral. Ez messze van a minőségtől és a normális hangzástól.
Az erőteljesebb mély nekem is hiányzik, de csak pont akkora lesz, ami a rendszerhez passzol. Mélyet meg nem lehet 20-25cm alatt előállítani, de az ideális 30cm körül kezdődik. De ez nekem már felesleges. Néha hiányzik, de már nem ölök bele pénzt. Főleg azért nem, mert az utolsó rendszerem majd 800e-ben volt, mikor azt mondtam először, hogy "hmmm, ez már igen". Ebből a 300e-es fejegység van meg, a többin pedig hatalmasat buktam.
Pedig nem kell annyira drága dolgokra gondolni, 3db 70e forintos erősítő, fejegység 300e, hangszórók 100e, kondenzátorok 100e, kábelezés 20e, kiegészítők, és ott is vagy. Ha megnézitek, ezek az erősítők még nem is drágák, és a hangszórószett is inkább csak középkategória.Igen, ez alá nem szabad menni. Ez az alap építés, ezzel már lehet hangzást csinálni, alatta nem. A zárt ládát sem értik meg sokan, mindenki reflexet használ, mert mélyebb, és 1,5-2x akkora hangzása van, de pl. minőségi hangzásnál kizárt. Érdemes megnézni a profi építéseket, sehol reflex lyuk. Ráadásul azt sem értik sokan, hogy nagyon ritkán csinálják meg normálisan a szükséges liternagyságot, a megfelelő csőátmérővel és -hosszal. Nem egy ládát raktam helyre a cső rövidítésével. Azt sem értik meg sokszor, hogy a Puntoba nem rakunk a kalaptartóba a mélyláda fölé oválszettet, mert a mélyláda, főleg a reflex, belezavar a membránokba.
Szóval vannak alapszabályok, amit a mai hifik 95%-a teljesen nélkülöz. Olcsón akar mindenki ducducot, azt meg én nem építek.[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz Daywalker #10595 üzenetére
Amit Te mondasz, az csak kiegészítés ahhoz, amit én mondtam. A Te hangszóród érzékenysége elég alacsony, ami valóban régi darabra utal. Ez mindössze annyit tesz, hogy neked nagyobb teljesítményű erősítés kell ugyanakkora hangnyomáshoz. Azonban ez csupán néhány százalék.
Ugyanakkor ha a közepeid is ilyenek, akkor oda is jobb fejegység kellene. De ha szuperérzékeny, esetleg 2ohmos hangszórókat használsz elől, akkor is ágyúval lősz verébre, mikor rendes végfokkal mész fejegység ellen.Nemhiába van az, hogy amikor fejegységhez veszel kiegészítő mélyet, akkor 99%-ban beépített végfokos rendszert adnak, aminek a teljesítménye 50-100W között változik.
A képhez hozzászólva, ha megkérdezel egy profi hangfalépítőt, vagy csak letöltesz egy szoftvert, ami segít kiszámítani a hangszóródhoz való ládaméretet, azonnal rájössz, hogy ahhoz a hangszóróhoz kb. fele ekkora láda kellene, mert nem tudja kitölteni. Ez a méret kb. két hangszóróhoz lenne való.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz Daywalker #10598 üzenetére
Nem akarok a srácban kételkedni, de ezt nem hiszem el. Egyszerű fizika. Ha ebben a ládában meg akarod rezegtetni a levegőt, akkora membránmozgás kellene, hogy a hangszóródnak 10-15cm-es kilengéseket kellene csinálnia.
Nézd meg a másik két ládát. Legalább akkora teljesítményűek, mégis fele akkora a doboz. A zárt láda még kisebb.Arról nem is beszéltem, hogy a gyártó általában azt is közli, milyen beépítésre ajánlott a hangszóró, ezt is gyakran elfelejtik.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz Daywalker #10603 üzenetére
Ahhh, so. Mondjuk azt nem vágtam le, hogy ez egy 1000W RMS mélynyomó, ha már mellette egy harmadát tudó végfok van.
De akkor térjünk vissza a lényegre. Ezt nem tudod kihajtani. Viszont megtelik tőle a csomagtartód. Okos dolog ezt így megépíteni? Milyen erősítő hajtja meg a többi hangszórót?
Még1 kérdés. Ekkora ládáknál (meg úgy általában) a reflex lyuk nem előre kellene, hogy nézzen? Sőt, ha jól rémlik, a másik végében kellene lennie. Ebben nem vagyok tökig biztos, csak kérdezem.[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz fero02 #10606 üzenetére
Ízléses. Csak kiabál felniért és küszöbért. De nekem pont ez a stílus jön be. Semmi túlzás, semmi csicsa. Engem is érdekelne, ki az elkövető.
Dokar:
A rendőrfelni erősített.
A híd szinte mindig ua., a kerékagy cseréjével át lehet építeni. Sokszor csináltunk már ilyet. Azonban azt nem tudom, hogy két generáció megegyezik-e. Ha visszanézel, linkeltem egy Corsat B-t, amin Vectra B 5 csavaros agy van elől, hátul meg Astra OPC. Szóval...
Azt is tudni kell, hogy a hátsó fék vajmi keveset vesz ki a fékezésből, ha csak azt fejleszted, alig lesz jobb fékhatásod. Bár sokkal szebb lesz, az tuti.[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz buherka #10683 üzenetére
Levegő hőmérséklet mérő, vízhőfok mérő, lambda szonda.
Esetleg lesd meg a gyertyákat.
Ausztria tele van Insigniaval. A poén az, hogy 2,8 V6 Turboból rohangál a legtöbb, aztán az 1,7 ecoline cdti, aztán az 1,9 cdti. Pedig sógoréknál mindenki dízellel megy.
Tegnap már láttam belőle OPC-t is Graz felé.[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz atesss #10696 üzenetére
Lendkeréknél nézi a fordulatszámot. Francia autóknál gyakori.
Amúgy a mostani fordulatszámmérőd is elektromos lesz, nem bovdenes. Csak át kell alakítani neked megfelelőre.szerk.: ugyanaz, amit ti főtengely jeladónak hívtok. De általában nem a főtengelyt figyeli, hanem a lendkereket.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz csaresz002 #10698 üzenetére
Nem akarok okoskodni, de az autókban a generátor nem váltakozó feszt állít elő?
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz atesss #10696 üzenetére
Megnéztem neked azt az egységet, amit linkeltél. Az egy frekvenciamérős megoldás, csak négyhengeresekhez, azon belül is csak benzinesekhez jó. A lényege, hogy méri a gyújtásimpulzusokat. Ha impulzusos, akkor a generátorra hiába kötnéd. A lendkerék jó lenne, de ez a megoldás vélhetően kettővel szoroz, néggyel oszt a hengerek száma miatt. Bár elég lett volna egy gyertyát figyelni, aztán szorozni kettővel az értéket, így teljesen nem értem a megoldását.
Ezt olyan autókhoz fejlesztette az illető, amiben semmilyen gyári megoldás nincs, pl. a lendkeréknél.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
Általában váltakozófeszt, de ugyebár szigorúan attól függ, mit teszel robbanómotor főtengelyére.
A dinamókkal szemben a generátorokkal könnyebb nagyobb teljesítményt előállítani. Ezért cserélték le az autókban is. Jobban megéri egyenirányítani, majd kap egy túlfeszültség elleni védelmet, és egy feszültségszabályzót. Az első trabantok pl. még dinamósak voltak, de szinte minden régebbi jármű.
Dinamók voltak régen a kerékpárokon, illetve még néhány mai kerékpár agydinamós.Csak az ember nem akar vitázni.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz fero02 #10761 üzenetére
Enyém is Isuzu blokkos. Csak nem az 1,7.
Amúgy attól jók, hogy nem Bosch az elektronikájuk. A régi Bosch cuccok igen megbízhatatlanok voltak.
Ma mesélte az autószerelőm, hogy egy olyan blokkon, mint az enyém, kuplungot cseréltek kompletten (lendkerékkel). Csak az alkatrész 400e. Ez az alkatrész Angliában kb. 160e. Csak a dupla tömegű lendkerék 180e, kint meg 275font. Szánalom.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz csaresz002 #10859 üzenetére
LED "égett ki"? Ott más lehet a gond.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
A bólintás pont eláshatja a zöldkártyád. Járasd ki. A benzinszűrőt meg kell nézni!
Dízelbe benzin gyakori eset, de az a kevésbé ártalmas. Fordítva nem is értem, hogy jött össze, mert a dízel csöve vastag a benzines betöltőbe.
Szerk.: most látom, a benzinszűrőt cserélték. Milyen autó is a tied? Tényleg frissíteni kell az első hozzászólást. Én is csinálok majd képet.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
Butaság. Nem ok nélkül van a dízelnek a vastagabb beöntője. Dízelbe tudsz benzint, fordítva nem (elvileg). Ugyanis a gázolaj lényegesen sűrűbb, olajos anyag. A benzinszűrőt azonnal tönkreteszi, valamint eltömi az injektorokat, minden szűkebb részt. Ezzel szemben a benzin kiváló oldószer, ki lehet vele mosni mindent, simán átfolyik ott, ahol a gázolaj is. Majdnem minden dízeles alkatrészt benzinnel mosnak ki, vagy benzin/benzol alapú oldószerrel.
#10881: Bontóból szerezz egyet. 200Ft lesz.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz fero02 #10885 üzenetére
Velem is előfordult egyszer, kollégákkal is többször, hogy a dízel céges autóba benzint tankoltunk. Tank leereszt, dízellel feltölt, (légtelenítés), indítózás, és már ment is tovább gond nélkül. Fordítva ez nem működik. Ki kell takarítani az egész rendszert, és jó eséllyel pár dolog cserés lesz.
Van ilyen paszta, de nagyjából 0 az értéke. A lyukas kipufogó olyan, mint a szuvas fog, kívül pici lyuk, de belül már teljesen odavan. Nem megy át zöldkártyán, ami szerintem helyes.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz meroly #10899 üzenetére
A H Astrák igen jó autók. Ismerősök közül mindenki jót mond róla, de az 1,4-es motort kicsit gyengének tartják ehhez a kasztnihoz. Persze aki nem olyan vezető, annak ez nem számít. az 1,4-es kb. ugyanannyit ehet, mint az 1,6-os, de ha kombiba egyáltalán tettek 1,4-est (nem szoktak), akkor az többet ehet, mint az 1,6-os. A kombi nehéz, ha megpakolod, akkor meg főleg.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
Kaptam bal első tárcsába egy kavicsot, szép barázdát mart. Jó így a vizsga előtt. Tárcsafék előre nekem (314mm) 30e Ft/db, kint persze ugyanennyi egy pár. Hátsók is vállasak, ott is komplett szett csere lesz hamarosan. Ezen felül kap 4 Koni rugót, és 4 lengést is. Megint nem lesz kevés zseton.
Ha tudtok GTS lökőst nekem előre, jelezzétek, pls.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
Én is szívok. Ma szétkaptam a blokkot, 5 órát dolgoztam vele, és így sem értem el a nagynyomású szivattyút. Még jobban bontanom kellett volna, de már nem volt több időm. A szivattyú a V forma alján ül, lehetetlenül elrejtve. Szét kellett szednem a szívócsonkot, a befecskendezést, a könyös nyomócsövet kompletten, de még volt alatta valami EGR-hez csatlakozó cső (radiator felirattal), amit már igen nehéz lett volna kiszedni. Így is 5 órát tököltem, és még le is törtem egy műanyag fület. Ejj.
Mindennek tetejébe dáthás vagyok, folyton folyik az orrom. élmény így szerelni.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
Nem.
Opelnál fel kell cserélni. Nekem is fel kellett. Nem összekötni, csak felcserélni a pirosat a sárgával. Míg a legtöbb DIN csatis autón a sárga az akku és piros a kapcsolt, addig az Opelnál fordítva van.Ha összekötöd, az is jó, de akkor kézzel kell kapcsolgatnod a rádiót, és úgy maradhat.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
Nézzetek be ide, hátha ismertek valakit, akinek jól jönne.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
Van itt budapesti tag, aki megtenne nekem egy szívességet?
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
Na.
Tegnap 10:00-kor újra nekifogtam a szelepcserének. 13:30-kor már csak egyetlen csavar nem jött ki. 13:30-19:30-ig nem tudtunk ahhoz szerszámot gyártani. Semmivel nem fértünk oda. Apám közben kipucolta a szívótorkot. Ugyanis az EGR igen jó dolog. A kb. 6cm-es torokból 4,5cm maradt, ugyanis 7-8mm falvastagságú korom rakódott le bele. Szétverni sem lehet, szerencsére a féktisztítótól összeomlik, könnyen kijön. Viszont a hengersoronkénti szívótorkok még továbbra is így néznek ki. Nem szedtem le őket, nagyon sok munka lett volna. Tippeket kérek, hogyan, és mit juttassak oda, ami óvatosan oldaná, úgy, hogy az égéstéren átmenjen.Ma 10:00-kor folytattam. Szerszámot megálmodtam, megcsináltam, csavar kijött. két szelep be, csavar nem ment vissza. 12:00-14:00 pihi. 14:00-tól bement a csavar, szelepek be. Szépen haladtam a visszaszereléssel, de a szívótorok egyik csavarját eltörtem. Mindegy, autót összeraktam, hosszú önlégtelenítés után elindult. 18:30-20:00 csavar kifúr, kiszed. Előrébb helyezkedő ugyanolyan csavar kiszed, hátsó helyére berak. Előre beraktam a töröttet, kisebb menethosszon fog, de elől könnyen cserélem majd.
Autó egy darabig dobta a hibákat, majd teljesen kiment a levegő. Eredmény. Kb. 20-25LE jelent meg, padlógázra sincs füstölés. Teljesen 0 a koromkibocsátás, akkor is, ha végig padlózom. Tépi ki a kormányt a kezemből gyorsításnál.Egyéb szívások:
Egyik csavarkiszedő beleesett a motortérbe.
Jobb hátsó dobom rohad, talán át sem megy a vizsgán. Nem lyukas, mert belül alu, de a külső ház félig megadta magát. 75e itthon egy darab jobb hátsó dob. 217€ Ausztriában. Angliában 98font egy bal hátsó és egy egy jobb hátsó dob együtt, úgy, hogy veszek hozzá 2db bilincset és 6db gumibakot. Fuck. Sajnos nem ér ide péntekig.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen