Hirdetés
-
Csúcskategóriás PCIe 5-ös SSD-k a Gigabyte-tól
ph Az Aorus 14000 Gen5 széria 1 TB-os kapacitástól indul, és mérettől függően 14 GB/sec körüli olvasási sebességet kínál.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Akciófigyelő: leárazott strapamobilok az EB meccsei mellé
ma Június 17-től június 23-ig a cég hivatalos AliExpress boltjában akár jelentős kedvezménnyel szerezhetők be telefonok és táblagépek.
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
#24845312
törölt tag
válasz
body007 #103874 üzenetére
X20XEV motoros B Vectrák gyári tartozéka (kartergáz szűrő néven, vagy olajleválasztó néven is fut/futott). Ha nem ragaszkodsz a gyári alkatrészhez, akkor pl. itt is meg tudod venni:
https://autoalkatreszed.hu/alkatresz/opel/vectra-b-ferdeh%C3%A1t%C3%BA-(j96)/5120/Olajlev%C3%A1laszt%C3%B3,-forgatty%C3%BAsh%C3%A1z-szell%C3%B5ztet%C3%A9s/1.html -
#24845312
törölt tag
válasz
body007 #103878 üzenetére
Egy darab műanyag? Nem üres belül az a műanyag, ez egy szűrő.
Máshol egyébként drágább:
https://www.autoalkatreszonline24.hu/topran/9201355 -
#24845312
törölt tag
válasz
zgospel #104095 üzenetére
Nekem volt már olyan többször is, hogy a szerviz/szerelő visszakérdezett, hogy ugyan miért akarok én fékfolyadékot cseréltetni, nem kell az. Barom állatok!
Mellesleg az általad leírt dologban volt is részem. Nyár volt, kb 50 km megtétele után a fékpedálnak alig volt ellenállása, és csak a pedálút utolsó negyedénél fogott - valamennyit. Ha az autóval leparkoltál, vártál pár órát, utána minden tökéletes volt. Kb 50 km erejéig. Utána ugyanúgy a fenti jelenség jelentkezett. -
#24845312
törölt tag
Biztos, hogy nem oké a két oldal közötti jelentős mértékű eltérő kopás.
Nekem a B Vectrán 19 éves korában volt először cserélve a fékbetét, és egyszerre a két oldal. Nem igazán volt eltérés a jobb és bal oldal között, meg egyébként sem lett volna értelme ennyi idő után külön csak az egyiket cserélni. Egyúttal új tárcsákat is kapott.
Őszintén szólva én a 60ezer km alatti elkopást is gyanúsnak találom, bár ez erősen függ a használat módjától. Nekem kb 200ezer km volt az autóban az első cserénél, bár tény és való, hogy nem városi autó volt napi használattal, hanem kirándulóautó. Nyaranta volt, hogy kapott 1 hét alatt 5ezer km-t, de javarészt autópályán (már amelyik országban épp volt egyáltalán autópálya, pl. Albánia). Télen meg pihent. (24 évesen még a gyári lengéscsillapító, váltó, kuplung, gyújtótrafó, stb., stb. van benne.) -
#24845312
törölt tag
válasz
Erno1219 #104264 üzenetére
Nekem az egyik vezeték volt sérült, ami a hűtőben lévő hőgombától jött a ventiig. Hiába kapcsolt a gomba időben, ha a ventiig nem jutott el a jel. Ráadásul olyan szerencsétlen helyen volt a sérülés a vezetéken, hogy alig lehetett észrevenni (pont a vezeték túloldalán, ahol takarásban volt, illetve a vezeték maga nem volt elszakadva, csak hiányzott egy kis rész a takarásban lévő feléből).
Normál esetben a venti több fokozatban is tud menni (X20XEV-nél legalábbis biztosan így van), illetve a motor leállítása után is be kell kapcsolnia (bizonyos hőfok fölött).
-
#24845312
törölt tag
válasz
Erno1219 #104266 üzenetére
Ugyanígy volt nálam is, az már csak a vészüzemmód, azt nem a gomba kapcsolja. Így ne is nagyon használd az autót, mert megfő a motor.
Nekem az volt a szerencsém, hogy volt otthon tartalékban gyári hőgomba is, gyári venti is (előtétellenállás azon van rajta), így volt lehetőség próbálgatni, tesztelgetni, hogy mi okozhatja a hibát. Végül se a gombáknak nem volt baja, se a ventinek (előtétellenállásnak se), minden hibátlan volt, de az egyik vezetéken volt egy kis sérülés, amit egyik szerelő se vett észre, de mi magunk se, mert pont azon a részén volt a sérülés, ami nem látszódott.
Miután a vezeték le lett javítva, teszteltük is a rendszert, a hőgombá(k)ról lehúzva a venti csatlakozóját, abban összeérintve a lábakat kapcsolt is a venti kis fokozaton is, meg nagy fokozaton is. (A vészfokozat meg a legnagyobb, de azt nem a gomba kapcsolja.) -
#24845312
törölt tag
válasz
Erno1219 #104268 üzenetére
A hűtőbe amit becsavarsz 2 db gombát, azoktól jönnek ezek a vezetékek. Ebből a több darab vezetékből volt nekem az egyik megsérülve, csak nehezen lehetett észrevenni, mivel pont a túlsó felén volt egy kis sérülés, így szemből nézve teljesen épnek tűnt. Nekem emiatt nem indult se leállítás után a venti, se kis fordulaton, se nagy fordulaton (csak vészüzemmódban indult be, amikor már a pirosban volt a mutató).
-
-
#24845312
törölt tag
válasz
Erno1219 #104490 üzenetére
Túl sok minden nem okozhatja, hogy x hőfok esetén nem kapcsol be a venti, mert annyi csak az egésznek a működése leegyszerűsítve, hogy x hőfok elérése esetén a hőgomba küldi a jelet a vezetékeken keresztül a ventinek, az meg bekapcsol. Ebből kifolyólag mindössze 3 dolog jöhet szóba:
- gomba
- vezeték
- venti (az előtétellenállás és a venti egy egység, külön nem megvásárolható, csak egyben)A gombákat már cserélted azt írtad, illetve egyébként is ellenőrizhető a gombák hibája, mert ha manuálisan (pl. egy csavarhúzóval) zárod rövidre azokat az érintkezőket, amikre a gomba küldené a jelet, akkor ugyanúgy be kéne kapcsolnia a ventinek. Ha így se kapcsol be, illetve eleve a gombákat is cserélted, ezt a hibát egyértelműen ki lehet zárni.
Marad a vezeték vagy a venti.Itt szintén tesztelhető/kimérhető a dolog pl. egy multiméterrel, hiszen amikor a gomba küldi a jelet (vagy te küldöd manuálisan rövidrezárva a megfelelő érintkezőket), akkor a túlvégen, tehát azon a csatlakozón, amit a ventire csatlakoztatnál, ott a "jelnek" szintén meg kéne jelennie. Ha ez nem történik meg, akkor nálad is vezetéksérülés lehet a hiba okozója, mint nálam. Ha nem akarsz méricskélni, vagy szerelőhöz vinni az autót, akkor marad a venticsere, és ha úgy sem jó, akkor kizárásos alapon már csak a vezetékekkel lehet a gond.
-
#24845312
törölt tag
válasz
Gubbba #104742 üzenetére
Így a jó, kb ennyi lehet a normál üzemi hőmérséklet. Az lenne a baj, ha nem érné el ezt a hőmérsékletet, mert akkor mindig hidegen járna a motor (pl. ha a termosztát nem zárna rendesen, akkor már az elejétől fogva nyitva lenne a nagy vízkör, és csak nehezen melegedne föl a motor a megfelelő hőmérsékletre).
-
#24845312
törölt tag
válasz
Black_Raven #104751 üzenetére
Nekem is. Leállított motor mellett. Járó motornál viszont ilyennek nem szabadna megtörténnie, ha igen, akkor nem jó a termosztát.
-
#24845312
törölt tag
válasz
Black_Raven #104753 üzenetére
Menet közben sem mehetne le bizonyos hőmérséklet alá. Csökkenhet ahhoz képest, mintha csak állnál egy helyben, mivel a menetszél is hűt, viszont egy bizonyos szint alá nem süllyedhetne.
-
#24845312
törölt tag
válasz
Black_Raven #104755 üzenetére
Nem zár a termosztát, ezért tud beesni üzemi hőfok alá a hőmérséklet.
-
-
#24845312
törölt tag
válasz
mephi666 #106109 üzenetére
Nekem 2014-ben volt a B Vectrám hengerfejes. Akkor ez a mutatvány 120ezer Ft-ba került vezérléscserével együtt. Csak azért úsztam meg ilyen olcsón, mert a szerelő engedte, hogy saját magam szerezzek be mindent, amit kell, tehát az anyagár kb a fele, harmada lett annak, ami normál esetben lett volna. Most tuti, hogy a többszöröse lenne a végösszeg, ami pedig egyenlő lenne a gazdasági totálkárral sajnos.
-
#24845312
törölt tag
válasz
Rowon #106114 üzenetére
És akkor ilyen árak mellett még bekerülni sem lehet a szerelőkhöz. Nekem pár éve, amikor motorhibás lett az autóm, fölhívtam a környéken elérhető összes szerelőt/műhelyt, hogy mikor tudnák megnézni az autót? A legrövidebb határidő amit kaptam, az az volt, hogy 3 hónap múlva tudják megnézni, de még telefonban nyomatékosan fel is hívták a figyelmemet, hogy csak megnézni tudják, hozzányúlni a motorhoz akkor még nem tudnak, arra már csak egy jóval későbbi időpontot tudnának adni, mert annyira tele vannak munkával.
-
#24845312
törölt tag
válasz
peet137 #106206 üzenetére
Nekem a B Vectrában az X20XEV motor egyetlen olajat nem szeretett, az a GM volt. Nem ette, hanem szó szerint zabálta. Ehhez képest pl. a Valvoline Maxlife olajból nem fogyott semennyi úgy, hogy közben a motorhoz nem volt hozzányúlva, tehát az olajfogyasztás nem amiatt szűnt meg, hanem amiatt, hogy másik olaj került bele. Maradtam is mindvégig ennél az olajnál, két olajcsere között soha nem is kellett egyetlen egyszer sem olajat utántöltenem.
-
#24845312
törölt tag
válasz
body007 #106252 üzenetére
Valószínűleg nem csak váltót kellene cserélned egy nagyobb motor esetén. Régebben, amikor még a facebook-os B Vectra csoportban benn voltam, ott is gyakran került elő az a kérdés, hogy pl. az 1.6 benzines B Vectra, meg a 2.0 benzines B Vectra mi mindenben különbözik, mert egy az egyben át szerették volna rakni a 2.0-ás motort (X20XEV) az 1.6-os helyére. Fejből nem tudom a teljes listát, de a két autón más volt a kerék, fék, váltó, km-óra, motorvezérlő, kábelköteg, EGR, gyújtótrafó, légtömegmérő, stb., stb., stb.
-
#24845312
törölt tag
válasz
mephi666 #106265 üzenetére
Sajnos hiába nézeti át az ember az autóját, a baj akkor is bárhol, bármikor megtörténhet. Ettől függetlenül mi mindig bátran vágtunk neki többezer km-es külföldi utaknak is a huszonéves B Vectrával, soha nem volt semmi gond. Csak gondoltunk egyet, beültünk, és lementünk Triesztbe egyet sétálni a tengerparton, vagy épp Prágába léptünk ki, aztán jöttünk is vissza. Csináltunk közel 5ezer km-es tengerparti körutat is, meg se kottyant neki. Aztán egyszer (igaz már itthon) kettérepedt a hűtő menet közben...
-
#24845312
törölt tag
válasz
body007 #106269 üzenetére
Csak motor? Vagy komplett autó? Mert ha csak motor, akkor azért elég sok mindent kell majd beszerezned hozzá, és vannak köztük olyan dolgok, amik valószínűleg már újonnan nem is beszerezhetők, de még használtan is necces lehet. A legegyszerűbb, ha veszel mondjuk egy komplett autót (X20XEV) motorhibásan 100ezerért, aztán akkor ott lesz minden kéznél az átépítéshez.
-
#24845312
törölt tag
válasz
mephi666 #106393 üzenetére
Még azoknál sem feltétlenül. Valójában a rendszám a lényeg, ha az EU-s rendszám van az autón, akkor kell a szélvédőmatrica, ha nem az EU-s, hanem még a régi, magyar zászlós, akkor nem kell. Nekem is 2006-os forgalomba helyezésű az autóm, de még a régi, magyar zászlós rendszám van rajta, ehhez nem kell a szélvédőmatrica sem.