Hirdetés
-
Ismét mozgásban a Where Winds Meet
gp A kínai történelem és mitológia ihlette nyílt világú akció-RPG alkotás még mindig nem kapott megjelenési dátumot.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
ma A 6.1 olcsó, drága, ütésálló és közönségkedvenc készülékekre is megérkezett.
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ArthurShelby #79718 üzenetére
Ez inkább már a lefalazásról szól, és csak annyi a bibi, hogy neki nem olyan az egr, és nem is ott van.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz -=RelakS=- #79858 üzenetére
"...Ebben nem vagyok biztos, hogy a ködlámpa használata büntethető, most lusta vagyok utánanézni..."
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Luck Dragon #79859 üzenetére
Este, sötétben, ha nagy köd van, a tompított csak két csóvát nyom a tejfehér semmibe. Még azt se látod, hol az út széle. A jól beállított ködfényszóró a tompított fénycsóva alá világít, és az út széle is látszik.
A garázsban lőttem ezt a képet, nem tökéletes, (nem mentem ki megfagyni ) de a különbség azért így is látszik.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Urak! Egy " láma " kérdés: ECU csere csak annyi, hogy régi ki,másik be,és minden oké, vagy kell hozzá a másik immo karika (indításgátló), és az indítókulcs chip is?
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz 7Sony7 #80024 üzenetére
A tágulási tartályban van elegendő víz? Az is lehet, hogy a rendszer nem légtelenítette le magát rendesen.Le kell venni a tartályról a sapit,és úgy járatni a motort,a csöveket érzéssel nyomogni,hátha csak ez a baja.
Ha meg a tulaj szerint a hideg-meleg kapcsoló "érzésre" ugyanúgy működik mint régen,akkor fűtésnek is lenni kellMurphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz MikeWazowski #80227 üzenetére
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Infinity70 #80515 üzenetére
"...Kod meg is lenne csak hogy kell csinalni azt lenne jo tudni..."
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Infinity70 #80503 üzenetére
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Remekelek28 #80526 üzenetére
A klíma bekapcsolásakor nő a motor terhelése,ezért egy pillanatra a motor fordulatszáma is csökken.A klíma működéshez több üzemanyag kell. Lehet ez nem tetszik neki.
Találgatás helyett sokkal egyszerűbb lenne, ha kiolvasod, /kivillogtatod/ a hibakódot.
Autóba beülsz, a féket és a gázt benyomod, és nyomva tartod, majd gyújtást adsz rá, és akkor a narancssárga szervízlámpa villogni kezd. A 10 villogás 0-t jelent. A kódok 4 jegyűek, és sorba adja be őket. A hibakódon belül a számok közt rövidebb, a hibakódok közt kicsit hosszabb a szünet. A hibakódokhoz van egy kódlista.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Remekelek28 #80544 üzenetére
Nem kiírja, hanem kivillogja.Neked kell a villogások számát felírni.Tehát:
Papír, ceruza a kézbe,autóba beül, a kivillogtatást a már fentebb leírt módon elvégezni,a villogások számát felírni.
Pl: a P0341 hibakódot így fogja kivillogni:
elsőre egyforma ütemben villog 10 et.Leírod 10 pici szünet,majd egyforma ütemben villan 3 at.Leírod 3...és így tovább.A kódok 4 számjegyűek.A négy szám után kicsit nagyobb szünet,majd kezdi előlről az egészet,amíg a gyújtás rajta van.Ha több hibakód van sorban adja be őket.Ha nincs tárolt hibakód,akkor "végtelen ideig"megszakítás nélkül egyforma ütemben villog.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Remekelek28 #80553 üzenetére
"...A klima amugy nem hibás,ezt egy szakember nézte meg.."
A hibakódok cáfolják a klímás szakembert.Nem tudok angolul se, ha valamit rosszul írtam,majd a hozzáértők kijavítanak.
A/C – KIímakészülék (légkondicionáló)
P1530 = A/C Relay Voltage High Air Conditioning System B-10 (klímakészülék relé feszültség magas,levegő szabályozó rendszer B10)
P1482= Fan Relay 2 Circuit High C-34 ( ventilátor relé 2 áramkör magas C34)
P0530 = A/C hűtőközeg nyomásérzékelő A áramkör ( A szenzor, áramkör hiba )Van olyan hibakód táblázatom, ahol ezt írja:
P1482 = Katalizátor hőmérsékletmérő, áramköri zárlat, alacsony érték ( ezt is érdemes leellenőrizni,hátha...)Keress egy hozzáétő klímást,te semmit ne cserélj,ha kiolvassa a hibakódokat tudja mit kell csinálni,mivel te is tudod,ne hagyd magad félrevezetni.(nem kell neki tudni,hogy a hibakódokat kiolvastad)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Azt,hogy melyik hibás, te is meg tudod nézni,és megerősítheted,vagy cáfolhatod amit most írok.
Húzd szét az 1 lambdaszonda csatiját. Gyujtást ráad, jelezni fog a hibalámpa.
Kiolvasva lesz 2 hibakódod: P0130, és P0135.
Csatit összedug, hibajelzés megszünik.
2 lambdaszonda csatit széthúz, gyújtás ráad, lámpácska jelez,lesz újabb 2 hibakód: P0136, és P0141
Csatit összedug, hibajelzés megszünik, a hibakódok maradnak, de majd a memória elfelejti,törlődnek maguktól.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Wiz Khalifa #80641 üzenetére
"...És ha gyárilag nem lenne akkor miért vannak előkészítve? Gondolok itt a csavarhelyekre..."
A képeket nézve úgy látom,hogy egyforma leömlőket gyártottak,és különféle motortipusokba beépítették.Van olyan motortipus,ahol a motor megfelelő működéséhez kell a hővédő, és van olyan aholvá nem szükséges.
Gyárilag volt hővédő pl: C20NE vagy C14SE Ha megnézed a képeket, látszik, hogy a gyertyapipát csak úgy tudod kivenni, ha a hővédőt előtte kiszeded.Valszeg azért nem került vissza, mert csak útban volt.
Olyan motortipusokon maradtak meg a hővédőlemezek, ahol a beszívott levegőt elő kell melegíteni a normális működéshez. Annyit módosítottak, hogy a gyertyapipát csöbe dugták, így nem lett útba a hővédőlemez.Ez a megoldás van pl:C12NZ X16SZR A képeken is látszik,hogy a hővédőlemezek nem egyformák,máshol vannak felfogatva, de a leömlő ugyanaz,Így mindegyik fajta hövédőlemez rögzíthető rá. (szerintem ezért vannak előkészítve a csavarhelyek)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ArthurShelby #80682 üzenetére
Új arcképhez új név dukál pl: tulipános fan-fan
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Wiz Khalifa #80702 üzenetére
A thermosztáthoz nem kell nyúlni,úgy működik ahogy a nagykönyvben meg van írva.A hűtőventilátort nem a thermoszát kapcsolja.
Arra nem gondoltál még,hogy a hideg, és a meleg levegő találkozásánál páralecsapódás lesz? Utazás közben, felhúzott ablaknál is van különösen a hátsó szélvédő, és a hátsó oldalabakokon is.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz #81556480 #80706 üzenetére
"..95 fok meg bekapcsoló ventilátor normális? azért kapcsol be a venit, mert magas a hőfok, ami lehet a termosztát miatt magas.."
Ezt a thermosztátos dolgot egyszer már megbeszéltük, emlékszel?
Nekem a hűtőventilátor már 90 foknál bekapcsolt.Szidtam mint a bokrot.Mi a ráké forogsz má, mikor a thermosztát még ki se nyitott??
Kicseréltem az 1 sarus jeladót,ami az órának mondja, hogy mit mutasson. Helyzet változatlan.Egy fél napig azzal kínlódtam, hogy a hűtőből ki tudjam szedni innen a : hűtőfolyadék hőmérséklet jeladót
Tőle tudja az ECU,hogy hány fokos a hűtővíz,és melyik fokozatba kell kapcsonia a hűtőventit.Ezt is kicseréltem,de a helyzet változatlan,Már csak arra tudok gondolni, hogy a műszerfali hőmérő óra pontatlan,nem valós értéket mutat ugyanúgy, mint az üa szintjelő más tipusoknál.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Wiz Khalifa #80714 üzenetére
Mennyi víz tünik el,és mennyi idő alatt?
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz DJosef #80710 üzenetére
"....1.4 benzines Z14XEP motornal mennyire bonyolult a vezermutengely/holtpont jelado csereje hazilag?..."
Elektromos csatlakozást széthúzod, az 1 db rögzítőcsavart kicsavarod, vez tengely jeladót kiveszed.Beszerelés fordított sorrendben.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Wiz Khalifa #80761 üzenetére
A leírásod alapján, alaposan, többször átnézni a tömlők állapotát,csatlakozásait. Az is lehet, hogy a hűtőn eldugva nem látható helyen van valahol vékony repedés.Hibaforrás lehet a tágulási tartály zárófedél biztonsági szelepeinek nem megfelelő működése ( ezért itt is elpárologhat) esetleg ép e a tágulási tartály. Előbb utóbb csak előjön a gubanc.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Luck Dragon #80782 üzenetére
Nem tudom, nekem ez a rész sötét ( mivel nem érdekel)
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Satan_Claus #80845 üzenetére
A motorszám ott van ahol mondták? (meg lennék lepve)
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
-
mohabá 007
aktív tag
Ha nehezen is,de csak megjöttem. A siker nem teljes,mondom amit tudok.Az a baj,hogy ez a kartergáz visszavezetéses dolog nem minden motornál egyforma. (én se tudhatok mindent )
A rendszert kell kitisztítani,te is meg tudod csinálni,csak akarni kell.
A kartergáz egy része ami a felmelegedett olajból kicsapódik, a szelepfedélben gyűlik össze.Először le kell kapni a szelepfedélről, és ki kell tisztítani ezt a két kartergáz elvezető csövet:[kép]
Ezután leveszed az olajsapit, valamelyik megtisztított csövet beleteszed az olajbetöltő nyílásba, rongydarabbal jól eltömíted,és belefújsz erősen.Ha nincs dugulás, a levegő a szelepfedél két csőcsonkján távozik.Ez a rész neked valszeg nincs eldugulva,de nem árt neki ha tiszta.Most jön a neheze. Azért,mert van egy másik visszavezetés is, ami a kartergáznyomást egyenlíti ki a szelepfedél,és a blokk között.(a blokkban lévő túlnyomást vezeti el) Neked ezzel lesz gond,el van dugulva,nem vezetődik el,nő a nyomás,kilövi az olajszintjelzőt, az olaj meg… Sajnos ez a visszavezetés nem egységes, tipusonként is változik, és nem előnyére.
Az enyém szerencsére egyszerű, és jól látható. A blokkról egy vastag cső elvezeti a kartergázt a szelepfedélbe, [kép]onnan meg elvezetődik a fojtószelep alá,ill a fojtószelepházba.( hivatalosan védjük a környezetet,ezért szart etetünk a motorral)Most jön amit már nem tudok.Neked a szelepfedélen nincs olyan csőcsatlakozás mint nekem, (no de akkor hová van visszavezetve,és honnan??) mivel a motorblokkodon se találok egyértemű csati helyet, (hacsak nem más alakú),csak találgatok. Bízok benne,hogy lesz valaki aki tuti tudja.
Segítésképp itt a motorblokkod minden oldalról,jól látható,alá se kell menni.lehet keresgélniFelülről
Előlnézet
Hátsó,tűzfalhoz eső rész
Sebváltó oldal
Vezérmű oldalVan egy sejtésem,tippem,de ezt neked kellene leellenőrizni, hogy jó e ( garázs van pléd is van…)
[kép] A képen a bekockázott részen van egy csőcsatlakozás.Ezt kellene megnézni,hogy az ezen lévő cső nem a szívócsonkba visszavezetett alapjárati kartergáz cső csatija melletti csőcsonkra csatlakozik e. Szerintem ez lesz eldugulva. Más visszavezetési lehetőséget nem látok.
Tisztítás után olajcsere mihamarabb,5W-30as, dexos2 minősítésűt.Ennyit tudtam segíteni.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Azt is kérdezd meg,hogy tisztítás után a vékony csövet először visszadugták e a fojtószelepház (pillangószelepház) csőcsatlakozására,hogyan győződtek meg róla,hogy ott nincs eldugulva?Csak azért mondom,mert ennek a csőcsonknak a furata nem olyan egyszerű,mint amilyennek kívülről látszik.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz AMD Power #81054 üzenetére
Nem kell kapkodnod,lassan beszerzed amit cserélni akarsz, a régi,vagy az új szerelőd meg megcsinálja.A lengőkarban 2db szilent van,gondolom mindkét oldalon akar 1-1 et cserélni, anyagár 6300Ft..Megéri e szarakodni 2db szilenttel,ha egy komplett lengőkart lehet venni,bő 10ezerért,amibe még a talpascsapszeg is benne van [link]
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz AMD Power #81061 üzenetére
Elovastad amit írtam? (vagy én nem írtam érthetően) Egy lengőkarba 2db szilent van,ebből 1-et akar cserélni mindkét oldalon,de hogy melyiket,nem tudni. 2db szilent 6500Ft 2db komplett lengőkar 20000Ft de ez szerintem jobban megéri.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Johnny_vT #81037 üzenetére
Szerintem nem komolyabb hiba,de nem is a hideg szórakozik vele.
Legvalószínűbb az,hogy valahol fals levegőt szív be.
- Elsőre alaposan nézd meg a befecskendező egység (fojtószelepház,pillangószelepház) re csatlakozó vezetékeket,nem repedezettek e,nincs e valamelyik lecsúszva,szakadva,stb.
- Nézd meg,hogy a befecskendező egység nincs e fellazulva,talptömítés ép e.[kép]
- Szívólevegő előmelegítő működésének ellenőrzése.
- Az alapjárati motor nem megfelelően működik,mert el van koszolódva,vagy kezdi megadni magát.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Vicces képek
- Gaming notebook topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- TCL LCD és LED TV-k
- MOBILTELEFON / TARTOZÉK / OKOSÓRA / OKOS KIEGÉSZÍTŐ beárazás
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Projektor topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs