- A Corsair égisze alá kerül a Fanatec
- Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
- Módosít a memória sebességének jelzésén a Microsoft
- Elveszítette az egyik legnagyobb kínai partnerét az Intel és a Qualcomm
- Átlátszó OLED kijelzőket építenek az ablakok helyére a koreai metróban
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- OLED TV topic
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Teclast Tablet Topic
- Átlátszó OLED kijelzőket építenek az ablakok helyére a koreai metróban
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- HYTE THICC Q60: a legvaskosabb vízhűtés
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Azonnali informatikai kérdések órája
Hirdetés
-
Kicsit később indul a The Rogue Prince of Persia korai hozzáférése
gp A pontos dátumot a következő hétfői napon jelentik meg a készítők.
-
Enduro változatot kapott a Mobvoi TicWatch Pro 5
ma WearOS 3.5 rendszerrel és kettős FSTN és AMOLED kijelzővel érkezik az új modell.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
PuMbA
titán
válasz bertapet11 #39484 üzenetére
Visszafele fejlődünk sebességben. Az eddigi top, a 1060 gyorsabb volt
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Miért van a mai VGA-k esetén a boostolás találomra megadva? Processzoroknál maximális boost clock-ot adnak meg, ráadásul csak 1 magra, de VGA-knál meg úgy tűnik, mintha minimumot. Specifikáció szerint 1837 MHz a boost clockom, erre grafika igényes játékokban is fix 1894MHz-en megy mindenféle buherálás nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz FLATRONW #39553 üzenetére
Csak tudod mi az érdekes.... hogy a hőmérséklet és a TDP is gyárilag fix, szóval miért ne tudnák pontosan kimérni? Minden VGA esetén a venti profil úgy van beállítva, hogy fix hőmérsékletet tart. Ha nagyobb a környezeti hőmérséklet, akkor gyorsabban pörög a venti, nem a hőmérséklet lesz magasabb.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz gainwardgs #39560 üzenetére
A bit nem számít önmagában. Így is nagyobb a memória sávszélesség a 3070 256bit-jéhez képest 50GB/s-mal.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz gainwardgs #39562 üzenetére
Ja, hát ez a generáció a jelenlegi formájában kuka, de az jó hír, hogy az előző generációs kártyák ára meredeken esik. Ott lehet garázdálkodni.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
"HPRT vs DXR: ha a HPRT ennyivel gyorsabb és ilyen kicsi a különbség a DXR-hez képest (működésben), és ez még köztudott is, akkor miért nem ezt használja mindenki?"
Mert nincs kész és-vagy nincs szabványosítva és-vagy egy meglévő motorba beleírni több idő.... a DXR "elérhetőbb".
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
"Így járt a Rockstar a GTA 5-tel. Megcsinálták az RT-t konzolra, elképesztően jól működik, de a PC-s API-vól hiányzik az a tulajdonképpen alapfeature, amitől működik konzolon a kódjuk."
Jól működik, de a minősége elég gyatra lett: Grand Theft Auto 5's Ray Traced Reflections Upgrade Tested on PS5 and Xbox Series X Az RT tükröződések pár 10 m-ig ábrázolják a dolgokat, aztán jön egy béna cube map, amik projekciós problémákkal rendelkeznek, tehát ahogy közelítesz a tükröződéshez úgy vándorol. Ennél a Cyberpunk 2077 is százszor jobb, mert a tükröződésekben a kilométerekkel távolabbi felhőkarcolók is ott vannak.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
NVIDIA press build nem rég frissítve. Várjuk a Digital Foundry-tól az RTX Overdrive bemutatót, amiben az NVIDIA RTX Direct Illumination megoldása debütál Gyakorlatilag bármennyi dinamikus fényforrás, árnyékokkal és az eddigi ambient occlusion megoldást teljesen ki lehet hagyni a játékokból.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Mi a tök ez? A vízen a tükröződés tiszta szemcsés vagy egy fa mögött állva a fa melletti víz tükröződés eltűnik. Ha beállsz a víz melletti rőzséhez akkor is tiszta pöttyös / hálós lesz a kép. Szarul néz ki és ahogy kinéz, ahhoz képest rosszul is fut. Cyberpunk ezerszer szebb
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz S_x96x_S #40070 üzenetére
Semmi nem lesz Gen5-tel, mikor a Gen3 és Gen4 között semmi különbség nincs Egy Gen3 SSD bőven elég lesz bármire évekig, mert annyira sok adatot képes az is mozgatni, ami egy jelenethez sosem lesz kevés, még 4K textúrákkal se. A Gen5 marad az ésszerűségen kívül.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz S_x96x_S #40074 üzenetére
Ezek csak a marketing számok. A valóság mindig más. Téged le kéne tiltani, hogy ilyen marhaságokat nézz Hogy mondták, hogy a PS5 Gen 4 SSD így meg úgy, aztán leragasztva az érintkezőket úgy, hogy 1700MB/s-ra csökken az olvasása a külső SSD-nek is tökéletesen megy minden játék. Tudod, mutatni kell a számokat és sok ember már megy is a boltba, lobogtatni a pénzt úgy, hogy elméleti dolgokat lát, amit még át se ültettek gyakorlatba....
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz S_x96x_S #40078 üzenetére
"Egyébként is mi értelme lesz az nVidia 5090-nek, ha nincs játék ami ki tudná használni ?"
Számottevő értelme nem lesz. Most se nagyon van, ami kihasználja a 4090-et Nézd meg például a Forspoken-t Ultra grafikán PC-n. Rosszabbul néz ki, mint az én RTX3060-amon a Red Dead Redemption 2, ami kiválóan fut magas grafikán 1440p-ben nálam. Hiába van giga-szuper hardvered, ha a szoftver rossz. A hamarosan jövő RTX fejlesztés a Cyberpunk 2077-ben fog mutatni valamit, illetve majd a Stalker 2. Egy csúcskártya a kiadás pillanatában nem sokat tud felmutatni, mert a játékokat a középkategóriára csinálják. Ezért adnak ki Portal RTX-et meg ilyen techdemókat, hogy örüljenek az emberek, mert amúgy a kártya majd 2 év múlva lesz rendesen kihasználva.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz S_x96x_S #40078 üzenetére
"Lelkesedhetsz a Forma1 iránt egy Forma1-es autó nélkül is ..."
Ez így van, de egy 3-5 éves távlatban ugyanazok az ismétlődő folyamatok mennek vége a PC világban. Elvileg lesz valami csoda jó technológia, aminél kiderül, hogy a használatban azért nem annyira sima dolog, mert mindennek van előnye és hátránya és ezért elmarad a csoda. Ezért előre én nem lelkesedek, csak ha már a két szememmel látom játékban a dolgot, mert sokszor lelkesedtem már úgy, hogy semmi se lett belőle. Például amikor vettem AMD APU-t az A8-7600 személyében és semmi nem lett belőle és még sorolhatnám...ettől még lelkesedni lehet, de legtöbbször úgy se jön be, így minek spanoljam magam
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz S_x96x_S #40082 üzenetére
"A még gyorsabb adatkapcsolatra mindig szükség lesz"
A nagy kérdés, hogy meddig időzünk egy állomásnál és az a baj, hogy ezt nem lehet tudni. Példaként felhozom, hogy hiába csinált az AMD 16 magos asztali procit lassan 3 éve a Ryzen 9 3950X személyében, azóta is csak 8 magnál időzünk a gamer procik esetén, mert nem tudunk úgy játékot írni, hogy 16 magot rendesen kihasználjon Simán lehet, hogy még évekig elég lesz a PCI-E Gen 3, aztán még jó pár évig a Gen4 és ami most téged nagyon lelkesítő Gen 5-ből csak 7 év múlva lesz valami. A kérdés, hogy érdemes-e lelkesedni 5-7 évre előre. Én inkább lelkesedek olyanért, ami már kézzel fogható, minthogy az elérhetetlen jövőbe révedjek.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
"Ezek nélkül pedig sosem lehet kiszedni a hardverből az összes teljesítményt."
De a PC-s hardverek vannak annyival gyorsabbak, hogy ezt erőből megoldják A PS5 és az Xbox Series X grafikai szintjét már az első évben legyőzte egy felső kategóriás PC. 3 év múlva mészárolni fogja grafikai minőségben egy közép kategóriás PC a konzolt.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz DudeHUN #40095 üzenetére
"Az assetek elkészítése és a világok benépesítése ezekkel elképesztően sok meló."
A grafika nagy részt attól függ, hogy mennyi munkát tettek bele a fejlesztők. Amit írtál, God of War: Ragnarok, ami majd ha PC-re megjelenik jól fog futni és kiválóan fog kinézni, mint ahogy a Red Dead Redemption 2 is kiválóan néz ki a mai napig, pedig 5 éves és semmiféle csúcs hardver nem kell hozzá. Az, hogy PCI-E 5.0 SSD jelenik meg vagy RTX5090, attól nem lesz jobb a grafika, vagyis nagyobb részben nem ettől lesz jobb a grafika. Legnagyobb részt a bele rakott munka miatt lesz jó a grafika.
" Plusz ára is van ennek a nagy teljesítménynek. Egyikünk sem tapsikol a 400-500+ wattos kártyáknak szerintem."
Ez a gyártók sara. A kártyákat kiválóan lehet undervoltolni és underclockolni és máris 150W-ot faragtál, minimális teljesítmény eséssel.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Az általad kijelölt fájlok csak a játékba épített interfészek, amik meghívják és kezelik az NVIDIA által szolgáltatott DLSS fájlokat. Maga a DLSS fájl az a kettő, amit fentebb mutattam. Ezt onnan is lehet tudni, hogy ha elmész a Techpowerup honlapjára, ahol le tudod tölteni akármelyik verziójú DLSS-t, akkor láthatod, hogy pont ezeket fogod tudni letölteni Másik dolog, hogy ha rákattintasz ezekre a fájlokra és megnézed a tulajdonságát, akkor ki is írja, hogy a 2.3.4-es DLSS, a másik fájl pedig kiírja, hogy az 1.0.5-ös DLSS 3.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
"nem szükséges (felesleges) DLSS swap a 2.5.1 re manuálisan."
Ez onnan tudható, hogy kamu, hogy a DLSS 2.5.1-ben ugye kivették az élesítést. PH cikk is volt róla. A játékban pedig a DLSS élesítés csúszka most is ott van és működik. Tehát biztosan nem új a DLSS 2.
"Amúgy mi a fene jött le 6,6 GB -ban?"
Ezt én is szeretném tudni
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
ChatGPT Has Turned NVIDIA’s AI GPUs Into Literal Gold, Company Stock Soars Over 40% This Month
Kellett volna venni egy kis NVIDIA részvényt
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz huskydog17 #40152 üzenetére
Kúl
-
PuMbA
titán
válasz huskydog17 #40158 üzenetére
Hiába VP9 vagy AV1 az 1080p, én 1440p-ben nézem a YouTube videókat 1080p monitoron, mert ahogy Raymond írja, látszik a különbség.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz huskydog17 #40161 üzenetére
Én arról beszélek, ha egy YouTube videó elérhető 4K felbontásban, akkor is 1440p-re állítva jobb minőséget kapsz 1080p monitoron, mint 1080p-n.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
-
PuMbA
titán
Így van. A konzol sose volt PC ultra minőség, hanem egy jó kompromisszum és a beállítások a Spider-Man esetén is a PC-s Low-tól a High-ig terjedtek. Ha valaki PC-n például a PS5 konzol beállításait használja, akkor belefér 8GB VRAM-ba. Újból egy DigitalFoundry videót kell beraknom, akik ezeket az összehasonlításokat megcsinálják: [link]
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz S_x96x_S #40254 üzenetére
"HoghwrtLegacy-nál PC-n jelenleg 32GB RAM az ajánlott,"
Papíron. A valóságban távolról sem használ ennyit. 4K Ultra grafikán RT-vel használ 18GB körül Aki ilyen grafikán játszik annak biztosan van 32GB RAM a gépében, aki meg nem ilyenen annak biztosan elég a 16GB.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- iPhone topik
- Mobil flották
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- OLED TV topic
- EAFC 24
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG STRIX RTX 3080 10GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- EVGA RTX 3060 TI 8GB GDDR6 XC Gaming Videokártya!
- nVidia RTX 3080 Ti 12GB Founders Edition + GARANCIA
- Zotac gaming amp airo Geforce RTX 4070ti 2026 végèig garanciás
- Zotac RTX 3060 12GB GDDR6 GAMING Twin Edge Eladó! 83.000.-
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest