- Tetőfokára hág a tavasz, és ezt a hardverek is érzik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
- Hisense LCD és LED TV-k
- Házimozi belépő szinten
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Milyen videókártyát?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
A Corsair égisze alá kerül a Fanatec
ph A szimulátorrajongók körében nem épp ismeretlen név követi a a Drop, az Elgato, az Origin PC és a SCUF Gaming által kitaposott ösvényt.
-
Homeworld 3 - Amit a játéktól várhatunk
gp Akik a drágább verziót vették meg, már játszhatnak a teljes változattal.
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabika1972
tag
válasz gixxergabi #79550 üzenetére
Ja nekem is beugrott a szocreál megoldás a 80-as évekből
-
forceberg
veterán
válasz gabika1972 #79551 üzenetére
Nekem tervbe van véve a menetszél jó részének a kitakarása, belül megoldható, hogy nem látszik ki. A dízelnek hidegben nem sok menetszélre van szüksége.
A nyáron berakott Vernet azért nem rossz, amit írtam, picit talán hamarabb nyit, mint új korában, de utána egész jól beáll.
(#79547) polonic: A gyári sem bírt 7-8-at. A márkája Dauphinoise Thomson.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
lsebestyen
addikt
Magán vélemény, de én zsigulin kívül semmi másba nem raknék kartont, vagy bármi mást, ami kitakar. Mérnökök dolgoztak rajta elég sok munkaórát, úgy értem csak a motor hőháztartásán. De még workaround-nak sem javasolnám rossz termosztát, radiátor esetén. Egyszer úgyis ki kell cserélni.
-
Somatom
veterán
válasz lsebestyen #79553 üzenetére
Azért ez nem ilyen egyszerű. A mérnökök azért dolgoztak, hogy az autó a lehető legszélesebb környezeti hőtartományban használható legyen hozzányúlás nélkül. Van egy belső és egy külső hűtőkör. Közöttük a termosztát szabályozza az áramlást úgy, hogy a belső kör hőmérsékletét a külső körből beengedett hidegebb vízzel tartja optimális hőmérsékleten. Ha a környezeti hőmérséklet +30 fok, akkor több víz kell a külső körből. -5 foknál sokkal kevesebb kell a belső kör visszahűtéséhez, tehát a külső kör vízhőmérséklete alacsonyabb marad. Normál üzemben ez nem befolyásolja a belső kör vízhőmérsékletét. A letakarással a külső kör hőmérséklete növelhető, ami a belsőénél sokkal nagyobb víztömegével lassítja a rendszer leállítás utáni visszahűlését.
Anno a Wartburgon volt gyárilag nyitható/zárható rács a légbeömlő fronton, de több más típuson is alkalmazták ezt a "trükköt".[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz Somatom #79555 üzenetére
Sőt van ahol elektromosan állít a hőterhelés függvényében. De a warthburgos megoldás is zseniális volt szerintem.
Viszont az tény, hogy a renaultban a fűtés brutálisan jó. (Ha jó) A termosztátból viszont csak személyes vásárlással szabad venni és fizetés előtt ellenőrizni kell! De ezt már kitárgyaltuk itt párszor.Renault power
-
forceberg
veterán
válasz Somatom #79555 üzenetére
Csak nekem műszaki szemmel nézve az az érzésem, hogy azok a bizonyos mérnökök mintha nem beszélgetnének egymással. Ez most a téma nálam, hogy a bejuttatott hideg levegő mennyiségének csökkentése helyett csak van 4 db fűtőgyertya a vízkörben. Ez annyit tesz, hogy az autó hidegben olyan terhelést zúdít a generátorra(azaz önmagára, mivel a motor hajtja...), hogy csak na. 2,8 kW a generátor teljesítménye hidegindítás után. Ehhez nem kevés gázolajat kell elégetni...
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
rob210
Topikgazda
-
Somatom
veterán
válasz forceberg #79558 üzenetére
Sztem ez egy egész mást történet. A dízelmotorok hatásfoka hatalmasat fejlődött. Egy dízel zöldséges Merci (W123) normál kompressziója 27 körül volt. 20 alatt már el sem indult. Ez hőveszteséggel járt, ami ugyebár a vizet melegítette. A modern motorok sokkal kevesebb hőveszteséggel dolgoznak. Nem tudom, most hol tartunk, de a 2.0 HDI Peugeotunknak 17 -es volt a normál kompressziója. Sztem az elektromos segédfűtés a belső kört fűti, hogy a motor minél hamarabb elérje az optimális hőmérsékletet, mivel az égésből keletkező hő ehhez kevés. Zárt termosztátnál ez független a rács, vagy kartonlap által takart külső vízkörtől.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
sesomaru1989
aktív tag
Üdv: Javítattot már valaki Klíma kompresszort, csapágyazás-ra gondolok elsősorban.
Ha igen, mennyi volt az annyi?
Mivel lehet még számolni?
Előre is köszi. -
sesomaru1989
aktív tag
Sorry nem írtam, Megane 2 1.6 Benzin-hez.
-
rob210
Topikgazda
válasz sesomaru1989 #79564 üzenetére
Ha a kuplung csapágyra gondolsz az 15e körül mozog.
Ha a kompresszoréra azt felejtsd el. 1.5 évet bír a felújítás után.Renault power
-
Benir8
senior tag
válasz rob210 #79540 üzenetére
Köszönöm. Így már biztos, hogy nem fog szivárogni.
Megane II k4m812
Tervezek lecserélni a termosztát házat alumíniumra. Ugye ehhez kellene másik menetes fajtából hőmérséklet érzékelőt. Csatlakozóból honnan tudnék szerezni? Ha forrasztani kell a vezetéket azt megoldható. Termosztátból is venni kell újat? Át lehet rakni a műanyagból? Ha jól láttam körbe van zárva, vágással szedhető szét. Alumíniumnak van ugye külön álló műanyag csonkja, az egyik pöcköt le kell vágni és lefoltozni műanyag hegesztéssel, ezt is megoldható. Tömítőpasztából pedig egy Loctite 5910-et kap.
Egy pár hasznos tanáccsal megköszönöm. -
Benir8
senior tag
válasz rob210 #79567 üzenetére
Rendben.
Erre gondoltam, visszafolyó kis csonkot levágom és PA-s műanyag hegesztéssel befoltozom(ezzel foglalkozok).
Veszek bele új termosztátot és menetes hőmérséklet érzékelőt+autós boltból megpróbálok keresni hozzá való csatlakozót, aztán vezeték forrasztás. 5-25nm-s nyomatékkulcsom van.[ Szerkesztve ]
-
Gergello
addikt
válasz rob210 #79570 üzenetére
Fukszia színű teherautó kivitelből nem lehet sok.
Mindenkinek előhozza a komplexusát, mert azt hiszik, hogy ez olyan kicsi, úgysem tud menni.
Fogyasztása nyáron 4 alatti, most 4.1, 100-110-es tempót nagyon szereti.Egy ilyen matrica már van rá, ez jövőre rákerül, legalább eltakarja festékhibákat, mert abból van egy pár, madárürülék jól megmarta az első tulajnál 1-2 helyen.
Gyári felnit jobban szerettem volna, de nem találtam sehol, ami rajta volt az meg a legcsúnyább gyári teherautós felni, ahol a dísztárcsa csak a felni közepét takarja. -
molnarpeter
nagyúr
válasz Gergello #79573 üzenetére
Ha csak kommersz alkatrészeket nézünk, autodoc pl feltünteti a gyári cikkszámokat. Búra nem lesz külön, csak lámpatest szerintem. A felszín eltérés miatt néznék egy bontottat, hogy ne csillogjon az új túlzottan
Fóliát csak hibátlan fényezésre tennék, különben leszedéskor kiválóan lehúz tenyérnyi darabokat akár a lakkból legalább ki kéne pöttyözni, hogy folytonos legyen a felület, ne legyen rozsda, stb.
[ Szerkesztve ]
-
jeanpiere
csendes tag
Sziasztok! Van egy 2001-es 1.2-es 8v Clio-m. Tegnap menet közben olyat csinált hogy többször is megtorpant, mintha nem kapna benzint, hazaérve leállítottam és kb 3 perc múlva már nem indult be csak tekert az önindító. Ma reggel elsőre indult. Amikor megvettem a kocsit (2018/03) cseréltük a felső holtpont jeladót mert ugyanezt csinálta, lehet megint az a baj? Facet márkájú lett beletéve akkor, ennyit bírt volna? Mi az ajánlott márka?
-
jeanpiere
csendes tag
-
Benir8
senior tag
válasz rob210 #79580 üzenetére
Műanyag házból négyzetes 2 lábas van benne keresztbe.
Alumíniumba ugye ezt nem tehető át. Oda kell a menetes érzékelő. Itt akadtam meg, hogy ha veszek újat 2 tűs fehér ovál csatlakozósat. Ehhez ugye bontóból kellene vezetékből kivágott rá való dugót? A vezetéket össze tudok forrasztani, szigetelni.[ Szerkesztve ]
-
harry
veterán
Eddig 3 megoldast neztem:
- Borotvahab (gilette gel), meg nagyon reg, ez meglehetosen jol mukodott, bar eleg pepecselos felvinni. link
- Valami paraelleni cel-termek, kb hasonlo volt ez is, bar ugy emlekszem mintha annyira nem lepett volna meg
- Nemreg probaltam egy masik borotvahabot, de ez most nem sikerult tul jol.No de a gond az, hogy egyaltalan kezelni kell, honnan ez a sok para
Pollenszurot evente szoktam. Lehet van valami elfolyom, ami konnyen eldugul. Egy elvileg valahogy le volt korabban dugozva (ilyen visszacsukodo lappal, ami a gyari allapot), a kerekdobban, de multkor hogy szervizben voltam kiszedtek teljesen, ott nem kene megakadjon...Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
75kokoko75
tag
Sziasztok!
Scenic 1999 1.4 16vMilyen és mennyi váltóolaj kellene bele? 75w90 esetleg?
Köszi a segítséget
[ Szerkesztve ]
Aki hirtelen akar meggazdagodni,nem marad ártatlan (PL 28:20)
-
ThodEE
őstag
válasz 75kokoko75 #79583 üzenetére
Ott van felül az összefoglalóban a link
Capacity : Capacity 3,4 litre Use : Normal Intervals : Check 20000 km/ 12 months Products : Tranself NFJ 75W-80
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
-
dik
őstag
válasz ThodEE #79584 üzenetére
Jó ez a kép. Esetleg valaki tudja mi az a Frelub 650 vagyis hol lehet beszerezni vagy mivel lehet helyettesíteni. Sok Renaultba ezt írja, de nem nagyon találok róla semmi infót. Pl. Masterba is ez kell... Persze az is lehet én kerestem rosszul...
"A hülyékkel nem lehet mit kezdeni!"
-
75kokoko75
tag
Sziasztok!
Lesz ma egy teljes baloldali féltengely csere Scenic 1/2 1.4 16v.
Van valami komplikáció amire esetleg külön oda kell figyelni?Aki hirtelen akar meggazdagodni,nem marad ártatlan (PL 28:20)
-
dik
őstag
Aha sejtettem valami kis francia huncutság lesz ez...
"A hülyékkel nem lehet mit kezdeni!"
-
oszy
veterán
Kipróbáltam ezt a borotvahabos megoldást a szélvédőn, de olyan jól sikerült, hogy jól elmaszatoltam. Bár szerintem még törölni kellett volna. Szerencsére csak városban közlekedem és nem nagy távolságon.
Majd átakarom clin-ezni aztán ha meleg lesz bent, ismét felvinni valahogy óvatosabban. Igaz én valami egyszerű rossmann-os habot vettem.
[ Szerkesztve ]
Szinte ÚJ Xiaomi légmosó E L A D Ó!
-
forceberg
veterán
Akkor szokott fixen párásodni, ha belső keringetésre van állítva.
Ha nem arra állítottad, akkor lehet, hogy ki van akadva belső állásban a szerkezet.
+ ha poros belül az üveg, az is jobban magához szívja a vizet.
Tehát belül tiszta szélvédő és nem belső keringetés használata elég kellene, hogy legyen.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
oszy
veterán
válasz lsebestyen #79598 üzenetére
Én csak a szélvédőre és a két első oldal ablakra akarok. De ilyen hidegben nem jó csinálni. Legközelebb már jobban letörlöm. Most tiszta hologram
Szinte ÚJ Xiaomi légmosó E L A D Ó!
Új hozzászólás Aktív témák
- Óvodások homokozója
- Parfüm topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Programozás topic
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Motoros topic
- Tetőfokára hág a tavasz, és ezt a hardverek is érzik
- Trollok komolyan
- Samsung Galaxy S20 és S20+ duplateszt
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest