Hirdetés
-
Honor 200 Lite - nem százas a kétszázas
ma A jóval drágább és többet tudó testvérek farvizén próbál a Honor 200 Lite vásárlókat behúzni, a független piacon most sem versenyképes.
-
Fejlesztői videón a The Casting of Frank Stone
gp A PC-re és konzolokra érkező alkotás a tervek szerint még idén elérhető lesz PC-re és konzolokra.
-
Computex 2024: évente hozna új Instinct gyorsítót az AMD
ph A vállalat a Radeon Pro W7900-at is frissítette, de itt sok változásra nem kell számítani.
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
polonic
félisten
Kollégák!
Start-stopról és használatáról elmélkednék egy kicsit.A dízelmotorokat beindítás után nem ajánlott leállítani míg be nem melegszenek, de utána sem nagyon. Aztán pl autópálya tempó után sem ajánlott a felforrósodott turbó miatt leállítani, mert az olaj kenése megszűnik és odakozmál a turbó csapágyára, kokszosodik. Ez mondjuk a turbós benzinesekre is igaz.
Itt jön képbe a start-stop. A rendszer simán leállítja beindítás után a motort, most melegebb időben. Télen volt az, hogy hagyta egy kicsit melegedni. Az autópálya tempó utáni leállítást én nem mertem kipróbálni, hogy akkor vajon leállítja-e vagy esetleg valamennyire intelligens.
Az a jó a motornál, ha az olajnyomás fent áll, nem elég az, hogy ott marad az alkatrészeken az olaj. Tehát ha leáll a motor, akkor a nyomás megszűnik, mert vele együtt leáll az olajpumpa is, hiába van ott még az alkatrészeken az olaj, nincs olajnyomás. És ekkor, amikor újraindul a motor, akkor nem lesz egyből olajnyomás. Főleg azért gondolom ezt problémának, mert ilyenkor a start-stopnál, beindulás után ugye egyből terhelődik a motor. (erről volt szó egyébként a legújabb totalcar égéstérben is)
Én ezek miatt nem igazán használom. Nagyon néha volt, hogy dugóba visszakapcsoltam, de lehet ezt sem kéne.
Viszont van egy kollégám, akinek ugyanilyen járgánya van (grand scénic 3, 1,6 dci), mint nekünk és ő pedig használja a start-stopot és azt mondja semmi baja az autónak. 180 ezer km van neki benne most. Mondjuk annyi, hogy előző tulajnál garanciában kapott új turbót, meg egy kuplungcsere volt. Pl kettőstömegű még bírja. Olajat nem fogyasztja.
Szóval ez a turbócsere a fentebbieket támaszthatja alá? Bár nem tudni az ottani előző tulaj, pl tiporta-e hidegen, hogy használta.
Azon gondolkodom, hogy szervizben ezt teljesen kikapcsoltatom inkább, hogy még véletlenül se maradjon az opció benne.
Szerintetek?[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- D8EA gyertya ingyen vihető
- Gardena 9805-20 SmallCut Plus 300/23 fűszegélynyíró - 1 hét próbagarival! -
- Hibátlan Rommelsbacher AK 2099/E típusú 2000W német prémium főzőlap rezsó - 1 hét próbagaranciával!
- Eladó Peugeot 301 1.6 HDI Active
- Lumeo Ehmann vezetékbe iktatható dimmer, 20-400W 230V 50Hz fekete
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen