- Kompakt vízhűtés
- TCL LCD és LED TV-k
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Gaming notebook topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Computex 2024: Itt az új ROG Ally
- Nikon Z MILC fényképezőgépcsalád
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Azonnali processzoros kérdések órája
Hirdetés
-
Frissült az IQOO tabletkínálata
ma Az új IQOO Pad2-t és Pad2 Pro-t egyelőre nem láttuk más brand kínálatában, persze ettől még felbukkanhatnak majd Oppo vagy OnePlus címszó alatt.
-
Most kezdik árulni Európában a Hisense új Mini LED tévéjét
ph A 4K felbontású U8NQ a cég saját Vidaa okosrendszerét használja.
-
Rövid előzetesen a Star Wars Outlaws PC-s kiadása
gp Az NVIDIA-nak köszönhetően nyúlfarknyi videót kaptunk a játékból.
Aktív témák
-
Degeczi
nagyúr
válasz eastsider #10813 üzenetére
nekem is van pl. egy ismerősöm, aki eladta
nem azért, mert nem lenne jó, de kedvező áron tudott szerezni egy régóta vágyott 17-55/2.8-ast, és számára kiváltja, mert nem igényli a nagyobb fényerőt
ha a Tami 17-50/2.8 nem vált volna használhatatlanná a D90-emen, nekem is megfelelt volna az
-
Degeczi
nagyúr
aki ilyen kaliberű kamerát ebben az üzletben vesz, annak mindegy
ez úgyis csak "tessék, van ilyenünk is, meg lehet fogdosni" darab, nem tényleges próbapersze ha ilyen helyen dolgoznék, biztosan egy fényerős FX obit teszek rá (akár egy olcsó, fix 50/1.8-at), h lássák milyen nagy és világos tud lenni a kereső
-
Degeczi
nagyúr
rosszul fogalmaztam, arra gondoltam, h ezt már nem ilyen üzletben végzett próba alapján döntik el, itt fontos az ár (hiszen még kinn is legföljebb pár milliomos lehet úgy, h a legdrágábbat akarja venni, mindegy mi az. De előfordul, itthon is volt egy totál kezdő lánynak blogja, aki szintén D3-al próbálkozott...)
egy kis modellnél és tanácstalan vevőnél gyakran előfordulhat, h a bolti eladó és a bemutatópéldányok döntenek, de ilyen szintű kamerát nyilván az vesz, aki pontosan tudja mire való, mire képes - ezért mindegy neki, h egy ilyen boltban épp milyen obit tettek rá
-
Degeczi
nagyúr
válasz Konflikt #10846 üzenetére
itthon gyakran akku sincs a vázakban (nyilván a kedves vevők enyves keze miatt nem hagyják benne, nem szívatásból), így aztán pl. a legtöbb Nikonon még a keresőképet sem lehet megnézni, hiszen akku nélkül sötét marad
persze kérésre bármikor beteszik, de egy egyszerű belekukkantás miatt érthető, ha nem keresgél eladót vki
így viszont nem ritka a téves következtetés sem: sok fórumon lehet olyan bejegyzést olvasni, h "belenéztem a MM-ban egy Nikonba és ronda sötét képe volt"
(és valóban, néha még az egyszerű fogáspróbát is akadályozza az obin rossz helyre fölrakott lopásgátló)
[ Szerkesztve ]
-
Degeczi
nagyúr
válasz PhoenixK #10851 üzenetére
biztosan kell?
a pufferméret miatt az említett D90 JPG-ben folyamatosan (pontosabban 100 képet) tud lőni Ultra II kártyával is 4.5 fps mellett, RAW-ban pedig 10-11-et...
csak ezeket meghaladva lehet egyáltalán jelentősége a kártya sebességének, és persze csak akkor, ha ha egyáltalán képes lenne a kamera gyorsabb írási tempóra, mint a kártya
uis még ez sem egyértelmű, mert D90-re találni nem csak 20, de 13 M/s értéket is - de akármelyik igaz is, nyugodtan kijelenthető, h az Ultra II 15 M/s sebessége bőven elég, fölösleges pazarlás kétszer annyit fizetni az Extreme-ért
aki annyira leterheli a vázat, h a fönti értékek nem elengedőek, annak eleve egy nagyobb, félprofi modellre lenne szükség: az ilyen otthoni gépek nem folyamatos sorozatokra valók...
(az "A-Data Class 6" ettől még valóban lecserélendő gagyi, nem csak a sebessége, de a hosszútávú megbízhatóság miatt is)
-
Degeczi
nagyúr
A Class4 manapság tényleg elég karcsú, de persze valóban felhasználástól is függ.
Annak idején a D70 csak 3-4 képet tudott lőni RAW-ban (és azt is csak 3 fps-el), mindegy milyen gyors kártya volt benne - de ezzel nem volt gondom, nem hiányzott több. Nyaraláson jó tartaléknak a lassú kártya is, ha egyébként megbízható (inkább ez az, ami erősen kérdéses egy névtelen példánynál, és ezért éri meg a Sandisk, hiszen pláne egy nagy kártyánál lenne gond az adatvesztés)
-
Degeczi
nagyúr
nem árt tudni, h TTL vakuzásnál a vakun múlik minden: az saját maga értékeli ki a fényviszonyokat és dönt a villanás nagyságáról!
ezért nagyon nem mindegy a gyártmány, itt mindenképpen érdemes a Nikonhoz ragaszkodni: külső gyártóknál sokkal több a panasz nem konzisztens exponálásokra
az SB-900 nagyon drága (800 is alig volt olcsóbb, és már nem gyártják), így jelenleg ez az SB-600-ra vagy 400-ra korlátoz
utóbbi teljesítménye viszont gyakran kevés lehet, és mivel nem forgatható el, portré állásban nem lehet a plafonra irányítani (márpedig a külső vaku egyik fő célja, h ne direktben villantsunk rá az áldozatokra, mert az ronda megvilágítást ad)
-
Degeczi
nagyúr
válasz Karima #10873 üzenetére
nem is az eladón múlik elsősorban, hanem a szerencsén:
- fönnakad-e a vámon? azzal (pontosabban az áfával, mert a vám még nem is lenne vészes) már többnyire nem éri meg. EU-n belül persze nincs vám, de az árak sem túl alacsonyak
- garancia, ami ezeknél a műanyagobiknál végképp fontos -
Degeczi
nagyúr
válasz Karima #10872 üzenetére
pl. elég furcsa, h még a hatótávot sem képes kiírni/kijelezni
a legnagyobb különbség persze a Commander mód hiánya (ami nyilván így marad az esetleges SB-700-nál is, hiszen ez szándékos kategória különbség). Ez D90-nél nem gond, ott a beépített tud vezérelni, de az alatta lévő vázak nem, így a D5000 esetén is gond lehet, ha vki szeretni vezeték nélküli vakukkal játszani: ahhoz muszáj +1 SB-900-at is vennie (amit ráadásul a vázra kell tennie. D90-hez vehet két SB-600-asat is vki, és ott mindkettő lehet távoli, ami szebb megvilágításra is adhat módot)
-
Degeczi
nagyúr
én is szeretem (nekem is mindkettő van), de ettől még komoly hiányossága, h nem képes az aktuális hatótávot visszajelezni, mert az azért elég alap (még ha nem is túl fontos, mert plafonról visszavert módban úgysem megy - de ha ritkán közvetlen vakuzás kell, olyankor hasznos infó)
a kezelése viszont szerintem mindkettőnek elég ratyi, a 600-on különösen idegesítő az, h csak 2 gomb sokáig lenyomásával hozható elő a Setup - agyrém, két kéz kellene hozzá...
igaz, az SB-800 sem sokkal jobb, mert ott ugyan elég 1 gomb hosszú lenyomása is, de az is lassan hozható elő emiatt, és a menü sem tud profitálni a szép pontmátrix kijelzőből, csak randa ikonokat mutat, pedig bőven lenne hely szöveges magyarázatokra is
az SB-900 azt mondják sokat lépett előre a kezelhetőség szempontjából
-
Degeczi
nagyúr
válasz Karima #10880 üzenetére
végülis a remote-ba tett vakuk úgyis fix helyen vannak, így többnyire egyébként is az "M beállításban egyszer belőni aztán hadd szóljon" lehet a célravezető, semmint az iTTL lelkivilágát pátyolgatni korrekcióval, FV lockkal
más kérdés, h persze CLS esetén a vázról távvezérelve valóban sokkal kényelmesebben található meg a helyes érték, mint a vakukhoz battyogva a próba után - de ha nem sietős, akkor bőven megéri ez a kis kényelmetlenség a hatalmas árkülönbség miatt
[ Szerkesztve ]
-
Degeczi
nagyúr
válasz jorden06 #10886 üzenetére
asszem van vmi értékhatár (20-30e Ft körül), de ha új fotós cuccot veszel, az biztosan fölötte van, így vámköteles
ettől még jó eséllyel átcsúszhat, hiszen rengeteg csomag jön az országba, csak szúrópróbaszerűen tudnak velük foglalkozni - de erre alapozni nem szabad!
ökölszabály, h csak akkor érdemes netről ilyesmit vásárolni, ha vámmal, áfával együtt is megéri, és aztán marad az öröm, ha átcsúszik - ne fordítva legyen
a garancia hiánya mindenesetre komoly ellenérv, így szerintem célszerűbb hazai seftelőtől (mint pl. madeinhungary) venni, mert azoknál ki tudod próbálni már az átvétel előtt, és van garanciaféleség is náluk
-
Degeczi
nagyúr
-
Degeczi
nagyúr
válasz forceberg #10894 üzenetére
ezt a legtöbb kínai eladó kérés nélkül, automatikusan ráírja - de természetesen semmire nem garancia
ha ennyi elég lenne, akkor minden "ajándék"-ként jönne az országba. De ha ajándék, ha nem, az összeghatáron fölül minden vámköteles (a telefonház persze nem drága, ott ez nem szempont. De egy obinál vagy vakunál ezt már hiába írnák rá, az nem elég: ha fönnakad a vámon, fölkérnek az ár igazolására, és ott már nem célszerű füllenteni)
-
Degeczi
nagyúr
válasz TeeJay #10896 üzenetére
szerintem is Ijk második ötlete a vonzó, hiszen a fix körülmények között nem gond, h kézzel kell a teljesítményeket egyszer belőni, viszont nagyon olcsón lehet kiépíteni, ha párezerért veszel Ebayről vagy DX-ről rádiós kioldót (akár több vevővel, akár csak egyel, és vezetékkel hozzákötve minden vakut, hiszen itt nem lesznek nagy távolságok - sőt, emiatt nem is muszáj a rádiós kioldó, a váz papucsába is tehető egy filléres szinkroncsatlakozó adapter. A rádiós megoldás a vezeték nélküli szabad mászkálás és biztonság miatt lehet hasznos: egyrészt ha a madzagokba akad vki, nem a kamerát rántja le, másrészt egy nagyobb talpfeszültségű régi vaku sem teheti tönkre a vázat),
és aztán tetszés szerint lehet a vakuparkot kiépíteni régi, filléres típusokból isugyanakkor mivel állványok, esernyők így-is úgy-is kellenének, erősen megfontolnám egy Villanj-körte duplaszett beszerzését kezdésnek!
sajnos nem ismerem (de az ára miatt gondolkozom a beszerzésén), de portrés alkalmazásról is találni róla jó tapasztalatot, és az edigitalos termékoldalon is sok hasznosat írnak róla a felhasználói
24e nem pénz 2 db-ért, és ha netán mégsem válnának be, az állványok, esernyők sem túl drágák ennyiért
-
Degeczi
nagyúr
válasz moszat007 #10912 üzenetére
minden Nikonban egyszerűen lősz egy képet, és egy jobb Exifnézegetővel, pl. PhotoME-vel már láthatod is
természetesen menüben be lehet állítani a folyamatos számozást, de ha jót akarsz magadnak, akkor letöltő programot használsz, mint pl. a Nikon Transfer vagy a géphez mellékelt Picture Project
ezek uis már letöltés közben is képesek automatikusan átnevezni a képeket vmi értelmesre, célszerűen dátum+időpont-tal kezdődőre - ekkor pedig tökmindegy, milyen nevet adott a kamera
ha semmitmondó DSC_XXXX neveket hagysz annak rengeteg hátránya van (pl. sorbarakásnál, visszakeresésnél, de idővel elkerülhetetlen az ütközés is)
-
Degeczi
nagyúr
rengeteg múlik a használt kontrasztgörbén!
ha a gyáriakat használod, valóban alexpósnak tűnhet sok felvétel, mert a középtartományt kissé lenn tartja, azonban + expókorrekcióval már könnyen beéghetnek a csúcsfények, így nem az a megoldás, hanem egy másik kontrasztgörbe, ami kicsit emel ezen a tartományon
nekem annak idején nagyon bevált a Fotogenetic EV3 görbe, azóta is visszasírom
-
Degeczi
nagyúr
igen
és mindenképpen érdemes is
igaz, csak egyet lehet feltölteni rá, de az említett görbe nagyszerű a legtöbb helyzetre, RAW-t használva pedig utólag egyébként is mindig kiválaszthatóak a gyári görbék egy Nikon feldolgozó programban (pl. ha nagy kontrasztra volna szükség)fordítva sajnos nem megy: egyedi kamera-görbe utólag nem csatolható NEF-hez, ezért jó ha ott a kamerán
-
Degeczi
nagyúr
fordítva: a D70 nagyjából 6 éves, a D40 pont 3
a számok itt még egyfajta tudásszintet jelölnek, de nincs értelme a számok alapján fölállított rangsornak, mert a közben eltelt idő sokmindent megváltoztatottha nem akarsz RAW-ban dolgozni, és nélkülözhetőek a csavarhúzós obik, akkor szerintem D40, mert sokkal korszerűbb a JPG motorja
de mindenképpen függ az egyes vázak futásteljesítményétől is (szerencsére mind beírja az Exifbe): a D70 jó eséllyel már elég sokat volt használva, és 20e expó fölött már nemigen célszerű megvenni
mindenesetre a 80-90 veszett sok, max obival együtt
-
Degeczi
nagyúr
sok mindenre elég a JPG, de a D70 még elég gyengéket tud gyártani, ott gyakorlatilag kötelező RAW-t használni
a D50 már jobb ebből a szempontból, a D40 pedig végképp
de mivel mind ugyanazt a 6 Mp-es érzékelőt használja, szimpatikusan kicsik (5-6 MB) a RAW file-ok is, és hatalmas az azzal elérhető előny: ha egyszer kipróbálod, látod mit hogyan tudsz benne utólag módosítani (és mennyivel könnyebben és jobb minőségben, mint JPG-ből kiindulva), akkor többet nem térsz vissza a JPG-hez
ha egy Nikon konverter programot (Nikon Capture, vagy Capture NX) használsz, azzal a kezelés sem bonyolult, mert alaphelyzetben átveszi a kamera összes beállítását, így külön állítgatás nélkül onnan indulsz ki ahogy a kamera is készítette volna
-
Degeczi
nagyúr
válasz t_a_m_a_s #10949 üzenetére
a kettő gyakorlatilag ugyanaz a tesztek szerint is, csak a vmivel rövidebb átfogásért cserébe VR-t kapott a 18-105
gondok sajnos minden típussal előfordulhatnak, a VR miatt a 18-105-nél vmivel még több is az esély rá (de persze nem kell aggódni, csak ha már a kettőt vetjük össze, ott a nagyobb az esély)
általában a műanyag bajonett miatti rossz érintkezéssel szoktak gondok lenni, amit a tisztítás többnyire szépen orvosol
-
Degeczi
nagyúr
válasz runner 125 #10953 üzenetére
elméletben lehet, h megoldható lenne (márkás kártyaolvasóknál is előfordult ilyesmi) - de hát ha egyszer már rég kifutott modellről van szó, a Nikon sosem adott ki hozzá frissítést, akkor hogyan?
-
Degeczi
nagyúr
válasz eastsider #10962 üzenetére
ezt csak magad tudhatod...
pl. a legtöbbeknek egyáltalán nem fontos a beépített fókuszmotor - de ha vkinek igen, az önmagában megérheti ezt...hasonlóképp a vakuvezérlés vagy nagyobb kereső vagy +tárcsa: ezek mind egyéni szempontok
ugyanakkor nem árt tudni azt sem, h a D80 elég nehezen kiismerhető mátrixmérést kapott: olyan is volt, aki azért adta el, mert nem tudott megbarátkozni vele
-
Degeczi
nagyúr
("autófókusz" egyébként természetesen minden Nikon DSLR-ben van, motor nem mindben)
ha az obiban is van motor, természetesen nincs rajta nyílás a csavarhúzófejnek, amit a motorral ellátott váz érzékel, így meg sem próbálja forgatni, csak elektronikus parancsokat ad ki - így semmi kavarodás
azt magad tudod, milyen obikat szeretnél a jövőben, fontos-e a vázban lévő motor (manapság már nem nagyon, gyakorlatilag minden obinak kijött motoros változata az évek során)
ez akkor igazán szempont, ha nem ezután fogod beszerezni ezeket, hanem már van egy készleted -
Degeczi
nagyúr
válasz eastsider #10965 üzenetére
nem
a D80 mátrix mérésében szokatlanul nagy súlyt kapott az aktív AF pont alatt lévő területezért azonos körülmények között, pár mp elteltével készült képek között is hatalmas expozíciós különbségek lehetnek, pusztán a kompozíciótól (épp mi van az aktív AF pont alatt) függően
a dolog logikája nyilván az, h az esetek többségében az AF pont alatti terület a fő téma, így annak kell helyesen exponáltnak lennie - de ha az viszonylag sötétebb, a kép többi része könnyen beég, ha nem tekersz rá jelentős - kompenzációt
ezt pl. Ken is bemutatja (a Passat két képe középtájt), de rengeteg beírás találni régebbi fórumokon erről
ehhez vagy hozzászokik vki és figyel arra, mi van az AF pont alatt, vagy középre súlyozott mérésre tér át - vagy másik modellt választ, mert sem az elődök, sem az utódok mátrix mérésére nem jellemző ennyire nagy AF pontra súlyozás
-
Degeczi
nagyúr
válasz #31757056 #10994 üzenetére
.DNG sosem lesz, abban viszonylag kevés kamera tud RAW-t menteni
így adja magát, h .NEF-eket fogsz gyártani (ahol az N betű Nikonra utal, ezzel is jelezve, h gyártóspecifikus formátum)régebbi kameránál jelentősége igazán nincs, mert kivétel nélkül minden RAW feldolgozó program ismeri, a legjobb minőség pedig ígyis-úgyis a gyártótól származó programmal érhető el, ami ez esetben a régi Nikon Capture, vagy Capture NX lehet
-
Degeczi
nagyúr
válasz #31757056 #10997 üzenetére
"kimentettem őket"
itt lesz a kutya elásva, vmi olyan programot raktál föl, ami DNG-be konvertál
a kamera ilyet nem tesz (egyetlen Nikon sem, sőt, Nikon programok sem. Valszeg Adobe vmit használsz)"dng fájlok tömörítve vannak, aminek nem örülök, gondolom sejteni lehet, hogy miért"
akkor ne is olvasd ezt el: a kamerád eleve csak tömörített, méghozzá veszteségesen tömörített formátumban tudja menteni a RAW képeket
(ha esetleg mégis elvolvastad volna: semmi vész, nagyon jó eljárást használ a Nikon, a gyakorlatban semmi hátrányát nem tapasztalhatod annak sem. Ezzel együtt a NEF-ek mérete is tovább csökkenthető 5-800k-val, uis alapban van bennünk egy teljes fölbontású, Basic minőségű JPG beágyazva. Emiatt nincs is értelme a NEF+JPG módot használni, hiszen az csak pluszban menteni el pontosan ugyanezt mégegyszer) -
Degeczi
nagyúr
D70-en a Nikon Camera Control programmal lehetett kameragörbét bizgerálni, gondolom D50-en is
D80-am nem volt
D90-en pedig a ViewNX File menüjéből indítható a Picture Control Utility
Picture Control a D80-on még nincsen, így valszeg inkább ott is a Camera Control játszhat - mindenesetre ki kell próbálni...[ Szerkesztve ]
-
Degeczi
nagyúr
válasz eastsider #11025 üzenetére
egyéni
én pl. nem tartom annyira fontosnak az ennyivel nagyobb keresőt (manuális fókusz számomra ekkora méretben is nyűg, komponálásra pedig a kisebb is megfelelt. Persze sosem baj, ha nagyobb, csak azt mondom, h gyakorlati hasznát ennek nem vettem a D70-D90 átálláskor), másnak viszont komoly szempont -
Degeczi
nagyúr
-
Degeczi
nagyúr
válasz DJ Reinhardt #11042 üzenetére
hopp, valóban elnéztem, azt hittem a belső pöcökről van szó...
-
Degeczi
nagyúr
válasz TeeJay #11044 üzenetére
pusztán a méretek nem sokat mondanak, mert más a beosztás, az arányok
méretarányosra igazítva, majd egymásra téve a képeket, ez jól látható:
(hátul a D80/D90, elöl a D300)ami valóban kár a D300-on, h a markolat hasznos, függőleges része épp csak egy hangyányit magasabb - így akinek a D90-en alacsony a fogás, a kisujja már nem fér rá (nekem sem), annak D300-on is csak egy plusz portrémarkolat segít...
másfelől viszont az is jól látható, h
- D300-on vmivel szélesebb a markolat
- az obifoglalat lényegesen távolabb van! D90-en gyakran tud zavarni, h a begörbített ujjaim az obihoz nyomódnak (természetesen attól is függően, h mi van épp rajta, mert nem mind egyforma vastag). Ezen pedig temészetesen a portrémarkolat sem segít
- gumírozott a D300 elöl is, nem csúszós műanyag, mint a D90 (igaz, a gumibetét ragasztása idővel mindenkinek elengedi - de pár ezer Ft-ért orvosolható gond)igazából azért zavaró az egész, mert a D70 fogása egyszerűen tökéletes volt, magasabb hasznos fogással, mint a D300-on! (az obifoglalat ott is közelebb volt, de csak egészen picit, így azon nem is értek hozzá az ujjaim) Ott nem is hiányzott a portrémarkolat... Sajnos az utódokat "japánosították"
(hátul a D70, elöl a D300)ugyanakkor mivel a nagyobb modell többi előnye számomra nem volt szempont, végül megalkudtam a D90-el - más típusok után ennek is jó a fogása, csak a D70 után szomorú
[ Szerkesztve ]
-
Degeczi
nagyúr
válasz j.bravo #11048 üzenetére
és hasonlóan fontos lehet a célpont mozgásának megfogása is, ami csak rövid záridővel lehetséges, VR-rel nem
(hiába van VR, ha élő, nem pózoló ember a kép tárgya: könnyen bemozdul saját maga is)a VR-es obi esetén nincs más mód, mint az érzékenység növelése, h rövidebb záridőt lehessen használni, a 35/1.8-nál viszont lehet tágabb rekeszt is használni, ha a mélységélesség megengedi (pár m fölött többnyire meg)
h szemléletesebb legyen: ha a kitobi 35 mm-en mondjuk f/4.5-re képes (nem tudom így van-e, de kb hasonló lehet), akkor ahol a 35/1.8-al teljesen nyitva még elég az ISO 200 egy adott képhez, ugyanott a kitobival már 2 2/3 FÉ-vel följebb, azaz ISO 1250-re kell állítani!
ez persze szélsőséges példa, ami a gyakorlatban ritkán fordul elő - de ha nem nyitjuk ki teljesen a fix obit, akkor is hatalmas a különbség
-
Degeczi
nagyúr
válasz kricsi81 #11056 üzenetére
tény, h egy fixhez képest viszonylag nagy a 35/1.8 geometriai torzítása - de portrénál az nem gond, nem veszed észre (hacsak nem egy képkeretben ül a modell)
szóval nem ezért, hanem a fókusztávból adódó perspektivikus torzítás miatt kerülendő fejportrékhoz
(ez viszont természetes jelenség, nem az adott obi jellemzője)ugyanakkor teljes alakos képhez, de még akár fél-alakoshoz is nyugodtan lehet használni
Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs