- OLED TV topic
- Gaming notebook topik
- Computex 2024: analóg árkád kontroller a Varmilo gondozásában
- Computex 2024: jóvágású Gigabyte alaplap Threadripperek alá
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Mini-ITX
- Acer M511: kompakt projektort próbáltunk ki
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Computex 2024: még két Socket AM4-es Ryzen jön
- Milyen monitort vegyek?
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Megérkezett Magyarországra a Samsung új OLED gaming monitora
ph Az Odyssey OLED G8 32 hüvelyes, sík OLED panellel dolgozik.
-
Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
it Az EB felkereste a nagy pornóplatformokat, hogy megtudja, milyen intézkedéseket tettek.
Aktív témák
-
Degeczi
nagyúr
válasz
Sefter #10439 üzenetére
egykutya
mindkettő minőségellenőrzése kategóriákkal van a Nikoné mögött, így hiába jó egy adott típusuk (mert jó típusuk van bőven!), azt csak szigorú próba után szabad megvennide ez persze az árban is megjelenik, lényegesen olcsóbbak mint a Nikon
a Tokina már sokkal korrektebb ebből a szempontból - és árban is tipikusan valahol félúton van előbbiek és a Nikon között
-
Degeczi
nagyúr
válasz
kiraly.andra #10449 üzenetére
mint fej-portréobi rövid kissé az 50
ott nem játszik a "közelebb is lehet menni" -
Degeczi
nagyúr
válasz
eastsider #10474 üzenetére
sajnos az a tény valóban alkalmatlanná teszi ezeket bármilyen képszerkesztésre (ettől még képnézegetésre persze elfogadható lehet), h a TN panel nem tud 16M színt megjeleníteni, csak pöttyözéssel trükközik
a kép változása az üléspozícióval már csak összeesett hab a romlott tortán
-
Degeczi
nagyúr
válasz
lugosi #10477 üzenetére
nagyon durván csúsztatsz végig - mire jó ez?
azt, h az alapszíneken 256 vagy csak 64 fokozat lehetséges, az árnyékosabb részeken sajnos nagyon is lehet látni - szó nincs itt az emberi látás képességeit meghaladó feladatról!
egy tisztességes látószögű és színmélységű monitor pedig tizedannyiba sem kerül mint amit írtál!
(egyetlen fényerős tele is drágább...)ezért aki mégis egy gagyival szív, az vagy egyszerűen nem is tud a technikai háttérről, vagy akkor nem tudott amikor bevásárolt és most már persze nem akarja eldobni...
(vagy kénytelen, mert pl. útközben dolgozik, laptopon)mert aligha van bárki is, aki szándékosan úgy akarna képet szerkeszteni, h a fejét előtte rögzítőbe teszi - mivel már pár centivel lejjebb vagy följebb is már teljesen más eredményt lát! hogyan lehet így kontrasztot, világosságot beállítani?
így aztán azt egyszerűen nem is hiszem el, h az összes amatőr ismerős között egyetlen sincs, aki rászánta volna azt az egyszeri többletet egy tisztességes monitorra...
-
Degeczi
nagyúr
válasz
lugosi #10488 üzenetére
nem egészen...
"csúsztatás" az, amit itt látványosan bemutatsz: nem lehetsz annyira tájékozatlan az árak tekintetében, h "kétmilliós" legyen az egyedül elfogadható monitor, de még csak nem is "200e" - mégis így állítod be...hiszen 40e alatt is kapsz PVA paneles 19" monitort (pl. Samsung 943T), de 80-90e körül már 22" IPS panellel szerelt Dell 2209WA-t - aki ilyenek helyett mégis inkább egy TN panelos monitort vesz 70-ért, de nem tájékozatlanságból, az valóban szándékosan szívatja magát...
ezért kicsit nehéz elhinni, h egy fotós társaságban mindenki ilyen - bár nekem ugyan mindegy, legyen
mivel végig képszerkesztésről beszéltünk, a "kontraszt és világosság beállítása" is értelemszerűen erre, a képek szerkesztésére vonatkozott, nem monitor bekalibrálásra
erre pedig alkalmatlanok a TN panelos csodák
eddig uis bármelyik TN panelos monitort néztem, kivétel nélkül mindegyiken érezhető világosság- és kontrasztváltozást is okozott már pár centis fej-elmozdítás is (vagyis már attól is, h épp kicsit görnyedtebb, vagy kihúzott háttal ül az ember) - hogy lehet így belőni egy képet?
-
Degeczi
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #10489 üzenetére
ha tudsz szerezni 4G-s nem SDHC, csak sima SD kártyát (ma már ritka, de előfordul), és azt PC-n FAT32-vel leformázod, a D50 is ki tudja használni
dpreview fórumokon sokan írtak erről -
Degeczi
nagyúr
válasz
MrBean55 #10530 üzenetére
nem tudom, nekem sem volt ilyenem, de Thom Hogan azt írja a tesztjében, h "You also can't turn the panning detection on and off as you can on some other VR lenses, which may be part of the issue (some small movements look like pans to the lens)" - vagyis van benne svenkelés érzékelés, csak kikapcsolhatatlan
(az más kérdés, h persze lehet, sőt, biztosan gyengébb, mint a nagyobb, VR-II-es testvéreiben) -
Degeczi
nagyúr
válasz
lugosi #10543 üzenetére
csak azt a teoretikus okosságot, ami a TN panelek általános jellemzője: rajtad kívül uis még senki nem látott olyan TN monitort, amin ne változtak volna a kép fényviszonyai már pár centis fejmagasság eltéréstől is...
a másik pedig az "ésszerűség", mint érv: ha egyszer alig drágább egy tisztességes monitor, akkor hol lenne már ésszerű a gagyit venni?
ha vki régebben pl. azért vette, mert mondjuk nem is tudott erről a tényezőről, attól nem hülye - mindenki vásárolt már be hasonlóan
de szemellenzősen védeni a vackot nem túl szimpatikus dolog... -
Degeczi
nagyúr
"nézésnél" belefér, max. nem pont helyes képet látod, na bumm
"szerkesztésnél" viszont nem, mert kényelmetlen lenne szigorúan egy fejpozícióban dolgozni - de az is kár lenne, ha a rossz üléshelyzet miatt nem lenne jól beállítva néhány képén ezért rühellem nagyon a céges Hp laptopom: hiába van nálam a nyaralásnál, hiába nagy teljesítményű, nincs értelme képfeldolgozásba kezdeni rajta, mert az elképesztően rossz kijelző miatt otthon úgyis újra elő kellene szedni mindet
[ Szerkesztve ]
-
Degeczi
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #10551 üzenetére
persze: ha egyszer sem külön LCD, sem dedikált ISO gomb sincsen többé, akkor nyilván csak a hátsó TFT-n lehet állítani, alapban menüben
(esetleg az állítható Fn gombot erre áldozva, ha sűrűn kell az érzékenységállítás)másik negatívum, h így indulás előtt többé már nem elég egyetlen pillantás a táskában lévő kikapcsolt kamerára ahhoz, h tudd: van-e benne kártya
ehhez előbb ki kell venni, és be kell kapcsolnide azért ezek szerintem egy otthoni gépnél nem kritikus dolgok, csak kényelmi szempontok
-
Degeczi
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #10553 üzenetére
+be is állíthatod, h ne exponáljon kártya nélkül - csakhát adott esetben az már késő, ha csak a helyszínen derül ki, h az előző esti letöltésnél az otthoni gép olvasójában maradt a kártya...
-
Degeczi
nagyúr
válasz
eastsider #10560 üzenetére
épp ellenkezőleg: vadlövészetre nyilván nem, de normál használatban "szinte mindenre"!
sokáig jól elvoltam az Oly 8080 csúcskompakttal, ami 28-140 mm-nek megfelelő átfogást adott - és ezzel nem volt problémám (mással sajnos igen)
az említett obi kisfilmen 27-160 látószögnek felel meg +még stabilizátoros is - nagyon jól használható tartomány
-
Degeczi
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #10569 üzenetére
valóban fölösleges volt az ISO400, hiszen nagylátószögű képek álló tárgyakról - nem volt indokolt ilyen rövid záridő
nyilván úgy felejtette -
Degeczi
nagyúr
válasz
aginor #10624 üzenetére
makró az más: ott eleve az obi áttétele is a kézi fókuszáláshoz igazodik (nem véletlenül az a panasz a legtöbb makróobira, h normál célokra elég lassúcska az AF-jük), így könnyebb a precíz beállítás,
másrészt makrónál többnyire állványról dolgozik az ember, és a megvilágítás is tipikusan jó (+általában az obi fényereje is, ami szintén segíti a kézi élességállítást)egy rosszabb fényerejű (így sötétebb keresőképet adó), általános obinál, ahol nem ritkán egy lehelletnyi mozdítás a fókuszgyűrűn is komoly változást jelent, mindezt kézből - kevesek kedvenc elfoglaltsága...
-
Degeczi
nagyúr
válasz
Konflikt #10631 üzenetére
mondjuk igen: a D70 hiányosságai hamar zavaróak lehetnek, és azok közül gyakorlatilag mindet javítja a D80, még megfizethető áron, míg hátránya csak a vmivel rosszabb fogás és rövidebb akkuüzemidő - de persze kérdés, mennyit szán rá, mert így is kb. 2x annyiba fájhat egy jó példánya, ami nem mindegy
-
-
Degeczi
nagyúr
válasz
jorden06 #10636 üzenetére
van logika, de mivel korábban nem foglaltak le kellően nagy számtartományokat, a legutóbbi modelleknél már váltani kellett...
a 3 számjegyes típusszámot a félprofi modelleknek adták, ez a D100-al kezdve, majd D200, D300 és D700-al érvényes maradt, és valszeg marad is, mert kellően sok a hely a tartományban
az egyszámjegyű profi vázak szintén szépen lépegettek egyesével, és ott is van még tartalék sokáig
a kétszámjegyű belépőmodelleknél kezdetben még minden tiszta volt: a D70 alá pozícionálták a D50-est, majd a D40-et, és még a D40x is érthető volt, de a D80 és D90 is
mivel itt valszeg maradni akartak a 10-el osztható számoknál, a D60 ezért ugrott akkorát számozásban (holott a tudását tekintve egy D41 vagy hasonló lett volna logikus)az utódoknak azonban végképp nem maradt már hely, ezért nyitottak egy új, több ezres sorszámkategóriát az 5000-nek és 3000-nek
ha majd 1-2 múlva a D90 is utódot kap, és az több lesz egy egyszerű "s" alverziónál, ott is kénytelenek lesznek az 1000-es sorszámkategóriába átlépni
-
Degeczi
nagyúr
válasz
FireShadow #10641 üzenetére
nem igazán értem, mire jó a pár centiről fotózás: megvilágítani sem lehet rendesen a témát...
DSLR-en nem is ez a jellemző (bár ha mindenképpen ezt szeretnéd, közgyűrűvel megodható, ill. itt is akad olyan obi, ami gyárilag képes erre), hanem a valódi makró-obik
azok a leképezésük miatt normál tárgytávolságból használhatóakaz azonban tény, h ha ez elsődleges felhasználás lenne, egy kompakttal az adottságai miatt (leginkább a nagyobb mélységélesség) könnyebb megoldani
pláne, ha a Liveview is fontos, mert azt DSLR-ek közt jelenleg csak néhány Sony modell tudja elfogadható szinten (bár ott sincs ingyenebéd: cserébe kisebb és kevésbé világos az optikai keresőjük)
-
Degeczi
nagyúr
válasz
eastsider #10657 üzenetére
pláne, mert abból a Sigmánál hatalmas kérdés, h vajon jó példányt fogsz-e ki
ha igen, akkor nagyon jó képminőségű a 18-50/2.8
vannak azért apró vonásai, amit nem árt tudni (egyéni, h kinél hátrány - van, akinél pont előny némelyik):
- fordított irányú zoomgyűrű működés nagyon idegesítő tud lenni
- obisapka helyből cserélendő, mert kritikán aluli a Sigma féle (csak a szélein nyomva lehet oldani, ami azt jelenti, h használhatatlan napellenzővel... érthetetlen, miért nem változtatnak ezen, nagyon régi panasz. Mindenesetre pár száz Ft-ért letudható gond, de akkor is)
- bár van motorja, az nem HSM, ezért a fókuszgyűrű forog AF működés közben
- az általánosabbnak tekinthető (a Sigma 18-50/2.8 első típusa is olyan volt) 67 mm-rel szemben 72 mm-es szűrőméret. Ez persze van, akinek pont előny - attól függ, milyen a többi obid
- a nagylátó végére azt mondják, elég optimistán megadott: érezhetően hosszabb, mint más, 18-xx obik, inkább 19 lenne a helyes specifikáció. Nem durva eltérés, de nagylátóban minden mm számíthataz alapkérdés inkább a felhasználás: otthon, vagy baráti körben tökéletes lehet a fix 35 - de pl. egy rendezvényen (ahol tipikusan nem mászkálhatsz szabadon) már szívás, oda zoom való
-
Degeczi
nagyúr
válasz
jorden06 #10671 üzenetére
nem
az ilyen lock kapcsolók uis csak a zoomtartomány elején működnek, tehát nem egy adott tetszőleges pozícióban rögzítik (annak valóban lenne értelme)ez viszont azért fölösleges, mert onnan egyébként sem mászott ki a régi 18-200 sem, akár függőlegesen tartva sem!
csak kb. olyan 35 mm állástól kezdve volt hajlamos a kilopakodásra
-
Degeczi
nagyúr
válasz
jorden06 #10674 üzenetére
eddig csak olyan megoldásokat láttam, ami a tartomány legelején fogta meg az obit, más állásban át sem lehetett húzni "lock"-ba
jó eséllyel tehát ez is csak olyan lesz, amit a 18-as állásban lehet majd rögzíteni - amit viszont a régi verzió átkapcsolás nélkül is megtesz...
(ha netán mégis bárhol rögzíthetőt hozna létre a Nikon, akkor az valóban egy érv lehetne mellette)
-
Degeczi
nagyúr
válasz
runner 125 #10679 üzenetére
sokmindentől függ, pl. a felhasználástól és a kamera + obi súlyától is
gyagyi állványon nagyon zavaró tud lenni, ha pl. szögben álló kamerát képtelenség megszorítani, és a súlya miatt lekonyul
ha nincs ilyen gond vele (és van, aki sosem készít ilyen képet, csak vízszinteset), kellően stabilan is tart, nem kell félni a drága cucc eldőlésétől, leesésétől, akkor persze miért ne?
a gagyi állványok másik jellemzője, a berezgési hajlam csak bizonyos záridő tartományban jelentkezik, tipikusan nappali, telés képeknél - így pl. éjszakai, sok mp-es expóknál az is mindegy, mert nem okoz látható hatást
-
Degeczi
nagyúr
"jobb, vilagosabb kereso"
mihez képest?
D70-hez kétségtelenül
a D80/D90-hez képest azonban csak annyi az eltérés, h a lefedettség nagyobb: 95% helyett teljes, 100%
a kép is csak ennyivel, egy vékony kerettel nagyobb - egyébként a nagyítás azonos..."Zajmentesebb kep"
megint: mihez képest?
hiszen a D90 semmivel sem zajosabb, sőt...akkukat így-is, úgy-is venned kell: a D80-hoz használt utángyártottakat már nem fogadja el a D90
de vajon tényleg kell? D80/D200-hoz képest jelentős előrelépés történt a fogyasztás csökkentésében: bőven 1000 kép fölé lehet menni egyetlen töltéssel is - én sem vettem tartalékot, csak pénzkidobás lett volnaaz időjárásálló váz valóban hasznos lehet ha olyan körülmények között is kénytelen vagy használni (de kérdés: milyen obikkal? a fölsoroltak szintén nem olyanok...), a sok AF pont is, ha sport jellegű a felhasználás - ezeket csak magad döntheted el...
képminőségben csak akkor lennél előrébb a jelenlegi vázadhoz képest, ha sűrűn használsz ISO800, vagy még magasabb érzékenységet
ha nem, és egyébként a D80 mátrix fénymérésével is megbarátkoztál, kiismerted, akkor nem sok értelme lenne váltani...
-
Degeczi
nagyúr
pedig nem, az egyetlen különbség annyi, h ott látható a kép legszéle is
ennyivel valóban nagyobb a D300 keresője, de ez kicsi eltérés, és mivel nagyításuk azonos, a D80/D90/D200-on látható részlet mérete sem kisebb, csak a képkivágásvilágosságban pedig nincsen különbség: egyforma prizmás rendszerűek (a D70 még tényleg sötétebb, tükröket használó megoldás volt, és a kisebb modellek, pl. a D5000 is)
valszeg az lehetett, h a próbált D300-on fényerős obi volt, a D80-on pedig nem - az jól látható különbséget okozrajtad áll, megéri-e a D300 jobb fogása, AF pontjai és strapabíróbb kivitele a jelentős felárat
amatőr, vagyis nem pénzkereseti célra szerintem nem - de aki megengedheti magának, persze miért ne...
egy apróság, ami D80/D90 és utazgatás esetén jól jöhet: a beépített infra érzékelő távkioldóhoz
a félprofi modelleknél ehhez kiegészítőt kell a vázra tenni, beépítve nincsen -
Degeczi
nagyúr
válasz
Carsee #10698 üzenetére
a korábbi/későbbi Nikonokhoz képest nehezebben kiismerhető, az aktív fókuszpont alatti témának szokatlanul nagy súlyozást ad, így témától (fókuszponttól) függően hajlamos szélsőségesen eltérő értékekre, a kép más részleteinek hanyagolására, túllövésére
ha megszokta, kiismerte vki akkor már persze semmi gond - de sokan nem voltak ennyire kitartóak, és inkább megváltak tőle
a D90-re már pl. nem jellemző, ott visszatért a Nikon egy hagyományoshoz közelebb álló működésre, így szinte sosincs "-" korrekcióra szükség, csak borult időben (vagy természetesen polár szűrővel) néha egy minimális "+"-ra(mindez egyébként meg obitól is függ valamennyire)
-
Degeczi
nagyúr
válasz
jorden06 #10701 üzenetére
természetesen megszokható, de valóban nem mindenkinek sikerül
pl. Nikonos berkekben jól csengő név Thom Hogané, nagyon kedveltek a vázakról szóló részletes könyvei - és ő sem mulasztja el megjegyezni szinte egyik cikkében sem, h mennyire nem tudta elfogadni azt a fajta mátrix mérés viselkedést, és inkább másik vázat használ
-
Degeczi
nagyúr
az 50/1.8 példányok valóban hajlamosak az új vázakon enyhe frontosságra, ez még nem D90 specialitás, pl. D300-on is előfordul (csak ott a finomhangolás ehhez, fix obihoz jó lehet. Zoomokhoz és pláne nem Nikon gyártmányúakhoz már sajnos az sem, nagyon összecsapott funkcióként hozta létre a Nikon)
az enyém pl. egészen közeli célpontoknál, 1 m-en belül szintén ilyen - de nem használom ilyesmire (sőt, az 50-es eleve nem egy szerencsés fókusztáv DX-en, így amúgysem nagyon), ezért észre sem vettem volna, ha nincs durva gond egy Tamron 17-50-el, ami miatt tesztelgetni kezdtem
normál távokon egyébként ez is jóaz új vázaknál hangoltak vmit az AF rendszeren amitől az kényesebb lett,így furcsa módon előfordul, h egy régebbi vázon még jól működő obi már megkergül (ilyen volt a 17-50-em is egy régi D70-en)
más obikkal szerencsére nem volt gondom (leszámítva egy kipróbált Sigma 18-50/2.8 brutális frontfókuszát - de annál a típusnál D80 tulajok között is fordul elő panasz, így azt sem tulajdoníthatnám a váznak), pedig jópár fényerős obit is próbáltammindenesetre ki kell próbálni mindenképpen
-
Degeczi
nagyúr
kérdés, mi is az...
amikor belefutottam a gondba a Tamron 17-50-el, rákerestem a neten, és az enyémmel egyező gondot találtam - egy D300 tulajtól, aki szintúgy nem tudott mit kezdeni a hibával (mert az AF finomhangolás arra nem jó), ugyanúgy meg kellett válnia a Tamrontól...
-
Degeczi
nagyúr
rengetegen használnak elégedetten D90-en még Tamron 17-50-eseket is, de persze 50/1.8-akat is: itt az egyes obik vmi egyedi jellemzője a kérdéses, ezért egyáltalán nem törvényszerű, h baj legyen a nálad lévő darabbal
azt kell megoldani, h az obiaid ki tudd próbálni egy ilyen vázon, lehetőleg persze pont a vásárlásra kinézetten
-
Degeczi
nagyúr
válasz
Carsee #10734 üzenetére
igen, talán ez a valódi AF-S előnye
(mert sok obiban hiába van saját motor, ha azok ultrahangos meghajtás helyett hagyományos fogaskerék áttétellel dolgoznak, így azokon is elforog a fókuszgyűrű eközben)
sebességben érdekes módon nem, kb. olyan, vagy tán még picit lassabb is, mint az 50/1.8 egy mai vázon (nem gond, egyáltalán nem lassú, csak az ultrahangos meghajtás még nem jelent feltétlenül gyorsabb működést) -
Degeczi
nagyúr
válasz
lover summer #10744 üzenetére
ez ún. "poszterizáció"
tipikusan akkor jön elő, amikor túlzott utóbeavatkozás történik egy képen (ez a fölrakott sem kamera-eredeti, hanem "fotosoppolt"),
pl. széthúzva az eredetileg szűk kontraszttartományt nagyobbra, vagy túlzottan megemelve a színtelítettségetjellemzően tényleg az égbolton szokott előjönni, mert amúgyis a kék a legmostohábban kezelt minden érzékelőnél
RAW használat és visszafogottabb képszerkesztés segíthet rajta
-
Degeczi
nagyúr
válasz
lover summer #10752 üzenetére
ha a legegyszerűbb (és nem mellesleg a legjobb minőségű) megoldást keresed, akkor a Nikon Capture NX 2-vel érdemes próbálkozni
(persze olyan verzióval, ami egy évnél nem régebbi, azaz már ismeri a D90-est)kezdőknek azért különösen ajánlott, mert ez az egyetlen program, ami képes átvenni a kamera beállításait, így minden állítgatás nélkül pontosan ott leszel, mint kamera JPG esetén!
(csak persze jobb minőségben, mint ha a kamera végezné a konverziót)ebből a kiindulóhelyzetből kényelmesen lehet állítgatni akár pont ugyanazokat a beállításokat mint a kamerán is, így azt is könnyen lehet otthon kikísérletezni, mit lenne célszerű egy adott témához használni
(emiatt csodálom, ha vki kezdőként kamera-JPG-ben dolgozik: ahhoz valójában hatalmas tapasztalat kell, mert sokkal nehezebb már a helyszínen helyesre állítani mindent! Utólag PS-ban pedig sokkal nehezebb korrigálni vmit mint RAW esetén, és a mozgástér is lényegesen kisebb)persze más programokkal is lehet jó eredményt elérni, de azoknál semmilyen beállításnak nincsen közvetlen kapcsolata a kamerán láthatóakkal, így ott ez a tanulási lehetőség kiesik
[ Szerkesztve ]
-
Degeczi
nagyúr
válasz
runner 125 #10762 üzenetére
egy utóbbi képedet megnézed vmi jobb Exif nézegetővel, célszerűen PhotoMe-vel, és egy "shutter count" sort keresel
-
Degeczi
nagyúr
válasz
runner 125 #10769 üzenetére
ezért gyanús, h ez régi ár lehet a D80-nál
-
Degeczi
nagyúr
válasz
FireShadow #10791 üzenetére
az gáz, hiszen nincsen vele nagylátód
-
Degeczi
nagyúr
világosban olyankor akar vakuval ráderíteni, ha a dinamikatartomány túl nagy, nem fér bele az érzékelő képessségeibe, azaz vmi vagy sötétben maradna, vagy kiégne
az persze más kérdés, h ha a távolság nagy, a beépített kis vakut semmi értelme elsütni, úgysem lesz látható eredménye...
talán azért tehet így, mert nagyon pontatlan az obik távolságvisszajelzése (sok típusnál pl. 3-4 m a max visszajelzett táv), és megpróbálja, háthaegyébként valóban felejtsd el az "auto" módot!
túl az ilyen automatikán, rengeteg hasznos dolgot is letilt, korlátoz (pl. expókompenzációt sem lehet használni...), gyakorlatilag a használhatatlanságiga P mód ugyanúgy automata expóválasztás, de ilyen megkötések nélkül (és a vakura is csak a keresőben villogó jel figyelmeztet, magától nem csapja föl)
-
Degeczi
nagyúr
válasz
aginor #10810 üzenetére
attól függ, melyik programról van szó
Photoshop persze adja magát, de nem muszáj, mert pont ontopik kamera esetén ez lehet a Nikon Capture NX is, ami hihetetlen nagy tudású, pl. ilyesmire is egyszerűen lehet használni